Temat: Pomoc przy zakupie AR159 / Brera

  1. #3951
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Gary
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    159 TI
    Postów
    680

    Domyślnie

    Cytat Napisał Dziara Zobacz post
    Dokladnie w naszych alfach jest silnik taki sam jak w oplach a malo kto o tym wie
    diesele 1.9 sa takie, jak w oplach i saabach, 1.8 MPI jest taki, jak w oplach i skrzynia jest taka, jak w oplach. I na tym koniec.

  2. #3952
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Dziara
    Dołączył
    09 2012
    Auto
    alfa romeo 159
    Postów
    68

    Domyślnie

    A tego to nie wiedzialem Myslalem ze wszystkie... Czlowiek uczy sie cale zycie . Pozdrawiam

  3. #3953
    Użytkownik Świeżak Avatar Olej555
    Dołączył
    02 2013
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    BMW f10 2016, Mazda 6 2015, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm 2006 , Alfa 156 SW 1.9JTD 200
    Postów
    222

    Domyślnie

    Cytat Napisał Gary Zobacz post
    diesele 1.9 sa takie, jak w oplach i saabach, 1.8 MPI jest taki, jak w oplach i skrzynia jest taka, jak w oplach. I na tym koniec.
    Mądrego dobrze sie czyta. Silnik który chce kupic kolega "od zony" to 1.9 jtd wiec jest to konstrukcja fiata/alfy (98r). Potem zaczęli te motory w rożnych konfiguracjach osprzetowych stosować (mariaż z GM) w oplach i sabach. Czyli tylko skrzynia bedzie wspólna konstrukcja z "łoplem"

  4. #3954
    Użytkownik Romeo Avatar marcingoleniow
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 jtdm 150 km
    Postów
    1,188

    Domyślnie

    Velsu możesz żonie powiedzieć, że silnik 1.9 jtd to konstrukcja, która powinna przejechać bez remontu teoretycznie 500 tys km. Tak przynajmniej wynika z testu w jednym z ostatnich numerów gazety „motor”. Równie wytrzymały jak pamiętny 1.9 TDI. Osprzęt silnika to oczywiście inna sprawa. Głównym producentem osprzętu jest Bosch (komputer, czujniki, wtryski itd.) tak wiec dobra firma.
    W obecnych czasach nie ma całkowicie bezawaryjnych diesli a Alfa wypada naprawdę dobrze w porównaniu z konkurencją.
    Kup Alfę z dobrego źródła (sprzedawców polecanych na forum – ja bym tak zrobił) a Ty i Twoja żona będziecie zadowoleni.


  5. #3955
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał marcingoleniow Zobacz post
    Velsu możesz żonie powiedzieć, że silnik 1.9 jtd to konstrukcja, która powinna przejechać bez remontu teoretycznie 500 tys km. Tak przynajmniej wynika z testu w jednym z ostatnich numerów gazety „motor”. Równie wytrzymały jak pamiętny 1.9 TDI. Osprzęt silnika to oczywiście inna sprawa. Głównym producentem osprzętu jest Bosch (komputer, czujniki, wtryski itd.) tak wiec dobra firma.
    W obecnych czasach nie ma całkowicie bezawaryjnych diesli a Alfa wypada naprawdę dobrze w porównaniu z konkurencją.
    Kup Alfę z dobrego źródła (sprzedawców polecanych na forum – ja bym tak zrobił) a Ty i Twoja żona będziecie zadowoleni.
    Ja bym zrobił inaczej. Skoro żona decyduje finalnie o zakupie - to zrzuć cały obowiązek wyboru auta na nią. JAk wybierze - auto na przegląd przed zakupem. Jak będzie ok - kupować. Ponadnormatywne wydatki na serwis - pokrywa z własnej kieszeni (zamiast wyjścia do fryzjera/kosmetyczki, zakupu nowych ubrań/butów, itp.). Jak się auto będzie psuło - kolega będzie miał spokojne sumienie, bo przecież to nie była jego decyzja, tylko żony. Wystarczy tak zrobić RAZ w życiu. I potem jest święty spokój... Kontrowersyjnie może się okazać, że auto będzie świetne - co oznacza, że spokojnie można żonie zostawić temat zakupów aut w przyszłości. Widać ma do nich szczęście
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  6. #3956
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Warto rozróżnić dwie sprawy:
    - awaryjność jako podatność na usterki, które unieruchamiają lub utrudniają jazdę
    - koszty eksploatacyjne i naprawy elementów, których awaria nie wpływa na zdolność do dalszej jazdy.

    Z punktem pierwszym jest nieźle - Alfy raczej nigdy nie stawały na drodze, zwykle dowoziły kierowców do warsztatu, nie miały problemów, które zatrzymywały samochód w środku trasy. Dotyczy to także 159, która zwykle wcześniej daje znać co jej dolega i spokojnie można w łatwy sposób utrzymać samochód w ciągłym ruchu naprawiając elementy, które mówią do kierowcy "napraw mnie". Mnie osobiście poważnie zawiodły dwie sprawy – partacko zregenerowana maglownica z dnia na dzień straciła cały płyn oraz niewymieniona na czas pęknięta sprężyna tylnego zawieszenia wyskoczyła ze swojego mocowania na hopce. Obie awarie dość niefortunne, przypadkowe, pechowe, raczej nie zdarzają się często, ale obie pozwoliły dojechać spokojnie do mechanika. Inna sprawa, że dziś tanie są ubezpieczenia assistance, które w sytuacji awarii samochodu podstawiają lawetę i zastępcze auto na 7-14 dni.

    Sprawa kosztów ekploatacyjnych nie jest już tak optymistyczna. Choć to zależy do czego porównujesz. Dzisiejsze samochody 3-6 letnie ogólnie są drogie w eksploatacji, nie można ich porównywać do 10-15 letnich aut. Dotyczy to zarówno elementów eksploatacyjnych jak i nieeksploatacyjnych. Z jednej strony 159 nie ma takich drogich niedopracowanych elementów jak te spotykane w silnikach 2.0 tdi z konkurencyjnego okresu czasu, konstrukcje silników są dopracowane, koszty przyszłych napraw są obliczalne, można spokojnie sobie je policzyć przed kupnem auta. Z drugiej strony nie ma co liczyć na to, że roczny koszt serwisu zamknie się kwotą "kilkuset złotych" - taką jak 10-15 letni kompaktowy Citroen, VW czy Toyota. Więc porównując do aut 3-6 letnich z podobnej klasy nie ma czego się wstydzić, jest nieźle, a nawet dużo lepiej niż u różnej konkurencji. Ale porównując do małych starszych samochodów trzeba przemnożyć koszt eksploatacji razy 2, 3 lub 4.
    Ostatnio edytowane przez jahu ; 13-07-2013 o 15:49

  7. #3957
    Użytkownik Romeo Avatar marcingoleniow
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 jtdm 150 km
    Postów
    1,188

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomek_KRK Zobacz post
    Ja bym zrobił inaczej. Skoro żona decyduje finalnie o zakupie - to zrzuć cały obowiązek wyboru auta na nią. JAk wybierze - auto na przegląd przed zakupem. Jak będzie ok - kupować. Ponadnormatywne wydatki na serwis - pokrywa z własnej kieszeni (zamiast wyjścia do fryzjera/kosmetyczki, zakupu nowych ubrań/butów, itp.). Jak się auto będzie psuło - kolega będzie miał spokojne sumienie, bo przecież to nie była jego decyzja, tylko żony. Wystarczy tak zrobić RAZ w życiu. I potem jest święty spokój... Kontrowersyjnie może się okazać, że auto będzie świetne - co oznacza, że spokojnie można żonie zostawić temat zakupów aut w przyszłości. Widać ma do nich szczęście
    W naszym przypadku to właśnie moja żona nalegała na zakup 159 a ja miałem dylematy czy Alfa Romeo będzie dobrym wyborem..... i co.. miała racje

  8. #3958
    Użytkownik Świeżak Avatar Olej555
    Dołączył
    02 2013
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    BMW f10 2016, Mazda 6 2015, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm 2006 , Alfa 156 SW 1.9JTD 200
    Postów
    222

    Domyślnie

    Cytat Napisał jahu Zobacz post
    Warto rozróżnić dwie sprawy:
    - awaryjność jako podatność na usterki, które unieruchamiają lub utrudniają jazdę
    - koszty eksploatacyjne i naprawy elementów, których awaria nie wpływa na zdolność do dalszej jazdy.

    Z punktem pierwszym jest nieźle - Alfy raczej nigdy nie stawały na drodze, zwykle dowoziły kierowców do warsztatu, nie miały problemów, które zatrzymywały samochód w środku trasy. Dotyczy to także 159, która zwykle wcześniej daje znać co jej dolega i spokojnie można w łatwy sposób utrzymać samochód w ciągłym ruchu naprawiając elementy, które mówią do kierowcy "napraw mnie". Mnie osobiście poważnie zawiodły dwie sprawy – partacko zregenerowana maglownica z dnia na dzień straciła cały płyn oraz niewymieniona na czas pęknięta sprężyna tylnego zawieszenia wyskoczyła ze swojego mocowania na hopce. Obie awarie dość niefortunne, przypadkowe, pechowe, raczej nie zdarzają się często, ale obie pozwoliły dojechać spokojnie do mechanika. Inna sprawa, że dziś tanie są ubezpieczenia assistance, które w sytuacji awarii samochodu podstawiają lawetę i zastępcze auto na 7-14 dni.

    Sprawa kosztów ekploatacyjnych nie jest już tak optymistyczna. Choć to zależy do czego porównujesz. Dzisiejsze samochody 3-6 letnie ogólnie są drogie w eksploatacji, nie można ich porównywać do 10-15 letnich aut. Dotyczy to zarówno elementów eksploatacyjnych jak i nieeksploatacyjnych. Z jednej strony 159 nie ma takich drogich niedopracowanych elementów jak te spotykane w silnikach 2.0 tdi z konkurencyjnego okresu czasu, konstrukcje silników są dopracowane, koszty przyszłych napraw są obliczalne, można spokojnie sobie je policzyć przed kupnem auta. Z drugiej strony nie ma co liczyć na to, że roczny koszt serwisu zamknie się kwotą "kilkuset złotych" - taką jak 10-15 letni kompaktowy Citroen, VW czy Toyota. Więc porównując do aut 3-6 letnich z podobnej klasy nie ma czego się wstydzić, jest nieźle, a nawet dużo lepiej niż u różnej konkurencji. Ale porównując do małych starszych samochodów trzeba przemnożyć koszt eksploatacji razy 2, 3 lub 4.
    Co racja to racja, dobrze prawisz.

  9. #3959
    Użytkownik Świeżak Avatar okowiec
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Tarnobrzeg
    Auto
    Lancia Delta 2.0 JTD 165 KM Nero Pastello 09r.
    Postów
    39

    Domyślnie

    Witam !
    Sprawa już kiedyś się przewinęła ale żadnych konkretów nie doczytałem więc zapytam.
    Jak wygląda sprawa silnika 120km 8V jeśli chodzi o potencjalny "tuning"
    podobno 150km ma słabsze materiały składowe sprzęgła i dwumasu niż 120km .
    Ja poszukuję auto które ma minimum 150 km i całkowicie omijałem ten motor lecz może jednak warto się zainteresować bo czasem ciekawe egzemplarze się pojawiają...
    http://allegro.pl/jedyna-mocca-braz-...395777485.html
    Sprawa wygląda tak:kupuję 120km troszkę taniej niż 150km , wykonuję pewne czynności (egr out,dpf out + tuning elektroniczny) i ile kucyków może wtedy mieć taki silnik i czy nie jest wtedy (dajmy 160 KM) zbyt obciążony???
    Czy ten silnik posiada te cholerne klapy wirowe ?
    Ile tak "pi razy drzwi" kosztuje taki zabieg i czy jest ktoś kto jeździ taką 159 ???
    Pozdrawiam !

  10. #3960
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar wwwlewy
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    159 2.0 JTDm 2009r.
    Postów
    228

    Domyślnie

    Cytat Napisał okowiec Zobacz post
    Witam !
    Sprawa już kiedyś się przewinęła ale żadnych konkretów nie doczytałem więc zapytam.
    Jak wygląda sprawa silnika 120km 8V jeśli chodzi o potencjalny "tuning"
    podobno 150km ma słabsze materiały składowe sprzęgła i dwumasu niż 120km .
    Ja poszukuję auto które ma minimum 150 km i całkowicie omijałem ten motor lecz może jednak warto się zainteresować bo czasem ciekawe egzemplarze się pojawiają...
    http://allegro.pl/jedyna-mocca-braz-...395777485.html
    Sprawa wygląda tak:kupuję 120km troszkę taniej niż 150km , wykonuję pewne czynności (egr out,dpf out + tuning elektroniczny) i ile kucyków może wtedy mieć taki silnik i czy nie jest wtedy (dajmy 160 KM) zbyt obciążony???
    Czy ten silnik posiada te cholerne klapy wirowe ?
    Ile tak "pi razy drzwi" kosztuje taki zabieg i czy jest ktoś kto jeździ taką 159 ???
    Pozdrawiam !
    Co do linku który wrzuciłeś to NIE JEST TO AUTO PO LIFCIE! Sprawdź sobie inne, ale prawdziwe roczniki 2008 - inna czcionka zegarów, "ludzik" na panelu klimy (to takie najbardziej rzucające się w oczy rzeczy). Silnik 1,9 8v nie ma klap wirowych, a jego podatność na chiptuning polega na zastosowywaniu TYCH SAMYCH typów, sprzęgieł, kół dwumasowych co w wersji 16v 150KM. Wytrzymują one spokojnie obciążenia do 160KM i około 350Nm co w porównaniu ze stocokowymi (8v) 120KM i 280Nm jest dobrą podatnością na chiptuning. Co do kosztów, o które pytasz to muszą wypowiedzieć się użytkownicy, którzy takowe "usprawnienia" wykonali. Osobiście również jestem ciekawy Pozdrowienia

Podobne wątki

  1. Prosze o pomoc przy zakupie Alfa Romeo Brera
    Utworzone przez dycha w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 02-10-2013, 20:41
  2. [brera] Pomoc przy zakupie Brery
    Utworzone przez orishas555 w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 23-08-2013, 22:32
  3. Pomoc przy zakupie Alfa Romeo Brera
    Utworzone przez paweldante w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 09-07-2012, 10:27
  4. [Brera] Pomoc przy zakupie AR Brera
    Utworzone przez kamilbrera w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 25-03-2011, 08:32

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory