Airen, a gdzie jest informacja o tym, że żarówka musi świecić z mocą minimum 80%, bo czytam ten artykuł i nie mogę znaleźć takiej informacji.
Airen, a gdzie jest informacja o tym, że żarówka musi świecić z mocą minimum 80%, bo czytam ten artykuł i nie mogę znaleźć takiej informacji.
Nie chodziło mi o link do artykułu, ale o wypowiedź na forum na temat efektu halogenowego. Efekt halogenowy jest faktem, wartość "80%" trzeba by potwierdzić. Tak czy inaczej, musisz wziąć pod uwagę, że halogen pracujący na 30% mocy, zużyje się szybciej, a nie wolniej.
"For me the most important thing in a car is fun. It has to make you happy" Jeremy Clarkson
Nie wiem, nie znam się. Chciałem tylko zwrócić uwagę na problem.
"For me the most important thing in a car is fun. It has to make you happy" Jeremy Clarkson
Takie teoretyzowanie to jest - ale skoro rezystencja cieplna układu się nie zmienia, to przy mniejszej mocy, temperatura musi być niższa (a konkretnie różnica temperatur reflektor/otoczenie)
Zgadza się - do momentu, kiedy się tego nie zmierzy, to możemy sobie poteoretyzować![]()
Mam u siebie żarówki Osram Night Braker Plus, które jakoby wytrzymują 3 miesiące (z czym oczywiście się nie zgadzam, bo w 146 działały spokojnie około roku - nadal działają, tyle, że Alfa od lutego stoi) - żarówki mam od lutego, moduł od końca maja, a żarówki jak działały, tak działają![]()
Ja też mam Osram Night Breaker od grudnia 2011.
Sorry za odgrzewanie tak starego kotleta, ale nie ma sensu zakładać nowego wątku w tym temacie.
Światła do jazdy dziennej jako drogowe na 30% mocy to jest "standardowe" rozwiązanie - np.: w starszych BMW (E39). Wcześniej miałem właśnie BMW E39 po liftingu z xenonem i czujnikiem zmierzchu - znane rozwiązanie w Polsce. Zapada zmrok albo wjeżdżam do tunelu automagicznie zapalają się Xenony.
Od kiedy wszedł przepis jazdy na światłach 24h, ta funkcja przestała mieć rację bytu. Jednakże mój dobry znajomy, przeprogramował mi działanie funkcji zmierzchu na DLR - wystarczyło podłączyć się interfejsem i zmienić jedno ustawienie w komputerze pokładowym. Od tej pory cieszyłem się funkcją DLR "błogosławioną przez BMW" - samochody, które szły m.in. do Szwecji miały takie ustawienie zamiast funkcji zmierzchu. Działa to tak, że po odpaleniu zapłonu odpalają się drogowe na 30% mocy, a jak robi się ciemno, pada deszcz lub samochód odpalany jest w nocy same (automagicznie) włączają się xenony. Wystarczy ustawić włącznik świateł na pozycję "Auto".
Czy przypadkiem nie ma takiej funkcjonalności w 159 z czujnikiem zmierzchu?