No właśnie, taka to ekologia. Jeżdżenie na durno żeby pseudo ekologiczny filtr mógł się wypalić...
No właśnie, taka to ekologia. Jeżdżenie na durno żeby pseudo ekologiczny filtr mógł się wypalić...
Mało kto rozumie po co DPF powstał widzę
Otóż DPF został skonstruowany po to, aby ograniczyć ilość rakotwórczej sadzy wydobywającej się z ropniaków. No i to się sprawdza, a CO2 nikogo nie interesujeTego żadnym filtrem nie załatwimy...
Powyższy post został napisany przeze mnie i każde słowo dokładnie przemyślałem- jeśli czujesz się obrażony to znaczy, że albo nie rozumiesz co napisałem, albo osiągnąłem swój cel
"We have to love Alfa, it's the law!" - Richard "Hamster" Hammond
Ostatnio edytowane przez magil ; 06-05-2013 o 20:58
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
Było wiele razy opisywane kiedy filtr się wypala:
- wyraźnie inny dźwięk silnika,
- ciut słabszy motor (u mnie przynajmniej),
- spalanie wysokie jak pieron (10 litrów u mnie, jak nie więcej),
- wskazówka turbo po ściągnięciu nogi z gazu natychmiast spada do zera (w normalnej jeździe przy hamowaniu silnikiem wskazówka turbo zawsze jest powyżej zera- no chyba ze dusimy silnik na bardzo niskich obrotach).
Powyższy post został napisany przeze mnie i każde słowo dokładnie przemyślałem- jeśli czujesz się obrażony to znaczy, że albo nie rozumiesz co napisałem, albo osiągnąłem swój cel
"We have to love Alfa, it's the law!" - Richard "Hamster" Hammond
Co zrobisz... a najlepsze w tym wszystkim jest to, że my za to płacimy- nikt inny
Zapłaciliśmy za badania, skonstruowanie DPF'a, jego wyprodukowanie, jego marżę, jego wymianę (tfu) a raczej wywalenie, paliwo dodatkowo spalone... a jak paliwo to i koncerny naftowe, akcyza... blablablablabla i nie zostaje nam nawet na waciki :/
Powyższy post został napisany przeze mnie i każde słowo dokładnie przemyślałem- jeśli czujesz się obrażony to znaczy, że albo nie rozumiesz co napisałem, albo osiągnąłem swój cel
"We have to love Alfa, it's the law!" - Richard "Hamster" Hammond
Mnie wczoraj dopadło wypalanie.... w korku!! Jechał przede mną ojciec, i sobie myślę: ale mu śmierdzą spaliny (bo ma ropniaka starego) później zacząłem się zastanawiać, że śmierdzi jak spalone sprzęgło, lub gdy klocki się skończą i metal trze o metal przy hamowaniu, a gdy spojrzałem w lusterko, aż się przeraziłem i współczułem ludziom za mną:p niebieski dym, no i ten okropny zapach:p gdy wyjechałem już z korka, zjechałem na parking biedronki. Już nie kopcił, ale temperatura spalin na wylocie była ogromna. Zanim pomyślałem o DPFie, troszkę się przeraziłęm:p
Co do warunków jakie były, gdy stałem w korku:
- wyjechałem dosłownie 3-5 minut wcześniej (auto nie zdążyło się zagrzać)
- zanim dojechałem do korka, jechałem około 40km/h i przejechałem jakieś 3km
- w czasie wypalania nie było wyższych obrotów, może około 1tyś.
- silnik pracował troszeczkę nierówno
http://moto.onet.pl/1680978,1,filtr-...l.html?node=13
ciekawy artykuł![]()
_____________________________
Jedna AR 159 od 09.2010 do 05.2019
Łada Niva prod. 2010 w posiadaniu od 02.2017)
Aktualnie Maserati Ghibli S
Czytałem ten artykuł, i zgadzam się z nim. Swoją droga, widzieliście na czym polega regeneracja dpf-a? Byłem zdziwiony że po prostu się go myje. Oczywiście fachowo myjce ultradźwiękowej, ale zwykłym kercherem też się to robi![]()
No widzisz... ludzie płacą po 600zł za regeneracje, a można samemu to zrobić w dwa dni.
Powyższy post został napisany przeze mnie i każde słowo dokładnie przemyślałem- jeśli czujesz się obrażony to znaczy, że albo nie rozumiesz co napisałem, albo osiągnąłem swój cel
"We have to love Alfa, it's the law!" - Richard "Hamster" Hammond