Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 26

Temat: Scięte opony od wewnątrz

  1. #11
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Grodzisk Mazowiecki
    Auto
    Laguna III 2.0T
    Postów
    822

    Domyślnie

    Ale skoro na nowym zawieszeniu zrobiłeś dopiero 500 km to opona nie zdążyła się ściąć. Jest to efekt jazdy na wybitym zawieszeniu. Miałeś widocznie duży luz na wahaczu i przez to ścinało Ci koła od wewnętrznej - normalna sprawa.
    Po zrobieniu zawiechy kąty powinny być dobre. Tak więc skoro teraz robiłeś geometrię to albo masz krzywą całą kolumnę, albo krzywą felgę. Kolumna mogła się wykrzywić od głupiego uderzenie w krawężnik w zimie albo innej przygody. Przecież nie masz auta od nowości. Jeszcze pozostaje kwestia poduszki amortyzatora.
    Jak coś to mam kompletne kolumny McPhersona na przód od 2.4
    Ostatnio edytowane przez PRE2ES ; 07-06-2013 o 11:07
    Podawanie pensji brutto to jak podawanie długości penisa razem z kręgosłupem
    FIAT 126 BIS -->VW GOLF mk2 GTD --> Ford Mondeo 1.8 automat --> Ford Mondeo 2.5 v6 --> AR 156 1.9 jtd 105km --> AR 156 1.9 jtd 115km --> Ford Mondeo 2.0 duratec --> AR 156 SW 2.4 jtdm 175km --> AR 166 2.4 jtdm 175km Sportronic --> Zafira B Cosmo+ 1.9 cdti --> Paździerz B5FL 1.8T --> Hyundai XG350L --> Passerati B6 2.0 TDI --> Renault Koleos 2.0 DCI --> Renault Laguna III 2.0T

  2. #12
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    06 2013
    Auto
    alfa 156 1.9JTD 16V 2002r
    Postów
    6

    Domyślnie

    Reasumujac, jezdzic i zobaczyc co sie bedzie dalej dzialo... Nie panikowac nadwyrost? Jeszcze jedna uwaga do Twojej wypowiedzi PRE2ES:"Miałeś widocznie duży luz na wahaczu i przez to ścinało Ci koła od zewnętrznej - normalna sprawa. "
    Mam sciete opony od wewnatrz, nie od zewnatrz. To przez zawieche?



  3. #13
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Grodzisk Mazowiecki
    Auto
    Laguna III 2.0T
    Postów
    822

    Domyślnie

    Sorry, literówka. Miało być od wewnątrz - już poprawiłem.
    Tak to ścinanie opon to przez zawiechę. Jeśli wachacz górny ma duży luz to kolo przechyla się /--\ zgodnie z naciskiem wzdłużnym na kolumnę McPhersona.
    Jeździć możesz ale będzie dalej cięło opony skoro na geometrii wyszło złe nachylenie. Tak jak mówię, skoro jesteś pewny zawieszenia, pozostaje krzywa kolumna bądź felga. Jeszcze możesz sprawdzić czy nie masz luzu na łożysku piasty koła.
    A na jakiej geometrii byłeś? W alfach trzeba pojechać na geometrię 4 głowicową i zacząć ustawianie geometrio od tyłu pojazdu, potem przejść na przód.
    Podawanie pensji brutto to jak podawanie długości penisa razem z kręgosłupem
    FIAT 126 BIS -->VW GOLF mk2 GTD --> Ford Mondeo 1.8 automat --> Ford Mondeo 2.5 v6 --> AR 156 1.9 jtd 105km --> AR 156 1.9 jtd 115km --> Ford Mondeo 2.0 duratec --> AR 156 SW 2.4 jtdm 175km --> AR 166 2.4 jtdm 175km Sportronic --> Zafira B Cosmo+ 1.9 cdti --> Paździerz B5FL 1.8T --> Hyundai XG350L --> Passerati B6 2.0 TDI --> Renault Koleos 2.0 DCI --> Renault Laguna III 2.0T

  4. #14
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    06 2013
    Auto
    alfa 156 1.9JTD 16V 2002r
    Postów
    6

    Domyślnie

    Zwyklej chyba... Nie wiem czym rozni sie czteroglowicowa od zwyklej. Pojechalem do polecanej stacji diagnostycznej. Pewne jest jedno... tylu samochodu nie dotykali tylko przod.

  5. #15
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Grodzisk Mazowiecki
    Auto
    Laguna III 2.0T
    Postów
    822

    Domyślnie

    Zwykła to jest dwugłowicowa. Tylko na jedną oś. Ze względu na to że w alfie reguluje się i przód i tył powinno to się robić na czterogłowicowej. Cztery czujniki na koła, zaczyna się od tyłu i przechodzi na przód.
    Tak czy siak, masz info na przyszłość. I tak to nie ma wpływu na kąt pochylenia koła jedynie na prawidłową zbieżność.

    Jeśli chcesz to robić to tak jak mówiłem, 3 opcje: luz łożyska piasty koła, krzywa felga, krzywa kolumna.
    Podawanie pensji brutto to jak podawanie długości penisa razem z kręgosłupem
    FIAT 126 BIS -->VW GOLF mk2 GTD --> Ford Mondeo 1.8 automat --> Ford Mondeo 2.5 v6 --> AR 156 1.9 jtd 105km --> AR 156 1.9 jtd 115km --> Ford Mondeo 2.0 duratec --> AR 156 SW 2.4 jtdm 175km --> AR 166 2.4 jtdm 175km Sportronic --> Zafira B Cosmo+ 1.9 cdti --> Paździerz B5FL 1.8T --> Hyundai XG350L --> Passerati B6 2.0 TDI --> Renault Koleos 2.0 DCI --> Renault Laguna III 2.0T

  6. #16
    Użytkownik Świeżak Avatar Walsh 156
    Dołączył
    08 2011
    Auto
    AR 156 2.5 V6 24v 190KM sport pack
    Postów
    212

    Domyślnie

    u mnie tylne koła po wymianie amortyzatorów są lekko przechylone /- -\ , a na poprzednich zdawało się być prosto ...

  7. #17
    Użytkownik Pasjonat Avatar Nazar
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    Była 156 SW 2,4JTD by Cinsoft ---Jest 159 1,9JTDm 150KM Q-tronic'08 + Mito 1,6Jtdm Distinctive'08
    Postów
    3,984

    Domyślnie

    Panowie kwestia też zawieszki jaką macie . Ja mam zawias na -40mm i zarówno z przodu jak i z tyłu z racji braku regulacji kąta występuje negatyw. I nie zauważyłem żeby scieło bieżnik . Podstawa to zbieżność (dobrze ustawiona bo nie każdy potrafi ustawić idealnie przy negatywie ) . Tyle ,że ustawianie zbieżności przy wywalonych elementach zawieszenia mija się z celem bo koło przy głupim dodawaniu gazu ( przyspieszaniu ) i hamowaniu będzie zmieniać kąt. Prezes jak możesz to napisz bo nie rozumie jak i w którym miejscu można skrzywić Mcphersona ??? Bo całość skałada się na mocowanie alu :górny wachacz-amor no i amor-widełki alu . No chyba ,że jakimś cudem ktoś skrzywił te dolne widły ale to praktycznie nie realne bo musiałby bokiem "wleciec" w krawęznik tak co by sanki wyrwało

    - - - Updated - - -

    Albo druga sprawa -krzywa felga . Wątpie . Kierownica by biła przy takim stanie rzeczy. I jakie musiało by być skrzywienie koła żeby wystąpiły jakieś rozbieżności - to już nie dało by się jezdzić . Osobiście obstawiam albo zbieżność albo coś w zawiasie ( od poduszki po dolny wachacz ) ewentualnie wiadomo drążki/koncówki drązka . Co do zmiany kątów nachylenia to przy zwykłym zawiasie( nowym ) -sprawdzać wachacze zamienniki ( przy zakładaniu nowych ) bo to już kwestia róznicy milimetrów np. na górnym wachaczu. I jak już pisałem - obnizanie= negatyw . Nic strasznego i dziwnego . Wystarczy popatrzec na "tjunerskie" fury typu BMW E36 gdzie koła wchodzą pod błotniki

  8. #18
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Grodzisk Mazowiecki
    Auto
    Laguna III 2.0T
    Postów
    822

    Domyślnie

    Kolego Nazar ja miałem u siebie taki przypadek że amor był skrzywiony, widocznie ktoś bokiem wleciał na krawężnik albo ch wie co zrobił. Robiłem przedni zawias cały i pojechałem na geometrię. Koleżka wszystko poustawiał i jedynie kąt na prawym tylnym kole wchodził na czerwone pole a jak dobrze wiesz kąta nie da się regulować. Opona też była lekko ścinana od wewnątrz. Że auto się dobrze prowadziło to nic z tym nie robiłem, ale po paru miesiącach puścił mi lewy tylny amor (nivo). Wywaliłem nivo i wszystko jest miód malina (nic nie zmieniałem poza amorem i sprężyną). Felgę by kolega może i czuł, ale jeśli ma uszkodzone łożysko na piaście to może być bez objawów (jak zmieniałem koła z letnich na zimowe w zeszłym roku to aż się wystraszyłem, koło miał luz góra dół w granicach 3-4 mm, i nie dochodził do mnie żaden niepokojący dźwięk, huczenie, bicie etc. ) a koło pójdzie w negatyw.

    Co do obniżania to zgadza się, będzie negatyw, ale po przejechaniu paru tys. km na pewno opona będzie bardziej ścięta od wewnątrz niż zewnątrz.
    Podawanie pensji brutto to jak podawanie długości penisa razem z kręgosłupem
    FIAT 126 BIS -->VW GOLF mk2 GTD --> Ford Mondeo 1.8 automat --> Ford Mondeo 2.5 v6 --> AR 156 1.9 jtd 105km --> AR 156 1.9 jtd 115km --> Ford Mondeo 2.0 duratec --> AR 156 SW 2.4 jtdm 175km --> AR 166 2.4 jtdm 175km Sportronic --> Zafira B Cosmo+ 1.9 cdti --> Paździerz B5FL 1.8T --> Hyundai XG350L --> Passerati B6 2.0 TDI --> Renault Koleos 2.0 DCI --> Renault Laguna III 2.0T

  9. #19
    Użytkownik Pasjonat Avatar Nazar
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    Była 156 SW 2,4JTD by Cinsoft ---Jest 159 1,9JTDm 150KM Q-tronic'08 + Mito 1,6Jtdm Distinctive'08
    Postów
    3,984

    Domyślnie

    No to teraz rozumie twoje podejscie do tematu . Kurde ale az w szoku jestem ze przy takim luzie nie miałes szumu .

  10. #20
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Złoty
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Jaworzynka
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD Q4 SW DISTINCTIVE
    Postów
    521

    Domyślnie

    Wytłumaczmy sobie coś. Kolega pisał, że ścina mu przód od wewnątrz. Przednie zawieszenie nie posiada żadnego macphersona, a wielowahaczowe zawieszenie z amortyzatorem. Macpherson pełni częściowo funkcję zwrotnicy i górnego wahacza i takie zawieszenie występuje z tyłu. Ścieranie obu kół z przodu od wewnątrz jest wynikiem w 95% rozwaloną zbieżnością (w tym przypadku przez rozwalony zawias). Po remoncie zawieszenie kolega powinien wymienić zużyte opony i pędzić na ustawianie geometrii, bo na krzywych oponach nie ustawisz jej dobrze.
    Jeżeli auto prowadzi się ok i masz nowe zawieszenie z ustawioną zbieżnością nie masz się czym za bardzo martwić.

    Jednak na twoim miejscu wymieniłbym opony i pojechał jeszcze raz na ustawienie geometrii. Zużyte opony od wewnątrz powodują, że koło ma tendencję do pochylania się do wewnątrz, przez co pochylenie kół na twoich obecnych, a nowych oponach może się różnić nawet o kilka dziesiątych części stopnia (zależnie od zużycia opon)


Podobne wątki

  1. Zdarte opony od wewnątrz
    Utworzone przez Efka w dziale 166
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 13-08-2015, 04:39
  2. Zjada oponę od wewnątrz
    Utworzone przez Andrzej78500 w dziale 166
    Odpowiedzi: 34
    Ostatni post / autor: 10-11-2014, 14:03
  3. Zjada tylne opony od wewnątrz
    Utworzone przez x69xxx69x w dziale GT
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 03-10-2013, 21:51
  4. Tnie mi tylne opony od wewnątrz, możliwy zły kąt nachylenia
    Utworzone przez ~Safi~Alfa 166 w dziale 166
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 12-12-2011, 12:16
  5. [159] Tylne opony ścierają się nierównomiernie - bardziej od wewnątrz
    Utworzone przez Colin w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 25-09-2009, 19:51

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory