Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: zgrzyt przy zmianie na 3 bieg

  1. #1
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar gaco2ouf
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Lubin
    Auto
    AR 159 Marrone Luci Di Bosco 1,9 JTDM 8v
    Postów
    138

    Domyślnie zgrzyt przy zmianie na 3 bieg

    Witam mial ktos moze cos takiego ? mam jednostke 1.9 jtdm 8v , gdy wbijam 3 bieg czasami zgrzyta cos ... niezawszr

    dodam ze auto pierwszy dzien po wyjezdzie od mechanika , stalo okolo roku wczesniej poniewax bylo lekko pukniete, e silniku nie bylo powaznych uszkodzen , jedynie chlodnica i jedna rurka od turbo , wszystko wymienione na nowe

    auto ms tez problem z moca , dopiero dostaje kopa przy 2,5 tys obr , i jakby zanika po 3,5 tys
    do 2,5 tys obr strasznie muli , nawet przy gazie do dechy...

    w salonie sprawdzali komputerem i mowia ze prawdopodobnie egr trzeba wymienic boma 3 % otwarcia

    myslicie ze po wymianie problem zniknie ? i ciekawe co z tym zgrzytem przy 3 biegu...

  2. #2
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    EGR zaślep całkowicie. Możesz to zrobić sam i się przekonasz. Wtedy nie będziesz musiał go wymieniać, lepiej chyba usunąć

    Ze zgrzytaniem to może być sprzęgło, ale jeśli zgrzyta tylko na 3. biegu, to sprawdź, czy nic nie wpadło na skrzynię pod cięgna, bo może je blokować. Kiedyś spadła mi tam śrubka mocująca dolot do przepustnicy i też miałem problem z wbijaniem 3. i 5. (musisz zdemontować akumulator i jego podstawę).

    Czytając forum przez ostatni tydzień można dojść do wniosku, że ten EGR to tylko same problemy sprawia i nic dobrego
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  3. #3
    Użytkownik Znawca Avatar karmal
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Maserati Ghibli S 3,0 410KM
    Postów
    1,894

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Czytając forum przez ostatni tydzień można dojść do wniosku, że ten EGR to tylko same problemy sprawia i nic dobrego
    Uporanie się z EGR w odpowiedni sposób to jedna z pierwszych rzeczy, które się powinno zrobić kupując 159 w dieslu. Ja w pierwszej kolejności ( prawie 3 lata temu ) po kupnie alfy to było wywalenie DPF i blaszka w EGR.... absolutnie żadnych problemów przez te prawie 3 lata
    _____________________________
    Jedna AR 159 od 09.2010 do 05.2019

    Łada Niva prod. 2010 w posiadaniu od 02.2017 )

    Aktualnie Maserati Ghibli S

  4. #4
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał gaco2ouf Zobacz post
    Witam mial ktos moze cos takiego ? mam jednostke 1.9 jtdm 8v , gdy wbijam 3 bieg czasami zgrzyta cos ... niezawszr

    dodam ze auto pierwszy dzien po wyjezdzie od mechanika , stalo okolo roku wczesniej poniewax bylo lekko pukniete, e silniku nie bylo powaznych uszkodzen , jedynie chlodnica i jedna rurka od turbo , wszystko wymienione na nowe

    auto ms tez problem z moca , dopiero dostaje kopa przy 2,5 tys obr , i jakby zanika po 3,5 tys
    do 2,5 tys obr strasznie muli , nawet przy gazie do dechy...

    w salonie sprawdzali komputerem i mowia ze prawdopodobnie egr trzeba wymienic boma 3 % otwarcia
    Zmień salon. Zupełnie serio mówię. Jeśli diagnosta nie wie, że 159 pokazuje standardowo ok. 3.98% otwarcia przy całkowitym zamknięciu zaworu EGR - to znaczy, że przed nim dłuuuuga droga jeśli chodzi o diagnostykę tych aut.
    Blacha pod EGR, sprawdzić czy muł nie zniknie. Jeśli nie zniknie - to sprawdzić działanie zmiennej geometrii w turbinie - być może zwalony jest overboost albo gdzieś masz dziurę w układzie podciśnieniowym.

    Zgrzyt przy wbijaniu 3-ki to oznaka zepsutego synchronizatora.
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  5. #5
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar gaco2ouf
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Lubin
    Auto
    AR 159 Marrone Luci Di Bosco 1,9 JTDM 8v
    Postów
    138

    Domyślnie

    czyli co mam zrobić, dam rade to sam zaślepić zeby sprawdzić czy to dobre rozwiazanie?

  6. #6
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Tak. Musisz zaopatrzyć się taką zaślepkę http://allegro.pl/3-zaslepka-egr-jtd...238096831.html. Na aukcji masz też rysunek gdzie ją wstawić.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  7. #7
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar gaco2ouf
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Lubin
    Auto
    AR 159 Marrone Luci Di Bosco 1,9 JTDM 8v
    Postów
    138

    Domyślnie

    właśnie przeczyściłem EGR , zrobiłem to wyciągając cały ten czarny syf lekko odkurzaczem , po tym mi nie chciał przez chwile odpalić , potem odpalił i teraz jest gorzej...

    pali sie kontrolka silnika i wyswietla sie check engine , auto wogóle nie idze , max do 40 i zamula , chyba jest na awaryjnym

    hmm moze zrobiłem coś nie tak ?

    gdy kupie zaślepke pod EGR bedzie trzeba coś grzebać w kompie ?

  8. #8
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Prawdopodobnie nie podpiąłeś z powrotem wtyczki do elektrozaworu. Lub uruchomiłeś auto bez podpiętej wtyczki / odpinałeś wtyczkę z kluczykiem w stacyjce. Nie jestem pewien, ale możliwe, że dopóki nie skasujesz błędu po odpięciu zaworu będzie świecił się "have engine checked" i objawy nie ustąpią.

    Po założeniu pełnej zaślepki również wyskoczy Ci ten sam komunikat. I masz dwa wyjścia - albo z tym jeździć (podobno da się z tym żyć), albo usunąć u chip tunera.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  9. #9
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar gaco2ouf
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Lubin
    Auto
    AR 159 Marrone Luci Di Bosco 1,9 JTDM 8v
    Postów
    138

    Domyślnie

    wtyczke podpiolem spowrotem, mysle ze nie da sie jej zle podpiac...

    mozliwe ze trzeba wykasowac blad, ale wczesniej tez byl i krecil sie od 2,5 tys obr, a teraz nic

  10. #10
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Jeśli dobrze poskładałeś i zamontowałeś zawór to się nie martw, skasuj błąd.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

Podobne wątki

  1. [159] zgrzyt przy redukcji z 5 na 4 bieg
    Utworzone przez pawo04 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 18-08-2015, 11:05
  2. Zgrzyt przy ruszaniu
    Utworzone przez makatrio w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 22-04-2014, 10:05
  3. Wsteczny bieg - zgrzyt !
    Utworzone przez Gresus w dziale 156
    Odpowiedzi: 30
    Ostatni post / autor: 25-01-2012, 21:12
  4. Zgrzyt przy uruchamianiu
    Utworzone przez seamaster w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 28-02-2010, 21:35
  5. Zgrzyt przy odpalaniu.
    Utworzone przez Lesio w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 18-11-2007, 15:55

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory