Strona 3 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 42

Temat: "Cykanie" w silniku 3.0 V6

  1. #21
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Popychaczy nie ma wcale. Wałki cisną od razu na szklankę i osiowo na trzonek zaworu. Popychacze to są jak masz dźwigienki i jeden wałek obsługuje 3 lub więcej zaworów na garnek.

    - - - Updated - - -

    Do wymiany masz ten jeden regulator. Albo do przeczyszczenia.

  2. #22
    Użytkownik Znawca Avatar Tytanowy
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Iława
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 8V
    Postów
    1,436

    Domyślnie

    24 popychacze? hmmm..

  3. #23
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Pisze że nie ma popychaczy

  4. #24
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Krispl
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    Ford Focus MK2
    Postów
    133

    Domyślnie

    To jak to właściwie jest, co może cykać bo narazie to chyba mechanik chce mnie wycykać, kwoty za naprawę przez telefon kosmiczne a niema popychaczy?Czy szklanka to nie potocznie popychacz hydrauliczny zaworów? Kolego marek jaki regulator? U mnie jest stukanie i dochodzi z komory silnika (ze środka).

  5. #25
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Co u Ciebie stuka to ja nie wiem. TO tylko podejrzenie. Pisałem wyraźnie. Na każdy gar masz cztery zawory. Dwa dolotowe i dwa wylotowe. W każdej głowicy też masz dwa wałki. Jeden dla wylotowych i jeden dla dolotowych. Czyli każdy wałek ciśnie krzywkami bezpośrednio na szklankę i trzonek zaworu. Nie ma popychaczy bo niby po co? Kompensacja luzu zaworowego jest realizowana przez hydrauliczny mechanizm kompensujący luz. Działa na zasadzie dostawania się oleju pod ciśnieniem (ze smarowania silnika) przez zawór jednokierunkowy pod szklankę. W ten sposób jak się cokolwiek wyciera i zwiększa się luz to olej podnosi szklankę zachowując stały luz. Nie wiem teraz dokładnie czy i jak się wymienia ten mechanizm (chyba ze szklanką) ale pewnie to szwankuje. Jak ktoś jest "łebski" to może to wykręcić i naprawić. Ma na to 80-90% szans. To się głównie zapycha lub zacina (zapieka) a nie uszkadza mechanicznie. Problem w tym że w naszym ciemnogrodzie chyba już nikt tego nie potrafi robić (o ile ogarniają co to w ogóle jest).

  6. #26
    ZBANOWANY Romeo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 2.5V6 CF2 4HP20
    Postów
    655

    Domyślnie

    Mówicie o tym samym. Popychacz hydrauliczny to potocznie tzw. "szklanka".

  7. #27
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Ale szklanka może być bez kompensacji hydraulicznej i nie jest popychaczem. Tak samo popychacz wcale nie musi być hydrauliczny - może być zwykłym "kijem", np gdy wałek nie jest w głowicy.
    Tak czy siak w busso 24V masz kolejno: krzywka wałka > szklanka z hydrauliczną kompensacją luzu > trzonek zaworu.

  8. #28
    ZBANOWANY Romeo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 2.5V6 CF2 4HP20
    Postów
    655

    Domyślnie

    Zanim pojedziesz do mechanika, pojeździj trochę w okolicach czerwonego pola na wszystkich biegach i wypal trochę nagaru. Jak będziesz miał szczęście to zwiększone ciśnienie oleju wypłucze szklanki i dzwonienie ucichnie.

  9. #29
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Myślisz że to bezpieczne? Wysokie obroty i "klepanie" w szklankę nie wydaje mi się dobrym pomysłem. Choć sama temperatura i ciśnienie mogły by pomóc.

  10. #30
    ZBANOWANY Romeo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 2.5V6 CF2 4HP20
    Postów
    655

    Domyślnie

    Temperatura robocza i ogień. Będzie dobrze. Ogólnie to polecam każdy samochód przegonić mocniej przynajmniej raz w miesiącu. Jazda miejska i źle pojęty eco-driving wbrew pozorom bardziej wykańcza silniki.

Podobne wątki

  1. 2.4 JTD "cykanie" od strony paska klinowego.
    Utworzone przez Micwin94 w dziale 166
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 25-07-2015, 16:10
  2. [159] "cykanie" po wyminie oleju
    Utworzone przez jasiu159 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 04-07-2013, 11:22
  3. "Cykanie" w przednim kole
    Utworzone przez Frryk w dziale 166
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 04-04-2013, 20:37
  4. [Brera] kontrolka "wymień olej" w silniku TBi i jak to się ma do zalecanego serwisu?
    Utworzone przez jimijames w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 28-04-2012, 21:55
  5. "Cykanie" i zużycie oleju.
    Utworzone przez Arebie w dziale 156
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 26-07-2009, 19:20

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory