Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 17

Temat: Dziwne problemy z elektroniką.

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    Sosnowiec
    Auto
    Stelvio veloce, Giulietta QV 1,75 235KM 2011r., AR159 1,9 JTDM TI 2008r, 147 1,9 JTD 140 KM, 147 1,6
    Postów
    18

    Domyślnie Dziwne problemy z elektroniką.

    Witam,

    jeżdżę Alfą 147 1,9 jtd 140 Km od około miesiąca. Kilka mniej lub bardziej dziwnych zjawisk już mnie zaskoczyło, ale na razie się nie zniechęcam...
    W dniu wczorajszym w mojej Belli zaczęły się jakies hocki-klocki z elektroniką.
    Podjechałem do piekarni, wysiadłem dosłownie na 2-3 minuty i po powrocie, przy próbie odpalenia pojawił się błąd immobilizera. Po kilku minutach i kolejnych próbach w końcu udało się odpalić jednak tym razem pojawił się błąd asr failure.
    Od wczoraj sprawa wygląda tak, że niby odpala bez problemu ale albo od razu albo po chwili pojawia się komunikat asr failure i jednocześnie nie działa wtedy komputer (spalanie, dystans itd), obrotomierz i temperatura silnika. Czasem po chwili zaczyna działać.
    Co może być przyczyną tych zjawisk?
    Moim laickim zdaniem, wygląda to tak, jakby się coś rozłączało lub traciło styk... tylko co??
    Liczę na Wasze doświadczenia i pomoc.

    Krzysiek z Sosnowca

  2. #2
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar kubajg
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    Jelenia Góra
    Auto
    Alfa 147 1.9 JTD
    Postów
    276

    Domyślnie

    Sprawdź akumulator (napięcie w spoczynku) i przy okazji ładowanie. Padnięty aku może powodować takie błędy.
    A jak będzie ok to pierwsze co bym zrobił to przeczyścił klemy i punkty masy.

  3. #3
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    Sosnowiec
    Auto
    Stelvio veloce, Giulietta QV 1,75 235KM 2011r., AR159 1,9 JTDM TI 2008r, 147 1,9 JTD 140 KM, 147 1,6
    Postów
    18

    Domyślnie

    Dzięki za szybka odpowiedź.
    Jeździłem teraz trochę i co chwilę zapalała się inna kontrolka awariii, brak obrotomierza, temperatury, komputera, asr, motor control failure itp
    Autko jedzie normalnie...

    Jutro spróbuję sprawdzić akumulator zgodnie z Twoją sugestią.

    Pozdrawiam

    Krzysiek

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    07 2012
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD
    Postów
    55

    Domyślnie

    Moim zdaniem możliwe że Alternator kończy swoją żywotność, prawdopodobnie zwoje się już wypalają. Jeśli masz pasek od alternatora do tego nawet nie działające AKU (teza czysto teoretyczna), to alternator powinien go naładować na czas jazdy samochodem.. nawet gdy sygnał po rozłączeniu pracy całkowicie zaniknie, skoro zapalasz normalnie to nie jest to akumulator. No chyba że masz problemy z odpalaniem Auta, musisz pokręcić kilka razy zanim odpali.. W najgorszym przypadku stawiam na czujnik położenia wału, gdzie po częściowym rozładowaniu aku auto odpala i aku daje takie sygnały na znak rozładowania..

  5. #5
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    Sosnowiec
    Auto
    Stelvio veloce, Giulietta QV 1,75 235KM 2011r., AR159 1,9 JTDM TI 2008r, 147 1,9 JTD 140 KM, 147 1,6
    Postów
    18

    Domyślnie

    Zapala bez najmniejszych problemów - można powiedzieć, że "na dotyk" - oczywiście jeśli akurat immo załapie...
    Wszelkie dolegliwości (immo, obrotomierz - 0, temperatura - min, brak wskazań komputera, asr failure, motor control failure - błędy pojawiające się zamiennie, wszystkie razem lub w różnych kombinacjach) pojawiły się zupełnie znienacka, wczoraj - wcześniej nie było niepokojących symptomów..
    Może to zupełny zbieg okoliczności ale również wczoraj po raz pierwszy od zakupu auta wyłączyłem asr, aby sprawdzić różnicę, problemy zaczęły się niedługo potem.

  6. #6
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    02 2012
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 było
    Postów
    177

    Domyślnie

    Prawdopodobnie masz i padniete aku i aletrnator koczy zycie, sprawdz napięcie aku po nocy, oraz ładowanie alternatora, na obciazeniu i bez, jak bedzie dobry bez obciazenia, bedzie 14,1 V cos okolo przy pełnym obciazeniu wentylator radio klima i podgrzewanie szyby spadnie do 13,7 max jak masz znacznie mniej to powinienes wymienic.

    Normalnie jak tak sie dzieje auto jezdzi be problemów po za problemami z kompem

  7. #7
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    Sosnowiec
    Auto
    Stelvio veloce, Giulietta QV 1,75 235KM 2011r., AR159 1,9 JTDM TI 2008r, 147 1,9 JTD 140 KM, 147 1,6
    Postów
    18

    Domyślnie

    To chyba raczej nie będzie problem związany z akumulatorem ani też z alternatorem.
    Na wyłączonym silniku na aku jest napięcie ok. 13,5 V, na włączonym bez obciążenia 14,5V, z obciążeniem ok. 14,1V.
    Macie jakieś inne pomysły? Please...

  8. #8
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    02 2012
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 było
    Postów
    177

    Domyślnie

    Pozostaje podpiąc się pod kompa

  9. #9
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    Sosnowiec
    Auto
    Stelvio veloce, Giulietta QV 1,75 235KM 2011r., AR159 1,9 JTDM TI 2008r, 147 1,9 JTD 140 KM, 147 1,6
    Postów
    18

    Domyślnie

    Muszę jechać do ASO Alfy czy w Fiacie też da się zrobić diagnostykę?

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    03 2012
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6 ECO / Seat Toledo II
    Postów
    88

    Domyślnie

    Stawiam na alternator - miałem podobnie. Miałem pęknięty ze 3 lata, ale było wszystko ok (już po pęknięciu założyłem osłonę silnika, to przestał wodą dostawać). Kilkanaście tygodni temu 7-ka zaczęła mi czasem robić numery (immo, abs, ebd, itp), komputer nic nie pokazywał. 2 tyg później w czasie jazdy coś zaświergotało i wyświetlił się brak ładowania. Alternator skończył żywot....

    Wsadziłem sobie altka od diesla - 100A zamiast fabrycznych 90A (jest trochę sportu, bo nie wchodzi od dołu- jest bardziej "pękaty", i jakiś 1cm, łapy pasują) i trzeba odkręcać łapy silnika, wydech, odciągnąć silnik i pasek osprzętu musi być dłuższy o 3cm (większe koło na alternatorze)). 90A można w godzinę z kanału wymienić - nie trzeba nic odkręcać, jest wąsko, ale wychodzi między pół-osią a grodzią.
    Ostatnio edytowane przez redbad_1 ; 19-07-2013 o 09:42

Podobne wątki

  1. [159] Dziwne problemy z turbo. Czy to koniec sprężarki?
    Utworzone przez Diwad w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 25-02-2015, 22:22
  2. problemy z elektroniką 147 1.9 jtd
    Utworzone przez krzysiekho w dziale 147
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 24-09-2014, 14:38
  3. problemy z elektroniką alfa 156 automatik
    Utworzone przez gs1511 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 23-05-2010, 11:59
  4. [145] Dziwne problemy z odpalaniem
    Utworzone przez jankes w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 04-04-2010, 16:08
  5. Dziwne problemy z selespeed
    Utworzone przez Mumino w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 04-10-2009, 18:25

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory