Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 18

Temat: 1,9JTDM 2010 sprzęglo uślizguje po chipie

  1. #1
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    04 2012
    Auto
    Alfa
    Postów
    106

    Domyślnie 1,9JTDM 2010 sprzęglo uślizguje po chipie

    Witajcie, potrzebuje Waszej pomocy przy podjęciu decyzji.

    Autko przeszło chip na 183KM i 430Nm, fabrycznie 150KM, program ułożony jest ładnie płasko jednak sprzęgło po kilku dniach zaczęło puszczać przy pełnym bucie na obrotach ok. 2000.

    Dwumas jest w dobrym stanie, jednak sprzęgło kwalifikuje się do wymiany... mógłbym wgrać z powrotem fabryczny program ale... sami wiecie...

    Firma Radzikowski http://www.sprzegla.com/ ma masakryczne terminy realizacji sięgające ponad 3 tygodnie i to po dostarczeniu sowjego sprzęgła, nie znam warsztatu który zgodził by się zablokować sobie podnośnik na tyle czasu. Koszt wzmocnienia i regeneracji 1200zł. Korzystałem juz z nich i są naprawde dobrzy w tym co robią ale 3 tygodnie blokuje sprawę...

    Poytanie do Was, jakie sprzęgło radzicie kupić ? czy wymieniać także dwumas ? Tylko po co jeśli jest OK ?
    Czy sa jakieś wzmacniane sprzęgła do 1.9 ? Jakiś SACHS SPORT ?

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar karmal
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Maserati Ghibli S 3,0 410KM
    Postów
    1,894

    Domyślnie

    Skąd wiesz, że dwumas jest w dobrym stanie jak nic nie zostało jeszcze rozebrane ?

    To, że nie daje oznak zużycia wcale nie oznacza że jest w super stanie.
    _____________________________
    Jedna AR 159 od 09.2010 do 05.2019

    Łada Niva prod. 2010 w posiadaniu od 02.2017 )

    Aktualnie Maserati Ghibli S

  3. #3
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał SimonCT Zobacz post
    Witajcie, potrzebuje Waszej pomocy przy podjęciu decyzji.

    Autko przeszło chip na 183KM i 430Nm, fabrycznie 150KM, program ułożony jest ładnie płasko jednak sprzęgło po kilku dniach zaczęło puszczać przy pełnym bucie na obrotach ok. 2000.

    Dwumas jest w dobrym stanie, jednak sprzęgło kwalifikuje się do wymiany... mógłbym wgrać z powrotem fabryczny program ale... sami wiecie...

    Firma Radzikowski http://www.sprzegla.com/ ma masakryczne terminy realizacji sięgające ponad 3 tygodnie i to po dostarczeniu sowjego sprzęgła, nie znam warsztatu który zgodził by się zablokować sobie podnośnik na tyle czasu. Koszt wzmocnienia i regeneracji 1200zł. Korzystałem juz z nich i są naprawde dobrzy w tym co robią ale 3 tygodnie blokuje sprawę...
    Weź znajdź kogoś, kto ma sprzęgło do wymiany i weź od niego to zużyte - oddasz do Radzikowskiego i wilk będzie syty i owca cała. Radzikowski zrobi sprzęgło i wtedy wymienisz.
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  4. #4
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    04 2012
    Auto
    Alfa
    Postów
    106

    Domyślnie

    Nie wiem czy dwumas jest idealny, ale nic nie świadczy o jego zużyciu. Nie ma żadnych symptomów.

    Radzikowski pytał jaki typ sprzęgła u mnie siedzi. Bo podobno są różne. czy na podstawie VIN ktoś może mi podpowiedzieć ? Wtedy zaczął bym chyba faktycznie szukać używanego.

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2013
    Auto
    156 1.9 JTD 136 KM
    Postów
    78

    Domyślnie

    W tym modelu są 2 rodzaje sprzęgła - VALEO i SACHS.

    Jeżeli wymieniasz wszystko, musisz założyć wszystko tylko jednego typu.

    Jeżeli wymieniasz tylko sprzęgło, musisz sprawdzić, jakiego producenta masz włożone elementy, bo ktoś mógł przed Tobą zamontować inny typ.

  6. #6
    Użytkownik Świeżak Avatar whitefunk
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 1.7 8v
    Postów
    90

    Domyślnie

    A tak z ciekawości jaki przebieg ma Twoje auto? Bo ja mam 120kkm, sprzęgło działa bardzo ładnie i też się szykuje do chipa, ale nie chciałbym przekraczać 400nm, podobno tyle sprzęgło znosi bez problemów właśnie...

  7. #7
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Amsterdam / Wodzisław Śląski
    Auto
    AR 159 2.4 Q4 Ti
    Postów
    182

    Domyślnie

    A nie da rady od razu założyć od 2.4? 2.4 seryjnie 400nm ma
    AR 159 2.4 Q4, Ti '09 Sedan

  8. #8
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    04 2012
    Auto
    Alfa
    Postów
    106

    Domyślnie

    Cytat Napisał noe9 Zobacz post
    A nie da rady od razu założyć od 2.4? 2.4 seryjnie 400nm ma
    Niestety to są inne sprzęgła.

    Cytat Napisał Strawko Zobacz post
    W tym modelu są 2 rodzaje sprzęgła - VALEO i SACHS.
    Ale wymieniłeś różnice w markach, w/g mnie mechanicznie niczym się nie różnią, jeśli się mylę niech mnie ktoś poprawi...

    Cytat Napisał whitefunk Zobacz post
    A tak z ciekawości jaki przebieg ma Twoje auto? Bo ja mam 120kkm, sprzęgło działa bardzo ładnie i też się szykuje do chipa, ale nie chciałbym przekraczać 400nm, podobno tyle sprzęgło znosi bez problemów właśnie...
    140.000 przebiegów po autostradach Belgii, zrobiła 140.000 w 3 lata więc przypuszczam że sprzęgło nie jest jakoś makabrycznie zużyte a jednak nie trzyma... uslizg zdarza się sporadycznie w określonych warunkach, 5 i 6 bieg 2000 obrotów i pełny but, poza tym trzyma. Być może 400nM własnie załatwiło by sprawę.

    Napisał do mnie wino-w2 z forum z propozycją użyczenia używanego sprzęgła na czas "tuningu" u Radzikowskiego... są jeszcze dobrzy ludzie na tym świecie Po całej operacji jedynie mam mu oddac swoje... powaznie rozważam taką propozycję.
    Ostatnio edytowane przez SimonCT ; 18-06-2013 o 19:27

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,619

    Domyślnie

    Cytat Napisał SimonCT Zobacz post

    Autko przeszło chip na 183KM i 430Nm, fabrycznie 150KM
    430Nm to chyba trochę dużo. Moja 150KM po chipie u Cinka ma 190KM i "zaledwie" 380Nm. Sprzęgło/dwumas/wysprzęglik były wymieniane 20kkm/rok wcześniej (Valeo).Jak jeszcze było poniżej zera (chip robiony w zimie) to przy depnięciu na niskich obrotach alfka wpadała w dziwne wibracje. Teraz już to się nie zdarza, zastanawiam się czy to coś ze sprzęgłem i czy nie wróci przy niskich temperaturach. Z tego co gdzieś czytałem na fabrycznych sprzęgłach nie wychodzi się ponad 400Nm, a i tak wielu miało problemy przy niższych momentach. Daj znać po jakimś czasie używania tego regenerowanego/wzmocnionego sprzęgła czy się sprawdziło na taki moment.

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2013
    Auto
    156 1.9 JTD 136 KM
    Postów
    78

    Domyślnie

    Nie chodziło mi o różnicę w markach, tylko dopasowanie sprzęgła do koła i na odwrót.
    Jeżeli zakładasz koło SACHS, sprzęgło VALEO nie będzie pasować.
    To takie detale niezbędne do zakupu odpowiedniego kompletu

    - - - Updated - - -

    Nie chodziło mi o różnicę w markach, tylko dopasowanie sprzęgła do koła i na odwrót.
    Jeżeli zakładasz koło SACHS, sprzęgło VALEO nie będzie pasować.
    To takie detale niezbędne do zakupu odpowiedniego kompletu

Podobne wątki

  1. Sprzęglo, skrzynia??
    Utworzone przez Sebek156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 19-02-2015, 23:48
  2. [Zapowiedź] Gecko Cup 2010 -27 czerwca 2010 - Lotnisko Kąkolewo Zapraszamy na najpopularniejszy w
    Utworzone przez elton w dziale Zloty, imprezy, spotkania
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 21-06-2010, 23:20
  3. Retro Classic 2010 - Stuttgart 12-14 marca 2010
    Utworzone przez Dawid166 w dziale Inne modele, historyczne i prototypy
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 20-04-2010, 20:39
  4. sprzęglo Alfa gtv
    Utworzone przez BRONKO w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 05-01-2009, 11:41

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory