166 2.4 JTD '00 - była
164 2.0 V6 TB '91 - była
156 1.9 JTDm '04 - już nie
156 1.8 TS '00 - juz nie ma
164 2.0 V6 TB '93 - jest
Spider 2.0 TS '01 - w dobrych rękach
MIlano Verde 3.0 '87 - Ha!
Do tego Golf 7, 2xRenault 16, Pontiac Executive, Fiat 127 Sport, 2xMaserati Biturbo, 2xGeo Storm, Mini Classic 35, Datsun Violet, Fiat 124 Spider...
Silnik 1,6 możesz zamontować nawet najnowszy jaki tylko był.Nie ma problemu.Zakładasz tylko swój osprzęt a dokładnie chodzi tylko o komputer oraz przepustnicę a także kable zapłonowe.Najłatwiej ocenić kondycję silnika przy zakupie zdejmując pokrywę klawiatury.Patrz na to czy nie są podjechane wałki(jeśli są choć trochę to dalej jest tylko gorzej),zwróć uwagę na czystość i osady.Jeśli był olej zmieniany to będzie czyściutko i bez błota.
Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.
Dzięki lesio146, o taką odpowiedź mi właśnie chodziłoJedna sprawa jasna! Robię jeszcze wywiad ta temat przekładki na 1.8. Trzeba rozważyć wszystkie opcje
![]()
Ja własnie mam taki sam problem jak ty padł 1.6, kupiłem dół z 1.8 reszta została z 1.6 wszystko pasuje idealnie tylko trzeba pamiętać o pasku rozrządu ma mieć 168 ząbków i uszczelka pod głowicę musi byś z 1.8. Założyłem z 1.6 i tu zong tłoki waliły w głowice w wyniku czego wał do szlifu i wymiana tłoków. Wał z nominalnego wyszedł korby 2 a główne 1 szlif, czekam jeszcze na tłoki i składam silniczek. Wał z 1.6 nienadawał się do szlifu. Koszt tego remontu niejest taki straszny na twoim miejscu bym remontował
szlif 200zł
panewki korby 60zł
główne 96zł
dystanse 19 zł
uszczelka 59 zł
tłoki z korbami 100
plus olej i filtr
za silnik musisz zapłacić z 1500 zł tak więc sobie policz
Ostatnio edytowane przez gucio_m_g ; 16-06-2013 o 07:53
Cena dotyczy tłoków z korbami oczywiście nie nowe, skrzynia pasuje sterownik może zostać z 1.6 ja tak mam i wszystko chodziło. 1.8 ma tylko inne wałki i skok tłoka, blok do skrzyni pasuje idealnie.
Lesio ma na myśli przełożenia skrzyni a nie jej fizyczne spasowanie. Tworząc taką hybrydę jak Ty będziesz miał 1,8 o dawce wtrysku i przełożeniach 1,6. Jeździć to będzie, ale w sumie cholera wie jak dobrze
Z drugiej strony ilość paliwa zależy od odczytu sondy lambda, więc wcale nie jest powiedziane, że komputer z 1,6 będzie w jakikolwiek sposób be.
166 2.4 JTD '00 - była
164 2.0 V6 TB '91 - była
156 1.9 JTDm '04 - już nie
156 1.8 TS '00 - juz nie ma
164 2.0 V6 TB '93 - jest
Spider 2.0 TS '01 - w dobrych rękach
MIlano Verde 3.0 '87 - Ha!
Do tego Golf 7, 2xRenault 16, Pontiac Executive, Fiat 127 Sport, 2xMaserati Biturbo, 2xGeo Storm, Mini Classic 35, Datsun Violet, Fiat 124 Spider...
Mnie nowe tłoki kosztowały 1200 zł i miesiąc czekania przy okazji ostatniego remontu.. A całość 5-teczkę z nowym sprzęgłem, a i tak padło.. Biorę młodziutki 1.6 i zakładam własny osprzęt. Ma to zagrać - potwierdzone w ASO. Graty ze starego, które są w dobrym stanie, lecą na alledrogo
Stare tłoki można zostawić ale wtedy wciska się nowe tuleje cylindrowe i dopasowuje wymiarem do tłoka(bardzo dobre rozwiązanie).Założyłeś stare tłoki do podjechanych cylindrów i piszesz o remoncie silnika?
- - - Updated - - -
Z tego co wiem 1,6 i 1,8 mają różne mapy wtrysku i zapłonu.Więc efekt będzie mizerny z takiego rozwiązania.
Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.
mówiłem o remoncie dołu bo w większości przypadków wlaśnie pada dół, tłoki wymieniam bo jak wcześniej pisałem stukały w głowicę, a cylindry zostały zmierzone i nietrzeba ich szlifować