Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 21

Temat: Giulietta vs Croma

  1. #1
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    zDolny Śląsk
    Auto
    Mito 135 MA TCT było, Giulietta 170 MA TCT_była, Stelvio 200KM, Ducato 3,0 160 AT był, Corsa 130
    Postów
    222

    Domyślnie Giulietta vs Croma

    Witam,
    Pierwszy raz zabieram głos na tym forum, a więc witam wszystkich i pozdrawiam.
    Obecnie użytkuje a ściślej moja lepsza połówka Mito MA 135 TCT. Chwilowo, czyli do dziś bezproblemowe i jestem zadowolony. Jak będzie jutro i dalej to sie okaże.
    Również mam Cromę 2,4 MJTD wszystkomajacą tak, że łatwiej powiedzieć czego nie ma. I tu mam problem. Ktos chce ode mnie kupić - tak sam z siebie na zasadzie sprzedaj Pan, nie byłem na to przygotowany a Cromę lubię i nie wyciska mi łez rozpaczy.
    No ale po chwili czemu nie - tylko co w zamian. Pomyslałem o Giuletcie. Nawet odbyłem jazdę próbną wersja TCT. Komfortu Cromy niestety nie ma, no ale nie jest mi w zasadzie teraz potrzebny duzy samochód więc kompakt byłby akceptowalny.
    Moglibyście mi dać argumenty za albo przeciw Giuliecie? Na razie wysnułem wniosek, że w zasadzie dobry samochód tylko skrzypi na garbach (gumy stabilizatora? - taki standard we wszystkich markach zdaje się i miewa pajączki na reflektorach ( znam ze Stilo - dziwne tyle lat a Hella lub Valeo powtarza ten feler). Następne pytanie -czy da sie przyzwyczaić do czerni podsufitki w wersji z dodatkiem sport?

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,617

    Domyślnie

    To są własciwie dwa nieporównywane auta, bo mają różne przeznaczenie. Croma to duży rodzinny samochód klasy średniej do raczej spokojnej jazdy a Julka to kompakt, który aż się rwie do dynamicznej jazdy.
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  3. #3
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    zDolny Śląsk
    Auto
    Mito 135 MA TCT było, Giulietta 170 MA TCT_była, Stelvio 200KM, Ducato 3,0 160 AT był, Corsa 130
    Postów
    222

    Domyślnie

    Wiem, że to różne klasy. Zadałem pytanie o argumenty za i przeciw Giulietcie na tym forum, bo są tu ludzie uzytkujący Giuliettę i często przesiedli się do niej z innych modeli, może np z Cromy właśnie.

  4. #4
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Giulietta 1.4TB Distinctive/Sport/Premium/Dach
    Postów
    480

    Domyślnie

    Cytat Napisał ignacy Zobacz post
    Wiem, że to różne klasy. Zadałem pytanie o argumenty za i przeciw Giulietcie na tym forum, bo są tu ludzie uzytkujący Giuliettę i często przesiedli się do niej z innych modeli, może np z Cromy właśnie.
    Argument za:
    Mam od 2 lat i jakbym miał teraz wybierać kupiłbym ją jeszcze raz, może nawet dołożyłbym do silnika MA zamiast TB. Ale mając do wyboru full wypas TB vs golas MA za te samą kasę wybrałem "luksusy" i była to dobra decyzja. Jakbym miał wybór kolorystyczny brałbym do szklanego dachu białą perłę, wygląda zjawiskowo.

    Argument przeciw: istnieje Citroen DS5 Całe szczęście że się ceni i mam jeszcze na głowie kredyt hipoteczny

    A zupełnie na serio - super autko, piękne w środku, piękne z zewnątrz, możesz patrzeć na nie każdego dnia i następnego będzie Ci się znów podobać.
    Awaryjność - jak nie w Alfie, więc z tego się najbardziej cieszę, bo to moja pierwsza i bałem się o to czytając opinie na forach o starszych modelach.

  5. #5
    Użytkownik Embrion Avatar mmar
    Dołączył
    06 2012
    Auto
    giulietta 1,4 ma tct
    Postów
    16

    Domyślnie

    Witam
    ja dokonałem podobnej zamiany już ponad rok temu, wymieniłem Mondeo 2,5t na Giuliettę 1,4 MA TCT.
    Zgadzam się z Mackiem , że to dwa różne auta, dwie różne klasy,pomijając argumenty emocjonalne, przyznam że dla mnie głównym argumentem zakupu mniejszego auta była ekonomia - oszczędzam ok 2,5 litra na setkę przy podobnych osiągach i przyjemności z jazdy , bardzo także przypadła mi do gustu skrzynia TCT . Z wad to jednak mniejsze wnętrze i bagażnik, jednak dla mnie (188cm) i mojej rodziny ( 2+2 już bez wózków ) w zupełności wystarcza na co dzień i na wakacje ( właśnie wróciliśmy z wakacji 4200km. - bez problemów, 7,8/100, moja żona twierdzi że fotele z przodu najwygodniejsze z naszych dotychczasowych aut),wadą także trochę mniejszy komfort przy wwysokich prędkościach autostradowych - gorsze wyciszenie i spasowanie wnętrza.
    Mimo dużej sympatii do Mondeo ja jestem zadowolony ze zmiany.
    Pozdrawiam

    - - - Updated - - -

    Mi po głowie chodził zarówno DS4 jak i DS5 , jednak DS4 przegrał między innymi przez TCT, a DS5 także przez cenę.
    pz.

  6. #6
    Użytkownik Pasjonat Avatar Nazar
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    Była 156 SW 2,4JTD by Cinsoft ---Jest 159 1,9JTDm 150KM Q-tronic'08 + Mito 1,6Jtdm Distinctive'08
    Postów
    3,984

    Domyślnie

    No to teraz koledzy się obrażą . Dla mnie Fiat Croma jak najbardziej -Fiat na tanim zawiasie , dobry silnik , przestronny , niezawodny i do tego ładny i pojemny vs. Gulietta ładna ( kwestia gustu ) , przy Cromie malutka ale do mnie osobiscie nowa linia Alfy ( po Brerze i 159 ) wogóle nie trafia . Zarówno Mito jak I Julka ( zwana Muminem ) to czysto "damskie " wozy . Dlaczego nie kupisz 159 SW - kozacka Alfa , duża , komfortowa , i piękna a ceny już bardzo fajne . Sorki pany ale takie moje zdanie . Ja osobiscie w życiu bym nie kupił ani Mito ani Giulietty , no może dla żony . Zamiast Julki wolałbym Bravo 2 albo używanego Forda Focusa RS ( to i zapiernicza i wygląda ) a zamiast Mito Punto w wersji Abarth . Mam osobiscie nadzieje ,że o ile Alfa stanie wkońcu na nogi zaczną robić znowu auta i z wyglądu i pod maską sportowe ( bo wybór silnikowy jest mega okrojony a brak silnika V6 uważam za chańbe w "cuore sportivo " ) . No i dołożyłem łyżkę dziękciu do całości . WYbaczcie
    Ostatnio edytowane przez Nazar ; 16-07-2013 o 20:14

  7. #7
    Użytkownik Embrion Avatar mmar
    Dołączył
    06 2012
    Auto
    giulietta 1,4 ma tct
    Postów
    16

    Domyślnie

    Ja tam się nawet za łyżkę dziegciu nie obrażę , także nawet dziękć mi nie straszny, za stary jestem i może nawet trochę już zniewieściały bo lubię babskie samochody, ale wszystkie gusta szanuję i rozumiem że każdy z nas ma inne upodobania , także czekam na V6 w alfie, ale jakby było mnie stać to bym sobie sprawił Maserati Shamal V8 - pomarzyć zawsze można.
    Pozdrawiam

  8. #8
    Użytkownik Pasjonat Avatar Nazar
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    Była 156 SW 2,4JTD by Cinsoft ---Jest 159 1,9JTDm 150KM Q-tronic'08 + Mito 1,6Jtdm Distinctive'08
    Postów
    3,984

    Domyślnie

    Hehehe mnie też nie stać na Maserati dlatego zawsze jest 159 3.2 v6 lub GT 3.2 . Ale szanuje wasze gusta . Ważne ,że jezdzicie rodzynami a nie komercyjnymi pudełkami . Ja pisałem ogólnie , że pasowała mi stara linia i stare "nazwy" ,"oznakowania" . A co będzie w przyszłosci to się okaże

  9. #9
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Giulietta 1.4TB Distinctive/Sport/Premium/Dach
    Postów
    480

    Domyślnie

    Cytat Napisał Nazar Zobacz post
    Hehehe mnie też nie stać na Maserati dlatego zawsze jest 159 3.2 v6 lub GT 3.2 . Ale szanuje wasze gusta . Ważne ,że jezdzicie rodzynami a nie komercyjnymi pudełkami . Ja pisałem ogólnie , że pasowała mi stara linia i stare "nazwy" ,"oznakowania" . A co będzie w przyszłosci to się okaże
    Jak już pisałem ze 3 razy, przed kupieniem Giulietty jechałem 159 z tym 2.4 dieslem, ktora była o kilka tysięcy droższa (oczywiście z gorszym wyposażeniem). I nie patrząc na cenę kupiłem Giuliette. O wiele lepiej się prowadzi, lżej, bardziej bezpośrednio i namacalnie. W 159 okrutnie czuć masę auta, zbiera się jakbyś musiał rozbujać leżące w bagażniku 5 worków cementu, a przy hamowaniu nurkuje przodem jakby nagle Ci ktoś te worki położył na silnik. Skrzynia i kierownica w 159 chodzi jak w jakiejś smole. Poza tym skóra jest lepiej wykończona w Gi, moja połówka zwróciła uwagę w 159 na jakieś niepozarabiane nitki, czy krzywo schodzące się szwy na łączeniach.

    Mnie osobiście bardzo podoba się kokpit, który z tym panelem idącym przez całą długość jest zbliżony do pomysłu wnętrza Fiata Coupe, który darzę młodzieńczym sentymentem.

    Generalnie do czego bym się natomiast przyczepił to idiotycznie (do tyłu) wyprofilowane fotele od łopatki w górę. Dzięki temu i zagłówkowi wysuniętemu do przodu odcinek szyjny ma słabe podparcie w fotelu. Tutaj ideałem były dla mnie fotele z Seata Altea. Natomiast to co piszą że Giulietta ma za krótkie siedzisko to jakaś kompletna bzdura, mam 190 i dosyć długie nogi i kompletnie nie odczuwam tego problemu. A krytykujący plastikową gałkę skrzyni chyba nigdy nie mieli w samochodzie metalowej - w lato się od niej parzysz, a w zimę ręka bez rękawiczki do niej przymarza (dosłownie).

    Więc generalnie jeżeli nie potrzebujesz z miejsca którego oczywiście w 159 jest więcej to polecam jednak Giuliette. Poza tym 159 już nowej nie kupisz, a jak to kolega mawia - kupując nowy ma pewność, że nikt przed nim nie pierdział w jego fotel Pomijając aspekt pewności systemów bezpieczeństwa, które po pierwszym przeżytym "dzwonie" się bardzo docenia.

  10. #10
    Użytkownik Pasjonat Avatar Nazar
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    Była 156 SW 2,4JTD by Cinsoft ---Jest 159 1,9JTDm 150KM Q-tronic'08 + Mito 1,6Jtdm Distinctive'08
    Postów
    3,984

    Domyślnie

    Cytat Napisał barnio Zobacz post
    Więc generalnie jeżeli nie potrzebujesz z miejsca którego oczywiście w 159 jest więcej to polecam jednak Giuliette. Poza tym 159 już nowej nie kupisz, a jak to kolega mawia - kupując nowy ma pewność, że nikt przed nim nie pierdział w jego fotel Pomijając aspekt pewności systemów bezpieczeństwa, które po pierwszym przeżytym "dzwonie" się bardzo docenia.
    I tu się moge zgodzić . A co do zbierania się 159 to wiadomo ,że auto cięzsze bo większe ale nie przesadzaj bo może poprostu tego nie czuć 2.4 w serii to już pocisk a co można z niego wykrzesać to już tylko najstarsi górale wiedzą . Jest na forum 2,4 ,które pokonało bariere 6 sek . do 100km/h .

Podobne wątki

  1. [Temat organizacyjny] Viva Giulietta - Ogolno Polski zlot Alfa Romeo Giulietta
    Utworzone przez Jabolek w dziale Zloty, imprezy, spotkania
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 29-03-2016, 12:32
  2. [Giulietta] Alfa Romeo Giulietta 235KM XENON BOSE DNA
    Utworzone przez lizard w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 13-08-2015, 10:37
  3. [159] Podobieństwo Croma a 159
    Utworzone przez ferenss w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 07-01-2015, 23:30
  4. Giulietta SS i Giulietta G430 IMove Marangoni
    Utworzone przez eclipse w dziale Inne modele, historyczne i prototypy
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 09-02-2011, 22:59

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory