Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 35

Temat: żółta kontrolka

  1. #11
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Cytat Napisał tx555 Zobacz post
    Nie fantazuj co może pasć a co nie może. ...
    Kolego raczej ty fantazjujesz - problem generalnie nie występuje, bo byłoby o tym głosno nie tylko na tym forum. Pojedynczy przypadek oczywiście może wystąpić, a serwisy chętnie usuwają na gwarancji całe podzespoły, nie wnikając co jest przyczyną usterki - im droższe tym lepiej. Generalnie autor wątku się nie odzywa, więc pewnie już sobie poradziłz problemem. Wypadanie zapłonów w tym przypadku to raczej efekt nieumiejętnego postępowania - pozapaleniu kontrolki kolega powinien od razu wyłączyć silnik i ponownie go odpalić, a on robił przegazówki
    Ostatnio edytowane przez Maciek-156 ; 20-04-2013 o 17:30
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  2. #12
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2011
    Auto
    ​​​​
    Postów
    1,822

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Kolego raczej ty fantazjujesz - problem generalnie nie występuje, bo byłoby o tym głosno nie tylko na tym forum.
    w przeciwieństwie do Ciebie mówię o autentycznych i konkretnych przypadkach, bierz też pod uwagę ze nie każdy właściciel alfy musi nalezeć do jakiegokolwiek forum lub pisać na nim o swoich naprawach ! Nie opowiadaj bzdur ze problem nie występuje bo mało wiesz na ten temat.
    Pojedynczy przypadek oczywiście może wystąpić, a serwisy chętnie usuwają na gwarancji całe podzespoły, nie wnikając co jest przyczyną usterki - im droższe tym lepiej.
    to nie jest pojedynczy przypadek jeśli było ich już kilka (czyt. mniej niz 10) co wcale nie znaczy ze problem jest masowy bo nic takiego nie pisałem
    Generalnie autor wątku się nie odzywa, więc pewnie już sobie poradził z problemem
    oby tak było, chociaż od pierwszych objawów do całkowitego padniecia moze minąć trochę czasu, gdyby to był faktycznie aktywator to problem zacznie coraz czasciej wystepować i się nasilać
    Wypadanie zapłonów w tym przypadku to raczej efekt nieumiejętnego postępowania - pozapaleniu kontrolki kolega powinien od razu wyłączyć silnik i ponownie go odpalić, a on robił przegazówki
    daj juz spokój i nie pogrązaj sie, pierwsze piszesz braku kontaktu na wtyczce, potem o jakims niby czujniku, teraz o nie umiejetnosci postepowania (??) Przecież człowiek napisał wyraznie ze stało mu sie to w czasie jazdy wiec żadna w tym jego wina. Jadąc 50km/h miał "od razu" wyłaczyc silnik? Farmazony waść Pan opowiadasz

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał bogas Zobacz post
    Za robocizne płacisz, owszem.
    Info mam z ASO, przy rozmowie o moim problemie, o ktorym tu pisalem.
    Moduł uniair kosztuje ponoc 2500. Można sprawdzić w eperze.
    sam modul 655 euro + jakies inne drobne czesci (uszczelki itp)+ robocizna=wychodzi troche ponad 3k (koszty policzone przez aso)

  3. #13
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Cytat Napisał tx555 Zobacz post
    w przeciwieństwie do Ciebie mówię o autentycznych i konkretnych przypadkach,....
    daj juz spokój i nie pogrązaj sie, pierwsze piszesz braku kontaktu na wtyczce, potem o jakims niby czujniku, teraz o nie umiejetnosci postepowania (??) Przecież człowiek napisał wyraznie ze stało mu sie to w czasie jazdy wiec żadna w tym jego wina. Jadąc 50km/h miał "od razu" wyłaczyc silnik? Farmazony waść Pan opowiadasz
    ...
    Nie wątpię że to autentyczne przypadki o których tylko ty słyszałeś... Wracając do problemu kolegi to zadał konkretne pytanie co zrobic, aby zgasła kontrolka i auto odzyskało sprawność techniczną - zamiast udzielić mu tej porady bijesz pianę na temat hipotetycznej awarii aktywatora (w nim właśnie może paść czujnik synchronizacji) - nie umiesz pomóc koledze to niepotrzebnie go nie strasz i nie siej paniki produkując plotki. Prawdopodobnie przyczyną zapalenia się lampki sygnalizującej awarię była najprawdopodobniej chwilowa utrata kontaktu elektrycznego przez którąś wtyczkę osprzetu silnika (tak zresztą pisałem opierając się na swoich doświadczeniach z alfowskimi silnikami) - w takim przypadku trzeba się zatrzymać i wyłączyc silnik, a nastepnie ponowne go włączyć, a nie kontynuować jazde (na tym polegał błąd kolegi). Po ponownym włączeniu silnik pracuje już równo ale lampka check pozostała + nieaktywny DNA i system S&S - NAPISAŁEM CO KOLEGA POWINIEN ZROBIĆ ŻEBY PRZYWRÓCIĆ AUTO DO NORMALNEGO STANU. Oczywiście błąd sobie można szczytać podpinając kompa (pozostaje on w pamięci ECU), ale komp nie jest potrzebny żeby auto zaczęło normalnie pracować. Jak kogos spotka taka sytuacja w trasie myslę że mu to pomoże - sam to przetestowałem i działa.
    Ostatnio edytowane przez Maciek-156 ; 21-04-2013 o 08:30
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  4. #14
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2011
    Auto
    ​​​​
    Postów
    1,822

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Nie wątpię że to autentyczne przypadki o których tylko ty słyszałeś...
    kolego - tu sie mylisz, nie tylko ja o nich słyszałem, to sa pewne informacje z aso ktore takie naprawy robiły a w jednym przypadku bezposrednio od wlasciciela . Widze że twoja wiedza w tym temacie ogranicza sie do tego czego (nie)wyczytasz na forach i jeszcze do tego selekcjonujesz to co pasuje do twoich teorii lub nie, nie licząc sie z podanymi faktami- zasadniczy błąd
    Wracając do problemu kolegi to zadał konkretne pytanie co zrobic, aby zgasła kontrolka i auto odzyskało sprawność techniczną - zamiast udzielić mu tej porady bijesz pianę na temat hipotetycznej awarii aktywatora (w nim właśnie może paść czujnik synchronizacji)
    hipotetyczna to jest własnie twoja niby teoria o czujniku ktorego nikt nigdy nie wymieniał bo nie w tym jest problem, ani w żadnej złączce. To ze 5,10 czy 15 lat temu w ten sposób usuwało usterki nie znaczy ze tam musi byc nadal, mamy juz troche inne czasy . Wymienia sie cały moduł bo jest on nie rozbieralny. Kolega napisał o objawach które sugerują ze może to być to o czym piszę bo objawy były identyczne. Od tego jest to forum żeby się dzielić pewnymi informacjami a nie wróżyć z fusów (wtyczkami, złaczkami czujnikami itp bo może kiedyś w jakiejś alfie coś takiego miałeś )
    - w takim przypadku trzeba się zatrzymać i wyłączyc silnik, a nastepnie ponowne go włączyć, a nie kontynuować jazde .
    do tego najlepiej odmówić 4 zdrowaśki i splunąć 3 razy przez lewe ramię , wtedy usterka na pewno już nigdy się nie powtórzy...

    Żeby uniknąć dalszych dywagacji na ten temat , bez zczytania błędów nie ma co gdybać i dyskutować. Jesli to był jednorazowy i jakis przypadkowy błąd to po ponownym uruchomieniu silnika kontrolka powinna zgasnac. Jeśli nie zgaśnie i nawet odlączenie aku na 15 min nie pomoże (lub po jakimś czasie zapali się znowu to bez wizyty w serwisie (lub chociaż podpięcia do kompa ) się pewnie nie obejdzie
    Ostatnio edytowane przez tx555 ; 21-04-2013 o 15:32

  5. #15
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Dalej bijesz pianę - kolega zadał konkretne pytanie udzieliłes mu odpowiedzi czy zacząłes go straszyć poważną awaria? Odłączenie zasilania na min 30min przy silniku MA w celu wykasowania błędów sterownika to procedura serwisowa i wiem o niej od serwisanta ASO który robił to przy mnie. MA to nie diesel (gdzie check gasnie po 10 odpaleniach silnika i/lub przejechaniu 30-50km), nawet jak ustapii przyczyna błędu to lampka check nie zgasnie i sterownik nie wyjdzie z trybu awaryjnego po ponownym odpaleniu - błąd trzeba skasować i nie koniecznie jak widać trzeba mieć do tego komputer. Wróżysz z fusów to raczej ty - szkoda że nie radzisz koledze od razu wymieniać całego silnika a tylko sam aktywator. Ja opisałem dokładnie procedurę wyjścia silnika z trybu awaryjneo (sam ją zresztą przetestowałem) - o to pytał kolega. Co do napraw aktywatora to polskie serwisy miały instrukcję aby w przypadku jakiejkolwiek awarii silnika MA demontować cały podzespół zastępować nowym , a uszkodzony wysyłac do Włoch - na początku tak robiły ale to już historia i dotyczyła aut na gwarancji.
    Czujnik który nawala w "nierozbieralnym" aktywatorze to nr 2 na tym schemacie:
    http://eper.fiatklubpolska.pl/navi?S...&DRW_NUM=3%7C0
    Ostatnio edytowane przez Maciek-156 ; 21-04-2013 o 19:50
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  6. #16
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulietta 1.4 MA
    Postów
    14

    Domyślnie

    Może mała historia mojego przypadku - taki może nie do końca identyczny z tematem początkowym (bo moje dolegliwości zaczęły się przy prędkości 0km/h), ale mający co nieco wspólnego szczególnie z końcówką dyskusji: AR Giulietta 1,4MA przebieg ok 29500km, sierpień 2012 (włączona klima), jazda w korku (Zakopane), wyłączone S&S - stojąc pomiędzy kolejnymi podjazdami (na wolnych obrotach) samochód zaczął się trząść, zapaliła się zółta kontrolka check engine, prawie brak reakcji na pedał gazu. Wyłączenie silnika i po chwili zapalenie - silnik działa poprawnie, kontrolka nie pali się.
    Drugi raz po kilku dniach na parkingu (po jeździe, na wolnych obrotach): znowu "delirka" - silnik trzęsienie się, tym razem kontrolka nie zapaliła się, migotanie świateł wewnętrznych i tych widocznych po otwarciu drzwi.
    Udało mi się wywołać taką sytuację przed serwisem (tym razem wystarczyło jechać mając włączony tryb "D" i mieć włączoną klimatyzację) - samochód oddany do naprawy i przy okazji do przeglądu po 30000 - zdiagnozowana uszkodzona cewka zapłonowa czwartego cylindra (wypadanie zapłonów).
    Po odebraniu samochodu (z naprawy i po zrobieniu przeglądu z wymianą świec i oleju) po przejechaniu ok. 20km na parkingu ponownie efekt niepalenia na wszystkie cylindry!
    Reklamacja naprawy - podobno po zmianie miejscami cewek 3 i 4 cylindra dalej wypadanie zapłonów, podejrzenie problemów z wiązką przewodów (w sumie wiązka nie zmieniona) ... Pomogła wymiana regulatora.
    Na koniec rada udzielona mi przy odbiorze samochodu po naprawie: przy używaniu samochodu przeważnie w mieście i niewielkich przebiegach rocznych (poniżej 10000km), wymieniać olej silnikowy co 12 miesięcy (co zresztą na 201 stronie instrukcji obsługi Edycja 02/2010 jest zapisane).
    Ostatnio edytowane przez adamstrz ; 21-04-2013 o 22:11

  7. #17
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2011
    Auto
    Alfa Giulietta 1,4 MA 170KM Black Etna
    Postów
    29

    Domyślnie

    dzieki za wszystkie odpowiedzi. Zglosilem sie do ASO, gdzie mialem czekac godzine na sama diagnoze. Stwierdzilem, ze przyjade nastepnego dnia kiedy mialem wiecej czasu. Wsiadlem, zapalilem i ze zdziwieniem stwierdzilem, ze kontrolka sie nie swieci. Tak jakby naprawde po 10 odpaleniach gasla. DNA i SS dzialaja. Dodam, ze przez te 2 dni samochod jezdzil calkiem normalnie, problemy sie nie powtorzyly. W tej sytuacji odpuscilem sobie wizyte w serwisie nastepnego dnia. Gwarancji nie mam od lutego, wiec kazda wieksza naprawa bedzie droga. JA tez jechalem wtedy w trybie D, klime mam zawsze wlaczona. Moze to nie ma zwiazku, ale wyjatkowo mialem zatankowane tanie paliwo 95, ktore postanowilem teraz wyjezdzic do konca i lac najdrozsze markowe benzyny, jak do tej pory.

  8. #18
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2011
    Auto
    Alfa Giulietta 1,4 MA 170KM Black Etna
    Postów
    29

    Domyślnie

    ponieważ żółta lampka zaświeciła się po raz drugi (tym razem bez żadnych wyczuwalnych zaburzeń w pracy silnika) pojechałem odczytać i wyszedł błąd ukladu MultiAir w jednym cylindrze. Mechanicy doradzili mi, żebym nic nie robił, bo można co najwyżej wymienić cały blok MultiAir za 6000zł, a nie wiadomo nawet, czy pomoże. Także sobie jeżdżę dalej, a kontrolka tym razem zgasła po paru kilometrach.

  9. #19
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Kolego jak już pisałem posprawdzaj wtyczki i zresetuj centralkę wtrysku - problemy powinny się skończyc
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  10. #20
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2011
    Auto
    ​​​​
    Postów
    1,822

    Domyślnie

    Cytat Napisał macki Zobacz post
    ponieważ żółta lampka zaświeciła się po raz drugi (tym razem bez żadnych wyczuwalnych zaburzeń w pracy silnika) pojechałem odczytać i wyszedł błąd ukladu MultiAir w jednym cylindrze. Mechanicy doradzili mi, żebym nic nie robił, bo można co najwyżej wymienić cały blok MultiAir za 6000zł, a nie wiadomo nawet, czy pomoże. Także sobie jeżdżę dalej, a kontrolka tym razem zgasła po paru kilometrach.
    no tę kwotę to chyba wyssali z palca albo zwyczajnie to pomnozyli przez 2 . Nie pozostaje Ci nic innego jak tylko czekać i obserować co dalej bedzie się działo . U mnie od pierwszych objawów do całkowitego padniecia mineły 2-3 miesiace ale to z pewnoscią zalezy od wielu czynników a juz przede wszystkim miesiecznych przebiegów auta. Mogłbym oczywiście tutaj (podobnie jak kol. adamstrz) opisać dokładnie historię swojego przypadku ale dla kolegi "Maciek-156" podawanie autentycznych serwisowych przypadków to jest bicie piany i straszenie innych kosztami..., zresztą widzę że człowiek nalezy do osób ktore uważają ze jeśli ten problem ich osobiscie nie dotyczy (lub przynajmniej połowy osób na tym forum) to znaczy że taki problem po prostu nie istnieje. A problem choć nie masowy to sie zdarza i jesli w/w kol. nadal nie wierzy niech porozmawia sobie z dyrekcją handlową ktora te przypadki podane przeze mnie w wczeniejszych postach dobrze zna, ale to tak na marginesie. Wracając do tematu , jestem kilka dni po wymianie aktywatora poniewaz bez tego sie nie obeszło. Żadne czujniki, złaczki styki, resety czy inne cuda nie pomogą w tym przypadku. Usterka u mnie była ewidentnie mechaniczna, teraz mogę to tylko potwierdzić ponieważ miałem okazję ten uszkodzony moduł później zobaczyć . Po wymianie aktywatora wszelkie wczesniejsze problemy rownież i u mnie znikneły a auto śmiga jak nowe . Jesli ktoś jest zainteresowany szczegółami to zapraszam na PW
    Ostatnio edytowane przez tx555 ; 03-05-2013 o 21:34

Podobne wątki

  1. Żółta kontrolka silnika w Alfie 147, proszę o pomoc
    Utworzone przez dawid2092 w dziale 147
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 16-09-2014, 21:12
  2. [156 2.0 JTS] żółta kontrolka silnika MCSF
    Utworzone przez Curtis w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 09-01-2014, 11:38
  3. Świeci żółta kontrolka silnika AR 147
    Utworzone przez Bronuś w dziale 147
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 24-10-2011, 17:26
  4. Pali sie kontrolka silnika (żółta)
    Utworzone przez Arturo147 w dziale 147
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 23-05-2010, 19:42
  5. Żółta kontrolka w 156
    Utworzone przez bosniak_sg w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 09-10-2007, 19:01

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory