Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 21

Temat: Regulator ciśnienia paliwa. Znowu odpala na PLAKA. Nowa część uszkodzona?

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    166 2.4 JTD 2001 distinctive + "wirus"
    Postów
    88

    Question Regulator ciśnienia paliwa. Znowu odpala na PLAKA. Nowa część uszkodzona?

    Witam Szanowne Grono! :)

    Moje autko to AR 166 2.4 JTD z 2001 roku. Na zegarze już prawie 300.000 km! :D Niedawno gruntowne dłubanie u Kolegi Pabla w Pablo Garage (nowe sprzęgło, pewne elementy zawieszenia, nowe heble i wskrzeszona turbina, która była zmorą jeszcze poprzedniego właściciela - również Alfaholika.)

    Mój problem zaczął się jeszcze zimą. Raz na dwa tygodnie autko nie chciało odpalić. Mogłem kręcić i 20 sekund, a Bella nic. Szukałem w stronę zapowietrzania, albo uszkodzonych świec. Częstotliwość stopniowo rosła, aż w końcu samochód przestał odpalać prawie zawsze na zimno z rana oraz co jakiś czas na w miarę ciepło (po 3 godzinach od zgaszenia). W końcu Bella paliła raz dobrze, a raz nie paliła (tylko na Plaka) bez specjalnej reguły. Zaprowadziłem do "magika", podłączył pod kompa, po czym stwierdził, że to będzie uszkodzony (teraz podam kilka zdaje się alternatywnych określeń):
    zawór regulacji ciśnienia listwy wtryskowej
    tudzież
    regulator ciśnienia paliwa
    tudzież
    elektrozawór pompy wysokiego ciśnienia.

    W każdym razie to ustrojstwo:

    http://img263.imageshack.us/img263/7...cisnbosch2.png

    ewentualnie zdjęcie "live":

    http://s2.ifotos.pl/img/DSC09462J_hnraeqq.JPG

    Na forum poczytałem sobie jak to działa, po co jest i co Koledzy i Koleżanki z tym już wyprawiali.

    Mechanior zdiagnozował jeszcze wadliwy czujnik położenia wału. Kupił obie części fimy Bosch (nie pytajcie o rachunek :> ), wsadził i Bella ozdrowiała. Na jeden dzień. Paliła elegancko, wszystko git. I w pewnej chwili zonk: znowu nie pali, tylko na Plaka. Dodatkowo posypała się turbina (albo coś koło tego), bo w jeden dzień miałem akcję z Plakiem, a później w trasie check engine i brak turba - jazda grzeczna, tylko do ok. 2000 obrotów, nic ponadto. Akurat turbo może być związane z innym problemem, więc o tym chętnie napiszę w innym wątku - a nóż ktoś pomoże.

    I teraz pytanie: co sądzicie o tym ciężkim odpalaniu? Od czego zacząć zabawę? Czy możliwe, że mechanior coś spieprzył? (Nie patrzyłem mu na ręce.) A może część była wadliwa?

    W tej chwili dysponuję stosownym kablem i programikiem MultiEcuScan 1.4. Już po wymianie zaworu przez gościa i ponownym wystąpieniu usterki zrobiłem diagnozę i okazało się, że tych błędów trochę się zebrało:

    http://s14.postimg.org/cvfwl4wrl/01b...skasowania.png

    Błędy skasowałem i pojechałem się bryknąć. Dałem oczywiście po garach i natychmiast wystąpił check engine i zmulenie z powodu braku turba, po czym ponowna diagnoza i błędy takie:

    http://s13.postimg.org/st5qltjkn/04b..._wykresami.png



    Jeśli ktoś z Was zasugeruje dalszą diagnozę MES'em, to proszę o wskazówki. Porobię co trzeba i pokażę wyniki.

    Pozdrawiam wszystkich,

    Sapo

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    166 2.4 JTD 2001 distinctive + "wirus"
    Postów
    88

    Domyślnie

    Zrobiłem pierwszy krok, idąc za tropem Forumowiczów: odpiąłem przepływomierz celem sprawdzenia. I co? I w sumie nie wiem. )) No, bo pali jakby lepiej (za każdym razem, ale nie było tych "razów" dużo) - w każdym razie z rańca elegancko, od razu odpaliła i po nocy tak samo. Jak chodzi o jeżdżenie, to turbina dalej nie robi: daję po garach i powyżej 2000 obrotów check engine i zamuła trwająca aż do wyłączenia zapłonu. Po włączeniu check engine już się nie pali do następnego przygazowania.

    Tak się zastanawiam, czy to możliwe, żeby ów elektrozawór miał wpływ również na doładowanie?


    (Sorki za flood - nie ogarnąłem "edycji".)
    Ostatnio edytowane przez Sapo ; 14-08-2013 o 21:50 Powód: FLOOD

  3. #3
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar gekeer
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Biała Podlaska / Warszawa
    Auto
    156 jtd 8v 2002r. fl wnętrza
    Postów
    127

    Domyślnie

    Mechanik porządny? Dostałeś stary regulator ciśnienia? ;]
    Zrób log: zmierzone i oczekiwane ciśnienie paliwa, obroty silnika, otwarcie regulatora ciśnienia. 3 albo 4 bieg i but w podłogę.
    Wrzuć na forum w csv.

    Widzę, że masz jakiś chip tuning w swojej alfie. Na ile jest zrobiona? Czy usterka zbiegła się w czasie z chipem?

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    166 2.4 JTD 2001 distinctive + "wirus"
    Postów
    88

    Domyślnie

    Geeker,

    mechanior powiedzmy SZCZERY. A czy porządny? Trochę z gatunku tych, co to mają kompa, diagnozują błędy, wyskoczy np. błąd poduszki - wymieni na nową. Wyskoczy błąd turbiny - wymieni na nową. I tak dalej... W każdym razie mam do gościa zaufanie, więc jak kupił nową część, to ją na pewno wsadził. Starą mi oddał.

    Oto log (hasło do pobrania: but)

    http://przeklej.net/file_details/124151.html

    Jeśli chodzi o dzisiejszą jazdę:

    Odpaliłem dopiero na Plaka. Normalnie nie chciała. Kulturalnie pojechałem większość trasy do roboty (ok. 10km z 12km). Do 2000 obrotów, szósty bieg, totalna żydojazda. Wszystko git. Nie ma "check engine". W końcu ostatnia prosta i but na trójce do 4000 obrotów. Około 3000 zapaliła się kontrolka check engine, ale turbawka ciągnęła dalej. Zmiana biegu i zamuła z miejsca. Błąd check engine i dalej to już jazda taka na zamule. Mam nadzieję, że to widać na LOG'u, bo nie mogę go wczytać do MES'a. (Jakiś błąd w programie mam, obadam później.) Dorzuciłem do loga parametry doładowania jeszcze.

    Chip zrobił już poprzedni właściciel, zapalony Alfaholik i bardzo dobry mechanik od naszych Belli. Alfa jest kręcona ze 140 na 180 KM. Program robiony przez fachowca, dokładnie konkretnie pod egzemplarz auta. Nie powinno to mieć znaczenia, bo chip był ze dwa lata temu robiony już i w zasadzie poprawił ogólnie spalanie i dodał nieco mocy. Taki mało inwazyjny.




    Edit:

    A tutaj zrzut błędów tuż przed wykresem:

    http://s21.postimg.org/655e05i6v/01bledyprzed.png
    Ostatnio edytowane przez Sapo ; 16-08-2013 o 14:34 Powód: Fota z przed wykresów.

  5. #5
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar gekeer
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Biała Podlaska / Warszawa
    Auto
    156 jtd 8v 2002r. fl wnętrza
    Postów
    127

    Domyślnie

    Zerknąłem tak na szybko.
    Część błędów została z odpięcia przepływki i poprzednich check engine. Przydałyby się je skasować przed logiem, zrobić log i później błędy zrzucić.
    Jeśli były problemy z rozruchem to trzeba było odrazu dać log z rozruchu
    Do sprawdzenia kostka czujnika położenia wału korbowego (P0335 brak sygnału), jeśli po wykasowaniu nie wraca to olać, możliwe że został błąd jeszcze z przed wymiany czujnika.
    Do czyszczenia/zaślepienia EGR, z logów wygląda, że lubi się zawiesić, stąd możliwe problemy z rozruchem, dymienie, brak mocy.
    Do sprawdzenia przekaźnik pompy paliwa (P0215), przy akumulatorze chyba trzeci od lewej. Wyjąć przeczyścić styki dokładnie, wsadzić ponownie.
    Turbo przeładowuje, ciśnienie przekracza 2,5bar, do sprawdzenia zawór overboost, wężyki podciśnienia sterowania turbo.
    Dodatkowo coś z ciśnieniem paliwa nie halo przy obciążeniu. Ciężko coś podpowiedzieć, najpierw trzeba uporać się z poprzednimi rzeczami. Możliwe, że to usterka po stronie niskiego ciśnienia (na co mogłoby wskazywać P0215) albo po stronie wysokiego ciśnienia - regulator ciśnienia, wtryski, pompa. Łatwiej i taniej sprawdzić najpierw niskie ciśnienie więc taką kolejność proponuję.

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    166 2.4 JTD 2001 distinctive + "wirus"
    Postów
    88

    Domyślnie

    Dowaliłeś jak dzik w sosnę! (Że w sensie porządnie i na bogato!) )))

    To zabieram się po kolei do rzeczy. Jak będę miał jakieś wieści nowe, to od razu dorzucę. Póki co dziękuję za te wskazówki. Już teraz widzę, że na jednym piwie się nie skończy...

  7. #7
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar gekeer
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Biała Podlaska / Warszawa
    Auto
    156 jtd 8v 2002r. fl wnętrza
    Postów
    127

    Domyślnie

    Dodam tylko, że główną przyczyną Check Engine jest przeładowanie turbiny

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    166 2.4 JTD 2001 distinctive + "wirus"
    Postów
    88

    Domyślnie

    E, tyle to wiem, ale o zakład idę, że to nie padnięta turbina będzie, tylko któryś czujnik. Turbawka była po regeneracji i borykał się z tym problemem poprzedni Aflista i okazało się u pana Pablo Garage ;D że którenś czujnik (zupełnie niespodziewany) był winowajcą. Zapomniałem któren, ale jestem w kontakcie z Pablem i czekam na relację z mojej naprawy.

  9. #9
    Użytkownik Pasjonat Avatar Masa625
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Wielkopolska
    Auto
    166 2,4 JTD `99
    Postów
    3,517

    Domyślnie

    ten cały pablo to wnioskując po kilku postach osób ktore robily auta w tym jego "garage" to zwykly wymieniacz. może i on sam sie zna , ale ludzi z posredniaka zatrudnia "fryzjerów " i innych chlopkow malorolnych. Zreszta po "rozmachu " jego firmy widac ze idzie na ilosc a nie jakosc. Wracając do tematu. Skoro serwisujesz u pabla w tym jego "garage" to czego tu szukasz przyjacielu? Jadż do niego i niech jego "szpece" wymienia Ci jeszcze troche czesci za tysiaczka i "będzie Pan zadowolony. PS jak Ci turbawke robili to nie radzili wymienić za jednym zamachem " wahanczy" bo sie kończą , a akurat maja swietne delphi po 230 sztuka?
    Ostatnio edytowane przez Masa625 ; 16-08-2013 o 21:02
    [C

  10. #10
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar gekeer
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Biała Podlaska / Warszawa
    Auto
    156 jtd 8v 2002r. fl wnętrza
    Postów
    127

    Domyślnie

    Pudło...
    Pablo to najbardziej polecany na tym forum warsztat w mazowieckim. Skąd taka opinia? Miałeś jakąś nieciekawą przygodę związaną z jego warsztatem?

    Cytat Napisał Sapo Zobacz post
    E, tyle to wiem, ale o zakład idę, że to nie padnięta turbina będzie, tylko któryś czujnik. Turbawka była po regeneracji i borykał się z tym problemem poprzedni Aflista i okazało się u pana Pablo Garage ;D że którenś czujnik (zupełnie niespodziewany) był winowajcą. Zapomniałem któren, ale jestem w kontakcie z Pablem i czekam na relację z mojej naprawy.
    Czyli twoja alfa jest teraz u Pabla?
    Jeśli turbo było niedawno robione to powinno być w porządku, kierownice łopatek turbo powinny się swobodnie poruszać. Przeładowuje bo coś jest nie tak z jej sterowaniem, overboost, albo czujnik lipa.

Podobne wątki

  1. Regulator ciśnienia paliwa CR 2.4 JTD
    Utworzone przez H_A_L_T_I w dziale 156
    Odpowiedzi: 57
    Ostatni post / autor: 18-02-2018, 11:12
  2. Regulator ciśnienia paliwa
    Utworzone przez Niten w dziale 156
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 29-04-2015, 12:52
  3. [164] Regulator ciśnienia paliwa
    Utworzone przez Tytanowy w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 12-04-2015, 22:47
  4. regulator ciśnienia paliwa jtd
    Utworzone przez macki2go w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 13-09-2010, 13:15

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory