Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 38

Temat: Jak dbać o turbosprężarkę

  1. #21
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    12 2012
    Auto
    147 1.9 JTD 115
    Postów
    19

    Domyślnie

    bez przesady, auto jest przemyślane pod względem siedzenia w nim (w końcu możesz stać w korku np.)

    myśle ze musisz przestać się tak pieścić z tym. Auto to auto, ma jeździć, a jego podzespoły są do tego stworzone. Nie jest to rajdówka wymagająca niewiadomo jakiej troski. Nie zmieni też nic, czy poczekasz 10 sekund czy poprostu zgasisz.

    Tamto turbo sie zepsuło bo kupiles zajechaną używke, nic temu nie pomoże, żadne czekania, gaszenia.

  2. #22
    Użytkownik Romeo Avatar redek83
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Raszyn
    Auto
    Inny
    Postów
    945

    Domyślnie

    Dokładnie. Auto masz po to żeby z niego korzystać. Ja po mieście czy 5min czy 1:15h gasze od razu i tyle. Szkoda życia na czekanie na turbo Jak lecę po autostradzie czy expresówce to dam jej chwilę pochodzić na postoju ale to też max 2-3min. Nie popadajmy w skrajności


    Sent from my iPhone 4S using Tapatalk by redek83
    STOP CIOTOM DROGOWYM
    Było>> 166 2.4 JTD '99 >> GT 1.9 JTD '05 >> Jaguar X-Type 2.5 '03 >> Laguna 2 FL 1.9 DCI '05>>
    Jest>> Passat B6 2.0 TSI 200KM '07 ver. USA

  3. #23
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Cytat Napisał maxko Zobacz post
    bez przesady, auto jest przemyślane pod względem siedzenia w nim (w końcu możesz stać w korku np.)
    To wyjaśnij mi jedną rzecz, dlaczego nowoczesny diesel ze zmienną geometrią łopatek jeżdżący głównie po mieście ma częściej ją zapieczoną niż ten sam model jeżdżący w trasach?
    Inny przykład auto wyposażone w filtr cząstek stałych dph? Kiedy szybciej padnie? Zgadujemy?

  4. #24
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    12 2012
    Auto
    147 1.9 JTD 115
    Postów
    19

    Domyślnie

    nie popadajmy w skrajności. DPF jest tak a nie inaczej wymyślony (niestety bezsensownie) i akurat miejska jazda mu szkodzi. Ale nie porównujmy tego do stania na odpalonym silniku z obawą o trwałość turba.

    podpowiem Ci, że komputer na postoju podaje tak niewielką ilość paliwa, że spala się ono całkowicie ("bezdymnie") nie powodując "zapieczenia" kierownicy zmiennej geometrii turbosprężarki ani nadmiernego obciążenia całej sprężarki.

  5. #25
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Cytat Napisał maxko Zobacz post
    podpowiem Ci, że komputer na postoju podaje tak niewielką ilość paliwa, że spala się ono całkowicie ("bezdymnie") nie powodując "zapieczenia" kierownicy zmiennej geometrii turbosprężarki ani nadmiernego obciążenia całej sprężarki.
    Wybacz, ale wychowałem się na starej szkole mechaniki a nie na komputerach i niestety co nieco już widziałem... Wiadomi iż po roku się tego nie zauważy, ale czasami weź rozbierz jakąś turbosprężarke to sam zobaczysz o co biega.

  6. #26
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    12 2012
    Auto
    147 1.9 JTD 115
    Postów
    19

    Domyślnie

    ale tu była mowa o po prostu staniu na włączonym silniku. Nie neguje, że jeżeli auto będzie jeździć na niskich obrotach i z małym obciążeniem silnika (a więc bez ruszania się sterowania kierownicą zmiennej geometrii) to jest możliwe, że w końcu się to zapiecze. Jednak nie jest to związane nijak z pytaniami zadanymi w temacie.

    Jedyną sensowną odpowiedzią na pytania w tym temacie jest propozycja zachowania zdrowego rozsądku. Auto jest do jeżdzenia "normalnie". Zarówno zbytnie pałowanie (dodatkowo bez chłodzenia po pałowaniu) jak i jazda na tak niskich obrotach, że przy zmianie biegów słychać tylko jęczenie półosi nie jest zdrowe ani dla turba, ani dla żadnego elementu rzeczonego pojazdu.

  7. #27
    Użytkownik Romeo Avatar malin2k5
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Połczyn-Zdrój
    Auto
    Giulietta QV Nero Etna, Alfa Romeo 156 SW '02 BLU VELA, 126p '78
    Postów
    4,105

    Domyślnie

    Cytat Napisał maxko Zobacz post
    (dodatkowo bez chłodzenia po pałowaniu)
    Przecież tutaj nie chodzi o żadne chłodzenie, tylko o to żeby wirnik turbosprężarki zmniejszył swoją prędkość obrotową zanim zostanie wyłączony motor (wyłączony motor = brak obiegu oleju i smarowania turbosprężarki).

  8. #28
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    12 2012
    Auto
    147 1.9 JTD 115
    Postów
    19

    Domyślnie

    akurat chodzi o to, że olej odbiera temperature z turbosprężarki, tak samo jak płyn chłodniczy odbiera temperaturę z silnika oraz o fakt, że gdy silnik jest zgaszony (w niektórych autach nie) brak jest obiegu oleju a więc i czynnego smarowania części ruchomych turbosprężarki. Sama prędkość obrotowa wirnika turbosprężarki jest związana z prędkością obrotową turbiny napędzanej gazami wylotowymi -> gdy silnik zejdzie z dużego obciążenia, turbo przestaje się szybko kręcić prawie natychmiast.

    Zbyt nagrzane elementy bez smarowania i odprowadzania ciepła sprawią, że uszkodzeniu ulegną uszczelnienia w samej turbosprężarce i za chwile przestanie ona się nadawać do użytku.

  9. #29
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar sumka33
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    ALFA ROMEO 156 SW 1.9 JTD FL, 2005;ALFA ROMEO 147 1.9 JTD FL, 2008
    Postów
    351

    Domyślnie

    Cytat Napisał zales00 Zobacz post
    Tak jest
    Pracę już zleciłem podobno dobremu lokalnemu zakładowi... mam nadzieje że będę równie zadowolony jak Ty
    Kolego jak masz już któryś raz problem z padniętą turbosprężarką to na miejscu zakładu który podejmuje się naprawy sprawdziłbym ciśnienie oleju. Jeżeli jest zbyt niskie to choćbyś nie wiem jak o silnik i turbinę dbał to i tak ci padnie. Tak na boku to przy każdej wymianie turbosprężarki przed włożeniem nowej zawsze się sprawdza ciśnienie oleju, bo to jest proste i mało kosztowne a powodem padnięcia poprzedniej może być właśnie niewłaściwe smarowanie. Pozdrawiam

  10. #30
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar zales00
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Siedlce/Parczew
    Auto
    AR 147 1.9 JTD 2003r.
    Postów
    374

    Domyślnie

    przydatna wskazówka... zapytam o to jutro przed reanimacją.
    Dzięki!

Podobne wątki

  1. Akumulator - jak dbać?
    Utworzone przez wtd w dziale 147
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 16-09-2013, 09:45
  2. FAP zaczął dbać o klientów - Instukcje
    Utworzone przez prozi w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 31-10-2008, 22:43

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory