Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 23

Temat: Zakup Brery - Co, jak, dlaczego, po co i... czy warto :)

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kobielczak
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    GT 2.0 JTS
    Postów
    785

    Domyślnie Zakup Brery - Co, jak, dlaczego, po co i... czy warto :)

    Cześć!

    Od 3 lat śmigam 166'tką w V6

    Wcześniej latałem GTV, z 2.0 TS....


    Nie będę ukrywał, że sprzedaż GTV śni mi się po nocach, a 166 już mi się znudziła.

    Zacząłem zastanawiać się grubo nad Brerą. O tym aucie nie wiem praktycznie nic, oprócz tego, że jest ładne i z pod znaku AR

    Tak na poważnie, to interesuje mnie jakiś model z rocznika 2007-2008.

    Chciałbym przede wszystkim poznać jakie są koszta eksploatacji? Części? - Brera to trochę "egzotyczny model" i boje się o dostępność różnych rzeczy. W 166 już jest problem, a co dopiero w "Brerze"

    Druga rzecz - to silnik. Wiem, że kwintesencja Brery to 3.2 V6 4x4 aczkolwiek myślę, że koszt utrzymania takiej wersji byłby olbrzymi. Nie myślę tutaj o samym spalaniu jednak boję się napędu 4x4, ewentualnych usterek itp.

    Silniki 2.2 JTS jakoś też do mnie nie przemawiają. Niby spoko 2.2 litra, 185 koni ale.. no właśnie - to ciągle wolnossący silniczek... a ... chyba mam już dość benzyn bez turbo - ale nie ukrywam - nie jechałem 2.2 JTS

    Tak więc - wybiorę chyba Diesla 2.4 JTDm - nie mialem nigdy diesla i w sumie.. tez sie go boje - turbo, dwumasa, wtryski itp itd no ale... to chyba mniejsze zło..



    Na co zwrócić uwagę przy zakupie? Oczywiście z wybranym modelem wybrałbym się do ASO na kontrolę, aczkolwiek może jest coś co pomoże mi zdecydować się na dany egzemplarz lub go odrzucić?

  2. #2
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar oleksy00
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Wrocław/Ostrzeszów, Poland
    Auto
    Giulietta QV 280HP/434Nm
    Postów
    272

    Domyślnie

    2.4 w skrajnych przypadkach wypluje panewke i głowice ;p a 2.2 to przygoda z łańcuchem prędzej czy później. Ogólnie brera a 159 to tak naprawdę inna karoseria i kosmetyka tak więc części jeden pies.

  3. #3
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Zatarta panewka w 2.4 to bardzo rzadka sprawa. Akurat teraz jest na tapecie ten wątek, ale tam gość miał ponad 300 KM na seryjnym dole silnika. Panewki są wieczne we wszystkich JTDm jeśli mamy normalną moc. To nie stare dci gdzie panewki się wymieniało co 100 kkm.
    Gorzej jest z głowicami. Bo dużo aut po przebiegu 200-300 kkm ma z tym problem.

    Dziś brałbym 2.2, ale tylko jeśli trafi się ładny egzemplarz. W 2.4 masz sprzęgło za jakieś 5000 zł, turbinę, wtryski, głowicę. A w 2.2 tylko rozrząd, który kosztuje tyle co pół głowicy.
    Chyba, że jeździsz po kilkadziesiąt tysięcy kilometrów rocznie. To wtedy szukałbym 2.0 jtdm.
    Ostatnio edytowane przez jahu ; 03-08-2015 o 13:02

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kobielczak
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    GT 2.0 JTS
    Postów
    785

    Domyślnie

    Ja robię średnio ~ 25 tys km rocznie.
    Średnio jakies 2k km w miesiąc. Mieszane trasy - czasem miasto, czasem trasa...

    Zastanawialem sie nad 2.4 jtdm aczkolwiek wlasnie boje sie "ewentualnych" kosztow takich jak sprzeglo, turbina itp, a nie ukrywalbym ze majac 2.4 chcialbym na pewno troche pomodzic - usunac DPF, zaslepic egr.. i moze jakas mape wrzucic - pytanie czy to ma sens?

    Wracajac do 2.2 JTS - mam w glowie caly czas 2.0TS, ktory palił ogromne ilosci paliwa, a de facto - srednio to jechalo. Boje sie ze 2.2 to po prostu "nowsza kupa" ze tak powiem

    Reasumujac, zastanawiam sie tylko nad tymi 2ma silnikami...

  5. #5
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Zostaje Brera 2.0 JTDm
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  6. #6
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar oleksy00
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Wrocław/Ostrzeszów, Poland
    Auto
    Giulietta QV 280HP/434Nm
    Postów
    272

    Domyślnie

    Ogólnie brera nie pojedzie z żadnym silnikiem tak jak wygląda. 2.4 JTDm jest ok, ale drogi w utrzymaniu jeśli chodzi o naprawy. 2.2 to takie minimum mocowe, jedzie ale mogłoby lepiej, 2.0 JTDm i chip to dobra opcja ale większe pieniądze, 3.2 pije jak koń z wiadra, nie ma złotego środka chyba że tbi

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kobielczak
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    GT 2.0 JTS
    Postów
    785

    Domyślnie

    Jasne, tego się domyślam

    3.2 właśnie odpada z tego względu, że pije jak koń. Dzwoniłem do mojego speca od Gazu, to stwierdzil, że nie można tam zamontować normalnej instalacji gazowej, tylko taka która bierze PB + LPG, a dla mnie to bez sensu.

    Silnik 2.2 JTS - jak to wyglada? Jak z serwisowaniem? Czy ten silnik jest elastyczny?

    Silnik 2.4 JTDm - ku temu skłaniam się najbardziej, jednak dlaczego jest drogi w utrzymaniu? Pytam, poniewaz widzialem wiele aut z 2.4 JTDm.

    Co do silnika 2.0 JTDm - to nigdzie go nie widzialem Nie ukrywam, ze jest to ciekawa opcja dla mnie.. ale.. niestety tych silnikow jak i 1.75 TBI - brak, chyba ze w modelach ktore wykraczaja poza moj budzet +40tys.

    To chyba tyle odnosnie silnikow. Mialem kilka innych pytan odnosnie samego modelu ale poki co - wszystko stanelo na palecie silnikow...

  8. #8
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Brzeg
    Auto
    Giulietta 1.4 MA
    Postów
    8

    Domyślnie

    Mam dokladnie ten sam problem co kolega kobielczak. Wczesniej jezdzilem GTV 3.0 i serce mowi zeby wziac Brere 3.2 JTS a rozum podpowiada zeby zejsc z mocy i pojezdzic troche taniej...Sam dzwiek 2.4 mnie juz przeraza chociaz nie slychac go jak klasyzcnego diesla innych marek, do tego mozna go dlubnac i dojsc momentem do osiagow 3.2...

  9. #9
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    warszawa
    Auto
    była Julka 2012 sport&premium1 1,4TB 120 km + TomTom2+czerwone brembo +oryginalne chlapacze :)
    Postów
    1,748

    Domyślnie

    +1 do brery 2.0

    Poza tym bardzo ostrożnie oglądałbym każdą brere która kosztuje mniej niż 40k

    Wiekszośc twoich dylematów była już roztrząsana na forum wiec trochę czasu i wszystko sobie poukładasz

    co do 2.0 to aktualnie sa 3 sztuki na allegro ale nie wiem czy to jakaś mega okazja jest

    http://allegro.pl/samochody-149?a_en...B5%5D%5B0%5D=1

  10. #10
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kobielczak
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    GT 2.0 JTS
    Postów
    785

    Domyślnie

    Pieta - no tak.. ale cena takich AR to ponad 40tys. Moj budzet to 35 tys, czyli liczac auto do jakis 30-32 tys. Rocznik to 2007 preferowany....

    Masakra....

    Prosze o informacje na temat 2.4 JTDM w brerze. Czemu on jest drogi w utrzymaniu?
    Jak sprawuje sie 2.2 JTS ?

Podobne wątki

  1. [Brera] Zakup Brery 3.2
    Utworzone przez mlodybiker w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 30-07-2015, 02:44
  2. Zakup AR 147, warto?
    Utworzone przez Karolcia13 w dziale 147
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 10-07-2015, 20:21
  3. Dlaczego warto wymieniać świece.
    Utworzone przez pistak23 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 29-01-2015, 12:48
  4. [159] Zakup 159 do 20 tyś czy warto?
    Utworzone przez zadra66 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 66
    Ostatni post / autor: 01-08-2014, 22:56
  5. zakup 166 warto????????
    Utworzone przez cin1 w dziale 166
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 15-09-2009, 19:42

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory