Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 33

Temat: wytrzymalosc i jakosc lakieru

  1. #11
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Geordie
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    Opole
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta
    Postów
    383

    Domyślnie

    W MiTo jest podobny problem. Mam lakier czarny pastel i widać ryski. Wg specjalistów grubość lakieru to ok. 90 mikronów. Ultracienki - jak to zostało już zauważone. To co można zrobić to oczywiście ręczna myjnia, i autokosmetyka (jest wiele możliwości renowacji i ochrony lakieru).

  2. #12
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    01-486 Warsaw PL / 95014 Cupertino CA
    Auto
    Dające Radość z Jazdy
    Postów
    628

    Domyślnie

    Cytat Napisał Geordie Zobacz post
    W MiTo jest podobny problem. Mam lakier czarny pastel i widać ryski. .
    To przypadłość nie tylko Julki czy Mito, w każdym praktycznie masowo produkowanym samochodzie który obecnie schodzi z taśm produkcyjnych powłoka lakiernicza tak jak napisano jest "ultra cienka" i do tego w technologii lakierów "wodnych".
    To powoduje że lakier jest bardzo podatny i rysuje się już od samego patrzenia nań Można pójść do salonu i oglądnąć nowe auta które są przecierane codziennie rano jakąś irchą i zobaczyć "swirle".
    A czarny jest już w ogóle w czołówce lakierów na którym takie niedoskonałości widać. Pomimo tego ze nigdy aut nie myje na szczotkach, zawsze ręcznie i w większości staram się nakładać dobre woski - to po roku eksploatacji mam wrażenie że lakier jest już tak zmęczony jakby przeszedł co najmniej ze 4 zimy.
    Jedyne wyjście wosk, polerka raz na dwa trzy lata i nie przejmować się
    motor sports can be expressed in one single letter ///M

  3. #13
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    06 2012
    Auto
    Giulietta 1.4 MA TCT
    Postów
    176

    Domyślnie

    Kiedyś ktoś mi powiedział (jakiś lakiernik), że nowy lakier potrzebuje 1-2 miesięcy (zależnie od warunków) by się utwardził i był odporny na czynniki zewnętrzne, może w tym tkwi przyczyna? Ja od początku teflonuje auto co mycie i jest dobrze z lakierem.

  4. #14
    Użytkownik Rowerzysta Avatar maxit1
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    rawa mazowiecka
    Auto
    giulietta 2,0 jtdm 170 km+ audi a4 2,0tdicr
    Postów
    327

    Domyślnie

    dobry temat przedni zderzak u mnie w julce jest już zmasakrowany od kamieni lakier jest lipny!!!!!!!!!! strasznie miękki.. autko myje sam, myjni nie widziało i nie zobaczy u mnie lakier mam czarny pastel jak tak dalej pójdzie trzeba będzie zderzak lakierować
    Ostatnio edytowane przez maxit1 ; 22-05-2013 o 22:37

  5. #15
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Geordie
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    Opole
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta
    Postów
    383

    Domyślnie

    Cytat Napisał buczo Zobacz post
    Kiedyś ktoś mi powiedział (jakiś lakiernik), że nowy lakier potrzebuje 1-2 miesięcy (zależnie od warunków) by się utwardził i był odporny na czynniki zewnętrzne, może w tym tkwi przyczyna? Ja od początku teflonuje auto co mycie i jest dobrze z lakierem.
    Rzadko które auto trafia od razu z fabryki do klienta. Jakiś czas stoi na placu czy w salonie. Bynajmniej moje tak miało. I moje z pewnością miało taki "trening". No i trzeba też dodać, że auto przed wydaniem do sprzedaży jest myte. Więc i nawet podczas tej pierwszej operacji mogą pojawić się małe ryski. A co do teflonu, o którym wspomniałeś - to jakiego używasz i jak się go stosuje?

  6. #16
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    06 2012
    Auto
    Giulietta 1.4 MA TCT
    Postów
    176

    Domyślnie

    Cytat Napisał Geordie Zobacz post
    Rzadko które auto trafia od razu z fabryki do klienta. Jakiś czas stoi na placu czy w salonie. Bynajmniej moje tak miało. I moje z pewnością miało taki "trening". No i trzeba też dodać, że auto przed wydaniem do sprzedaży jest myte. Więc i nawet podczas tej pierwszej operacji mogą pojawić się małe ryski. A co do teflonu, o którym wspomniałeś - to jakiego używasz i jak się go stosuje?
    Moje mogło mieć półtorej tygodnia przestoju w tzw. "konserwie" (taka maź, którą traktują świeżo pomalowane auto by lakier nie dostał w dupę w trakcie transportu).
    Po prostu na myjni jest usługa "teflon". Panowie mają coś w pułki cenowej 30-60pln za butelkę (tak mi się wydaje) nazwy niestety nie podam, bo nie znam. Oglądałem świeżo po myciu lakier no i poza jakimiś ewidentnymi otarciami na parkingu jest zero rysek. Miałem wcześniej czarny lakier w focusie.. masakra..

  7. #17
    Użytkownik Rowerzysta Avatar pawelek
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Giulietta 1.4 TB
    Postów
    264

    Domyślnie

    na białym macie szczęśliwie mało widać, bo drobnych rysek od nowości mam mnóstwo (widocznie moja nie załapała się na "konserwe"). Biały pastel jest miękki, masakrę zrobił mi podczas mycia ręcznego pod domem lekko ubrudzony wąż który "skrótem" puściłem przez maskę. Kamyki i chrabąszcze robią wgłębienia w zderzaku.
    Zderzaki oleję, nie zardzewieją - wcześniej czy później będą do lakierowania (zaczątki już są), ale mocno zastanawiam się nad folią ochronną na maskę - 2 wgłębienie od kamyków już mam. Jeśli się sprawdzi - po malowaniu za 2 lata będą też zderzaki.
    Przez myśl przechodzi mi też wiejski tuning (miejsce zamieszkania zobowiązuje) w tym temacie, czyli maska biały carbon, a dach i lusterka - czarny - a'la Veloce.

  8. #18
    Użytkownik Ogier Avatar Wieri
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    MiTo QV
    Postów
    156

    Domyślnie

    Moje mito było malowane 2 razy na gwarancji. Za pierwszym razem tylne błotniki- udało się na gwarancji udowodnić, że lakier się ścierał przez materiał wyrzucany spod przednich kół (ale to jeszcze za czasów Wojtka), a drugi raz (na gwarancji także), pojawił mi się bąbel na klapie bagażnika. Lakier jest b.delikatny. Ja zrobiłem polerkę całego Mito oraz zaaplikowałem quartza, ale taka prawda, że chyba tylko folia przezroczysta byłaby w stanie uchronić lakier przed większą degradacją.

  9. #19
    Użytkownik Rowerzysta Avatar janek
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa / Porto
    Auto
    było: 147, Giulietta, Giulia, Spider '85 jest Tonale '24
    Postów
    485

    Domyślnie

    Cytat Napisał maxit1 Zobacz post
    lakier mam czarny pastel jak tak dalej pójdzie trzeba będzie zderzak lakierować
    Ja już się przyzwyczaiłem do słabego lakieru. Wcześniej w 147 było to samo. Generalnie nie opłaca się lakierować takich pierdół bo później jest problem przy odsprzedaży, wszyscy podejrzewają rozwalenie pół auta...

    Nowe auta tak mają, S40 mojego brata czy BMW 5 kumpla taki sam dziadowski lakier maja. Ma przeżyć do końca gwarancji/leasingu i niech się później martwi ktoś inny. Tak to działa jak księgowi robią auta.

  10. #20
    Użytkownik Romeo Avatar _tomek_
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    tychy
    Auto
    Mieczysław i Julia
    Postów
    550

    Domyślnie

    Cytat Napisał Wieri Zobacz post
    Moje mito było malowane 2 razy na gwarancji. Za pierwszym razem tylne błotniki- udało się na gwarancji udowodnić, że lakier się ścierał przez materiał wyrzucany spod przednich kół (ale to jeszcze za czasów Wojtka), a drugi raz (na gwarancji także), pojawił mi się bąbel na klapie bagażnika. Lakier jest b.delikatny. Ja zrobiłem polerkę całego Mito oraz zaaplikowałem quartza, ale taka prawda, że chyba tylko folia przezroczysta byłaby w stanie uchronić lakier przed większą degradacją.
    nowe mito jakos od 2012 ma w standardzie folie na bokach

    ceny tego kawalka foli są absurdalne w aso
    jesli ktoś chce to moge mu wykonać takie ochronne folie na boki i inne elelmenty wrazliwe na syf spod kkół

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał janek Zobacz post
    Ja już się przyzwyczaiłem do słabego lakieru. Wcześniej w 147 było to samo. Generalnie nie opłaca się lakierować takich pierdół bo później jest problem przy odsprzedaży, wszyscy podejrzewają rozwalenie pół auta...

    Nowe auta tak mają, S40 mojego brata czy BMW 5 kumpla taki sam dziadowski lakier maja. Ma przeżyć do końca gwarancji/leasingu i niech się później martwi ktoś inny. Tak to działa jak księgowi robią auta.
    alfa jeszcze chyba ma malowane wewnetrzne czesci maski, drzwi itp
    fjaty juz nnam sie nie malują zawsze to pare mililitrow mniej lakieru

Podobne wątki

  1. [159] Wytrzymalosc dwumasy w 2.4 JTDm
    Utworzone przez BURATINO w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 01-06-2012, 18:56
  2. Prostownik cena/jakosc
    Utworzone przez odzi w dziale 156
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 31-12-2011, 03:35
  3. [156] Elementy kute a wytrzymalosc TS
    Utworzone przez MAJESTICAR156 w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 11-11-2009, 12:16
  4. Wytrzymalosc akumulatora
    Utworzone przez olin w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 25-02-2007, 18:49

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory