Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 18

Temat: Problem z aku...

  1. #1
    Użytkownik Romeo Avatar sn00p
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Wrocław.
    Auto
    1999r AR 146 1.4 TS 16v -> 2004r AR 156 SW 1.9 JTDm -> 2002r AR 156 2.4 JTD
    Postów
    788

    Domyślnie Problem z aku...

    Cześć.
    Panowie, potrzebuje porady.
    W zimie ze 2 razy padł mi aku, ładowanie w domu prostamolem, ups... prostownikiem pomogło tylko na chwilę, więc w lutym kupiłem nowy - Bosch S5 008 (77Ah).
    Na początku było spoko, odpalał od strzała.
    Jakiś miesiąc temu auto postało 5 czy 6 dni na mega mrozach i aku padł. Naładowałem chama na kablach i śmigał dalej.
    Wczoraj chciałem odpalić samochód po tygodniu postoju (nie było minusowych temperatur), a tutaj nawet pilot od centralnego nie działa...
    Pomyślałem, że wyjmę akumulator do ładowania i później sprawdzę czy mi prąd ucieka, albo z reklamacją pojadę (w końcu 400 PLN piechotą nie chodzi), wykręciłem go a tam przy śrubie mocującej w dolnej części między aku a silnikiem jest duuużo jakiegoś białego osadu, coś jakby popiół, ale bialutki. Rozumiem osad na klemie, ale na śrubie, która chyba nawet akumulatora nie dotyka?
    Do tego albo mi się wydaje, albo akumulator ma mało elektrolitu? Jak go podniosłem to na maxa chlupało, wydaje mi się że wcześniej tak nie było?

    Auto mam od października zeszłego roku.
    Wtedy takich cyrków nie było, a od momentu kupna nie grzebałem nic w elektryce - żadnego radia, alarmu, itp.

    Co chłopaki myślicie?

    PS. Auto to 2.4 JTD 10v, a aku jak wspomniałem Bosch S5 008 77Ah.
    była 1999 Alfa Romeo 146 1.4 TS
    była 2004 Alfa Romeo 156 1.9 M-jet
    była 2002 Alfa Romeo 156 2.4 JTD
    była 2000 Alfa Romeo 145 1.9 JTD
    była 2005 Alfa Romeo 156 2.4 M-jet
    jest 2010 Alfa Romeo 159 1.9 JTDM
    -------------------------------------

  2. #2
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Kraków Radom
    Auto
    159 1.9 16v q-tronic 2008r
    Postów
    876

    Domyślnie

    myślę, że warto przeczyścić połaczenia z masą i sprawdzić ładowanie oraz pobór prądu na postoju.

  3. #3
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Kazek
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Poz
    Auto
    156 1,9 M-jet 150KM 2005r
    Postów
    423

    Domyślnie

    Jeśli pojawia Ci się osad na klemie tzn, że pomiędzy słupkiem a obudową akumulatora jest nieszczelność.
    Problemy z odpalaniem po dłuższym postoju świadczą, że auto Ci pobiera prąd. Amperomierz w rękę i sprawdzić ile upływa. Nic nie musiałeś zmieniać, wystarczy, że na uszkodzą się diody w regulatorze ładowania w aku.
    156 1,9 M-jet 150KM 2005r

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar sn00p
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Wrocław.
    Auto
    1999r AR 146 1.4 TS 16v -> 2004r AR 156 SW 1.9 JTDm -> 2002r AR 156 2.4 JTD
    Postów
    788

    Domyślnie

    No ale ja na klemie nic nie mam, najbardziej zastanawia mnie ten biały proszek pod akumulatorem na śrubie... sporo tego tam było.

    - - - Updated - - -

    O, i prostownik elektroniczny też nie chce go ładować... Wyłącza się po sekundce.
    była 1999 Alfa Romeo 146 1.4 TS
    była 2004 Alfa Romeo 156 1.9 M-jet
    była 2002 Alfa Romeo 156 2.4 JTD
    była 2000 Alfa Romeo 145 1.9 JTD
    była 2005 Alfa Romeo 156 2.4 M-jet
    jest 2010 Alfa Romeo 159 1.9 JTDM
    -------------------------------------

  5. #5
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Kazek
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Poz
    Auto
    156 1,9 M-jet 150KM 2005r
    Postów
    423

    Domyślnie

    Cytat Napisał sn00p Zobacz post
    No ale ja na klemie nic nie mam, najbardziej zastanawia mnie ten biały proszek pod akumulatorem na śrubie... sporo tego tam było.
    No to może jest nieszczelny na połaczaniu korpusu z deklem i ścieka na dół?
    Cytat Napisał sn00p Zobacz post
    O, i prostownik elektroniczny też nie chce go ładować... Wyłącza się po sekundce.
    Prostowniki elektroniczne mają to do siebie, że nie wystartują same mocno wyładowanego akumulatora poniżej iluś tam Volt (chyba 9 lub 8V). Po prostu uznaje, że jest uszkodzony i nie rozpoczyna ładowania. Musisz podładować normalnym prostownikiem.
    Druga opcja to uszkodzony akumulator
    156 1,9 M-jet 150KM 2005r

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar sn00p
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Wrocław.
    Auto
    1999r AR 146 1.4 TS 16v -> 2004r AR 156 SW 1.9 JTDm -> 2002r AR 156 2.4 JTD
    Postów
    788

    Domyślnie

    Jutro zatargam go do reklamacji... Zapłaciłem im 400 PLN, więc niech się z nim bujają

    PS.
    Jest jakaś szansa, że to ja go zepsułem? Np. zagotowałem, coś źle podpiąłem itd.? Coś przez co mogliby nie uznać reklamacji?
    była 1999 Alfa Romeo 146 1.4 TS
    była 2004 Alfa Romeo 156 1.9 M-jet
    była 2002 Alfa Romeo 156 2.4 JTD
    była 2000 Alfa Romeo 145 1.9 JTD
    była 2005 Alfa Romeo 156 2.4 M-jet
    jest 2010 Alfa Romeo 159 1.9 JTDM
    -------------------------------------

  7. #7
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Kraków Radom
    Auto
    159 1.9 16v q-tronic 2008r
    Postów
    876

    Domyślnie

    skoro wydaje Ci się, że elektrolitu ubyło (wyciekł) to jest podstawą do reklamacji.

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Cytat Napisał sn00p Zobacz post
    Jutro zatargam go do reklamacji... Zapłaciłem im 400 PLN, więc niech się z nim bujają

    ...?
    Coś mało jak za Boscha 77Ah... Jaki miał prąd rozruchu?
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar sn00p
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Wrocław.
    Auto
    1999r AR 146 1.4 TS 16v -> 2004r AR 156 SW 1.9 JTDm -> 2002r AR 156 2.4 JTD
    Postów
    788

    Domyślnie

    Bosch S5 12V 77Ah 780A.
    była 1999 Alfa Romeo 146 1.4 TS
    była 2004 Alfa Romeo 156 1.9 M-jet
    była 2002 Alfa Romeo 156 2.4 JTD
    była 2000 Alfa Romeo 145 1.9 JTD
    była 2005 Alfa Romeo 156 2.4 M-jet
    jest 2010 Alfa Romeo 159 1.9 JTDM
    -------------------------------------

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Sprawdź czy ci coś nie wysysa pradu - jak nie to reklamuj aku

    - - - Updated - - -

    Sprawdź czy ci coś nie wysysa pradu - jak nie to reklamuj aku
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

Podobne wątki

  1. ICS problem z radiem, problem z dzwiękiem - przerywa, pyka
    Utworzone przez deszczyk w dziale 166
    Odpowiedzi: 45
    Ostatni post / autor: 29-02-2016, 10:43
  2. Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 21-02-2015, 10:52
  3. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 16-05-2014, 16:41
  4. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 11-04-2014, 16:03
  5. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 04-09-2012, 18:25

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory