Strona 22 z 152 PierwszyPierwszy ... 12131415161718192021222324252627282930313272122 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 211 do 220 z 1514

Temat: kolektor ssący JTDM - kompleksowo

  1. #211
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    SŁOPNICE
    Auto
    Giulia 2.0 280KM Q4 TI Veloce - była Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 200KM EGR i DPF off
    Postów
    1,121

    Domyślnie

    Cytat Napisał ryki67 Zobacz post
    Hej
    ja mam kolektor ssący od 2,4 do sprzedania, jak by ktoś chciał to za 100zł mój mechanior wywali klapy i zaspawa profesjonalnie.
    pozdrawiam
    Jaka cena za całość u ciebie???

  2. #212
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    SŁOPNICE
    Auto
    Giulia 2.0 280KM Q4 TI Veloce - była Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 200KM EGR i DPF off
    Postów
    1,121

    Domyślnie klapy

    Cytat Napisał GoNiuS Zobacz post
    A wiec tak wszystko czyste poskladane do kupy zajelo mi to 6 gozin. Klapy usuniete mam zdjecia powiem co i jak zrobic teraz spokojnie spie jednak... te kapy sa z blaszek kture idzie ukrecic szczypcami sa w 2 miejscach zgrzane zajelo mi to 5 min. Podpowiem jak zrobic na co uwazac jakie narzedzia beda potrzebne. Duzo zdjec mam wiec bedzie wszystko jasne jak chce ktos podac maila to wysle.
    kolego jak możesz, to prześlij: mrozek_s@interia.pl
    Pozdrawiam

  3. #213
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar GoNiuS
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Piekary Śl.
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 2.0 TCT
    Postów
    646

    Domyślnie

    Witajcie, zauwazylem ze srednie spalanie podczas rozpedzania na 3 biegu jest np. 15l/100km i po puszczeniu gazu powinno odrazu spasc do 2.0l/100km tak ma 1 z kolegow bo jezdzilem tylko 1 inna 159 z tym samym silnikem i mial spalanie 7.2 na 100km w miescie. A u mnie jest tak ze na 3 biegu spalanie dojdzie np do 15l/100km i po puszczeniu gazu te chwilowe spalanie spada po ok 2 litry w dol i nim zejdzie do 2.0l/100km to znow dodaje gazu i jade z tad te wysokie spalanie 9.2l/100km. Z jakich czujnikow bierze sie srednie spalanie co na to wplywa ? mam je strasznie opóznione.
    Alfa Romeo Giulietta 2.0 TCT <- Jest
    Alfa Romeo 147 1.6 T.S <- Jest
    Alfa Romeo Mito 1.6 JTDm <- Byla
    Alfa Romeo 147 Selespeed <- Byla
    Alfa Romeo 156 1.8 T.S <- Byla
    Alfa Romeo 159 SW Ti 2.4 JTDm Q-tronic <- Byla
    Alfa Romeo GT 1.9 JTDm <- Byla
    Alfa Romeo 145 1.8 T.S <- Byla
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm <- Byla
    Alfa Romeo 156 Selespeed <- Byla
    Alfa Romeo 145 1.8 T.S <- Byla

  4. #214
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Croma JTDm 150 Emotion, Doblo 1,6 MJ Emotion
    Postów
    100

    Domyślnie

    Taka przypadłość komputerów w Fiatach i Alfach, pokazują zakresy spalania chwilowego miedzy 2 i 25, mimo, że realne spalanie oscyluje od 0 do 100. Natomiasat średnie spalanie jest zazwyczaj poprawne, czego nie można powiedzieć o autach ze stajni VW, które lubią pokazywać bardzo optymistyczne spalanie średnie.

  5. #215
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał Ricambi Zobacz post
    pokazują zakresy spalania chwilowego miedzy 2 i 25, mimo, że realne spalanie oscyluje od 0 do 100
    Jak się DPF wypala, to moja potrafi pokazać nawet 50!
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  6. #216
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2012
    Auto
    Alfa 159 1.9 JTDM
    Postów
    31

    Domyślnie

    Witam kolegów,

    Mam spory problem z EGR i kolektorem ssącym. Ostatnio robiłem rozrząd, pompę, oleje część zawieszania i czytając różne tematy wpadłem na pomysł zamocowania również zwężki na EGR-a - tej z 4 dziurkami. Ot tak poprostu chciałem zrobić kompleksowo wszystkie tematy. Kolektor mam w obudowie plastikowej czyli ten pozmianowy (auto z 2007 roku).

    Zaczęło się przy odkręcaniu EGR-a od kolektora. Niemcy dali klej na gwint i mimo że rozgrzałem samochód niestety jedna śruba urwała przy wykręcaniu cały gwint (patrząc od góry dolna lewa) - kto wie czy nie było już za mocno skręcone. Wyczyściłem całego EGR-a i wszystko co się dało. Zaprosiłem znajomego mechanika do garażu z tulejkami naprawczymi do gwintów - taka tulejka samo-gwintująca. "Mechanik" przy wstawianiu tej tulejki narobił jeszcze większego bałaganu. Lekko nadłamała się podstawa do której dokręca się EGR-a (po skosie z obu stron gwintu) i od miejsc załamania nagieła się lekko ta podstawa. Brawo. No nic zdarza się nawet najlepszym. Naprostowaliśmy podstawę. Skleiliśmy wszystko na porządny silikon wysoko-temeraturowy i skręciliśmy EGR-a na 3 śruby.

    Wszystko chodzi sprawni, nie czuć żadnych przedmuchów ale jakoś nie mogę tej sytuacji przeżyć.

    Pytania do Was.
    1. Co może powodować nieszczelność w tamtym miejscu
    2. Czy podstawa jest scalona z całym kolektorem - z tego co się nawyginałem wydaje się być dokręcana do kolektora
    3. Jeżeli podstawa jest oddzielona od kolektora to czy można ją wymienić bez jego zwalania
    4. No i jeżeli 2 i 3 TAK to gdzie to mogę zdobyć poza ASO

    Dzięki wszystkim za pomoc.

    PS> Wiem że się zastanawiacie jak to można zrobić... ale ku.... niestety można....

  7. #217
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar FISHA159JTDM
    Dołączył
    02 2012
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 16v 150KM Lusso 2008 UK
    Postów
    305

    Domyślnie

    1. Nie bardzo kumam...
    2, 3 tak
    4. Szrocik moze jakis...
    Do naprawy gwintu najlepiej wyjac podstawe i uzyc helicoil
    Pozdrawiam

    Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2

  8. #218
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    EGR przykręcony jest do przepustnicy, która stanowi odrębny element od kolektora. Jak się domyślam to pękł Tobie właśnie jej korpus?

    Tak to wygląda http://allegro.pl/alfa-159-brera-cro...244096811.html
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  9. #219
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2012
    Auto
    Alfa 159 1.9 JTDM
    Postów
    31

    Domyślnie

    Cytat Napisał FISHA159JTDM Zobacz post
    1. Nie bardzo kumam...
    Chodziło mi generalnie o skutki ewentualnych nieszczelności w tym miejscu... typu zanik mocy itp.

    Co do reszty wielkie dzięki - szukam teraz tylko części.

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    EGR przykręcony jest do przepustnicy, która stanowi odrębny element od kolektora. Jak się domyślam to pękł Tobie właśnie jej korpus?

    Tak to wygląda http://allegro.pl/alfa-159-brera-cro...244096811.html
    Dokładnie. Super wiem już czego szukać. Zaraz przeszukam sklepy i znajdę coś w dobrej cenie. Czy ta z aukcji która podajesz jest na pewno do wersji 16V. W tych 8V z tego co się orientuje EGR dokręcany jest na 2 śrubki. W moim 16V na cztery.

    Dzięki. Pozdrawiam.
    Ostatnio edytowane przez tropik ; 07-06-2013 o 13:13

  10. #220
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał tropik Zobacz post
    Chodziło mi generalnie o skutki ewentualnych nieszczelności w tym miejscu... typu zanik mocy itp.
    Nieszczelność zobaczysz od razu - będą tamtędy waliły spaliny jak z lokomotywy....
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

Podobne wątki

  1. [159] 2.4 JTDm - jak zdemontować kolektor ssący?
    Utworzone przez Słóń w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 80
    Ostatni post / autor: 18-12-2021, 18:08

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory