Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 22

Temat: [156]CHŁODNICA WYMIENIONA-PROBLEM JEST!

  1. #1
    starnaw
    Gość

    Domyślnie [156]CHŁODNICA WYMIENIONA-PROBLEM JEST!

    Witam wszystkich... powracam do wcześniejszego tematu bo jak wiecie mialem problem z temp jak stalem to rosła do ponad 100 i wiatrak sie zalączał jak jechałem to sie chłodzila i temp spadała do 70;...W CZYM RZECZ ... Ustaliliśmy wcześniej ze mam walniętą chlodnicę wymieniłem ją i dzisiaj po powrocie z polski zalałem płyn... Odpaliłem i czekałem.... temp. rosła i rosła aż przeszła grubo ponad 90' i wiatrak sie załączył.... Masakra.... nie ma wycieku i ręce mi opadły .... a z tego powodu że jakieś 10 dni przed wyjazdem ją kupiłem, zanim mi chłodnice przysłali to stała moja AR.. przed wyjazdem do polski wymienilem chlodnice ale jej nie uruchomilem dzisiaj zalalem płyn i reszte już wiecie.... nawet jescze nie mialem przyjemności z jazdy bo przejechałem nią najwyżej 10km..... i tak pytam koledzy CO TO QRDE SIE W NIEJ DZIEJE???? Pozdrawiam tych ktorzy cieszą sie z jazdy AR...

  2. #2
    CEHU
    Gość

    Domyślnie

    A może gdzieś ci się zapowietrza układ chłodzenia, sprawdzałeś zbiorniczek wyrównawczy, tam lubią się rożnego rodzaju psikusy robić. Aha za termostatem masz twardy wąż??

  3. #3
    zdziba
    Gość

    Domyślnie

    Moim zdaniem 90st. to normalna temperatura , a że wentylator się załączył to raczej dobrze, więc w czym, problem? Pozdro.

  4. #4
    Siafal89
    Gość

    Domyślnie

    jeśli samochód stoi to normalne że temperatura rośnie. W drodze nie powinno tego być. Moim zdaniem wszystko jest w porządku, albo podałeś za mało informacji

  5. #5
    starnaw
    Gość

    Domyślnie

    węże mięciutkie jak gąbka .... chodzi oto że słuchajcie Panowie... kupiłem samochód jechałem nim 10 km i podczas tej jazdy zobaczylem skoki temp... jak jechalem spadala do 70; a jak stale np na swiatlach podeszla do 90; ale.... jak przyjechalem do domu i stalem na wlaczonym silniku wzrosla do ponad100' ... znalazlem wyciek w chlodnicy ... wymienilem chlodnice nalalem plynu i myslalem ze temp sie unormuje a jest to samo.... ja stala włączona lapa 110; i wiatrak sie zalaczył mialem pare samochodów i wiem ze samochod stalby nawet godziny to 90' nie powinien przekroczyc......... moze to termostat jest? mi tak sie wydaje bo układ jest szczelny...weszlo mi troche ponad 5litrow płynu... wiec myśle ze nie jest zapowietrzony.....

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    1. Jak zalewałeś płyn to odpowietrzyłeś chłodnicę - korkiem w górnym rogu?
    2. Temperatura włączenia wentylatora w TSie to 98C -aute bez klimy i 98-101C auta z klimą, więc w czym problem?
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  7. #7
    ViP Maniak resoraków Avatar Eliza 19760522
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Poznań, Poland
    Auto
    147 1.9 JTD
    Postów
    35

    Domyślnie

    W moim poprzednim aucie wentylator załanczał sie przy tem.95.Na postoju to normalne ze temperatura rosnie.I tak jak mój poprzednik uważam ze wszystko u Ciebie jest oki.Pozdrawiam
    Eliza,pozdrawiam!!!

  8. #8
    starnaw
    Gość

    Domyślnie

    hmm w tym ze nigdy w zyciu nie widzialem takich skokow temp w samochodzie jak jechalem od sprzedawcy to mniej niz 70' jak zatrzymalem sie na swiatlach to 100' 110' a pod domem masakra gasze silnik bo mam wrazenie ze mi sie zaraz bedzie plyn gotowal i rozsadzi mi chłodnice lub weze tak rośnie temp...... to w takim razie po co dziurawa chlodnice wymienialem jak tak samo bylo na dziurawej co i na nowej? nigdy nie widzialem takich skoków temp w samochodzie. zawsze w kazdym samochodzie jest i bylo czy to stoi czy jedzie 90' ......olej jest płyn jest brak wyciekow nie rozumie.... rozimie skok o 10'-20' ale nie 60'???? coś jest nie halo i nie wiem co? myślę ze to termostat.....

    Edit:
    czy alfa romeo nie trzyma stalej temp np 90' jak inne samochody????? no nie wiem.... wymienie termostat i zobacze jak to nie pomoze to chyba tak musi być...... i już.... ale nie jestem do tego przekonany bo normalnie jak mi wzrosnie do 110'(na oko) i wiatrak sie włącza to mam wrazenie ze mi sie zaraz zagotuje.... masakra

    wszystko odpowietrzone ... nie rozumie tak wielkich skokow temp .... jak napisalem wyzej..... Panowie...

  9. #9
    kmito
    Gość

    Domyślnie

    Spokojnie. Co Cie nie zabije to Cie wzmocni.
    Chłodnica i tak była do wymiany wcześniej czy później.
    Niestety moim zdaniem będziesz musiał sie przygotować na wymianę pompy wody a jak pompy to i rozrządu. Tak by było najrozsądniej. Niestety nie najtaniej.
    Czy masz jakieś informację na temat tych wymian od poprzedniego właściciela?
    Moim zdaniem są trzy możliwości:
    1) źle odpowietrzony układ
    2) pompa wody
    3) uszczelka po głowicą
    Wypadałoby chyba jednak podjechać do doświadczonego mechanika.
    Widząc samochód powinien się zorientować.
    Przez internet to może być jednak trudno.
    Termostat to sobie zostaw na koniec.
    On też będzie do wymiany ale z powodu niedogrzewania po naprawieniu przyczyny przegrzewania.

  10. #10
    Superjahu007
    Gość

    Domyślnie

    Generalnie przydało by się skonfrontować wskazania temperatury na zegarze w aucie z tą pokazywaną przez komputer. Gdzieś już było o niedokładności wskaźników.

    A druga sprawa to może nie startuje pierwszy bieg wentylatora chłodnicy.

    Co do pompy wody to ja miałem objawy odwrotne czyli podczas jazdy przegrzewanie się silnika a podczas postoju podręcznikowe 90 stopni. W czasie jazdy pęknięty wirnik ślizgał się na osi pompy a na postoju przy niskich obrotach pracował prawidłowo. Moim zdaniem to nie pompa.

Podobne wątki

  1. Wymieniona Turbina i problem z Olejem
    Utworzone przez Alfamania w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 06-04-2015, 21:16
  2. Wymieniona Turbina i problem z Olejem
    Utworzone przez Alfamania w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 06-04-2015, 19:49
  3. Jak zamontowana jest chłodnica w JTD jakie części ??
    Utworzone przez alukard w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 27-05-2013, 08:12
  4. Chłodnica wody wzmacniana jest coś takiego 2.5 v6
    Utworzone przez kamien007 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 08-02-2012, 19:21
  5. sonda wymieniona a coś nadal jest nie tego...
    Utworzone przez RogerIZ28 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 17-06-2009, 16:07

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory