Strona 3 z 9 PierwszyPierwszy 123456789 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 81

Temat: Wypalanie DPF z Fiat Ecuscan (159)

  1. #21
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar jusci
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Zamość
    Auto
    159 SW JTDm 8V 2008 nero carbonio
    Postów
    221

    Domyślnie

    No właśnie, taka to ekologia. Jeżdżenie na durno żeby pseudo ekologiczny filtr mógł się wypalić...




  2. #22
    Użytkownik Fachowiec Avatar AirAjti
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Lubin
    Auto
    Była 159 Berlina 2.4JTDm '06... aktualnie Tipo 1.4T-Jet z fabrycznym nadtlenkiem gazu
    Postów
    2,439

    Domyślnie

    Mało kto rozumie po co DPF powstał widzę
    Otóż DPF został skonstruowany po to, aby ograniczyć ilość rakotwórczej sadzy wydobywającej się z ropniaków. No i to się sprawdza, a CO2 nikogo nie interesuje Tego żadnym filtrem nie załatwimy...
    Powyższy post został napisany przeze mnie i każde słowo dokładnie przemyślałem- jeśli czujesz się obrażony to znaczy, że albo nie rozumiesz co napisałem, albo osiągnąłem swój cel


    "We have to love Alfa, it's the law!" - Richard "Hamster" Hammond

  3. #23
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał barteksm Zobacz post
    w każdym razie ikona filterka DPF nie pojawiła się
    Lampka sygnalizująca wypalanie DPF tylko w opcji, w standardowej wersji niestety brak (nie wiem jak w modelach 2011+). Wypalanie filtra można zaobserwować poprzez zwiększone chwilowe spalanie, a w momencie wypalania filtra na postoju zwyczajnie czuć spaliny. Duuużo spalin
    Ostatnio edytowane przez magil ; 06-05-2013 o 20:58
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  4. #24
    Użytkownik Fachowiec Avatar AirAjti
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Lubin
    Auto
    Była 159 Berlina 2.4JTDm '06... aktualnie Tipo 1.4T-Jet z fabrycznym nadtlenkiem gazu
    Postów
    2,439

    Domyślnie

    Było wiele razy opisywane kiedy filtr się wypala:
    - wyraźnie inny dźwięk silnika,
    - ciut słabszy motor (u mnie przynajmniej),
    - spalanie wysokie jak pieron (10 litrów u mnie, jak nie więcej),
    - wskazówka turbo po ściągnięciu nogi z gazu natychmiast spada do zera (w normalnej jeździe przy hamowaniu silnikiem wskazówka turbo zawsze jest powyżej zera- no chyba ze dusimy silnik na bardzo niskich obrotach).
    Powyższy post został napisany przeze mnie i każde słowo dokładnie przemyślałem- jeśli czujesz się obrażony to znaczy, że albo nie rozumiesz co napisałem, albo osiągnąłem swój cel


    "We have to love Alfa, it's the law!" - Richard "Hamster" Hammond

  5. #25
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar jusci
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Zamość
    Auto
    159 SW JTDm 8V 2008 nero carbonio
    Postów
    221

    Domyślnie

    Cytat Napisał AirAjti Zobacz post
    Mało kto rozumie po co DPF powstał widzę
    Otóż DPF został skonstruowany po to, aby ograniczyć ilość rakotwórczej sadzy wydobywającej się z ropniaków. No i to się sprawdza, a CO2 nikogo nie interesuje Tego żadnym filtrem nie załatwimy...
    Zgadza się (w teorii). Ale gdy zaczyna się jeździć i nabijać km tylko po to żeby wypalić filtr to teoria bierze w łeb. Wypala się kolejne litry paliwa i produkuje kolejne ilości spalin. Idea może słuszna ale rozwiązanie jeszcze prymitywne




  6. #26
    Użytkownik Fachowiec Avatar AirAjti
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Lubin
    Auto
    Była 159 Berlina 2.4JTDm '06... aktualnie Tipo 1.4T-Jet z fabrycznym nadtlenkiem gazu
    Postów
    2,439

    Domyślnie

    Co zrobisz... a najlepsze w tym wszystkim jest to, że my za to płacimy- nikt inny
    Zapłaciliśmy za badania, skonstruowanie DPF'a, jego wyprodukowanie, jego marżę, jego wymianę (tfu) a raczej wywalenie, paliwo dodatkowo spalone... a jak paliwo to i koncerny naftowe, akcyza... blablablablabla i nie zostaje nam nawet na waciki :/
    Powyższy post został napisany przeze mnie i każde słowo dokładnie przemyślałem- jeśli czujesz się obrażony to znaczy, że albo nie rozumiesz co napisałem, albo osiągnąłem swój cel


    "We have to love Alfa, it's the law!" - Richard "Hamster" Hammond

  7. #27
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar liked
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Chorzów
    Auto
    AR BRERA 2006 2,4 jtdm
    Postów
    320

    Domyślnie

    Mnie wczoraj dopadło wypalanie.... w korku!! Jechał przede mną ojciec, i sobie myślę: ale mu śmierdzą spaliny (bo ma ropniaka starego) później zacząłem się zastanawiać, że śmierdzi jak spalone sprzęgło, lub gdy klocki się skończą i metal trze o metal przy hamowaniu, a gdy spojrzałem w lusterko, aż się przeraziłem i współczułem ludziom za mną:p niebieski dym, no i ten okropny zapach:p gdy wyjechałem już z korka, zjechałem na parking biedronki. Już nie kopcił, ale temperatura spalin na wylocie była ogromna. Zanim pomyślałem o DPFie, troszkę się przeraziłęm:p
    Co do warunków jakie były, gdy stałem w korku:

    - wyjechałem dosłownie 3-5 minut wcześniej (auto nie zdążyło się zagrzać)
    - zanim dojechałem do korka, jechałem około 40km/h i przejechałem jakieś 3km
    - w czasie wypalania nie było wyższych obrotów, może około 1tyś.
    - silnik pracował troszeczkę nierówno

  8. #28
    Użytkownik Znawca Avatar karmal
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Maserati Ghibli S 3,0 410KM
    Postów
    1,894
    _____________________________
    Jedna AR 159 od 09.2010 do 05.2019

    Łada Niva prod. 2010 w posiadaniu od 02.2017 )

    Aktualnie Maserati Ghibli S

  9. #29
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar liked
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Chorzów
    Auto
    AR BRERA 2006 2,4 jtdm
    Postów
    320

    Domyślnie

    Czytałem ten artykuł, i zgadzam się z nim. Swoją droga, widzieliście na czym polega regeneracja dpf-a? Byłem zdziwiony że po prostu się go myje. Oczywiście fachowo myjce ultradźwiękowej, ale zwykłym kercherem też się to robi

  10. #30
    Użytkownik Fachowiec Avatar AirAjti
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Lubin
    Auto
    Była 159 Berlina 2.4JTDm '06... aktualnie Tipo 1.4T-Jet z fabrycznym nadtlenkiem gazu
    Postów
    2,439

    Domyślnie

    No widzisz... ludzie płacą po 600zł za regeneracje, a można samemu to zrobić w dwa dni.
    Powyższy post został napisany przeze mnie i każde słowo dokładnie przemyślałem- jeśli czujesz się obrażony to znaczy, że albo nie rozumiesz co napisałem, albo osiągnąłem swój cel


    "We have to love Alfa, it's the law!" - Richard "Hamster" Hammond

Podobne wątki

  1. Ustawienie światel poprzez Fiat ECUscan
    Utworzone przez Dannnmaek w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 01-10-2014, 06:13
  2. Co to za błędy mojej Alfy w Fiat EcuScan?
    Utworzone przez SCHNNAZZI w dziale 156
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 02-01-2012, 18:10
  3. Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 16-11-2011, 19:52
  4. Fiat EcuScan co wybrac do diagnostyki
    Utworzone przez alfavirus w dziale GT
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 10-02-2011, 22:58
  5. Kontrolka AirBag i program Fiat ECUscan ?
    Utworzone przez jasio w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 17-05-2010, 15:10

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory