
Napisał
Nigdy
Rozrząd co 100-120 tyś. km. Więc jeśli w tym samochodzie nie było to zrobione (a mało kto inwestuje przed sprzedażą), to koniecznie trzeba się za to wziąć. Twierdzisz, że do końca serwisowano auto w ASO, więc jeśli wymieniano tam także rozrząd, to na 100% będzie jakiś wpis.
Przy czym sam rozrząd to jeszcze nie koniec historii. Przy tych przebiegach notorycznie pojawia się problem szczególnie z wtryskami, następnie z kolektorem, filtrem DPF i zaworem EGR.
Jeśli nie masz czasu na sprawdzenie tak podstawowych spraw, to zalecałbym poczekać z kupnem aż czas się znajdzie. Lub jak ja, być świadomym owych mankamentów i mieć w kieszeni kaskę na ich naprawę. W PL zestaw rozrząd+wtryski+DPF+EGR przy 2.4 to koszt około 3-4 tyś. PLN.
Nie chcę Cię straszyć, być może auto jest po serwisowaniu w/w elementów, lub problem go nie dotyczy, niestety w większości przypadków tak kolorowo nie ma. Przy czym jeśli się to zrobi, a auto było względnie zadbane, to można później cieszyć się wielokilometrową bezproblemową przyjemnością z jazdy.