Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 13

Temat: Pękający czujnik klimatyzacji AR 156 1.9 JTD

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Bladyy
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Świdnica
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 JTD 2003r.
    Postów
    288

    Domyślnie Pękający czujnik klimatyzacji AR 156 1.9 JTD

    Witam. Mam następujący problem w mojej belli: Ostatnimi czasy uruchomiłem klimatyzacje ( nie działała odkąd kupiłem samochód) wymieniłem kompresor chłodnice klimy i przewód. Sprawdzili szczelność, podczas sprawdzania szczelności wyszło że pierwszy bieg wentylatora nie działa, padł rezystor, rezystor wymieniłem, klima nabita działała przez ok dwa tyg. Pewnego dnia odpalam auto włączam jest tylko syczenie klima nie chodzi, jadę do serwisu klimy sprawdzają szczelność - wszystko szczelne(pod zderzakiem również) ciśnienie w układzie leci do ok. 30 atmosfer. Znalazłem problem - pękł czujnik klimy. Wymieniłem czujnik, ciśnienie już w normie, klima nabita działała - jak się okazało przez dwa dni. Odpalam przed chwilą auto, klima nie działa, podnoszę maskę, ściągam wtyczkę czujnik znowu pęknięty. Szczerze mówiąc mam dość tej klimatyzacji a władowałem w to tyle kasy ze chodzić musi. Może mi ktoś pomóc dlaczego tak się dzieje? Dziękuje z góry

    P.S. Chciałem dodac że rezystor powinien byc 0,23 a jest 0,3.
    Ostatnio edytowane przez Bladyy ; 17-06-2013 o 15:25
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD
    Była:
    Alfa Romeo 166 2.4 JTD 2003r
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 2000r
    Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD 2001r
    Alfa Romeo 156 SW 2.0 JTS 2003r

    "Stropił się szatan i poczuł jak straszną jest dobroć, ujrzał jak piękną jest postać cnoty..."

  2. #2
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Kobylnica, Gniezno, Poland
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDM Distinctive Premium Q-Tronic + wyścigowa terenówka czyli firmówka
    Postów
    727

    Domyślnie

    kupiłeś oryginalny czy jakąś podróbkę i czy nabili ci odpowiednią ilość bo jeśli miałeś zbyt dużo to możliwe że od zbyt dużego ciśnienia rozpada ci się presostat
    Jeśli chcesz być kimś - kup VW, jeśli jesteś kimś - jeździsz Alfą Romeo.

  3. #3
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Kraków Radom
    Auto
    159 1.9 16v q-tronic 2008r
    Postów
    876

    Domyślnie

    rezystorem się nie martw, bo wg mnie nie ma zbytniej różnicy.

    co do klimy, jak masz lift wnętrza, to nie ładowałbym 650gr tylko 500gr, więc dopytaj ile Ci załadowali

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Bladyy
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Świdnica
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 JTD 2003r.
    Postów
    288

    Domyślnie

    Przed liftem panowie. Miałem 2 zapasowe z demontażu (oryginały) wszystkie takie same. Dwa się juz rozpadły i zastanawiam sie czy montować trzeci i po raz kolejny nabijać klimę. Pozostaje mi mieć nadzieję że pierwszy rozpadł się przez niedziałający bieg wentylatora (zbyt duże ciśnienie), a drugi był po prostu uszkodzony. Po ostatnim nabiciu klimy sprawdzali ciśnienie i było w normie, to co go może wywalać? Przed liftem ile radzicie załadować? P.s. też wydaje mi się że rezystor nie am tu większego znaczenia.
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD
    Była:
    Alfa Romeo 166 2.4 JTD 2003r
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 2000r
    Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD 2001r
    Alfa Romeo 156 SW 2.0 JTS 2003r

    "Stropił się szatan i poczuł jak straszną jest dobroć, ujrzał jak piękną jest postać cnoty..."

  5. #5
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Kobylnica, Gniezno, Poland
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDM Distinctive Premium Q-Tronic + wyścigowa terenówka czyli firmówka
    Postów
    727

    Domyślnie

    ja też mam ten sam silnik co ty i też przed liftem ale u siebie nabiłem 550g i jest dobrze, jeśli masz uszkodzony pierwszy bieg wentylatora to ciśnienie będzie wyższe i odpowiednie drugiemu biegowi ale to i tak nie powinno uszkodzić presostatu bo to ciągle jest normalne ciśnienie.
    Jeśli chcesz być kimś - kup VW, jeśli jesteś kimś - jeździsz Alfą Romeo.

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Bladyy
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Świdnica
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 JTD 2003r.
    Postów
    288

    Domyślnie

    No to jadę zaraz nabić klimę. Niech wcisną 550g, jak mi pęknie znowu to mnie szlag trafi xD. Wentylator juz normalnie tyra

    - - - Updated - - -

    Zakręciłem zawór, wymieniłem czujnik, troszkę czynnika uleciało podczas wymiany i trochę przez noc przez pękniecie, posprawdzałem kabelki przy wtyczce, i chodzi póki co i nie dobijałem. Jeśli do jutra nie walnie to będzie ok. Klima nie szumi to może na razie zostawię tyle czynnika ile jest. Jak myślicie?
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD
    Była:
    Alfa Romeo 166 2.4 JTD 2003r
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 2000r
    Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD 2001r
    Alfa Romeo 156 SW 2.0 JTS 2003r

    "Stropił się szatan i poczuł jak straszną jest dobroć, ujrzał jak piękną jest postać cnoty..."

  7. #7
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Kraków Radom
    Auto
    159 1.9 16v q-tronic 2008r
    Postów
    876

    Domyślnie

    jak będzie mało to efektywność chłodzenia spadnie, a jak będzie granicznie mało, to sprężarka się nie będzie wcale załączać. Ważniejszy jest tu moim zdaniem olej, bo bez niego zatrze się sprężarka.
    powinno być 500gr.

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar Woland83
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Malanów
    Auto
    Alfa Romeo 156 TS 2.0L '99 selespeed 155KM Grigio Chiaro met.
    Postów
    1,118

    Domyślnie

    To 500 gram oleju? Czy czynnika? Bo ten czynnik chyba zmiesznay i tak jest z olejem. Jak to jest i ile tego ma być>??

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Rychu
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    AR 156 1.9JTD SW
    Postów
    82

    Domyślnie

    Cytat Napisał Woland83 Zobacz post
    To 500 gram oleju? Czy czynnika? Bo ten czynnik chyba zmiesznay i tak jest z olejem. Jak to jest i ile tego ma być>??
    500gr czynnika. Oleju to 130 albo 150ml

  10. #10
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Kazek
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Poz
    Auto
    156 1,9 M-jet 150KM 2005r
    Postów
    423

    Domyślnie

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	TABELA ILOSCI GAZU ALFA_Page_3.jpg
Wyświetleń:	72
Rozmiar:	46.8 KB
ID:	99396Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	TABELA ILOSCI GAZU ALFA_Page_2.jpg
Wyświetleń:	209
Rozmiar:	72.5 KB
ID:	99397Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	TABELA ILOSCI GAZU ALFA_Page_1.jpg
Wyświetleń:	127
Rozmiar:	67.7 KB
ID:	99398
    156 1,9 M-jet 150KM 2005r

Podobne wątki

  1. [155] Pękający wężyk paliwa
    Utworzone przez LUCID LINES w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 27-12-2014, 18:45
  2. Czujnik klimatyzacji
    Utworzone przez BaM w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 18-05-2012, 20:03
  3. Czujnik cisnienia klimatyzacji
    Utworzone przez m0rf w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 22-11-2011, 06:57
  4. Czujnik klimatyzacji w panelu
    Utworzone przez Looney w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 21-03-2010, 22:26

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory