Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Temat: [156] luzy na panewkach

  1. #1
    ViP Alfa i Omega
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Koszalin
    Auto
    AR 156 1.8 TS 1999 MB 124 3.0 24V
    Postów
    406

    Domyślnie [156] luzy na panewkach

    dzisiaj zabrałem sie za wymiane wariatora i wszystko szło dobrze do momentu wymiany oleju. okazalo się że poprzedni własciciel zerwał gwint w misce olejowej. rozwiązanie znaleźliśmy szybko (poszukamy korka o większej średnicy i miske sie nawierci i nagwintuje pod ten korek) ale to co ujrzałem po zdjęciu miski lekko mnie przestraszyło


    http://www.youtube.com/watch?v=25MnUKfD1j8


    takie luzy na panewkach w alfie to chyba nie jest coś normalnego??

    i tak z naprawy która miała trwać jedno popołudnie robi sie gruba impreza na kilka dni. doradźcie co mam teraz robić?? alfa do dziś śmigała aż miło, żadnych problemów. ale po tym co zobaczyłem to strach mi uruchamiać silnik. co waszym zdaniem powinienem zrobić??

    Ps. AR 156 1,8 TS z 1999 r przebieg 120 kkm (pewnie nie prawdziwy
    Ps2. mam jeszcze takie pytanie. nie mogę sobie poradzić z odkręceniem wariatora z wałka i pomyslałem że może zawiózł bym wałek z wariatem do ASO i oni by mi zdjęli stary i nakręcili nowy...PROFESJONALNIE ktoś próbował czegoś takiego??

  2. #2
    obserwator737
    Gość

    Domyślnie

    wałek w imadło przez szmatę , upewnij się że odkręcasz we właściwym kierunku

  3. #3
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    ziomster, nie obraź się ale czy wiesz na czym polega luz na panewkach? Każdy korbowód "na pływającym" sworzniu będzie miał możliwość poruszać się na boku na czopie korbowym i to norma, a ile ruchu ma zależy od tego jak wymyślił to sobie konstruktor silnika.
    Na tej stronie możesz zerknąć jak zweryfikować luz panewke, potrzebną mastyke do tego dostaniesz w ASO jak ładnie pogadasz ;] => http://www.pracownia.friko.pl/12/index.html

    pzdr. Grzesiek
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  4. #4
    pikero
    Gość

    Domyślnie

    ktoś kto posiada tak małą wiedzę z zakresu mechaniki pojazdowej nie powinien brać się nawet za wymianę oleju, co dopiero wariatora później opinia że alfy się psują ehhhh

  5. #5
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał pikero
    ktoś kto posiada tak małą wiedzę z zakresu mechaniki pojazdowej nie powinien brać się nawet za wymianę oleju, co dopiero wariatora później opinia że alfy się psują ehhhh
    Niestety tak to jest jak się "piekarz" za silnik zabiera ...

  6. #6
    ViP Alfa i Omega
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Koszalin
    Auto
    AR 156 1.8 TS 1999 MB 124 3.0 24V
    Postów
    406

    Domyślnie

    Cytat Napisał pikero
    ktoś kto posiada tak małą wiedzę z zakresu mechaniki pojazdowej nie powinien brać się nawet za wymianę oleju, co dopiero wariatora później opinia że alfy się psują ehhhh
    nie prosiłem o ocene moich umiejętności technicznych więc kolega może sobie darować złośliwości. to prawda że z alfa nie mam doświadczenia ale to nie znaczy że nie mam go wczale.

    temat powstał po to aby ktoś kto korbowód już nie raz oglądał zweryfikował czy ten luz nie jest za duży (bo jak na moje jest za duży).

    grzesiek dzięki za info..w poniedziałek zrobie sobie wycieczke do serwisu i spróbuje "ładnie pogadac"

  7. #7
    czarek99
    Gość

    Domyślnie

    Luzy w prawo lewo jest nieistotny, góra duł jest ważny ręcznie i tak tego nie sprawdzisz ,odkręć jedną stoprę i zobacz czy nie pojawia się miedz

  8. #8
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    ziomster, Jeżeli nie będziesz mógł z ASO wysępić tego co podpowiedzialem, szukaj kogoś ze średnicówka, odkrecisz sruby jednej stopy korbowodu, zrobisz dokladne zdjecia stanu panewek plus srednicowką obmierzysz czopy [srednica/owalizacja] i duzo nam to powie o stanie twojego silnika, jak juz zdjales miske i masz dostep do korbowodów jesli czopy walu sa jeszcze w tolerancji wymiaru nominalnego a po panewkach widac juz ze schodzi wierzchni kompozyt mozna smialo wymienic same panewki korbowodowe i reszta nie zaprzatac sobie glowy, pierwsze panewy ktore sie sypia to wlasnie korbowodowe, panewki głowne z racji troche innej specyfiki obciazen/pracy przewaznie bez najmniejszego problemu przezywaja 2 komplety panewek korbowych bez potrzeby robienia szlif wału [ktorego zreszta jestem duzym przeciwnikiem], u nas sie tego nie praktykuje, ale np. we wloszech powszechnym faktem w silnikach turbo fiata jest po przebiegu okolo 100000km wymiana panewek na nominal fabryczny.

    pzdr. Grzesiek
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

Podobne wątki

  1. Pytanie o zamki na panewkach i namiary na wariator
    Utworzone przez olek_jaw w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 20-11-2014, 16:08
  2. luzy na przegubach
    Utworzone przez grabsoon w dziale 147
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 06-07-2014, 15:14
  3. Luzy zaworowe ? 1,9 JTD
    Utworzone przez patigang w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 24-03-2012, 22:25
  4. Luzy na kierownicy
    Utworzone przez kalaruch w dziale 166
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 03-06-2011, 11:58
  5. Luzy zaworowe 166 2.4 JTD
    Utworzone przez Toruń w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 30-11-2009, 21:27

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory