Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 23

Temat: rozgrzewa się i jest problem

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Legnica
    Auto
    alfa romeo 156 2.4 JTD
    Postów
    52

    Domyślnie rozgrzewa się i jest problem

    Witam wszystkich mam taki problem z moją alfą że po rozgrzaniu do 90 stopni jeszcze przez chwile jest git po nie długim czasie zaczyna mrygać ciśnienie oleju, dam mu gazu i przestaje, po opadnięciu obrotów do 1000 znów mryga. czy jest to spowodowane tym że mam wycieki oleju i raz na 2 tygodnie 1 litr muszę dolać??
    Oraz drugie pytanie zaświeciła mi się kontrolka wtryskiwaczy ale autko normalnie chodzi nie ma z nim problemów myślicie że to wina przepływomierza, czy jakiegoś innego ustrojstwa??

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    lubelszczyzna
    Auto
    155 1.8 16v T.Spark 103 kW 1996r.
    Postów
    2,685

    Domyślnie

    Kontrolka ciśnienia olej zaświeca się gdy masz zbyt niskie jego ciśnienie. Jeśli nie jeździsz poniżej minimum to raczej nie powinna się świecić, no chyba, że masz zajeżdżony silnik lub problem z pompą oleju (co doprowadzi do zajeżdżenia silnika).

    Kontrolka z wtryskiem odpowiada za wiele rzeczy. Podepnij auto pod kompa to pewnie czegoś się dowiesz.

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Alucard30
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Mazowieckie
    Auto
    2.4 JTD ++
    Postów
    99

    Domyślnie

    Pojawiająca się kontrolka oleju na niskich obrotach przy rozgrzanym silniku = kończąca się pompa oleju.
    Przez chwilę masz git, bo olej zagrzewa się wolniej niż płyn w silniku.

  4. #4
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    lubelszczyzna
    Auto
    155 1.8 16v T.Spark 103 kW 1996r.
    Postów
    2,685

    Domyślnie

    Skocz do mecha bo załatwisz silnik (szczególnie jeśli masz TS-a).

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Legnica
    Auto
    alfa romeo 156 2.4 JTD
    Postów
    52

    Domyślnie

    sorry chłopaki nie jeżdżę do żadnych diagnostyków czy mechaników, wszystko sobie robię sam.
    Zajade silnik moja wina sam go wymienię, nie mam czym podpiąć go do kompa tzn nie mam sprzętu
    z ciśnieniem oleju działo mi się jak go już kupiłem ale jak jade po autostradzie to nawet nie mrygnie i nie ważne czy jade pół godziny czy 3 godziny wystarczy że obroty mu zejdą do tysiąca i mryga

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Alucard30
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Mazowieckie
    Auto
    2.4 JTD ++
    Postów
    99

    Domyślnie

    Cytat Napisał maniutek1406 Zobacz post
    sorry chłopaki nie jeżdżę do żadnych diagnostyków czy mechaników, wszystko sobie robię sam.
    Zajade silnik moja wina sam go wymienię, nie mam czym podpiąć go do kompa tzn nie mam sprzętu
    z ciśnieniem oleju działo mi się jak go już kupiłem ale jak jade po autostradzie to nawet nie mrygnie i nie ważne czy jade pół godziny czy 3 godziny wystarczy że obroty mu zejdą do tysiąca i mryga
    To napiszę po raz kolejny, jadąc na obrotach ciśnienie rośnie (patrz budowę pompy oleju - ciśnienie wzrasta wraz z obrotami), a jak ona już niedomaga to przy wolnych obrotach (chodzi o zupełnie niskie jałowe ponizej 1000obr\min) ciśnienie spada tak nisko, aż się zapala kontrolka - co w dłuższej perspektywie doprowadzi do zatarcia silnika, a najpewniej panewki.

  7. #7
    Użytkownik Fachowiec Avatar Rzmudzior
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wschód
    Auto
    145 1.4 TS '00, Fiat Croma 1.8 '07
    Postów
    2,192

    Domyślnie

    Możesz mieć przytkany syfem smok lub podgiętą miskę olejową. Tam bym zaczynał poszukiwania. Potem pompa oleju - zimny olej ma większą lepkość i na zimnym jest wyższe ciśnienie.
    Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda

    Alfa Romeo 145, Toyota Yaris, Fiat Croma
    https://makramomaniak.pl/

  8. #8
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    04 2006
    Mieszka w
    ES
    Auto
    33 SW
    Postów
    1,390

    Domyślnie

    Cytat Napisał maniutek1406 Zobacz post
    sorry chłopaki nie jeżdżę do żadnych diagnostyków czy mechaników, wszystko sobie robię sam.
    Zajade silnik moja wina sam go wymienię, nie mam czym podpiąć go do kompa tzn nie mam sprzętu
    z ciśnieniem oleju działo mi się jak go już kupiłem ale jak jade po autostradzie to nawet nie mrygnie i nie ważne czy jade pół godziny czy 3 godziny wystarczy że obroty mu zejdą do tysiąca i mryga
    Jak wszystko robisz sam to skombinuj sobie manometr, wkręć go w miejsce czujnika i zweryfikuj czy ciśnienie faktycznie jest za niskie. Tzn. w tych samych warunkach, co lampka mrugała. Czujniki często padają, a może też być źle dobrany i zapalać lampkę na desce, mimo dobrego ciśnienia. Plus przeprowadź pomiary na wysokich obrotach i rozgrzanym oleju - tego czujnik nie zweryfikuje, a to właściwie najważniejsze, żeby nie zatrzeć motoru!

  9. #9
    PierwszyMistrz
    Gość

    Domyślnie

    Zacznij od wymiany oleju i filtra.

    Jesli masz mozliwosc usun wycieki.

    Dla silnika z duzym przebiegiem niskie cisnienie oleju na biegu jalowym jest calkowicie normalne, znaczenie bardziej niebezpieczne jest zapalenie sie cisnienia oleju na wysokich obrotach.

  10. #10
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Legnica
    Auto
    alfa romeo 156 2.4 JTD
    Postów
    52

    Domyślnie

    witam panowie czy są jakieś zestawy naprawcze pompy olejowej??
    Wczoraj wszedłem pod autko okazało się że przy okazji z miski jak sie rozgrzewa to wypluwa olej, cały alternator już mam w oleju, to jakaś masakra, przy okazji jeszcze podcieka z przepływomierza oleju(chodzi mi o to gdzie się filter wkręca ;p ) czy jakoś tak ;p .
    Nie mam już siły do tego złomu tylko pieniądze mnie ten syf kosztował bo to sprzęgło przeguby a to a tamto mogłem go od razu na złom po ciąć jeszcze bym zarobił na tym i kupił jakieś inne mniej awaryjne auto.....

Podobne wątki

  1. [159] Problem z doładowaniem, co jest nie tak?
    Utworzone przez whitefunk w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 30-06-2013, 10:07
  2. AR 156 FL problem infocenter! co jest nie tak!?
    Utworzone przez pawciu87 w dziale 156
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 21-08-2012, 21:37
  3. Jest problem!
    Utworzone przez misiu7911 w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 15-09-2010, 15:21
  4. 145 jak wam sie rozgrzewa?
    Utworzone przez turek1601 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 03-09-2008, 08:25

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory