Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6

Temat: Wybór rozrusznika 1,8 ts

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Maciek84
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Głogów
    Auto
    156 2.5 V6 SW Full FL
    Postów
    432

    Domyślnie Wybór rozrusznika 1,8 ts

    Chcę wymienić rozrusznik w związku z faktem, że już ledwo zipie. Zamontowany mam Magneti Marelli o numerze 63111005. Na alletanio stoi taki za 160zł, jest po regeneracji i ma moc 1,4KW. Wg. VIN powinienem mieć rozrusznik o numerze 60813461, który także dostępny jest na alletanio i stoi po 210zł. Co brać?

  2. #2
    Artur G.
    Gość

    Domyślnie

    Podepnę sie pod temat aby nie tworzyć nowego tematu o to samo ...

    W mojej 156 1.8 z 1998r. rozrusznik chyba dogorywa, po uruchomieniu przerywa, nie pracuje równo. Narazie odpala ale trochę obciach aby tak paskudnie Alfa odpalała.

    Podpowiedzcie proszę, czy wymiana na inny rozrusznik jest kłopotliwa (mam kanał, podstawowe narzędzia i podstawową wiedzę). To byłoby najtańsze rozwiązanie i satysfakcja z wymiany we własnym garażu gwarantowana.
    czy lepiej zaprowadzić maszynę do elektromechanika?
    Wolałbym pierwszą opcję ... a dwa, czy trzy tygodnie temu zaniemógł silniczek wycieraczek (głośna praca) i po zakupie od Was uzywanego sam wymieniłem i jest super. podobnie chciałem z rozrusznikiem ...
    Proszę o podpowiedź za co z góry dziękuję,
    pozdrawiam, Artur

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Maciek84
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Głogów
    Auto
    156 2.5 V6 SW Full FL
    Postów
    432

    Domyślnie

    Wyciągasz akumulator, rozpinasz kilka węży chłodniczych przy termostacie odpowiednio wcześniej spuszczając trochę płynu np. przez wężyk przy sprężarce klimy. Płaskim kluczykiem bodajże 13 odkręcasz 3 sruby mocujące rozruszniki i włala.

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Żadnych węży z płynem w silniku TS nie trzeba rozpinać.
    Akumulatora też nie trzeba wyjmować-wystarczy tylko oddpiąć klemy.
    Trzeba za to zdemontować rurę od dolotu, przepływomierz i przepustnicę.
    Wtedy zrobi się dostęp do rozrusznika.
    Mogą być kłopoty z odkręceniem najniżej położonej śruby - aby ją ruszyć, dobrze jest mieć klucz łamany 13 mm.
    Kluczy płaskich nie radzę stosować - najlepiej oczkowe lub nasadowe.
    Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 09-05-2013 o 14:07

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Maciek84
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Głogów
    Auto
    156 2.5 V6 SW Full FL
    Postów
    432

    Domyślnie

    No tak, dolot do kolektora trzeba jeszcze zdemontować. Ja ułatwiłem sobie dostęp demontując jeszcze akumulator i wężyki od wody tak aby było więcej miejsca na manewry przy wyciąganiu rozrusznika.

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Najwięcej miejsca na manewry jest, jeśli się zdemontuje cały kolektor ssący.
    No, ale to już by była przesada.
    Chociaż ostatnio, jak grzebałem w silniku i miałem wyjęty kolektor to korzystając z okazji, wyjąłem rozrusznik i zrobiłem jego przegląd i konserwację.

Podobne wątki

  1. Jak dobrac sie do rozrusznika??
    Utworzone przez stachuelo18 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 18-10-2014, 15:59
  2. Smarowanie rozrusznika?
    Utworzone przez bombon300 w dziale 147
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 19-09-2012, 17:38
  3. Demontaż rozrusznika 2.4 JTD
    Utworzone przez Alfista w dziale 166
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 09-12-2011, 23:47
  4. [146] zawieszanie rozrusznika HELP!!
    Utworzone przez remi200833 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 30-07-2010, 21:58
  5. Wymiana Rozrusznika 2,5 V6
    Utworzone przez patryk520 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 24-02-2010, 23:48

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory