Strona 5 z 6 PierwszyPierwszy 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 53

Temat: Przycisk STR - do czego służy?

  1. #41
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Nie dawid. Nie chodzi mi o obroty tylko o czułość pedału przyspieszenia. A STR to nic innego jak zmienna czułość pedału przyspieszenia.

  2. #42
    Użytkownik Znawca Avatar Dawid_Zielu
    Dołączył
    08 2010
    Auto
    Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTD 20V Sportronic '03
    Postów
    1,277

    Domyślnie

    nie wiem, ale mój automat tak ma! czyli jak instrukcja pisze.
    Ostatnio edytowane przez Dawid_Zielu ; 14-06-2013 o 21:59
    Alfa Romeo - "bez serca bylibyśmy jedynie maszynami"

  3. #43
    ZBANOWANY Romeo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 2.5V6 CF2 4HP20
    Postów
    655

    Domyślnie

    Żadna czułość pedału przyspieszenia tylko ECU przestaje zwracać uwagę na ekonomię spalania, komfort i otwiera przepustnicę jak trzeba - czyli szeroko. STR = Sport Throttle Response. W przypadku 4HP20 Sportronic dodatkowo zmienia biegi w okolicach 6000RPM.

  4. #44
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Przecież to to samo co za różnica czy zwiększa się czułość jednego potencjometru czy skok drugiego zmienia się po prostu proporcja w jakich jedno oddziałuje na drugie.


    Cytat Napisał feecle Zobacz post
    W przypadku 4HP20 Sportronic dodatkowo zmienia biegi w okolicach 6000RPM.
    Ale to przy kick down.

  5. #45
    Użytkownik Znawca Avatar kubicze
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Wrocław, Poland
    Auto
    AR Spider 3.0 V6 98 rok Hardtop
    Postów
    1,306

    Domyślnie

    STR to naprawienie samochodu, jak masz to wyłączone to jeździsz jak dziad, jak załączysz to jeździsz jak człowiek, ogólnie nie powinno tego przycisku być, powinno być cały czas ON,
    Była AR 166 3.0 V6 24V, 156 GTA, 164 3.0 V6 12V
    Jest Spider 3.0 V6


  6. #46
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,535

    Domyślnie

    Oto definicja STR w Alfie 166:

    Oto definicja STR w Alfie 166:

    REAKCJA ''SPORTOWA '' PEDAŁ PRZYSPIESZENIA
    (S.T.R - SPORT THROTTLE RESPONSE)

    Przy pomocy wyłącznika umieszczonego na środkowej nakładce deski rozdzielczej, użytkownik może włączyć, alternatywną funkcję zasilania silnika, zaprogramowaną równolegle w software centralki Motronic ME 2.1 obok funkcji standardowej.

    Tak więc użytkownik może zmieniać reakcję silnika przez naciśnięcie pedału przyspieszenia zamieniając jazdę „normalną” (zawsze zgodną z „image” samochodu) na jazdę „sportową” (maksymalna szybkość reagowania).

    S.T.R. umożliwia w ten sposób doświadczonemu kierowcy jazdę efektywną i szybką z możliwością jednocześnie swobodnego kierowania pojazdem w każdych warunkach i/lub zgodnie z preferencjami kierowcy.

    Układ ten, dzięki wykorzystaniu możliwości przepustnicy sterowanej elektronicznie pozwala na uzyskanie nie dla identycznych nacisków na pedał przyspieszenia - dwóch różnych reakcji silnika, zależnych od wybranego programu sterowania przepustnicą, tj. albo jazdy sportowej z gwałtownym przyspieszeniem, albo jazdy łagodnej, bardziej komfortowej, odpowiedniejszej do poruszania się po mieście. Styl jazdy zależy od wyboru kierowcy.

    Układ wtryskowy Motronic ME 2.1 steruje otwarciem przepustnicy w oparciu o przyspieszenia żądanie przyspieszenia spowodowane naciśnięciem na pedał przyspieszenia. Pedał przyspieszenia połączony jest z potencjometrem, który przesyła sygnał napięcia do centralki, w której przetwarzany jest w oparciu o wymaganie użytkownika na przewidziane programem większe lub mniejsze otwarcie przepustnicy. Do zmiany programu przyspieszenia nie wystarczy tylko naciśnięcie wyłącznika (który może być naciśnięty przypadkowo również przez pasażera) ale wymaga całkowitego zwolnienia pedału przyspieszenia co potwierdza zgodę kierowcy na zmianę programu. Dopiero po zwolnieniu pedału przyspieszenia zastosowany zostanie przez centralkę nowy program przyspieszenia, powodując zapalenie się odpowiedniej lampki sygnalizacyjnej LED.

    Przy każdym uruchomieniu silnika centralka przełącza się na program „STANDARD”. Użytkownik naciskając przycisk S.T.R. (i zwalniając całkowicie pedał przyspieszenia, aby następnie ponownie przyspieszyć) może uruchomić program sterowania przepustnicą „SPORT” stosowany dla jazdy sportowej. Ponowne naciśnięcie przycisku (po całkowitym zwolnieniu pedału przyspieszenia i następnie ponownym naciśnięciu pedału) powoduje powrót do programu „STANDARD”.

    Można również przejść automatycznie z programu „STANDARD” do programu „SPORT” (automatic shift) poprzez szybkie naciśnięcie pedału przyspieszenia, bez naciskania wyłącznika lub zwolnienie pedału przyspieszenia: ta zmiana programu jest szczególnie użyteczna podczas nagłych przyspieszeń przy wyprzedzaniu lub manewru awaryjnego.

    Po zakończeniu manewru awaryjnego układ powraca do stanu wybranego uprzednio przez kierowcę. Lampka sygnalizacyjna LED umieszczona obok wyłącznika S.T.R. sterowana jest bezpośrednio przez centralkę ME 2.1 sygnalizuje włączenie programu „SPORT”.



    Read more: http://www.forum.alfaholicy.org/166/...#ixzz2WNVPocdf
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  7. #47
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    KUTNO/ Łódź
    Auto
    166 2,5v6 2002r.
    Postów
    599

    Domyślnie

    Koledzy wczoraj byłem na regulacji gazu przy pomocy sondy afr. W trakcie takiej regulacji należy momentami wciskać gaz na opór aby sprawdzić jak silnik podaje lpg. I teraz pytanie zapomniałem powiedzieć specowi o tym że mam str i jak mówił but to wciskałem gaz na maxa oczywiście str sie załączał i on pod takie parametry skalibrował mi gaz. Teraz tak sobie myśle czy możliwe jest to że teraz jeżdząc spokojnie tzn bez str-a instalacja może być niedopasowana ustawieniami afr?

  8. #48
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Przecież nie ustawiał CI tylko na pełnym bucie. Ale zarówno na dole jak i na górze, więc wszystko powinno być ok.

  9. #49
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    KUTNO/ Łódź
    Auto
    166 2,5v6 2002r.
    Postów
    599

    Domyślnie

    Ale afr dotyczy pełnego buta w zasadzie dlatego zgłupiałem ale jak analizuje działanoe str to wydaje mi sie że dawka paliwa czyli to co widzo sonda przy włączonym str i wył str jest taka sama tylko szybciej auto reaguje tzn ze przy odcince z str i bez jest tyle samo paliwa w stosunku do tlenu a to mierzy sonda afr.

  10. #50
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Przy pełnym bucie nie ma różnicy. STR to tylko sportowe położenie przepustnicy. Zmienia się proporcja pomiędzy wciśnięciem pedału a wychyleniem przepustnicy. Tak żebyś nie musiał deptać do dechy tylko szybko przyspieszał przy niewielkim naciśnięciu pedału przyspieszenia.

Podobne wątki

  1. D0 czego służy ten odpowietrznik?
    Utworzone przez lokaczbmw w dziale 147
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 27-04-2013, 21:54
  2. [145] Do czego służy ten filtr?
    Utworzone przez Weman w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 05-03-2011, 22:51
  3. Do czego to służy?
    Utworzone przez Wiwix w dziale 156
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 11-10-2010, 18:54
  4. [146] do czego to służy
    Utworzone przez czupi w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 04-05-2009, 07:03
  5. [156] Do czego służy ?
    Utworzone przez DzIdEx7 w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 12-05-2008, 13:59

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory