Chętnie służę pomocą. Temat jest obszerny więc muszę się zastanowić od czego zacząć. W skrócie jak dla mnie auto w pytęa tak na poważnie to coś niecoś napiszę ,poradzę tylko znajde chwile czasu.
- - - Updated - - -
Ogólnie samochód jesli jest poprawnie obsługiwany nie ma jakichś wielkich mankamentów konstrukcyjnych. Pewnie już czytałeś że pietą achillesową są mechanizmy róznicowe które się rozsypują i w najgorszym przypadku rozwalą przy okazji obudowę skrzyni biegów. Jeżeli coś takiego sie przytrafi to mamy koszty sięgające kilku tysięcy . Jedynym rozsądnym rozwiazaniem jest założenie mechanizmu Q2. Wiadomo przy okazji szprzęgło,rozrusznik simering wału warto by załozyć nowe.Mnie się akurat to nieszczęście przytrafiło. Obecnie przerabiałem również temat ciekawy do opisania a mianowicie chłodnica cieczy. Wiadomo te auta maja już około 10 lat i chłodnice były wtedy montowane mosiężne. Jeżeli nie była wcześniej wymieniona na aluminiowa na bank bedzie do wymiany. Zamienników niema. W ASO koszt to 2 tysiące zł. Ja wykazałem sie kreatywnością i założyłem chłodnicę z 2.0 TS która ma identyczne wymiary jedynie różni się mocowaniem skraplacza klimy i wentylatorów oraz górny króciec ma inne mocowanie. Przespawałem mocowania ze starej chłodnicy we własciwe miejsca oraz zmieniłem wąż górny na ten z 2.0 .wszystko gra ,pasuje a koszty to 450 zł.
- - - Updated - - -
Z dostępnoscią części również większych problemów niema. Wiadomo części które się zamieniają z innymi modelami są stosunkowo tanie ,w innym wypadku pozostają używki lub mega drogie oryginały ale ważne że są. Ja naprawiam sobie sam samochód lecz jesli ktoś nie ma takiej mozliwości to trzeba się liczyć z tym że większość mechaników jak widzi alfę to już podnosi cennik a jak otworzysz mu maskę i zobaczy BUSSO i że niema gdzie ręki włożyćto albo spier....li albo jeszcze raz podniesie cennik o 50 procent
. Wiadomo koszty paliwa ,płynów eksploatacyjnych ,to tez duże kwoty ale akurat ja myslałem że będzie gorzej czyli drożej przed zakupem GTA. Silnik jest bardzo dobrą i silidną konstrukcją i niema zabardzo sie obawiac o grubsze naprawy. Wiadomo rozrząd trzeba pilnować przebiegów koszt wymiany około 1500 zł. Z doswiadczenia wiem że większość chłopaków którzy dobrze ogarniaja busso wymieni go lepiej niż w ASO. Mnie równiez to spotkało w ASO w Bielsku . Teraz muszę sam rozbierac i poprawiać bo silnik gubi zapłony i pierdzi z wydechu.Przepraszam za błędy i literówki piszę na szybko w pracy i nie chce mi sie poprawiać wszystkiego. Mam nadzieję że pomogłem trochę a gdybyś miał pytania to pisz na priv.
- - - Updated - - -
Zawieszenie wytrzymuje tyle samo co w innych 147 . Drogie amortyzatory i sprężyny ale rzadko ktoś wymienia na oryginały jak sie wysypią. Lepiej dołożyć troche grosza i coś lepszego wsadzić.Ja u siebie mam założone KONI. hamulce w wersji 303mm nie sa bardzo drogie ,330mm to już większy wydatek zwłaszcza na tarcze. jak ma się taki samochód to po jakimś czasie chce się go trochę ulepszyć czyli stuningować i znowu kosztyale to już zależy od Twoich chęci i grubości portfela
![]()
147 1,9 JTD NADWOZIE GTA
147 GTA 3.2 Q2
156 2.5 V6 Q2-była
Giulietta QV
Mito QV
75 3.0 V6 QV
ALFETTA GTV 116 1976
ALFETTA GTV 116 1981
https://www.facebook.com/okrajnikgarage