Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 26

Temat: TS na wolnych "pyrka" nie jednostajnie, gasnie

  1. #1
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    Pomorskie
    Auto
    156
    Postów
    118

    Domyślnie TS na wolnych "pyrka" nie jednostajnie, gasnie

    Witam
    mam taki dziwny problem ze swoja 156 1.8 TS , zapalam na zimnym chodzi w miare ok, nie raz faluja obroty, a jak stoja w miejscu to z rury slychac jakby nie palila na wszystkie gary tak pyr pyr pyr....
    jak sie zagrzeje to w czasie jazdy jest ok ale wystarczy ze sie zatrzymam lub wysprzegle woz automatycznie spadaja obroty i gasnie.... bardzo czesto gasnie, nie trzyma wogole wolnych obrotow

    sprawdzilem poki co fiatecuscan'em i poki co pokazuja tylko blad sondy lambda-wysoka wartosc, -swoja droga mam wrazenie ze pali ze 16l/100km...ale nie sprawdzone jeszcze dokladnie gdyz to swiezy zakup....

    oprocz tego zauwazylem ze od strony akumulatora patrzac od silnika idzie waz...ktory de facto powinien wchodzi w ta rure dolotowa miedzy przeplywomierzem a przepustnica, a u mnie ten waz poprostu jest...bo dolot jest zrobiony z rury metalowej i stozka heh...

    do czego moze byc ten waz? to jakas odma?



    ale prosze o podpowiedzi co sprawdzic odnosnie gadniecia i pyrkania na wolnych. Moc ma, kontrolki niepozadane nie swieca jest ok w czasie jazdy..tylko wolne...

  2. #2
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Karol_PKAR
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    AR 156 2.4jtd sportpack '01
    Postów
    119

    Domyślnie

    spróbuj przeczyścić przepustnicę (a konkretnie regulator biegu jałowego który znajduje się w głębi przepustnicy, ja kiedyś miałkem takie objawy to wystarczyło zdjąć rurę z przepustnicy i na odpalonym silniku prysnąć parę razy sprayem do czyszczenia gaźników zeby rozpuściło syf tam zebrany
    146 1.6 TS - nie wytrzymała testu zderzeniowego [*]
    156 2.4 JTD sportpack - obecna

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Zrób jakieś zdjęcie tego dolotu.
    A co do gaśnięcia na gorącym to może być wiele przyczyn. Najczęściej takie objawy daje padający czujnik wału korbowego, ale może być też coś z układem zapłonowym, itd.
    Obawiam się, że psikanie do przepustnicy tu nie pomoże.

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar alfaNl
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Nederland
    Auto
    selespeed
    Postów
    62

    Domyślnie

    wymień sobie dolot na serie bo każdy stożek itp powoduje jedynie mniejszą moc i większe spalanie, chyba zer coś profesjonalnego to tak...
    A co do tego co opisujesz to po wymianie dolotu i przepływomierza na inny powinno być ok, silnik łapie lewe powietrze przez przewód od odmy, a przepływka jest brudna przez zły filtr powietrza. Przepływomierz można czyścic ale pomaga to tylko na chwile.

  5. #5
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Wieruszów
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 JTS LPG 2002r po LF
    Postów
    1,982

    Domyślnie

    Cytat Napisał Arturro Zobacz post
    u mnie ten waz poprostu jest...bo dolot jest zrobiony z rury metalowej i stozka heh...

    do czego moze byc ten waz? to jakas odma?
    Tak jak koledzy pisali wcześniej , wywal te przeróbki wróć do stanu fabrycznego i prawie na pewno problemy ustąpią.
    Tak swoją drogą ciekawe jakie tam jeszcze kwiatki napotkasz?
    Moja Bella

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Ja rozumiem, że ta alfa na przerobionym dolocie jeździła wcześniej dobrze, a awaria wystąpiła niedawno.
    Dlatego wątpię, czy doprowadzenie dolotu do stanu fabrycznego pomoże - tu trzeba będzie raczej usunąć rzeczywistą przyczynę awarii.

  7. #7
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Wieruszów
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 JTS LPG 2002r po LF
    Postów
    1,982

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    Ja rozumiem, że ta alfa na przerobionym dolocie jeździła wcześniej dobrze, a awaria wystąpiła niedawno.
    Ja zrozumiałem że ją kupił z tą przywarą.

    Cytat Napisał Arturro Zobacz post
    swoja droga mam wrazenie ze pali ze 16l/100km...ale nie sprawdzone jeszcze dokladnie gdyz to swiezy zakup....
    przydało by się więcej szczegółów.
    Moja Bella

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta Avatar alfaNl
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Nederland
    Auto
    selespeed
    Postów
    62

    Domyślnie

    No dobra ale przez nie oryginalny dolot co chwile biedzie przepływka do wymiany a to nie ma sensu tym bardziej ze przez ten dolot możesz jedynie stracić moc...

  9. #9
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    Pomorskie
    Auto
    156
    Postów
    118

    Domyślnie

    wczesniej ta alfa stala 3 m-ce bez ruchu, kupilem ja za przyslowiowa flaszke, wczesniej miala lpg sekwencje -rok jezdzila na niej i gosc wyjal ja zostawil sobie. Nie wiem czy to ze tyle stala, lub to ze miala gaz nie ma z tym czegos wspolnego bo moze cos namieszane zostalo.
    W kazdym razie wszystko jest ok, procz tych wolnych obrotow. z bledow poki co przypomina sie tylko sonda.


    zdjecie tego dolotu, nie wime za co odpowiada ten waz ktory jest pominiety...? odma jakas?

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    To jest jakaś radosna twórczość kogoś, kto nie ma żadnego pojęcia o silnikach TS.
    Ten wąż jest rzeczywiście częścią tzw. odmy, tylko, że w TS odma pełni również funkcję dostarczania powietrza dodatkowego do silnika, a u Ciebie rura przed przepustnicą nie jest oryginalna
    Aby coś więcej stwierdzić trzeba, żebyś zrobił więcej fotografii. Musisz zdemontować ozdobną pokrywę silnika i zrobić zdjęcia połączeń króćców wychodzących z pokrywy zaworów do dolotu.
    Sprawdź jeszcze, czy ten wąż, który tak sobie leży luźno ma zaślepiony koniec.

Podobne wątki

  1. [159] Katalog felg pasujących na zaciski Brembo: "duże" 2.4, 3.2, "małe" 1.9 polift)
    Utworzone przez Ciacho13 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 78
    Ostatni post / autor: 15-07-2020, 11:04
  2. "Tyrkotanie" na wolnych obrotach pod zegarami
    Utworzone przez eddi87 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 04-02-2014, 17:47
  3. Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 13-11-2013, 11:31
  4. po odpaleniu chodzi nierówno i "pyrka" jak traktor
    Utworzone przez janpl2 w dziale 156
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 28-06-2011, 16:23

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory