Cos tam potem ulepie - w sensie odpowiedzi na pierwszy twoj post i podrzuce juz na pw zeby nie draznic tych co to tsa uwazaja za zlo itp
Ta ostatnia pewnie będzie wymagała wymiany wariatora skoro klepie jak diesel.
No przecież wymieniłem Ci bolączki 147. Te rzeczy są najbardziej denerwujące/kosztowne. Jak ogarniesz auto które jest proste, ma zawias w porządku i sprawny silnik to łykaj. Reszta to kosmetyka. Raczej trudno znaleźć alfę w której wszystko działa więc pierdołami się nie przejmuj.
Wahacze i układ kierowniczy dostają po dupie przez obniżony zawias i duże kółka więc moim zdaniem warto szukać oryginału...
Na początek polecam lekturę tego: http://www.forum.alfaholicy.org/foru...spark_16v.html
1Kurna, jeżdżę bublem, mało tego ! mam drugiego bubla w postaci 156 pod domem.
Jeździłeś kiedyś 147 ? albo chociaż widziałeś to auto na żywo z bliska ? bo mam wrażenie że nie
Akurat 105 EKO to silnik, którego z TSów najbardziej bym nie chciał, nie ma zupełnie siły na uciągnięcie 147, nie mówiąc o 156Zdecydowanie najlepszym z TSów to 1.8 z GT i 156 FL, zaraz po nim 120PS w 1.6 i 2.0, które zadbane będzie jeździć.
Hmm to ciekawe ... 80tyś w moich rękach 78tyś na gazie, wymieniona aż jedna cewka ... i komplet świec.
No tak ... bo kosztuje więcej niż 2 tuleje do 155, które przecież i tak są za drogie ,,, bo kto to byb myślał do auta wartego 1000zł, żeby tuleje kosztowały 35 zł ... rozbój w biały dzień i to jeszcze do tego dziadowskiego silnika 1.8 ! o ja biedny co ja zrobie.
Zawias w 47/56 kosztuje, ale poprawnie traktowany będzie śmigał.
Jedna więsza inwestycja i będzie śmigało.
Dokształć się kolego najpierw, 2 świece to niejako historia alfy zupełnie abstrachująca od wersji z busso pod maską i była rozwijana już od początku produkcji alfy a o ile kojarze w latach 70tych TSy szły w topowych wersjach, ponadto 2 świece to był wymóg dla polepszenia spalania i wyeliminowania spalania stukowego, co pozwalało na zwiększenie stopnia sprężania.
już nie jedna osoba się zdziwiła jak jeździ 1.6 120 PS w 147 .. i jeżeli 10 litrów gazu to pali jak smok ... to daj mi coś co tyle nie palikupie od ręki
![]()
22 zł za 100km to faktycznie jak smok.
Fajnie jeździ ?. i owszem, ale nie jak debile katują go od początku do końca i płaczą, że panewki klękają, wariator mają wszystkie pozostałe teesy, wałki można zawsze wywalić, poza tym 60zł na nowy pasek to taka róznica, Wycierające wałki ... jak się śmiga bez oleju to się wycierają.
JW 80tyś km i wymieniona jedna cewka i termostat w dniu montażu LPG bo się pocił coś i miał uszkodzony gwint od czujnika. Przez co był mały problem z trzymaniem temperatury.
(150tyś km to chyba normalny czas eksploatacji takiego czegoś.
No tak bo to przecież równowartość takiego szrotu ...
Wszyscy mówili, że w JTD taki tani rozrząd ... i nagle psikus, praktycznie ta sama kasa co w TS.
Wymieniać kable chcesz - prosze bardzo, może i u mnie wymienisz
Rozbierałeś kiedyś ty w ogóle pokrywkę od tego silnika ?
Świece ? DENSO przelot ponad 35tyś km - jeżdżą idealnie, cena ? 89zł ...
A to ciekawe ... 55tyś na zawieszeniu obniżonym o 35mm, na 18stkach i wahacze poddały się po ponad 37tyś, ten sam wahacz w 156 na seryjnym zawieszeniu i 16stkach poddał się po 16tyś .. o kurde
Wymieniłeś swoje chore stereotypy.
Bolączkami 147 są:
- podłoga, która nie zabezpieczona lubi korodować,
- przełączniki szyb, które potrafią zepsuć w najmniej oczekiwanym momencie,
- mechanizm tylnej wycieraczki,
- dość miękki przód, który ciężko naprawić po kolizji,
- problemy z drzwiami, które po pewnym przebiegu lubią opadać i konieczna jest wymiana zawiasów,
- linki ręcznego,
- problem z elektryką w tylnej klapie, błędy oświetlenia i sygnalizacji otwierania klapy.
Ogólnie jest to bardzo udane auto kompaktowe, które zrobiło u mnie bezawaryjnie ( zatartej pompy w suchym zbiorniku PB nie licze) 80tyś km i rośnie ciągle dalej,
Mankamentami jest zabezpieczenie antykorozyjne i rdza wychodząca w miejscach kolizji.
Ogólnie jak masz jakieś pytania - to napisz na PW chętnie odpowiem,
Mam 147 156 166 i 147 jest zdecydowanie najtańsza w eksploatacji i utrzymaniu.
147 powodów do zadowolenia
Ależ ja wcale nie uważam TS-a za zło. Za zło uważam TS 16Vzeby nie draznic tych co to tsa uwazaja za zlo
Może i normalne w alfie ale nienormalne w innych markach...(150tyś km to chyba normalny czas eksploatacji takiego czegoś.
Wydaje mi się, czy jak się "chwaliłem", że przy stu osiemdziesięciu kilku tysiącach lecą mi wszystkie czujniki to mi odpowiedziałeś, że kupiłem zajechanego szrota??
Raczej to nie jest normalne zjawisko... Rozumiem, że chcesz powiedzieć, że tylko alfami jeździ się baz oleju, tak??Wycierające wałki ... jak się śmiga bez oleju to się wycierająA gdyby był wątek o audi to byś krzyczał, że to złom, bo się krzywki wycierają!!
No tak... I to jest właśnie dowód na mityczną wręcz trwałość tych gównianych samochodzikówA to ciekawe ... 55tyś na zawieszeniu obniżonym o 35mm, na 18stkach i wahacze poddały się po ponad 37tyś, ten sam wahacz w 156 na seryjnym zawieszeniu i 16stkach poddał się po 16tyś .. o kurde
Po co dwie świece? Podobno, żeby mniej auto paliło i miało lepszego kopa!Czyli powtórzyłeś po mnie...2 świece to był wymóg dla polepszenia spalania i wyeliminowania spalania stukowego, co pozwalało na zwiększenie stopnia sprężania.
Ciekawe, że inne marki nie miały takiego wymogu, a te co miały to przestały mieć
Dobre! Dobre! Chyba żywcem wzięte z magazynu LOGO2 świece to niejako historia alfy zupełnie abstrachująca od wersji z busso pod maską
Akurat 105 EKO to silnik, którego z TSów najbardziej bym nie chciał, nie ma zupełnie siły na uciągnięcie 147, nie mówiąc o 156No co tu dużo pisać... Dokształć się Kolego...mają wszystkie pozostałe teesy
Tak na poważnie mattom, to nie wiem którą głową się posługujesz... Ale patrząc na kolor twojej 147 myślę, że masz tylko jedną. Jak nie masz niczego lepszego do roboty prócz wmawianie sobie i innym, że 147 i 156 są dobre, to może pokłóć się trochę z Andrzejem dla odmiany![]()
Oddam szpadelki i wiaderko na piasek. Opcja grabki.
popieram))czerwone najbardziej sie psują i niebieskie
ii gt powiedzmy bordowe to juz sypie na potege
)
)
wiedzialem sie do eko dopiermandolisz bo przeciez najlepiej zlapac za slowka. poza tym bylo powiedziane wczesniej ze 105tka jest bez wariata.
Co do TS poczytaj sobie troszke o historii tej marki to moze wtedy zobaczysz ze TS to troszke bardzej rozbudowana historia niz 16v i wtedy sobie doszukaj w czym te silniki były montowane.
Tak tak TSy wlatywały do topowych wersji np giuli .. wersja TZ albo GTA, takie tam zaskoczenie, że przecież te śmieszne 2 świece to niewiedza konstruktorów alfy i dodatkowe koszty, a nie coś co zrewolucjonizowało silniki alfy.
Alfa to nie tylko ładniejsza wersja fiata .. kiedyś robiła też samochody
odnosnie zawieszenia - nie wiem czemu placzesz. w audi czy w skodzie podobnie leca wahacze w tanszej opcji ... ale przeciez to audi jest the best.
nie krzyczalbym bo audi nigdy nie mialem. o nie przepraszam mialem 2.5 diesla od audi przez cale 2 dni, niestety ale sie jakos nie przyjął u mnie.
a to ciekawe, że wszędzie sie mowi i pisze ze 150tys to pora wielkich wymian w aucie, ale nie w innych markach to jest przeciez 500tys.
Zatrzymales sie kolego na mercedesie beczce jak widać,
nie musze sobie wmawiac ze to dobre auta, bo ja swoimi jezdze a nie stoje i marudze na forum ze nie dziala.
W calej mojej eksploatacji alf, a bylo ich kilka, łacznie z tymi na handel to kilkanaście nawet mialem jedna usterkę ktora mnie unieruchomila na trasie, plus jedna, ktora wymagala wiekszego nakladu finansowego zaraz po kupnie.
Zamiast piermandolić na forum, że to szrot idź sobie popisz na onecie tam masz podobnych do siebie, skoro z uwagi na brak logicznych argumentów wyjeżdżasz z andrzejkiem.
a jak ktoś nie potrafi zdbać o auto, to w marketach pełno rowerów stoi .. tez mozna sie nimi przemieszczać.
147 powodów do zadowolenia
Jako baran motoryzacyjny ale mający własny portfel pozwolę sobie dodać...
mam co prawda JTD ale mogę coś napisać o zawieszeniu...
Silnik diesla jest cięższy raczej i fakt... jak wylądowały górne wahacze w taniej podróbce to szybko im podziękowałem... później wleciały TRW i jak na razie od prawie dwóch lat brak oznak zużycia.
Jeżdżę na dosyć ciężkiej siedemnastce... nie odczuwam żadnego zwiększonego zużywania się zawieszenia tym bardziej że niedawno prosiłem przy okazji przeglądu o dogłębne sprawdzenie wszystkiego czego byłem świadkiem
Jedyny minus to dla mnie słabej jakości plastiki... twarda siedemnastka i któryś zaczyna przy upałach lekko skrzypieć...tyle z minusów ode mnie
Fakt alfa 147 nie jest szczególnie komfortowa...ale to kompakt niższej klasy średniej...raczej chodzi o frajdę z jazdy niżeli wozidło na setki kilometrów trasy non stop
Nie neguję jakości Vaga ale kolega przeklina wymianę aluminiowych wachaczy w audi....... no cóż...... każde auto ma plusy i minusy...dobre TDI skończyły się w latach 90...
Wogóle trend w motoryzacji jest nastawiony na zarobki na przestrzeni pierwszych 10 lat pobytu danego modelu na rynku.
Nie będe już wdawał się w dyskuje co lepsze czy gorzsze-wielkanoc czy boże narodzenie.
Sprawa jest prosta-przecisk SET,przełącznik szyb,zawias normalna sprawa jak w każdym aucie ale fakt lepiej sprawują się wahacze dolne a z górnymi jest tak że najczęściej sworzeń przeżywa ale tuleje padną i wtedy można zmienić same najlepiej na MOOGa i użyc smaru silkonowego przy montażu tulei w wahaczu to nie będą piszczeć.
Tylna wycieraczka to bolączka aut z tylną wycieraczką
zwyczajnie jak dbasz tak masz inaczej korozja zrobi swoje
Auto ma coś takiego jak CAN,magistrala łącząca kilka sterowników razem i można fajnie diagnozować to autko pod kątem klimatyzacji przeglądów i wymian oleju
Nie ma się co czarować że jakiś silnik pokroju TS 16V mający za sobą 200 tyś będzie jeszcze gotowy zrobić 100tyś i będzie super miło
Oleju trzeba będzie dolewać ale jak wspomniałem dobrze trafić na rozsądny warsztat i sprawdzić ciśnienie sprężania
Świece też nie problem bo za 200zł zmienisz komplet starczący na 30-40 tys tylko nie sugeruj się ceną-jest model NGK który świetnie się sprawuje w zamian platynek
Wariator to też nie jakaś tragedia,można naprawić ale to już kwestia rozebrania go i sprawdzenia czy jeszcze jest w stanie do regeneracji
Zmiana panewek na korbowodach to niestety brzmi głupio ale profilaktyka zmiany jest wskazana bo zawsze taniej
Remont jednostki benzynowej jest tańszy niż wymiany dwumasy,regeneracja turbiny,jakiś zawór CR i naprawa pompy CR jeżeli jeżdzisz 15 tyś rocznie wokół domu sporadycznie wypadając za miasto.No chyba że lubisz charakterystyke DIESLA to wtedy ok,kupuj ON i w drogę
Na pewno w 147 jest najprzyjemniej w 2 litrowej odmianie która ma dodatkowy pasek wyrównoważający drgania układu korbowego co nie każdy rozumie ale jest potrzebny ale fajnie wcisnie już w fotel a spralanie jednostek TS jest większe jeżeli lubisz przycisnąć w każdej odmianie.Ekonomia to raczej jeżeli będziesz delikatnie obchodził się z pedałem gazu ale nie wierze w taką powściągliwość jeżeli wybierasz Alfe to już samo mówi za siebie.Euforia trwa długo a komfort pokonywania zakrętów i wrażenie z fotela kierowcy że 100 km/h to stanie w miejscu powoduje że chce się więcej i więcej i więcej i tak to już jest w AR.
Starszy egzemplarz należy obejrzeć pod kątem układu wydechowego,szczególnie żę 147 jest produktem już z ery ekoterroryzmu można mieć problemy z katalizatorami których jest aż 3 jak i sond.Oczywiście w wersji ECO są 2 i dwie sondy ale tu jest z tą wersją maleńki haczyk na który warto zwrócić uwagę szczególnie przy zakupie 1.6 w wersji 120km
Otóż 2 krotnie spotkałem się z przypadkiem że do wersji 120Km był wsadzony silnik 105km...
Wersja ECo jest uboższa w wyposażenaiu i w osiągach.To totalne ECO i nie warto się za bardzo w nią pchać chyba że po lifcie jeżeli chodzi o środek ale osiągi to dalej tylko przemieszczac A-B
Starsze egzemplarze również maglownica ale to z kolei bolączka nie tylko AR
Na pewno jest jeszcze troche innych drobnych mankamentów ale łatwo się je usuwa jeżeli egzemplarz nie jest po jakimś wandalu
Pozdrawiam i życze samych przyjemnośći z kierowania pojazdu samochodowego
Prywatna Praktyka Naprawy i Obsługi Alfa Romeo
JTD,TWIN SPARK,V6
Miernik grubości lakieru Fe/Al
Naprawa wariatora faz
Naprawy główne i bieżące,diagnostyka
Informacje i możliwości-PW
myjka ultradzwiękowa-wtryski PB oraz drobna elektronika
EGR,DPF OFF Klapy Wirowe CHIP JTD
Diagnostyka Uszczelki Głowicy TEST na zawartość CO2 w płynie
Naprawa świec TS bez ściągania Głowicy i urwanych mostków-HELICOIL
Naprawa Turbo
http://www.forum.alfaholicy.org/uslu...gi_bedzin.html
KUPIĘ WARIATOR 50zł plus przesyłka za sztuke płace-OFERTY PW