Temat: Pomoc przy zakupie AR159 / Brera

  1. #3911
    Użytkownik Ogier Avatar Nitro
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    Była AR 147 1,9 jtdM 16v 140km, Jest 159 2.4 JTDm Q4
    Postów
    186

    Domyślnie

    Cytat Napisał KCH159 Zobacz post
    Czołem!

    Od 3 miesięcy poszukuję Alfy 159 Sportwagon z silnikiem diesla 2.0 lub 2.4 z rocznika 2009-2010. Dotychczasowe wyjazdy nie zaowocowały niestety zakupem, a czas i paliwo płyną.

    Zainteresowały mnie te 2 modele z Radomia:
    1. http://otomoto.pl/alfa-romeo-159-2-4...C29804663.html
    2. http://x-car.otomoto.pl/alfa-romeo-1...C28828589.html
    1. jak bezwypadkowa co gwarantuje sprzedający to po czymś innym może? ...popowodziowy? , przekręt z podatkiem ? Za taki idealny egzemplarz musiałbyś zapłacić z 40-50% więcej a to wygląda jak prezent dla kupującego ))) ,zresztą masz obok podobny tyle ze z Q4 z cena realniejszą o którym już było pisane na forum ..user Erni go sprzedaje
    I pytanie ode mnie ... czy przypadkiem w każdej Ti nie były standardem ksenony ? bo tutaj ich nie widać


    P.S. może mam pecha ale od kąd mam prawko naoglądałem się sporo samochodów ze szwajcarii i żaden nie był bezwypadkowy a większość wręcz była składakami .. chyba mam jakieś uprzedzenia jak widzę szwajcara na kołach ;P
    Ostatnio edytowane przez Nitro ; 07-07-2013 o 14:20

  2. #3912
    Użytkownik Rowerzysta Avatar tomio
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    Olkusz, okolice...
    Auto
    Była AR 159 SW, Distinctive Q-Tronic, jest Opel Insignia
    Postów
    443

    Domyślnie

    Nie masz uprzedzeń, ze Szwajcarii się nie opłaca sprowadzać samochodów bezwypadkowych, praktycznie zawsze są po niezłych dzwonach.

  3. #3913
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał okowiec Zobacz post
    1. klapy wirowe do kontenera -czy to aby leciutko nie osłabi silnika?
    2. 2005/2006 problem z wspomaganiem (wadliwy zbiorniczek)
    3. 2007 dalej nie rozwiązano problemu klap wirowych (swoją drogą nigdzie nie trafiłem od którego miesiąca była poprawka wadliwego rozwiązania)
    4. jtd 8v jest zamulony jak stu letni staw (jak zobaczyłem wagę auta i rozmiary opon to się lekko zdziwiłem że ten motor znalazł się w palecie silników...)
    5. jtd 16v całkiem okej ale...
    6. jtd 20v droższy w utrzymaniu ale masa frajdy
    1. Obowiązkowo, jeśli już - to tylko wzmocni.
    2. Problem przewija się w praktycznie wszystkich rocznikach, na szczęście zbiorniczek jest tani, a wymiana prosta.
    3. W nowych kolektorach jest gorzej niż w starych... nowe są od 2007 roku.
    4. Zdrowy 1.9 JTD 8V ma ok. 130 KM, da się tym w miarę sprawnie jeździć, wyścigówka to nigdy nie będzie.
    5. Ale klapy wirowe, układ napędowy mniej podatny na chipsy (sprzęgła/dwumasy bardzo "oszczędnie" policzone)
    6. Jak będziesz miał pecha to w 2.4 ulokujesz dobrych parę tysięcy złotych, żeby tym spokojnie jeździć...
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  4. #3914
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Patryczos
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Świętochłowice
    Auto
    Alfa Romeo GTV 2.0 JTS 165KM ; GT 1.9 JTDM 150KM ; Stelvio 2.0 Q4 280KM
    Postów
    646

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomek_KRK Zobacz post
    4. Zdrowy 1.9 JTD 8V ma ok. 130 KM, da się tym w miarę sprawnie jeździć, wyścigówka to nigdy nie będzie.
    Silnik 8v 120 KM mogę śmiało polecić, jak pisze Tomek_KRK zdrowy silnik ma ok. 130 KM - mój miał 129 KM, a po wizycie w Cinsofcie wykazuje się mocą 164 KM. Jazda jest bardzo satysfakcjonująca, spalanie wynosi jak na dzień dzisiejszy (przejechałem ok. 500km) 7,3 l/100km, nie mam problemu z klapami wirowymi, a o dwumas też jestem spokojny - polecam!

  5. #3915
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar wwwlewy
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    159 2.0 JTDm 2009r.
    Postów
    228

    Domyślnie

    Cytat Napisał Patryczos Zobacz post
    Silnik 8v 120 KM mogę śmiało polecić, jak pisze Tomek_KRK zdrowy silnik ma ok. 130 KM - mój miał 129 KM, a po wizycie w Cinsofcie wykazuje się mocą 164 KM. Jazda jest bardzo satysfakcjonująca, spalanie wynosi jak na dzień dzisiejszy (przejechałem ok. 500km) 7,3 l/100km, nie mam problemu z klapami wirowymi, a o dwumas też jestem spokojny - polecam!
    Kolego jeździłeś może wersją 16v i możesz porównać ze swoim obecnym "setupem" na 164KM? Mam dylemat czy pakować się w 16v i wywalać klapy itp czy zainwestować w EGR out, DPF out + soft w 8v... Z góry dziękuję za odpowiedź
    I jeszcze jedno, pytałem już w innym temacie ale nie otrzymałem odpowiedzi - czy w 8v skrzynia ma takie same przełożenia jak w 16v?

  6. #3916
    KCH159
    Gość

    Domyślnie

    Dzieki za odpowiedzi dla jahu, tomio i Nitro.

    @1: Cena jest niska, nie jest to jednak netto, jak podejrzewałem. Wg informacji uzyskanej telefonicznie od sprzedawcy pojazd ostatni raz był w ASO przy przebiegu 95k pod koniec 2012 roku. Lakier można zmierzyć na miejscu oraz wziąć do ASO.

    @2: zbieram informacje.

    Cytat Napisał Nitro Zobacz post
    I pytanie ode mnie ... czy przypadkiem w każdej Ti nie były standardem ksenony ? bo tutaj ich nie widać
    Sprawdzałem wyposażenie po numerze VIN @
    Kod:
    http://eper.fergia.it/navi?FORCED=TRUE&LANGUAGE=3&GUI_LANG=3&SAVE_PARAM=LANGUAGE
    i ta informacja nie jest wyszczegolniona dla obu samochodów widnieje "Halogen headlamps = Yes". Po obejrzeniu wielu modeli z ogłoszeń nie mogę stwierdzić jednoznacznie, że xenony są na wyposażeniu "Ti"

  7. #3917
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar piotrekkr
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    Nowy Sącz
    Auto
    była: 159 1.9 jtdm Cinsoft, rocznik 2007, jest: Lex IS 250 2007
    Postów
    274

    Domyślnie

    Cytat Napisał wwwlewy Zobacz post
    Kolego jeździłeś może wersją 16v i możesz porównać ze swoim obecnym "setupem" na 164KM? Mam dylemat czy pakować się w 16v i wywalać klapy itp czy zainwestować w EGR out, DPF out + soft w 8v... Z góry dziękuję za odpowiedź
    Wg moich doświadczeń moja chipowana na 160 KM 8V jeździ dokładnie tak jak 1.9 16V w serii. Jeśli są jakieś różnice w przyspieszeniu to minimalne.

  8. #3918
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Patryczos
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Świętochłowice
    Auto
    Alfa Romeo GTV 2.0 JTS 165KM ; GT 1.9 JTDM 150KM ; Stelvio 2.0 Q4 280KM
    Postów
    646

    Domyślnie

    Cytat Napisał wwwlewy Zobacz post
    Kolego jeździłeś może wersją 16v i możesz porównać ze swoim obecnym "setupem" na 164KM? Mam dylemat czy pakować się w 16v i wywalać klapy itp czy zainwestować w EGR out, DPF out + soft w 8v... Z góry dziękuję za odpowiedź
    I jeszcze jedno, pytałem już w innym temacie ale nie otrzymałem odpowiedzi - czy w 8v skrzynia ma takie same przełożenia jak w 16v?
    Niedawno kupiłem swoją 159, ale przed kupnem jeździłem zarówno 8v jak i 16v, w kombi (ok. 1650kg) jak i w sedanie (1600kg). Jazda nawet kombi przy 120 KM jest przyjemna ale nie najbardziej dynamiczna. Chciałem kupić 150 KM i podciągnąć go do 180 KM, ale przy obecnych 164 KM mam satysfakcje, że nie odezwą mi się klapy, a te 16 KM mniej nie robi mi żadnej różnicy. Natomiast przy tych 164 KM czuć dużą różnicę przy wyprzedzaniu w porównaniu z 120 KM. Dużo jeździłem 307 z 2.0 HDI 136 KM, który wydaje się być dynamiczny (ok.1550kg), ale teraz po przejściu ze 164 KM na 136 KM w 307 mocno czuć mniejszą moc. Także śmiało polecam szukać zdrowej 120 KM, a za różnicę w cenie pomiędzy 120 KM a 150 KM wybrać się np. do Gliwic

  9. #3919
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar wwwlewy
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    159 2.0 JTDm 2009r.
    Postów
    228

    Domyślnie

    Cytat Napisał piotrekkr Zobacz post
    Wg moich doświadczeń moja chipowana na 160 KM 8V jeździ dokładnie tak jak 1.9 16V w serii. Jeśli są jakieś różnice w przyspieszeniu to minimalne.
    A masz wywalony EGR i DPF? Czy zostawiłeś?

  10. #3920
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar piotrekkr
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    Nowy Sącz
    Auto
    była: 159 1.9 jtdm Cinsoft, rocznik 2007, jest: Lex IS 250 2007
    Postów
    274

    Domyślnie

    Cytat Napisał wwwlewy Zobacz post
    A masz wywalony EGR i DPF? Czy zostawiłeś?
    EGR zaślepiony, dpf jest w aucie. W seryjnej 16v którą jeździłem dpf też był.

Podobne wątki

  1. Prosze o pomoc przy zakupie Alfa Romeo Brera
    Utworzone przez dycha w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 02-10-2013, 20:41
  2. [brera] Pomoc przy zakupie Brery
    Utworzone przez orishas555 w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 23-08-2013, 22:32
  3. Pomoc przy zakupie Alfa Romeo Brera
    Utworzone przez paweldante w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 09-07-2012, 10:27
  4. [Brera] Pomoc przy zakupie AR Brera
    Utworzone przez kamilbrera w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 25-03-2011, 08:32

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory