
Napisał
Tomek_KRK
A ja bym brał diesla. Z dwóch powodów. Niezależnie od przebiegów diesel spali mniej. I to o dobre 30% mniej. To Ci daje lekko licząc ok. 15 PLN oszczędność na każdych 100 km. Niby niewiele, zrobisz rocznie 15 tysięcy km i będzie 2250 PLN do przodu - starczy na podstawowy pakiet uzdatniania auta do dłuższej eksploatacji (rozrząd, filtry, kolektor, olej). Benzyna 1.8 MPI jest tak żałośnie słaba, że chyba tylko zamiar montażu LPG usprawiedliwia ten zakup. Poza tym oba silniki benzynowe - MPI i JTS - cierpią na możliwość wystąpienia równie kosztownych napraw, co 1.9 JTD. W MPI potrafi polecieć sterowanie zmiennymi fazami rozrządu, w 1.9 JTS - łańcuch. Nie musi się to stać, ale może. Tak samo, jak w JTD nie musi padnąć od razu turbina. Drugi powód to jedna, podstawowa rzecz - WYBÓR diesli na rynku jest ogromny. Można kupić model praktycznie pod konkretne wymagania. Z MPI i JTS-em tak kolorowo już nie jest, często 1.8 MPI są bardzo biednie wyposażone. W JTD można przebierać jak w zgniłkach...
Polecanie zakupu 3.2 V6 komuś, dla kogo koszt napraw diesla może być odczuwalny, odbiorę jako mało wyszukany żart...