Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 18

Temat: technologia pracy z turbiną.

  1. #1
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie technologia pracy z turbiną.

    - przeczytałem instrukcje całą, troche chyba za szybko.
    - nigdzie nie znalazłem informacji jak postepować z turbiną, nie miałem i nie będę miała w życiu żadnego JTD , dlatego to moje pytanie.
    - na jednych forach zalecają odczekać 10 minut, na drugich 20 , gdzie indziej zalecaja niczym sie nie przejmować.
    - logika podpowiada że chyba czekanie zalezy od techniki jazdy, dynamiki.
    - można się niczym nie przejmować do czasu awarii turbiny.
    - turbina jest chłodzona dość intensywnie, a więc może nie trzeba żadnego czekania na spadek temperatury.
    - zwłąszcza ze G nie posiada żadnego czujnika temperatury w turbinie, jak jest chyba w 159.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  2. #2
    Moderator Znawca Avatar Teddy84
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Legnica
    Auto
    156 2.0 Turbo/Giulietta 1.4TCT MY'16
    Postów
    1,284

    Domyślnie

    20 min ?? nie no bez jaj głównie chodzi o fakt że w momencie zgaszenia auta przeplyw oleju i wody przez turbo ustaje a wirnik jeszcze chwilę się kręci. No trzeba do tego zdrowo rozsądkowo podejść i tyle. 1-2 min starczy zresztą gdzieś nawet takie zalecenia widziałem w którejś instrukcji obsługi.
    Edit:
    na szybko wygooglowany fragment z instrukcji z toyotowskiego d4d

    Pozatym sprawa kodeksu drogowego zabroniony jest postój na parkingu z dłużej właczonym silnikiem jak minuta(pomijając jego bezsensowność )
    O i tu fajnie opisane http://www.vturbo.eu/pl/informacje/p...5%BCarek.html]
    Ostatnio edytowane przez Teddy84 ; 18-04-2013 o 08:02

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    mazowieckie
    Auto
    Giulietta 1.4 MA
    Postów
    740

    Domyślnie

    Myślę, że trochę inaczej jest z turbinami w dieslach a trochę inaczej w benzynie.
    Silnik benzynowy ma to do siebie, że na biegu jałowym raczej słabo stygnie.
    Lepiej jest zwyczajnie zaplanować jazdę tak, by ostatni odcinek przejechać w miarę spokojnie.
    Warto odczekać te parenaście sekund przed wyłączeniem silnika ale tylko dla ewentualnego wyhamowania turbiny (to jak w każdym).

  4. #4
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Kazek
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Poz
    Auto
    156 1,9 M-jet 150KM 2005r
    Postów
    423

    Domyślnie

    Koledze bubu321 chodzi chyba o czas od startu zimnego silnika. Wg mnie to najważniejszy jest zdrowy rozsądek, jeśli na codzień nie ciśniesz silnika do czerwonego pola na każdym biegu to myśle, że można zapomnieć o posiadaniu turbiny i się nie przejmować
    156 1,9 M-jet 150KM 2005r

  5. #5
    Moderator Znawca Avatar Teddy84
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Legnica
    Auto
    156 2.0 Turbo/Giulietta 1.4TCT MY'16
    Postów
    1,284

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kazek Zobacz post
    Koledze bubu321 chodzi chyba o czas od startu zimnego silnika. Wg mnie to najważniejszy jest zdrowy rozsądek, jeśli na codzień nie ciśniesz silnika do czerwonego pola na każdym biegu to myśle, że można zapomnieć o posiadaniu turbiny i się nie przejmować
    Hmmmm no to jak dla mnie to moment jak drgnie wskazówka od temp wody można sobie juz troche popuścić, olej wtedy ma już zdecydowanie temp bliską optimum. Full ogień po rozgrzaniu pełnym

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    Start & Stop "odcina" silnik praktycznie w każdych warunkach natychmiast. Więc chyba nie ma się czym przejmować.
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - mam S&S wyłączony.
    - na razie się nie przejmuję turbospreżarką.
    - tylko męczy mnie to że silnik po gwarancji, wszelkie awarie to na mój koszt.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta Avatar maxit1
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    rawa mazowiecka
    Auto
    giulietta 2,0 jtdm 170 km+ audi a4 2,0tdicr
    Postów
    327

    Domyślnie

    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    - mam S&S wyłączony.
    - na razie się nie przejmuję turbospreżarką.
    - tylko męczy mnie to że silnik po gwarancji, wszelkie awarie to na mój koszt.


    diesel czy benzyna coraz bardzie różnice się zacierają olej jak kobieta jak ja rozgrzejesz będzie gotowa jak turbina czy jakos tak

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Turbiny w G są chłodzone cieczą więc generalnie nie ma co się przejmować ich chłodzeniem, ważniejsze aby nie dawać w palnik zanim silnik nie złapie temperatury

    - - - Updated - - -

    Turbiny w G są chłodzone cieczą więc generalnie nie ma co się przejmować ich chłodzeniem, ważniejsze aby nie dawać w palnik zanim silnik nie złapie temperatury
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  10. #10
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Warszawa/Włocławek
    Auto
    Giulietta 1.4 Multiair Distinctive
    Postów
    31

    Domyślnie

    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    - mam S&S wyłączony.
    Witam
    Ciekawi mnie w jaki sposób bo gdy pytałem w serwisie to nie umieją?
    Pozdrawiam
    Radek

Podobne wątki

  1. [159] Problem z Turbiną na A1 - help!
    Utworzone przez altexperte w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 78
    Ostatni post / autor: 07-09-2015, 12:47
  2. [156 1.9 JTD] Czy to problem z turbiną ?
    Utworzone przez radiofm w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 11-06-2015, 22:53
  3. Problem z turbiną
    Utworzone przez scorpion_71 w dziale 166
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 06-06-2013, 15:44
  4. Technologia naprawy blacharskiej i (lub) lakierniczej.
    Utworzone przez Mario w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 14-01-2008, 17:33
  5. Coś z turbiną.
    Utworzone przez Matt21 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 17-08-2007, 20:24

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory