Strona 20 z 23 PierwszyPierwszy ... 1011121314151617181920212223 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 191 do 200 z 225

Temat: Wahacze górne vema ze smarowiczkami ?

  1. #191
    Użytkownik Pasjonat Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    Kilka włoskich szrotów ;)
    Postów
    3,417

    Domyślnie

    Cytat Napisał bonzaj Zobacz post
    Załącznik 94413Ciekawe co też smarują te kalamitki wewnętrzną stronę gumowej tulei czy zewnętrzną.
    A cha jeszcze jedno pytanko po co gumowy kołnierz ściśle obejmuje wewnętrzną tulejkę i po co jest zatopiony w gumie metalowy pierścień od wewnętrznej strony?.
    Nie wiem.
    Już kiedyś pisałem, ze to rozwiązanie jest bez sensu.
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y

  2. #192
    Użytkownik Znawca Avatar sedici
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    OPL & (ANsbach) DE
    Auto
    Bravo1,6Mj , Astra J
    Postów
    1,912

    Domyślnie

    Cytat Napisał bonzaj Zobacz post
    Załącznik 94413
    A cha jeszcze jedno pytanko po co gumowy kołnierz ściśle obejmuje wewnętrzną tulejkę.

    jakimś cudem te włoskie małpy , nie potrafiące zrobić normalnego zawieszenia domyśliły się , że trzeba uszczelnić miejsce pracy tulei metalowej z gumą , bo jakby nie było tego to byś zmieniał wahacze co 1 tys km , bo by syf robił papier ścierny i błyskawicznie niszczył gumę od wewnątrz ;


    BTW ta guma nie jest zwulkanizowana z metalową tuleją , tylko bardzo ściśle połączona
    this is my truth tell me yours
    "Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
    http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard

  3. #193
    Użytkownik Romeo Avatar bonzaj
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    alfa romeo 156 sw 105 KM 2000
    Postów
    1,991

    Domyślnie

    Cytat Napisał sedici Zobacz post
    jakimś cudem te włoskie małpy , nie potrafiące zrobić normalnego zawieszenia domyśliły się , że trzeba uszczelnić miejsce pracy tulei metalowej z gumą , bo jakby nie było tego to byś zmieniał wahacze co 1 tys km , bo by syf robił papier ścierny i błyskawicznie niszczył gumę od wewnątrz ;


    BTW ta guma nie jest zwulkanizowana z metalową tuleją , tylko bardzo ściśle połączona
    Każda firma TRW, VEMA, DELPHI itp ma tą samą konstrukcję więc po co vema smaruje za pośrednictwem smarowniczek Nie Pracujący element????

  4. #194
    Użytkownik Pasjonat Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    Kilka włoskich szrotów ;)
    Postów
    3,417

    Domyślnie

    Cytat Napisał bonzaj Zobacz post
    Każda firma TRW, VEMA, DELPHI itp ma tą samą konstrukcję więc po co vema smaruje za pośrednictwem smarowniczek Nie Pracujący element????
    Nikt, kto zna konstrukcję i zasadę działania wahacze tego nie rozumie.
    Trzeba by było rozebrać taki wahacz i zobaczyć, czy np. tuleja met.-gum. nie ma jakiejś innej konstrukcji, ewentualnie otworków, czy coś.
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y

  5. #195
    Użytkownik Fachowiec Avatar slavol
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Chodzież
    Auto
    Ford
    Postów
    2,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pablo. Zobacz post
    Trzeba by było rozebrać taki wahacz i zobaczyć, czy np. tuleja met.-gum. nie ma jakiejś innej konstrukcji, ewentualnie otworków, czy coś.
    Mam takie, smaruję, na razie się sprawdza. Wahacze żyją, nie piszczą. Przy wciskaniu smaru wychodzi nadmiar po całym obwodzie gumy właśnie w miejscu gdzie obraca się w aluminium. Wydaje się że przedłuży to trwałość bo smarując regularnie wypychamy stary zapiaszczony smar zastępując go nowym. Więc konstrukcja wewnątrz to umożliwia.
    Ja polecam.
    Mustang 2012 3.7 V6 , na razie musi wystarczyć...

  6. #196
    Użytkownik Romeo Avatar bonzaj
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    alfa romeo 156 sw 105 KM 2000
    Postów
    1,991

    Domyślnie

    Cytat Napisał slavol Zobacz post
    Mam takie, smaruję, na razie się sprawdza. Wahacze żyją, nie piszczą. Przy wciskaniu smaru wychodzi nadmiar po całym obwodzie gumy właśnie w miejscu gdzie obraca się w aluminium. Wydaje się że przedłuży to trwałość bo smarując regularnie wypychamy stary zapiaszczony smar zastępując go nowym. Więc konstrukcja wewnątrz to umożliwia.
    czyli wachacz obraca się po zewnętrznej powierzchni gumy?

  7. #197
    Użytkownik Fachowiec Avatar slavol
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Chodzież
    Auto
    Ford
    Postów
    2,191

    Domyślnie

    Niestety tak, nie jest to ruch duży ale w połączeniu z syfem z jezdni działa jak papier ścierny i powstaje tak lubiany luz. I taka moja prywatna teoria że zbyt mocne skręcenie śruby nie służy tej konstrukcji.
    Mustang 2012 3.7 V6 , na razie musi wystarczyć...

  8. #198
    Użytkownik Romeo Avatar bonzaj
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    alfa romeo 156 sw 105 KM 2000
    Postów
    1,991

    Domyślnie

    Cytat Napisał slavol Zobacz post
    Niestety tak, nie jest to ruch duży ale w połączeniu z syfem z jezdni działa jak papier ścierny i powstaje tak lubiany luz. I taka moja prywatna teoria że zbyt mocne skręcenie śruby nie służy tej konstrukcji.
    Dziękuje za odpowiedź i chciałbym poznac zdanie Pabla i Sedici
    Ostatnio edytowane przez bonzaj ; 01-05-2013 o 12:20

  9. #199
    Sponsor Romeo Avatar arekgr
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Krosno
    Auto
    AR 156 2.4JTD 2004r
    Postów
    546

    Domyślnie

    Ja uważam, po dwukrotnym wybijaniu tulei z górnych wahaczy, że pracują tylko po wewnętrznej stronie, tj po tulei metalowej. Zewnętrzna część siedzi ciasno w aluminium.

  10. #200
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    916 i 955
    Postów
    2,267

    Domyślnie

    Ile razy trzeba jeszcze powtórzyć, że te vemy z kalamitkami są efektem błędu w rozumowaniu??? Wahacz nie powinien się obracać na gumie.

Podobne wątki

  1. Wahacze górne Vema, Fast, czy może TRW??
    Utworzone przez lukash0 w dziale 166
    Odpowiedzi: 76
    Ostatni post / autor: 17-04-2013, 17:36
  2. [155] wahacze vema - co za szajs
    Utworzone przez maicher w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 19-01-2013, 11:57
  3. wahacze VEMA
    Utworzone przez KornelPL w dziale 156
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 31-05-2011, 21:01
  4. Wahacze dolne Vema
    Utworzone przez pawel olszewski w dziale 166
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 22-06-2010, 17:28

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory