W 159 kolektor z klapami wirowymi był w 1.9 tylko w wersjach 136 i 150km. Jako że te wersje różnia sie tylko softem- pewnie stąd brak wyszczególnienia.
W 159 kolektor z klapami wirowymi był w 1.9 tylko w wersjach 136 i 150km. Jako że te wersje różnia sie tylko softem- pewnie stąd brak wyszczególnienia.
Ktos pytal jak sie jezdzi bez klap. A wiec tak lekkie falowanie po uruchomieniu cieplego silnika dalej jest... EGR mam czysciutki i szczelny, zaslepke z otworami mam. Czasami czuc mulenie na niskich obrotach Spalanie z 8.1 poszlo na 9.2 Turbina po regeneracji geometria nie wiesza sie i chodzi dobrze, overboost dziala dobrze czyscilem i smarowalem. Widac skoki doladowania na wskazniku (czujnik doladowania czysty). Dopiero zaczynam cos czuc ok 2200obr/min. Nie wiem co sie dzieje skad te spalanie 9.2 moze to wina braku klap ale kazdy pisal ze roznicy nie ma... Co sprawdzic ? Bledow brak.
Alfa Romeo Giulietta 2.0 TCT <- Jest
Alfa Romeo 147 1.6 T.S <- Jest
Alfa Romeo Mito 1.6 JTDm <- Byla
Alfa Romeo 147 Selespeed <- Byla
Alfa Romeo 156 1.8 T.S <- Byla
Alfa Romeo 159 SW Ti 2.4 JTDm Q-tronic <- Byla
Alfa Romeo GT 1.9 JTDm <- Byla
Alfa Romeo 145 1.8 T.S <- Byla
Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm <- Byla
Alfa Romeo 156 Selespeed <- Byla
Alfa Romeo 145 1.8 T.S <- Byla
Czy w takim razie warto usuwać klapy? Czy nie lepiej pozostać przy przeczyszczeniu kolektora i ewentualnym zaślepieniu EGR-a?
Czarna 159 SW Czarnego http://www.forum.alfaholicy.org/nasz..._czarnego.html
A czy ktoś bawił się w czyszczenie metalowego ( czy aluminiowy on jest?) kolektora? będę wymieniał rozrząd więc chce przy okazji sobie wyczyścić kolektor. Dużo jest z tym roboty? trzeba na cos uważać? moze coś ustawiać? Może jest gdzieś już temat o tym a ja go nie zauważyłem.
Czarny_28 powiedz mia jak spalanie w miescie ? ja mam 9.2 i nie spada a juz tak powoli jezdze. Obroty faluja po odpaleniu widac jak wskazowka skacze potem sie stabilizuje podczas jazdy.
Alfa Romeo Giulietta 2.0 TCT <- Jest
Alfa Romeo 147 1.6 T.S <- Jest
Alfa Romeo Mito 1.6 JTDm <- Byla
Alfa Romeo 147 Selespeed <- Byla
Alfa Romeo 156 1.8 T.S <- Byla
Alfa Romeo 159 SW Ti 2.4 JTDm Q-tronic <- Byla
Alfa Romeo GT 1.9 JTDm <- Byla
Alfa Romeo 145 1.8 T.S <- Byla
Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm <- Byla
Alfa Romeo 156 Selespeed <- Byla
Alfa Romeo 145 1.8 T.S <- Byla
dlatego ja właśnie zostawiłem te klapy, przeczyściłem tylko kolektor klapy chodziły luźno, spalanie faktycznie masz bardzo duże ja mam po mieście max 7 - 7.5 l , 9-10 l to ja mam w 2.0 TS
Zaobserwowałem u siebie również minimalne falowanie obrotów po uruchomieniu silnika ciepłego tzn.... silnik rozgrzany do 90 st. postoi około godziny i zostaje uruchomiony przy temperaturze około 40-50 st. Widać jak wskazówka od obrotów silnika nieznacznie porusza się na biegu jałowym. Wystraszy przejechać się kawałek i objaw ustępuje. Klap wirowych jeszcze nie usunąłem.
Spalanie 9,2 w mięście nie jest takie złe....ale skoro piszesz, że przed usunięciem klap wirowych było o litr mniejsze to zastanawiające. Może rzeczywiście w mięście jak jeździmy na niższych obrotach i kalpy wirowe przymykają się powodują lepsze zawirowania powietrza trafiającego do komór spalania. Sprawa myślę warta wyjaśnienia bo właśnie o podwyższonym spalaniu w mieście po usunięciu klap mówił mi mechanik.
9.2 w mieście to i tak dużo według mnie, nie wiem jak bym musiał deptać żeby tyle spalić