Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6

Temat: Mechanizm zmiany biegów 2,4 JTD element dokrecany do silnika, skrzyni

  1. #1
    arson18
    Gość

    Domyślnie Mechanizm zmiany biegów 2,4 JTD element dokrecany do silnika, skrzyni

    Witam was koledzy

    Mam pewien problem z mechanizmem zmiany biegów. Zakupiłem lewarek zmiany biegów razem z plastikowymi elementami oraz linkami, wymieniłem wszystko i tu zaczął się mój problem. Powód wymiany, połamany plastik przy lewarku, wiec kupiłem okazyjnie całość. Samochód jakiś czas stał i chciałem wrzucić wsteczny niestety ciężko wchodził aż w końcu za mocno musiałem nacisnąć i połamałem. okazało się że już tam poprzednik grzebał nic nie wymieniał tylko pokleił. Wymieniłem ten cały zestaw i niestety biegi bardzo ciężko chodziły wszedłem na wasze forum obczaiłem co mam zrobić. Przyczyna była że przy mechanizmie przy silniku gdzie podpina się linkę trzeba tą tulejkę wyszlifować i po kłopocie, więc tak zrobiłem. Z tym że nie mogłem wybić tej tulejki więc postanowiłem ten cały mechanizm wykręcić i tu był mój błąd. Wykręciłem wyjąłem(trochę musiałem pomanewrować), wybiłem, wyszlifowałem zamontowałem w mechanizmie i już widziałem że śmiga tak jak trzeba, teraz co do wkładania na swoje miejsce ustawiłem te widełki i włożyłem cały mechanizm (w miedzy czasie kolega bawił się lewarkiem jak wkładałem a linki były podpięte). Musiało się coś przestawić bo da się obudowę ustawić na miejsce śrub ale lewarek wtedy jest w dole nie da się do góry, obecnie jest na jakimś biegu a z tego co wiem to musi być na luzie żeby ustawić, nie mogę w ogóle wyciągnąć tego ustawiam na swoje miejsce próbuje zmieniać biegi nie mogę, jest jakiś ustawiony bieg, delikatnie na odpalonym puszczałem sprzęgło i na pewno jest jakiś bieg.

    dołączam fotki obecnej sytuacji proszę was o pomoc, nie wiem nawet jak ta część się nazywa żeby zobaczyć dokładnie na zdjęciu jak wygląda, czy da się coś zrobić samemu bez odkręcani skrzyni? Proszę o pomoc z góry dzięki ALFAHOLICY

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_2528.JPG
Wyświetleń:	261
Rozmiar:	241.5 KB
ID:	102584Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_2531.JPG
Wyświetleń:	285
Rozmiar:	206.1 KB
ID:	102585

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Jak ja patrzałem to cały ten mechanizm był od środka skrzyni zabezpieczony segerem i wg mnie nie dało się go wyciągnąć bez zdejmowania skrzyni. Może ktoś inny widział co innego.
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  3. #3
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar gekeer
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Biała Podlaska / Warszawa
    Auto
    156 jtd 8v 2002r. fl wnętrza
    Postów
    127

    Domyślnie

    Cytat Napisał jaboleq Zobacz post
    cały ten mechanizm był od środka skrzyni zabezpieczony segerem i wg mnie nie dało się go wyciągnąć bez zdejmowania skrzyni
    Masz racje, ten wałek jest zabezpieczony na końcu pierścieniem (numer 9 na schemacie).
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	naped wewnetrzny skrzyni.jpg
Wyświetleń:	802
Rozmiar:	49.7 KB
ID:	102586

  4. #4
    arson18
    Gość

    Domyślnie

    hmm jak ja to ściągałem po odkręceniu tych trzech śrub trzymających obudowę to cały mechanizm był luźny i trzymało go w taki sposób w sumie jak teraz po manewrach oczywiście bez użycia w sumie większej siły tylko manewrowałem w różne strony i wyciągnąłem nie czułem nic co nagle by puściło itd jak już wyczyściłem tulejkę przyjrzałem się temu od środka i fakt była tam dziura na ten bolec mechanizmu potem obejrzałem ten mechanizm i ten bolec był gładki bez żadnych wyżłobionych rowków na spinki czy coś w tym stylu. Raczej na 100%. I ten 9 element trzyma po prostu ten cały mechanizm dlatego go wyjąłem w całości. Tak to moim zdaniem wygląda. Może ktoś też to widział? Każde info jest dla mnie cenne także wstępnie dzięki chłopaki

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  6. #6
    arson18
    Gość

    Domyślnie

    ale ja wyciagnałem ten sam mechanizm ten długi bolec nie, wydaje mi sie że dobrze pamiętam i ze schematu co widze to wyciagnąłem cały mechanizm od nr 1 do nr 15 a numer 9 był w wyciągnietym mechanizmie, bo gdyby go nie bylo (odpadł by przy wyciąganiu) to mechanizm by wyszedł w częściach, staram się uważać jak coś demontuje dlatego myślę że tą część można wyciągać, nie wiem to moje zdanie, jeżeli nie bedzie wyjscia ze szfagrem wykręce skrzynie ale mam jeszcze cicha nadzieje że nie będzie trzeba, na pewno dam znać jak będzie już po wszystkim

Podobne wątki

  1. [155] Mechanizm zmiany biegów
    Utworzone przez kasztelan w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 16-10-2012, 16:50
  2. Zamarzający mechanizm zmiany biegów
    Utworzone przez slawex1983 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 25-02-2011, 11:06
  3. Mechanizm zmiany biegów 2.4 jtd
    Utworzone przez Sparco123 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 07-12-2010, 18:18
  4. Mechanizm zmiany biegów
    Utworzone przez Brzoza w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 13-05-2010, 17:17
  5. mechanizm zmiany biegów AR155
    Utworzone przez tuningeko w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 05-06-2007, 12:45

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory