Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 38

Temat: Gotujący płyn chłodniczy 2,4JTD

  1. #1
    danny_de_vito25
    Gość

    Domyślnie Gotujący płyn chłodniczy 2,4JTD

    Witam wszystkich forumowiczów. Jestem szczęśliwym (do zeszłego tygodnia) posiadaczem Cromy z 2006r 2,4JTD bez DPFa i EGRa przebieg 211000km. Wybrałem Wasze forum jako jedne z sensowniejszych w google i mam nadzieje że mi pomożecie. Mianowicie wracając do sedna sprawy w zeszłym tyg miałem do pokonania ok 400km, po przejechaniu ok 100km ( wysoka temp. powietrza ok 35 st C jazda na klimie) zapaliła się czerwona kontrolka od płynu chłodniczego wskaźnik na max i jakiś komunikat na wyświetlaczu żeby wyłączyć silnik. Zrobiłem jak napisano otworzyłem maskę a w zbiorniczku aż się gotowało (poziom dosyć sporo ponad MAX). Wentylator chodził jak autko wyłączyłem jeszcze przez chwilę. Sprawdziłem poziom oleju - bez zmian, odkręcając korek od zbiorniczka płyn uciekł dołem więc zakręciłem z powrotem. Odpaliłem ponownie auto odkręciłem korek i dolałem płynu chłodniczego cały zbiornik wyrównawczy (tyle mi uciekło dołem). Temp na wskaźniku wróciła do normy tak więc ruszyłem starając się nie forsować silnika przejechałem tak ok 10 km i problem się powtórzył. Wezwałem lawetę, taki był finał wyjazdu. Dodam że podobna akcja była już w lutym jak wracałem autostradą (przycisnąłem na krótkim odcinku dosyć mocno) wtedy podobny brzeczek z deski rozdzielczej, czerwona lampka i max temp na wskaźniku, a z nawiewów poleciało gorące powietrze, okazało się że cały płyn uciekł. Jak się okazało później spadł któryś z gumowych przewodów nie dokręconych po po wymianie termostatu (nowy termostat luty 2013, kompletny rozrząd z pompą grudzień 2012). I jeszcze jedna podobna sytuacja gdy wracałem z Rabki (teren lekko górzysty) przełom maja/kwietnia wtedy powtórzyło się to samo - mechanik stwierdził że pękł przewód i też cały płyn uciekł. Ponadto po tych dwóch wcześniejszych wpadkach z przewodami nic się nie działo jeżdżę na co dzień po 20km a przynajmniej raz dwa razy w miesiącu dłuższe trasy po ok 300km, żadnych objawów innych nie zauważyłem. Najpierw myślałem że to zbieg okoliczności z tymi przewodami ale po ostatniej wpadce zmieniam zdanie ( czy przewód mógł peknąć od zbyt wysokiego ciśnienia?) Autko odstawiłem do mechanika - ten nic nie stwierdził, dwa dni pojeździł samochodem żadnego zagotowania nie zauważył, więc samochód odebrałem nie za bardzo szczęśliwy Po powrocie od mechanika odcinek ok 10 km po wyłączeniu silnika usłyszałem bulgotanie spod maski i znów płyn się gotował, a wskaźnik od płynu chłodniczego nie drgnął. Mechanik też rozkłada ręce i mówi że to musi być uszczelka pod głowicą, a nie chciałbym od razu rozbebeszać wszystkiego. Może macie jakieś pomysły, pomóżcie. Pozdrawiam!!!

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Ja mam pomysł - należy zmienić mechanika...
    Ciężko będzie przez forum określić, co jest powodem takiego zachowania auta, ale mając takie auto na warsztacie rozgarnięty spec szybko dojdzie do tego, co się dzieje. Warunek - trzeba mieć jakieś tam pojęcie o tych silnikach. Możesz mieć problem z ciśnieniem w układzie chłodzenia, możesz mieć pękniętą głowicę i kompresja idzie w układ wodny, możesz mieć problem z pompą wody, może być np. problem z biegiem 1 wentylatora, itp.
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Zmień mechanika to po pierwsze.

    Odpowietrz układ.

    Należy wykonać pomiar ciśnienia w układzie chłodzenia, sprawdzić obecność spalin w płynie. Wymień też w ogóle płyn bo może masz wodę zamiast płynu chłodzącego.

    Sprawdzałeś chłodnicę czy się cała nagrzewa ?
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  4. #4
    danny_de_vito25
    Gość

    Domyślnie

    Właśnie wróciłem od mechanika, odstawiłem autko, zrobiliśmy mały test na postoju, a mianowicie: utrzymywałem stałe obroty ok 2 tyś i długo nie trzeba było czekać, płyn zaczynał się już gotować wentylator chodził aż miło, w końcu załączył się drugi bieg, a w przewodzie tym grubym od termostatu nie było płynu, diagnozy dalej brak ale głowicę zdejmujemy... Co do wody a nie płynu ta raczej nie możliwe bo sam dolewałem i był zmieniany już 3 razy w tym roku, chłodnicy nie macałem więc nie wiem czy się cała nagrzewa. Rozumiem że obecność spalin w układzie chłodzenia świadczyłaby o pękniętej głowicy??? Pozdrawiam

  5. #5
    Użytkownik Świeżak Avatar Robalgis
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 159 SW 1.9 16v JTD 2006, Fiat 126p 1988, Ducati Monster 695 2007, AR 145 1.4 TS 1998 (2005-2010)
    Postów
    229

    Domyślnie

    Cytat Napisał jaboleq Zobacz post
    sprawdzić obecność spalin w płynie
    Miałem trochę podobne objawy rok temu. Na początku odpowietrzanie układu chłodzenia, sprawdzona pompa wody. Niestety po sprawdzeniu obecności spalin w płynie okazało się, iż bulgotanie w zbiorniczku wyrównawczym to są spaliny. Winowajcą była uszczelka pod głowicą niestety.

  6. #6
    danny_de_vito25
    Gość

    Domyślnie

    Ile Cię to kosztowało PLNów??

  7. #7
    Użytkownik Znawca Avatar prezes-tk
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Siemianice/Słupsk
    Auto
    Były: 2 x AR 166 2,4 20v, AR 156 1,9 JTD, AR 159 SW 2,4 20v, Giulia Super 2.0T. Obecnie inna marka.
    Postów
    1,433

    Domyślnie

    Możliwe, że mechanik przyjął za prawdę, że układ chłodzenia jest "samoodpowietrzający się". Wbrew pozorom, taką opinię słyszałem wiele razy, a w praktyce wygląda to tak, że w takiej Alfie są 3 odpowietrzniki, z czego jeden w chłodnicy. Jeżeli ten w chłodnicy zostanie pominięty, chłodnica może być zapowietrzona.

  8. #8
    Użytkownik Świeżak Avatar Robalgis
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 159 SW 1.9 16v JTD 2006, Fiat 126p 1988, Ducati Monster 695 2007, AR 145 1.4 TS 1998 (2005-2010)
    Postów
    229

    Domyślnie

    Cytat Napisał danny_de_vito25 Zobacz post
    Ile Cię to kosztowało PLNów??

    Dużo, bardzo dużo. Niestety był to okres urlopowy Pawła z PabloGarage, zmuszony byłem to robić w ASO u Dukiewicza. Przy okazji wymiany uszczelki wymiana kompletnego rozrządu+kolektor dolotowy. 5 tys. nie starczyło. Ech, jak sobie przypomnę to dalej mnie trochę trzęsie.

  9. #9
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    08 2012
    Mieszka w
    Śląsk
    Auto
    .
    Postów
    1,283

    Domyślnie

    Cytat Napisał prezes-tk Zobacz post
    Możliwe, że mechanik przyjął za prawdę, że układ chłodzenia jest "samoodpowietrzający się". Wbrew pozorom, taką opinię słyszałem wiele razy, a w praktyce wygląda to tak, że w takiej Alfie są 3 odpowietrzniki, z czego jeden w chłodnicy. Jeżeli ten w chłodnicy zostanie pominięty, chłodnica może być zapowietrzona.
    Jeden na ścianie grodziowej, drugi w chłodnicy a gdzie trzeci?

  10. #10
    Użytkownik Znawca Avatar prezes-tk
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Siemianice/Słupsk
    Auto
    Były: 2 x AR 166 2,4 20v, AR 156 1,9 JTD, AR 159 SW 2,4 20v, Giulia Super 2.0T. Obecnie inna marka.
    Postów
    1,433

    Domyślnie

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	układ chłodzenia.jpg
Wyświetleń:	1286
Rozmiar:	28.3 KB
ID:	99919

    Rysunek z EPER-a, układ chłodzenia, pompa wody i przewody, nr 17. W moim aucie akurat poprzednik chyba zgubił i wkręcił śrubę.

Podobne wątki

  1. [Giulietta] Płyn chłodniczy
    Utworzone przez janek w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 21-03-2021, 18:24
  2. [159] płyn chłodniczy
    Utworzone przez gibson w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 27-11-2015, 20:51
  3. [159] Płyn chłodniczy, DPF
    Utworzone przez danianek w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 07-08-2015, 09:23
  4. [155] płyn chłodniczy
    Utworzone przez NERO2287 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 18-10-2010, 12:44
  5. Gotujący płyn chłodniczy
    Utworzone przez Krzychu1989 w dziale 156
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post / autor: 28-06-2010, 16:57

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory