Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 15

Temat: Zakup 146 1,6 boxer, czy warto?

  1. #1
    Alver
    Gość

    Question Zakup 146 1,6 boxer, czy warto?

    Witam,
    od jakiegoś czasu choruje na 146 z boxerem, niestety jestem biednym studentem i nie mogę sobie pozwolić na 1,7 dlatego szukam 1,6. Mam na oku jedną 146 z 96' właśnie 1,6 boxer czerwona lecz niestety lakier zmatowiały i zaniedbany... Opiszę teraz jej wady:
    - pęknięcie na zderzaku przednim u dołu,
    - brak tylnej wycieraczki,
    - pęknięty jeden szczebelek z nawiewu na konsoli środkowej,
    - stalowe felgi,
    - pewnie gdzieniegdzie korozja,
    - zerdzewiały tłumik końcowy,
    -była uszkodzona (zarysowana) na jednym z przednich błotników (w 96 lub 97) i zostało to pomalowane, ponoć, oryginalnym lakierem.
    A teraz czas na plusy:
    + drugi właściciel (od 97 roku, sprowadzona uszkodzona z Włoch), emeryt
    + ~95k przebiegu,
    + wymieniony rozrząd (około 500km temu), hamulce, płyny filtry itp.
    + czyste wnętrze - nie palone w środku, pokrowce przez większość czasu na siedzeniach.

    Wygląda na to że minusy przeważają jednak bardzo mnie do niej (takiej) ciągnie. Chciałbym abyście powiedzieli mi co o niej sądzicie, ile była by warta a także ile trzeba by włożyć żeby zniwelować te minusy.

    Pozdrawiam i liczę na wypowiedzi

    PS.
    Szukam samochodu do 4 tys. z charakterem!
    Zdjęcia postaram się zrobić i wrzucić w niedzielę lub poniedziałek.

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar bonzaj
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    alfa romeo 156 sw 105 KM 2000
    Postów
    1,991

    Domyślnie

    Jak na auto z 96 roku to minusów nie ma wcale albo ich nie widzisz- tak że dokładnie ja z kimś obadaj

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Dusior
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Sosnowiec, Poland
    Auto
    była 75 1.6IE, 145 1.4BX, 156 2,4jtd, 147 2.0TS Selespeed. JEST 156 1,9 16v mjtd 04
    Postów
    82

    Domyślnie

    powiem tak też jestem studentem a swój pierwszy samochód AR 145 1,4 BX 100KM kupiłem za trochę więcej niż ty masz budżet ale 2007 roku. Co do utrzymania to BOXER jeśli kupisz zadbany to nie będzie sprawiał problemów. 146/145 buda ta sam z tym że ja korozji nie miałem ani grama co prawda u mnie fabryczne zabezpieczenie podłogi już samo odchodziło gdzieniegdzie dlatego auto wypiaskowałem i do tej pory jest bez rdzy. Co do minusów to nie wiem o co ci chodzi przecież chcesz kupić auto za 4 tys a nowe to ono nie jest i każde auto ma wady !!! Ja na twoim miejscu sprawdziłbym mechanikę i silnik, skrzynię a to co wymieniłeś to pierdółki są które przy chęci i odrobinie czasu i niewielkim nakładą pieniędzy sam zrobisz. Wiesz zakup alfy to nie golfa, alfę albo się kocha albo .......... . Ja osobiście na pierwsze auto uczniowsko-studencki kupiłbym jeszcze raz 145 z tym że od razu wymieniłbym sprężyny ja niestety miałem eibach -45 na te które kupiłem po roku użytkowania czyli -30mn. Wybór należy do ciebie ale za 4 tyś mało jest aut które będą tak fajne jak 145/146

  4. #4
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    03 2011
    Auto
    lexus is250
    Postów
    1,595

    Domyślnie

    szukaj dlugo, zadbane i nie zajezdzone boxery istnieja ale nie jest ich wiele.....
    Jednego nie znajdziesz: ciszy w kabinie Nie mowie o silniku ale o plastikach. Podczas jazdy wszystko jęczy, stęka i rzęzi jak na starym kutrze)

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Alver Zobacz post
    Witam,


    - pewnie gdzieniegdzie korozja,
    k.
    niekoniecznie, jak nie byla bita czy rysowana, zabezpieczenia antykorozyjne byly dobre, blacha cynkowana itd. Sprawdz cos innego: spasowanie zderzaka przedniego. On wisi na widelcach, a nos auto ma dlugi. Wjezdzanie na krawezniki czy chodniki skutkuje piodbijaniem zderzaka, wąsy się wypaczają. Czasem wiec wyglada tak, jakby ktos go doprawił na plasteline)

    Umow sie z wlascicielem, ale powiedz mu, ze silnik ma byc zimny. Przyjezdz, sprawdz poziom oleju, jesli jest ponizej skali albo na dolnej kresce, odpuśc. Boxer musi miec duzo oleju.
    Ostatnio edytowane przez KRS ; 07-07-2013 o 13:29

  5. #5
    Alver
    Gość

    Domyślnie

    Pisalem ze byl zarysowany z jednej ze stron. Gosc srednio dba o blache ale w silniku wszystko wymienia. Tlumik zostal wymieniony na nowy. Na co z mechaniki trzeba zwrócić uwage? Dogadanie sie z wlascicielem to nie problrm i jego prawdomownosc jest 100% bo to moj dziadek...

  6. #6
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    03 2011
    Auto
    lexus is250
    Postów
    1,595

    Domyślnie

    kupujesz auto od dziadka?
    zapytaj go o nogę, czy ma cieżką nogę. Mógł zajezdzić sprzęgło.Sprawdz jaki trzymał poziom oleju. Zrób eksperyment, po nocy wsiądź z dziadkiem do auta, niech on kieruje, i patrz jak szybko wejdzie na obroty wyżej od 3 tysiecy. Jesli zapodaje boxerowi na zimno obroty wyżej 3 tysięcy, zapomnij o tym aucie. Zarżniety będzie.

    Żelazne zasady przy boxerze:
    - olej zawsze na górnym znaczku bagnetu (a poniewaz boxer pije olej, trzeba minimum raz na miesiac sprawdzać
    - nigdy nie kręcimy wyżej 3 tysięcy obrotów na zimnym silniku
    - paski bezwzględnie wymieniamy co 55 do 60 tys kilometrów, nie później

    Jak dziadek tak robił, to spoko.
    Ostatnio edytowane przez KRS ; 08-07-2013 o 10:47

  7. #7
    Alver
    Gość

    Domyślnie

    Obecnie jezdzi delikatnie ze wzgledu na wiek wczesniej tez raczej nie szalal ale watpie zeby czekal z wkrecaniem sie powyzej 3k az sie zagrzeje. Nie wiem jak w Alfie ale w Astrze G 1,6 16V 3k to nie za duzo bo na 5 biegu 110. Zawsze uwazalem ze ok 4 sa wysokie obroty.
    Zalecenie nie przekraczania 3k zimnym silnikiem dotyczy wszystkich silnikow (oczywiscie mowa o benzynie)? Ile stopni to nadal zimny silnik?
    Przepraszam za brak polskich znakow i inne bledy ale pisze z telefonu bo mi w pracy forum blokuje

  8. #8
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    03 2011
    Auto
    lexus is250
    Postów
    1,595

    Domyślnie

    zalecenia, bezwzględne dla boxera, jesli chcesz nim jezdzic a nie remontować go, to absolutnie nie przekraczać 3 tys obrotow , póki temperatura silnika nie dojdzie do tych 80-90 stopni, oraz sprawdzac regularnie poziom oleju i uzupelniac go, jesli zejdzie na bagnecie ponizej polowy odleglosci miedzy min i max.
    Oraz wymiana paskow rozrzadu, z napinaczami i rolkami, nie rzadziej niz co 60 tys km.

    Jesli tego dziadek nie robił, bedziesz miał ze swoim boxerem nieustanne problemy i zniechęcisz sie do auta. Boxer to bardzo trwały motor, jesli sie tylko stosuje, bez wyjątków, do powyższych zasad.

  9. #9
    Alver
    Gość

    Domyślnie

    Jutro albo pojutrze po robocie jadę wreszcie zobaczyć Alfę i się nią przejechać. Porobięzdjęcia i napiszę o odczuciach i pewnie zadam parę pytań a na razie dziękuję za odpowiedzi i proszę powiedzcie mi dlaczego ta jest tak tania? Co z nią jest nie tak?

  10. #10
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    lubelszczyzna
    Auto
    155 1.8 16v T.Spark 103 kW 1996r.
    Postów
    2,685

    Domyślnie

    A gdzie napisałeś cenę?
    Jeśli cena jest powyżej tysiaka to nie jest niska Alfy są tanie bo się xxxxxxxą.
    Bokserek fajnie brzmi. Ja bym jednak wolał kupić alfę 33. Z drugiej strony ta jest od własnego dziadka...

Podobne wątki

  1. [Brera] Zakup Brery - Co, jak, dlaczego, po co i... czy warto :)
    Utworzone przez kobielczak w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 07-08-2015, 07:29
  2. Zakup AR 147, warto?
    Utworzone przez Karolcia13 w dziale 147
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 10-07-2015, 20:21
  3. [159] Zakup 159 do 20 tyś czy warto?
    Utworzone przez zadra66 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 66
    Ostatni post / autor: 01-08-2014, 22:56
  4. Zakup Alfy 147 czy warto
    Utworzone przez suden77 w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 10-01-2013, 23:26
  5. zakup 166 warto????????
    Utworzone przez cin1 w dziale 166
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 15-09-2009, 19:42

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory