Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 25

Temat: Wymiana silnika 1.6 TS

  1. #11
    Użytkownik Romeo Avatar premek
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tarnowskie Góry
    Auto
    164 2.0 TB '93/ Spider (916) 2.0 TS '01
    Postów
    1,600

    Domyślnie

    Cytat Napisał hoffi86 Zobacz post
    Premek, za kolektorem u mnie to już tylko Supersprint (takie same elementy są do 1.6 i 1.8). Doloty też są w tych silnikach jednakowe. Dzięki za info dot. kolektora - muszę pogłębić temat.
    Syfon, wiem, że remont byłby lepszy, ale jeśli byłby robiony raz.. Ja już to przechodziłem i wiem ile mnie to kosztowało, a i wał był już na szlifie.. Tylko dlatego szukam silnika na SWAP. U Ciebie jest elektroniczna przepustnica? Widziałem na Allegro 1.6 z 2005 roku ze Skoczowa. Jeśli by to razem zagrało z moim osprzętem to może bym się skusił, ale boję się, że konstrukcja tego silnika też się zmieniła..
    Dzięki za pomoc!
    Pozdrawiam
    założysz własną przepustnicę i będzie grało.
    166 2.4 JTD '00 - była
    164 2.0 V6 TB '91 - była
    156 1.9 JTDm '04 - już nie
    156 1.8 TS '00 - juz nie ma
    164 2.0 V6 TB '93 - jest
    Spider 2.0 TS '01 - w dobrych rękach
    MIlano Verde 3.0 '87 - Ha!
    Do tego Golf 7, 2xRenault 16, Pontiac Executive, Fiat 127 Sport, 2xMaserati Biturbo, 2xGeo Storm, Mini Classic 35, Datsun Violet, Fiat 124 Spider...

  2. #12
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał hoffi86 Zobacz post
    Witam,
    Padł mi silnik w mojej Belli (1.6 TS 1999 rok) i mechanik doradził mi zakup kompletnego motoru na wymianę i nie "bawienie się" w remont, głównie ze względu na mniejsze koszty takiej operacji. Problem polega na tym czy mogę założyć młodszy silnik 1.6 TS z wersji po lifcie albo, ponoć najmniej awaryjny, 1.8 TS z rocznika około 2000? Jak wygląda sprawa osprzętu silnika i skrzyni biegów? Jeżeli ktoś robił taki SWAP proszę o informacje. Z góry dziękuję za pomoc.
    Pozdrawiam,
    Silnik 1,6 możesz zamontować nawet najnowszy jaki tylko był.Nie ma problemu.Zakładasz tylko swój osprzęt a dokładnie chodzi tylko o komputer oraz przepustnicę a także kable zapłonowe.Najłatwiej ocenić kondycję silnika przy zakupie zdejmując pokrywę klawiatury.Patrz na to czy nie są podjechane wałki(jeśli są choć trochę to dalej jest tylko gorzej),zwróć uwagę na czystość i osady.Jeśli był olej zmieniany to będzie czyściutko i bez błota.
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  3. #13
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    09 2011
    Auto
    Alfa 156 1.6 TS 1999
    Postów
    9

    Domyślnie

    Dzięki lesio146, o taką odpowiedź mi właśnie chodziło Jedna sprawa jasna! Robię jeszcze wywiad ta temat przekładki na 1.8. Trzeba rozważyć wszystkie opcje

  4. #14
    gucio_m_g
    Gość

    Domyślnie

    Ja własnie mam taki sam problem jak ty padł 1.6, kupiłem dół z 1.8 reszta została z 1.6 wszystko pasuje idealnie tylko trzeba pamiętać o pasku rozrządu ma mieć 168 ząbków i uszczelka pod głowicę musi byś z 1.8. Założyłem z 1.6 i tu zong tłoki waliły w głowice w wyniku czego wał do szlifu i wymiana tłoków. Wał z nominalnego wyszedł korby 2 a główne 1 szlif, czekam jeszcze na tłoki i składam silniczek. Wał z 1.6 nienadawał się do szlifu. Koszt tego remontu niejest taki straszny na twoim miejscu bym remontował
    szlif 200zł
    panewki korby 60zł
    główne 96zł
    dystanse 19 zł
    uszczelka 59 zł
    tłoki z korbami 100
    plus olej i filtr
    za silnik musisz zapłacić z 1500 zł tak więc sobie policz
    Ostatnio edytowane przez gucio_m_g ; 16-06-2013 o 07:53

  5. #15
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał gucio_m_g Zobacz post


    tłoki z korbami 100

    \
    Ta cena czego dotyczy?

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał hoffi86 Zobacz post
    Dzięki lesio146, o taką odpowiedź mi właśnie chodziło Jedna sprawa jasna! Robię jeszcze wywiad ta temat przekładki na 1.8. Trzeba rozważyć wszystkie opcje
    Na 1,8 trochę więcej roboty.Musisz mieć skrzynię z 1,8 oraz komputer sterujący.Fakt że 1,8 to najlepszy silnik z tej rodziny.
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  6. #16
    gucio_m_g
    Gość

    Domyślnie

    Cena dotyczy tłoków z korbami oczywiście nie nowe, skrzynia pasuje sterownik może zostać z 1.6 ja tak mam i wszystko chodziło. 1.8 ma tylko inne wałki i skok tłoka, blok do skrzyni pasuje idealnie.

  7. #17
    Użytkownik Romeo Avatar premek
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tarnowskie Góry
    Auto
    164 2.0 TB '93/ Spider (916) 2.0 TS '01
    Postów
    1,600

    Domyślnie

    Lesio ma na myśli przełożenia skrzyni a nie jej fizyczne spasowanie. Tworząc taką hybrydę jak Ty będziesz miał 1,8 o dawce wtrysku i przełożeniach 1,6. Jeździć to będzie, ale w sumie cholera wie jak dobrze

    Z drugiej strony ilość paliwa zależy od odczytu sondy lambda, więc wcale nie jest powiedziane, że komputer z 1,6 będzie w jakikolwiek sposób be.
    166 2.4 JTD '00 - była
    164 2.0 V6 TB '91 - była
    156 1.9 JTDm '04 - już nie
    156 1.8 TS '00 - juz nie ma
    164 2.0 V6 TB '93 - jest
    Spider 2.0 TS '01 - w dobrych rękach
    MIlano Verde 3.0 '87 - Ha!
    Do tego Golf 7, 2xRenault 16, Pontiac Executive, Fiat 127 Sport, 2xMaserati Biturbo, 2xGeo Storm, Mini Classic 35, Datsun Violet, Fiat 124 Spider...

  8. #18
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    09 2011
    Auto
    Alfa 156 1.6 TS 1999
    Postów
    9

    Domyślnie

    Mnie nowe tłoki kosztowały 1200 zł i miesiąc czekania przy okazji ostatniego remontu.. A całość 5-teczkę z nowym sprzęgłem, a i tak padło.. Biorę młodziutki 1.6 i zakładam własny osprzęt. Ma to zagrać - potwierdzone w ASO. Graty ze starego, które są w dobrym stanie, lecą na alledrogo

  9. #19
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał gucio_m_g Zobacz post
    Cena dotyczy tłoków z korbami oczywiście nie nowe, skrzynia pasuje sterownik może zostać z 1.6 ja tak mam i wszystko chodziło. 1.8 ma tylko inne wałki i skok tłoka, blok do skrzyni pasuje idealnie.
    Stare tłoki można zostawić ale wtedy wciska się nowe tuleje cylindrowe i dopasowuje wymiarem do tłoka(bardzo dobre rozwiązanie).Założyłeś stare tłoki do podjechanych cylindrów i piszesz o remoncie silnika?

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał premek Zobacz post

    Z drugiej strony ilość paliwa zależy od odczytu sondy lambda, więc wcale nie jest powiedziane, że komputer z 1,6 będzie w jakikolwiek sposób be.
    Z tego co wiem 1,6 i 1,8 mają różne mapy wtrysku i zapłonu.Więc efekt będzie mizerny z takiego rozwiązania.
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  10. #20
    gucio_m_g
    Gość

    Domyślnie

    mówiłem o remoncie dołu bo w większości przypadków wlaśnie pada dół, tłoki wymieniam bo jak wcześniej pisałem stukały w głowicę, a cylindry zostały zmierzone i nietrzeba ich szlifować

Podobne wątki

  1. [145] Wymiana silnika
    Utworzone przez misiek445 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 08-11-2014, 14:34
  2. [147] Wymiana silnika
    Utworzone przez Tarin w dziale 147
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 01-08-2012, 22:51
  3. Wymiana silnika.
    Utworzone przez maz00r w dziale 166
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 02-02-2010, 18:22
  4. wymiana silnika
    Utworzone przez McGarbus w dziale 166
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 05-08-2009, 19:36
  5. Wymiana silnika
    Utworzone przez kos w dziale 156
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 26-07-2009, 11:53

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory