Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 21

Temat: Regulator ciśnienia paliwa. Znowu odpala na PLAKA. Nowa część uszkodzona?

  1. #11
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    166 2.4 JTD 2001 distinctive + "wirus"
    Postów
    88

    Domyślnie

    Masa625, napinasz się, Kolego, jak plandeka na Żuku...
    Ani ja Pabla nie reklamuję jakoś szczególnie, ani nie wychwalam. Po prostu byłem tam, zleciłem usługę, a Pablo ją zrealizował plus bonusy, z którymi się borykałem długo i nikt nie umiał mi pomóc, włącznie z Kolegami z forum - w związku z czym mogę z czystym sumieniem polecić jego usługi, ponieważ pod każdym względem byłem zadowolony. Jeśli masz jakiś uraz, to wyżal się w swoim wątku, albo załóż jakieś prywatne forum, gdzie będziesz wrzucał do woli na "szpeców fryzjerów wymieniaczy pabla", czy tam innych znienawidzonych warsztatów.

    Cytat Napisał Masa625 Zobacz post
    Skoro serwisujesz u pabla w tym jego "garage" to czego tu szukasz przyjacielu?
    Ano szukam tu pomocy właśnie. Bo taka jest idea tego miejsca: dzisiaj ja pomogłem komuś, a jutro być może ktoś pomoże mnie. I to bez względu na to, czy serwisujemy swoje auta u Pabla, u Zdzisia, czy w Carserwisie w stolicy... Jak dla mnie EOT (jak chodzi o Twoje żale).


    Geeker,

    wrzucę te logi jutro. Mam nadzieję, że coś z tego wyszło, bo próbowałem przy odpalaniu, ale nie jestem pewien, czy się coś zapisało. Domyślam się, że chodzi o to, aby przekręcić zapłon, połączyć się z ecu, zaznaczyć parametry, odpalić wykres i wtedy kręcić rozrusznikiem? (Najlepiej pewnie, żeby nie odpalił, to ciekawsze logi by wyszły?) No, bo teoretycznie tak zrobiłem. Później powtórzyłem czynności, ale z PLAKIEM (i już odpaliła).

    Alfa była u Pabla parę miesięcy temu. Tera śmigam se radośnie i niezwykle oszczędnie, gdyż do 2000 obrotów to żydojazda na maksa! Spalanie poniżej siedmiu po Warszawie.
    Ostatnio edytowane przez Sapo ; 16-08-2013 o 22:22 Powód: Dopisuję, bo odpowiedź zobaczyłem. :)

  2. #12
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar gekeer
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Biała Podlaska / Warszawa
    Auto
    156 jtd 8v 2002r. fl wnętrza
    Postów
    127

    Domyślnie

    Tak, dokładnie. Najpierw przekręcasz kluczyk na zapłon, odpalasz wykresy a później odpalasz auto. W tym przypadku parametry które nas interesują to przede wszystkim prędkość obrotowa, ciśnienie paliwa docelowe i zmierzone, otwarcie egr, otwarcie regulatora ciśnienia.
    Jazda do 2tyś obrotów to też pomyłka. Takie zamulanie może m. in. spowodować zapieczenie kierownic łopatek turbosprężarki.

  3. #13
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    166 2.4 JTD 2001 distinctive + "wirus"
    Postów
    88

    Domyślnie

    Ależ ja lubię moją turbosprężarkę! A najbardziej to między 2500 a 4000! Oczywiście że poniżej to pomyłka, bo po co mi ta turbina jak ma nie działać?

  4. #14
    Użytkownik Pasjonat Avatar Masa625
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Wielkopolska
    Auto
    166 2,4 JTD `99
    Postów
    3,517

    Domyślnie

    Cytat Napisał Sapo Zobacz post
    Mój problem zaczął się jeszcze zimą
    Cytat Napisał Sapo Zobacz post
    Alfa była u Pabla parę miesięcy temu.
    Cytat Napisał Sapo Zobacz post
    Niedawno gruntowne dłubanie u Kolegi Pabla w Pablo Garage
    Motasz sie w zeznaniach. Nie znam kolesia. Wyciagnalem srednia z postow jakie czytalem o jego uslugach. Generalnei ja nie mowie ze on jest do niczego. Jako wymieniacz wahaczy i czujników to top ekstaklasa ( co sam potwierdzasz), ale jezeli o mechanike i diagnoze chodzi to "fryzjer" wypada blado.Mój kolega był swoja 166 u niego- kawał drogi przejechał i okazało sie ze 3 rzeczy zrobili (fryzjer i spolka- nie sam pablo) a 4 kolejne zepsuli. JEst tu kilku chlopaków- niekoniecznie ze stolicy (pampik.SG0240, darek2116,george11, QBA, grzesiusiedlce i wielu wielu innych jak już nickami rzucamy) ,którzy potrafią naprawiac a nie wymieniać części. A Ty zadowolony jesteś bo Ci "heble wymienili i sprzęgło" a to w koncu świadczy o klasie warsztatu.
    Poszukaj gdzies postów kolezanki lutraki - gdzies pisala o tym calym pablo i jego wymieniaczach- nie byla to epopeja ale chodzilo o to ze jej go polecili pojechala kawal drogi- zrobili a po 2 dniach usterka wrocila. Dla mnie to wystarczajacy powod zeby sie pośmiać.
    Serwisuj se tego swojego przecinaka nawet i w "carserwisie w stolicy", albi nawet i w " NASA łoszington usa"( +10 dla lansu) i nie spinaj sie sapo. Cos taki narwany. Wiecej dystansu ludzie. Czlowiek slowo krytyki napisze i sie zaraz zaczynaja mądrości "stołeczne" .
    Skoro jesteś zadowolony to ciesze sie Twoim szczęściem.Jeżeli to dobry warsztat to niech tak będzie bo widocznie tak jest skoro wszyscy sa zadowoleni. EOT
    Ostatnio edytowane przez Masa625 ; 17-08-2013 o 08:03 Powód: pradwa 24/7- takie rzeczy tylko u masy625
    [C

  5. #15
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    166 2.4 JTD 2001 distinctive + "wirus"
    Postów
    88

    Domyślnie



    Słodkie babeczki! Od tych pomiarów naszła mnie ochota na coś słodkiego. Gekeer - ja stawiam!

    Kolego, na początek zrobiłem trochę pomiarów, a przede wszystkim kilka odpaleń nieudanych z wykresami. Żeby było szybciej, to zaznaczyłem wszystkie parametry (bo to jeden przycisk) - pewnie łatwo da się wybrać w programie te, które chcesz obejrzeć.

    (Do wszystkich plików hasło jest: but)

    Pierwsza próba odpalenia bez plaka, z rana, na zimno. Nieudana:
    http://przeklej.net/file_details/124528.html

    Druga próba bez plaka, też nieudana:
    http://przeklej.net/file_details/124531.html

    Po tych dwóch próbach sprawdziłem błędy. Oto wynik:
    http://s22.postimg.org/ttnd6dktd/03bledypoprobie.png

    Usunąłem błędy i znowu spróbowałem bez plaka. Nadal bezskutecznie:
    http://przeklej.net/file_details/124533.html

    Po tej próbie z błędów tylko czujnik obrotów P0335:
    http://s21.postimg.org/gco3yc09z/05b...skasowaniu.png

    Teraz odpaliłem na plaka i przejechałem się zgodnie z Twoimi wcześniejszymi zaleceniami, czyli BUT:
    http://przeklej.net/file_details/124537.html

    Autko po przejażdżce stało niecałą godzinę, czyli takie lekko ciepłe. I nie chciało odpalić. Udało się bez plaka, acz za trzecim podejściem. Oto wykres z tegoż odpalenia i kulturalnej przejażdżki bez butowania:
    http://przeklej.net/file_details/124538.html



    To chyba wystarczy tych wykresów, aż zabiorę się za kolejne czynności. Moje spostrzeżenie jest takie: auto póki zimne, czyli tuż po odpaleniu, śmiga z działającą turbinką i elegancko dłużej (chodzi o czas, kiedy wyskakuje check engine), niż autko ciepłe. Może to jakaś podpowiedź...
    Ostatnio edytowane przez Sapo ; 17-08-2013 o 20:14 Powód: literówka

  6. #16
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar gekeer
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Biała Podlaska / Warszawa
    Auto
    156 jtd 8v 2002r. fl wnętrza
    Postów
    127

    Domyślnie

    Logi totalnie źle zrobione
    Logować można jednocześnie tylko 26 parametrów, najważniejsze podczas rozruchu czyli ciśnienie paliwa nie są na zrobionych przez Ciebie wykresach.
    Zaznaczając większą ilość parametrów zmniejsza się rozdzielczość, przy 26 parametrach nie da się nic dokładnie odczytać. Zaznaczaj tylko interesujące nas parametry!
    We wszystkich nieudanych próbach odpalania rozłączał Ci się program ze sterownikiem i nic nie widać.
    P0335 to błąd czujnika położenia wału korbowego, bez prawidłowego sygnału z tego czujnika silnik nie zapali bo sterownik nie zezwoli na wtrysk paliwa. Czujnik do sprawdzenia, to zrób na początku, później dopiero logi z rozruchu tylko zaznacz JEDYNIE! interesujące nas parametry (prędkość obrotowa silnika, ciśnienie paliwa oczekiwane, docelowe, otwarcie regulatora ciśnienia, egr).

  7. #17
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    166 2.4 JTD 2001 distinctive + "wirus"
    Postów
    88

    Thumbs up

    Dobra, już dobra... :> Żem se nie wiedział. (Jakbym wiedział, to bym tu nie pytał!) Myślałem, że dodam coś od siebie, a tu przedobrzyłem. OK! Tym razem wezmę się za to tak jak trzeba.

  8. #18
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    166 2.4 JTD 2001 distinctive + "wirus"
    Postów
    88

    Domyślnie

    Siemka po przerwie!

    1. Na początek zrzut błędów przed odpaleniem auta:

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	01bledyprzedodpaleniem.jpg
Wyświetleń:	159
Rozmiar:	25.0 KB
ID:	108028

    2. Teraz logi kilku parametrów (bez hasła):

    http://przeklej.net/file_details/131090.html


    3. I na koniec zrzut z błędami po wykresach na ciągle włączonym silniku:

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	03bledypoprzejazdzce.jpg
Wyświetleń:	151
Rozmiar:	11.3 KB
ID:	108029


    Moje spostrzeżenia:

    4. Auto ogólnie bardziej dymi od czasu tych błędów. Ale przypuszczam, że może to być po prostu kwestia nieużywania turbiny (jeżdżę baaaardzo grzecznie, żeby nie wyzwalać błędu). Bo normalnie to przecież DIZEL MA DYMIĆ! Koledzy z sadzowozami z reguły potwierdzają, że klekot lubi puścić bąka czarnego przy gwałtownym przyspieszaniu, po czym już nie dymi. I tak było również u mnie do czasu usterki.

    5. Dobrałem się do zaworu EGR. Ba! Przygotowałem sobie nawet profesjonalną blaszkę do jego zaślepienia. O, tutaj pan inżynier sprzedaje:

    http://www.k-tak.pl/products/show/20/53

    Jakież było moje zdziwienie, gdy wydłubałem już zaślepkę! Zdaje się poprzedni właściciel się tym zajął. Tym samym stwierdzam, że EGR wyrzuca błędy do kompa przez zaślepkę. (Dobrze mówię?)

    6. Przy okazji grzebania w okolicach EGR obruszałem nieco różne wtyki elektryczne: przeczyściłem i w ogóle. (Różne takie, które tam znalazłem w okolicy. Łącznie z wtykiem od czujnika położenia wału - to ten łatwo dostępny z tyłu silnika u góry, tak?) I od tej pory nie mam problemów z odpalaniem. Nie muszę stosować PLAK'a. Zatem, Gekeer, miałeś rację i być może to była przyczyna (czujnik położenia wału) ciężkiego palenia. Bo czujnik w końcu wsadzony nowy, Bosch'a, więc przypuszczam, że raczej sprawny.

    7. Kolejne spostrzeżenie padło na dopływ wachy. Już kiedyś Alfa mnie raz zrobiła w bambuko i stanęła na środku drogi, bo paliwa brakło, chociaż byłem pewien, że jeszcze jest na tyle, żebym się nie martwił. Dolałem, odpaliła, git. No i ostatnio miałem podobną przygodę. Tuż przed zaślepieniem (a w zasadzie odkryciem zaślepienia) EGR. Jadę se, jadę i nagle ksztusi się jakby, przerywa i gaśnie. Pomyślałem, że moje usterki się skumulowały, i że EGR już się zaciął na maksa i to dlatego. Nie chciała odpalić, nawet na PLAK'a. Znaczy się łapała nieco, ale gasła po chwili. W końcu załapała, pojechałem jeszcze ze dwa kilometry i powtórka. Tym razem na amen. Niedaleko miałem do gościa z zaślepkami, to pieszo poszedłem i wróciłem z zaślepką. Rozebrałem to wszystko na drodze, odkryłem już zaślepiony EGR, przeczyściłem owe wtyki. I tak mi przyszło do głowy to paliwo. Choć w zbiorniku było jeszcze na bank z 7-10 litrów, to wyjąłem bańkę z bagażnika i dolałem piątkę. Odpaliła bez problemu.
    I teraz pytania:
    7a) Czy to możliwe, że zapchany jest np. filterek jakiś przy pompce w baku i stąd problemy?
    7b) Czy to możliwe, że auto jeździ w miarę normalnie przy delikatnym traktowaniu, a błąd pojawia się dopiero przy agresywnym butowaniu, bo paliwa silnik dostaje za mało? Mam na myśli to, że paliwa dociera do silnika tyle, żeby na spokojną jazdę wystarczyło, ale już na większe zużycie chwilowe brakuje i dlatego wywala błąd turbiny, która nie dostaje odpowiedniej ilości wachy. (?)

    8. Teraz trochę o dzisiejszych pomiarach:
    Odpaliłem auto z już podpiętym kompem i włączonym wykresem. Przejechałem większą część trasy i dopiero na koniec zarzuciłem buta. Czwórka i w opór. Dymu było tyle, że ludzie hamowali za mną! Doszedłem do 3000 obrotów i błąd jeszcze nie wskoczył, to piątka i dalej but. Wtedy błąd się pojawił i już z błędem dojechałem na miejsce. Nie gasząc silnika na postoju zakończyłem wykres, potem sprawdziłem błędy i był tylko ten: P0191 sterowanie ciśnieniem paliwa. Skasowałem go na ciągle pracującym silniku i kontrolka check engine zgasła. Wyłączyłem silnik i oto jestem tutaj.

    Uffff...

    Gekeer, Kolego. Mam nadzieję, że mnie nie zachlastasz za te wykresy, i że pamiętałem parametry, które nas najbardziej interesują. W razie czego zrobię repetę jutro!

  9. #19
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar gekeer
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Biała Podlaska / Warszawa
    Auto
    156 jtd 8v 2002r. fl wnętrza
    Postów
    127

    Domyślnie

    Skoro alfa już dobrze odpala to bierzemy się za resztę
    Jeśli EGR zaślepiony to nie martwimy się nim.
    Pamiętaj, że wskaźnik w kabinie może Cię okłamywać co do ilości paliwa w baku Może w baku już była pustka. Na pewno nie zaszkodzi zajrzeć do baku, bo pewnie po tylu latach jest tam już trochę syfu.
    Błąd to nieprawidłowy sygnał, czyli któreś parametry nie mogą mieć jednocześnie takich samych wartości (np. nagły spadek zmierzonego ciśnienia pomimo takiego samego otwarcia regulatora ciśnienia). Po lewej na dole powinieneś mieć szczegóły błędu. Podaj je jeśli możesz.
    Główni podejrzani to czujnik ciśnienia paliwa i regulator ciśnienia paliwa.

  10. #20
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    166 2.4 JTD 2001 distinctive + "wirus"
    Postów
    88

    Domyślnie

    No to ŁAN MOR TAJM!

    Te printskriny z wczoraj są niedobre, bo tylko pierwszy zaznaczony błąd zrzuciłem, i tylko info szczegółowe o nim się zapisało.

    P0335 czujnik obrotów przed odpaleniem:
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	01bledyprzedodpaleniemOKINFO.jpg
Wyświetleń:	151
Rozmiar:	61.2 KB
ID:	108249

    P0191 sterowanie ciśnieniem paliwa po przejażdżce:
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	03bledypoprzejazdzceOKINFO.jpg
Wyświetleń:	138
Rozmiar:	44.4 KB
ID:	108250




    Natomiast dzisiaj podpiąłem się raz jeszcze na wycieczkę do pracy i poniżej efekty.

    P0404 sterowanie egr przed odpaleniem:
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	01bladP0404przed.jpg
Wyświetleń:	127
Rozmiar:	49.7 KB
ID:	108251

    P0191 sterowanie ciśnieniem paliwa przed odpaleniem:
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	02bladP0191przed.jpg
Wyświetleń:	122
Rozmiar:	49.5 KB
ID:	108252


    Kontrolnie wykresy z dzisiaj (odpalenie i przejażdżka z butem aż do błędu):

    http://przeklej.net/file_details/131431.html


    P0191 sterowanie ciśnieniem paliwa po przejażdżce:
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	04bladP0191po.jpg
Wyświetleń:	111
Rozmiar:	44.4 KB
ID:	108253


    Więcej błędów nie wyskoczyło.


    No więc ja tradycyjnie i chętnie poczytam, co Kolega Gekeer ma do powiedzenia.

    Pozdrowienia!

Podobne wątki

  1. Regulator ciśnienia paliwa CR 2.4 JTD
    Utworzone przez H_A_L_T_I w dziale 156
    Odpowiedzi: 57
    Ostatni post / autor: 18-02-2018, 11:12
  2. Regulator ciśnienia paliwa
    Utworzone przez Niten w dziale 156
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 29-04-2015, 12:52
  3. [164] Regulator ciśnienia paliwa
    Utworzone przez Tytanowy w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 12-04-2015, 22:47
  4. regulator ciśnienia paliwa jtd
    Utworzone przez macki2go w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 13-09-2010, 13:15

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory