Strona 4 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 42

Temat: Problem z chłodzeniem silnika Alfa 156 JTD

  1. #31
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Waszawa
    Auto
    Alfa Romeo 1,9 JTD 115KM SW 2003
    Postów
    109

    Domyślnie

    Zamienione, dalej to samo.

    Któryś z tych błędów może mieć wpływ na to
    p0110 i p0380

  2. #32
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Sprawdź jak tam wygląda rezystor (opornik). Zamontowany jest na chłodnicy. Zobacz, czy nie ma pękniętego "drutu". Jak chcesz na szybko załączyć awaryjnie 2 bieg wentylatora to wypnij wtyczke z czujnika temp. cieczy wkręconego w termostat. Wentylator powinien awaryjnie ruszyć, co zostanie zapamiętane w kodach błędów, lecz jak wepniesz wtyczke, to owy błąd będzie już tylko błędem historycznym (nieaktywnym).

  3. #33
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar creaf
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159 1.9 SW
    Postów
    324

    Domyślnie

    p0110 przpływomierz
    p0380 świece

    Przeszukaj forum, sporo o tym jest ale związku z wentylatorem to nie ma.

    Zrób co majster pisze, u mnie po prostu zaciski tam bylł wyrobione/skorodowane i nie łączyło



    Była: 156 1.9JTD SP3

  4. #34
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Waszawa
    Auto
    Alfa Romeo 1,9 JTD 115KM SW 2003
    Postów
    109

    Domyślnie

    Opornik sprawdzony, był wymieniany 07.2012r jest na nim gwarancja no i wygląda jak nowy.
    Odłączyłem kabelek od czujnika w termostacie i wentylator się włączył. Ale wyskoczył błąd silnika i zapaliła się czerwona lampka.

    - - - Updated - - -

    Przejechałem przed chwilą około 15 km. W jedną strone spokojnie, w drugą biegi zmieniałem przy około 2600-3000obrotów.
    W pierwszą strone temperatura nieskoczyla nawet do 90. Ale jechałem bardzo emerycko.
    Spowrotem temperatura skoczyła do 100-102 ale właczał sie wentylator dopiero przy tych 102 stopniach i momentalnie schładzało do 98 i tak kilka krotnie. Ale już jechałem spokojniej od tedmperatury tych 100stopni.
    Jak zajechałem spowrotem to odłączyłem kostke przy termostacie, włączył sie wentylator i po 4 minutach było 90stopni po podłączeniu kostki przy termostacie.

  5. #35
    Użytkownik Pasjonat Avatar Nazar
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    Była 156 SW 2,4JTD by Cinsoft ---Jest 159 1,9JTDm 150KM Q-tronic'08 + Mito 1,6Jtdm Distinctive'08
    Postów
    3,984

    Domyślnie

    No ja nie chce zmylić ale na moje oko to termostat przekłamuje - jak odłączysz i działa normalnie a na załączonej kostce działa od 102 / 98 po schłodzeniu . Ale pewności nie mam ( logika moich szaroburych komórek )

  6. #36
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Waszawa
    Auto
    Alfa Romeo 1,9 JTD 115KM SW 2003
    Postów
    109

    Domyślnie

    Sprawa prawie załatwiona, okazało się że kostka która wchodzi w wentylator przy oporniku była nadpalona. Wymieniłem obie i już pierwszy bieg działa. Natomiast 1wszy bieg włącza się przy 97stopniach, chyba troche za późno, drugi przy 102. Jak to można zmienić by wcześniej się załączały?

  7. #37
    Użytkownik Pasjonat Avatar Nazar
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    Była 156 SW 2,4JTD by Cinsoft ---Jest 159 1,9JTDm 150KM Q-tronic'08 + Mito 1,6Jtdm Distinctive'08
    Postów
    3,984

    Domyślnie

    trzeba przeprogramować kompa . Sprawdz w innym temacie jak z 1,9 bo w 2,4 tak własnie jest ( sprawdzone na kilku autach )

  8. #38
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Cytat Napisał Nazar Zobacz post
    trzeba przeprogramować kompa . Sprawdz w innym temacie jak z 1,9 bo w 2,4 tak własnie jest ( sprawdzone na kilku autach )
    To jest bardzo ciekawe ;O
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  9. #39
    Użytkownik Pasjonat Avatar Nazar
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    Była 156 SW 2,4JTD by Cinsoft ---Jest 159 1,9JTDm 150KM Q-tronic'08 + Mito 1,6Jtdm Distinctive'08
    Postów
    3,984

    Domyślnie

    Cytat Napisał jaboleq Zobacz post
    To jest bardzo ciekawe ;O
    Na temat temperatury jest już kilka tematów . Ostatnio coś Izane pisał o jego chęci do przeprogramowania własnie załączania wentylatorów bo ponoć są Alfy na "ciepłe i zimne "kraje i ponoć się róznią ustawieniem temperatur .

  10. #40
    Użytkownik Romeo Avatar peenbe
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Glatz
    Auto
    AR 159 1.9 JTD M-Jet 16V 150KM & AR 156 1.9 JTD M-Jet 16V 140KM
    Postów
    699

    Domyślnie

    Jesli ktos rozkmini dlaczego 1 bieg wlaca sie przy 97C to stawiam piwko, o co kuzwa chodzi? Ja wymienilem dwa te oporniki na chlodnicy i nic :/

Podobne wątki

  1. [159] Silnik 3.2jts Q4 - problem z chłodzeniem, lekkie wibracje silnika?
    Utworzone przez mixilium w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 07-12-2015, 22:58
  2. [159] Problem z chłodzeniem silnika
    Utworzone przez Mariusz321 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 28-11-2015, 14:31
  3. [GTV Spider] Problem z wentylatorem / chłodzeniem silnika Gtv spider 2.0 TS 155km. 98/99r.
    Utworzone przez PawełKraków w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 11-10-2012, 21:52
  4. Problem z chłodzeniem silnika AR 166 2,5
    Utworzone przez R3venger w dziale 166
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 12-07-2011, 22:00
  5. [155] Problem z chłodzeniem silnika:(
    Utworzone przez Nowicjusz w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 25-05-2011, 13:03

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory