Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: przekładka silnika 147 1.6ts 105ps na 120ps

  1. #1
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar CARENZO
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    SBE
    Auto
    88147
    Postów
    142

    Domyślnie przekładka silnika 147 1.6ts 105ps na 120ps

    wszystko normalnie pasuje w takiej przekładce czy jakieś utrudnienia? Cały osprzęt podejdzie z silnika 105 do 120ps(rury/węże itp)? Jeśli ktoś robił to proszę o info.

  2. #2
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar CARENZO
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    SBE
    Auto
    88147
    Postów
    142

    Domyślnie

    nikt nie wie?

  3. #3
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    09 2012
    Auto
    Citroen C5 Tourer 2.0HDi
    Postów
    234

    Domyślnie

    jest kilka różnic między tymi silnikami więc elektryka i sterownik też pewnie będą do zmiany. jeśli już miał bym się tak bawić to osobiście 1,6 zmienił bym na 2,0

  4. #4
    Użytkownik Znawca Avatar wheelerwasp02
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6TS 120KM
    Postów
    1,544

    Domyślnie

    To prawda.. jest nawet sporo różnic a między 1.6 a 2.0 to już bardzo sporo.. ogółem nie kalkuluje się to.. przy przekładce 105 na 120 koni za 15 koni zapłacisz kilka tysięcy.. przy przekładce na 2.0 jeszcze coś parę groszy dołożysz..

    105 koni ma swoje zalety.. i nie ma co tam rzeźbić.. po prostu zmienić auto jak ma się za dużo wolnej gotówki na mocniejsze..

    Chyba że ma być sztuka dla sztuki i auto zostaje u Ciebie dożywotnio.. to wtedy można się bawić.. bo koszta nawet jak policzysz na starcie.. to zawsze z każdej strony wyjdzie coś nie planowanego i kwota urośnie dwa razy.. znam z autopsji przy wielu modach..


    Co do różnic.. Komputer od 105 nie pasuje do 120.. nie masz instalacji do sterowania wariatorem który jest w 120 koni a nie ma go w 105.. wydech jest inny.. węże chyba nie.. ale w starszych rocznikach hamulce też się różnią.. niektóre czujniki też mogą być inne od wału, wałków..
    Pozdrawiam Kuba



    Pomogłem kliknij "Podziękuj"

  5. #5
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar CARENZO
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    SBE
    Auto
    88147
    Postów
    142

    Domyślnie

    dzięki za wysiłek, ale chodziło mi o konkretne odpowiedzi. Pytałem co pasuje lub nie, a nie o to czy się coś kalkuluje i ile kosztuje.

    co z komputerem w takim razie ? Sterownik ze 105, a silnik ze 120- powiedzmy, że sterowanie wariatora będzie nie podpięte.

    Cały osprzęt ze 105 podejdzie do 120? Bardziej rozchodzi mi się o drobne elementy typu przewody/węże/rurki.

  6. #6
    Użytkownik Znawca Avatar wheelerwasp02
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6TS 120KM
    Postów
    1,544

    Domyślnie

    Przewody, węże rurki raczej są takie same.. najprościej wejdź w eper i sprawdzaj po kolei kategorie.. ja tak już raz sobie coś sprawdzałem.. po vinie co jest ode mnie i po kodzie silnika co jest do danego silnika..

    Ogółem cały słupek silnika będzie wyglądał tak samo.. 2.0 byłby inny ale tak to 1.6 na 1.6 będzie tak samo.. głównie problemy będą z elektryką i wydechem.. btw. on nie będzie chodził tak samo jak 105 koni jeśli nie podepniesz wariatora.. wariator to integralna cześć tego silnika.. więc albo musisz to jakoś podpiąć albo się nie brać za to..
    Pozdrawiam Kuba



    Pomogłem kliknij "Podziękuj"

  7. #7
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar CARENZO
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    SBE
    Auto
    88147
    Postów
    142

    Domyślnie

    właśnie najbardziej zastanawia mnie fakt wariatora, ale muszę mieć informacje od kogoś kto robił taką przekładkę.

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta Avatar brozek
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Garwolin
    Auto
    Alfa Romeo 159 2,4 230 kM / 500 Nm
    Postów
    89

    Domyślnie

    Mam 1.6 TS 120 KM i jeśli chodzi o podmiankę to proponuję 2.0
    Sam tak niebawem będę robił bo serce mojej Belli ma 260 000 przelotu

  9. #9
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    Puławy
    Auto
    Była 147 JTD jest 1.6ts 105
    Postów
    119

    Domyślnie

    Nie warto sobie d..y zawracać zmianą sinika po 15kucy, tym bardziej,że ma on wariata.Zainwestuj w ten 105 i będzie chodzić lepiej od 120.Ogólnie temat swampa jest kosztowny i pracochłonny,jak nie masz odpowiedniego zaplecza to lipa.Alfa jest wrażliwa na elektrykę,jak zaczniesz grzebać to już całkiem się posypie.Przemyśl zmiane swojej belli na inną mocniejszą, gdyż może się okazać,że wyjdzie to na plus.

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Cytat Napisał majersco Zobacz post
    wszystko normalnie pasuje w takiej przekładce czy jakieś utrudnienia? Cały osprzęt podejdzie z silnika 105 do 120ps(rury/węże itp)? Jeśli ktoś robił to proszę o info.
    Rury i węże to nie problem bo większość pasuje. Ale elektryki nie ominiesz poprzez nie podpinanie wtyczek itp. Przecież ten silnik ma inne ECU itd.

Podobne wątki

  1. przekładka silnika z 2.0 na 1.6
    Utworzone przez Bartek1992 w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 28-05-2018, 20:04
  2. [155] przekładka silnika ze 164
    Utworzone przez andrzej1980 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 15-06-2013, 22:16
  3. [155] Przekładka silnika z 16V na 8V
    Utworzone przez Marysn w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 31-03-2011, 19:27
  4. przekładka silnika
    Utworzone przez karolek1100 w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 27-09-2010, 22:12
  5. przekładka silnika
    Utworzone przez kawonczyk2312 w dziale 147
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 21-08-2010, 16:25

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory