159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
Właśnie odpowiednia jest zwykła płaska uszczelka, jak są równe powierzchnie musi być dobrze po skręceniu. W oryginalnej uszczelce, którą wyciągasz nie ma żadnych dodatkowych uszczelek. Ja wymieniłem na pełną, bo w okolicach 1800-2000obr. przy łagodnym przyspieszaniu pojawiały się delikatnie szarpania i szukałem przyczyny. Pełna zaślepka załatwiła sprawę.
Warto poczytać tutaj:
http://www.forum.alfaholicy.org/147_...rculation.html
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
Zgłębiałem ten temat dużo wcześniej walcząc z 156-ką.
Widziałem tamten temat, ale w tej chwili bardziej interesuje mnie opinia Kolegi kaz156Chciałbym zdiagnozować lepiej moją usterkę.
A jak było wcześniej? Miałeś od początku częściową zaślepkę czy wcale? A co z zaworem EGR - był sprawny czy może powoli już się wykańczał?
W mojej Belli nie czuję żadnego szarpania na wyższych obrotach, jedynie jadąc na drugim biegu bez gazu czasem da się wyczuć poszarpywanie. I czasem też na biegu jałowym. Czasem - nie zawsze.
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
Po zakupie obecnej 159 lekko szarpało jak pisałem wcześniej. Wyciągnąłem i robiłem porządek z kolektorem dolotowym,wywaliłem DPF, wyczyściłem EGR + zaślepka z 3 otworami Fi 8 (sam robiłem, nie było checka). FES nie pokazywał żadnych błędów, ale w okolicach 1800-2000 szarpanie nadal występowało. Zaślepiłem EGR całkowicie i wreszcie trafiłem, auto chodzi normalnie
"Alfa Romeo ma wszystko, czego potrzebuje: rzesze rozmontowanych emocjonalnie fanów..."
"Od takiej marki jak Alfa Romeo oczekujemy wysmakowanych detali, które zamieniają zwykłą czynność prowadzenia samochodu w celebrację kontroli nad maszyną"
kaz, zgadza sie, ale oryginalna uszczelka jest tylko uszczelka, a nie zaspelka, ktora powoduje wzrost cisnienia w miejscu, w ktorym jest zamontowana. Mysle, ze wlasnie dlatego oryginal ma dodatkowe uszczelnienie. Moze nie od razu, ale po jakims tam czasie jest ryzyko, ze zwykla blaszana zslepka moze zaczac przepuszczac
W byłej 156,niedługo po zakupie założyłem pełną zaślepkę, zrobioną przez siebie z blachy ocynkowanej, zrobiłem 100kkm, nie zaglądając do EGR-a. Nawet, jeżeli po jakimś czasie zaślepka zacznie przepuszczać spaliny, to natychmiast usłyszysz świst uciekających spalin, a z tego powodu nie staniesz na drodze. Kazdy kto zapoznał się z tematem wie o co kuma i robi jak uważa, ja zrobiłem tak jak napisałem. Ku przestrodze podpowiem, że zakładając pełną uszczelkę do 16V kupioną na allego należy przedłużyć 4 śruby, którymi przykręcamy EGR,ta zaślepka ma ok. 4mm grubości i o tyle skraca się gwint w oryginalnych śrubach (Szpilkach) i łatwo można zerwać gwint (zwłaszcza jeżeli wcześniej kilka razy EGR był wyciagany.
Witam.
Gdy po włożeniu "kluczyka" na zapłonie wskazówka doładowania turbiny nie jest na zerze może to być powód że jest zapchany egr czy co to może być ?
nadmienie że spalanie 200 km 70/30 trasa/miasto wyszło 6.2 silnik to 1.9 jtdm 120 km 8V. wydaje mi się że troche dużo. Wina EGR ?
Pozdrawiam
Ostatnio edytowane przez Robson1236 ; 13-04-2013 o 13:58