Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7

Temat: 156sw - głośno pracujące tylnie zawieszenie

  1. #1
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie 156sw - głośno pracujące tylnie zawieszenie

    Hej,

    Ostatnio podróżując po naszych kochanych bezdrożach zauwazyłem iż tylnie zawieszenie wybiera nierówności drogi głosniej niż przednie, co mnie zdziwiło.
    Zaznaczam, iż całe zawieszenie mam po przeglądzie (samodzielnym + stacja diagnostyczna), nie ma sie do czego przyczepic. Dodam iz z przodu mam jeszcze zawieszenie fabryczne usportowione (niższe i twardzsze niż w normalnej 156sw, gdyż z tyłu miałem sportowe nivomaty). Niestety jeden nivo po 10 latach wylał, wiec kupiłem standardowe, nowe amory w ASO dla 156 sw + nówki sprężyny KYB dla sw + tulejki tylnej zwrotnicy + wahacze wleczone/wzdłużne + ustawienie poprawnie zbieżności. Efekt jest taki, iż auto prowadzi się pewnie, można mu zapakować pełen bagażnik a i tak nic nie dobija - poprostu jak nówka.
    Lecz ostatnio leciałem z pustym bagażem po bezdrożach polskich i na poprzecznych nierównościach, czy łatkach w jezdni przód przechodzi gładko bez tego "dudnienia", a słysze iż tył wybiera znacznie głośniej niż przód.
    Wydaje mi się, iż w nadwoziach typu kombi z otwartą przestrzenią bagażową będzie głosniej niż w sedanie, bo w poprzedniej 156 sedan pracowało wszystko ciszej jeżeli chodzi o tył.

    czy tylko ja jestem taki przewrażliwiony? Na pokładzie z tylnego zawieszenie zostały jedyni wahacze poprzeczne (przebieg 170tkm), są bez luzów więc skoda było wywalać.
    Nie pamietam teraz czy czasem na nivo nie było ciszej.... Może jak by tak włożyć sportpackowe sprężyny to z tyłu zrobiło by się ciszej? Coś mi się wydaje iż to amory tak pracują za sprawą miękkiej spręzyny + ich długi skok + pusty bagażnik powoduje iż dupa zachowuje się jak "ping-pong", na nierównościach czy
    dziurach.

  2. #2
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Kraków, Poland
    Auto
    156SW 2.4 175@218KM Powerd by Cinsoft.pl
    Postów
    360

    Domyślnie

    Poduszki amortyzatorów wymieniałeś?
    One lubią hałasować.

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2013
    Auto
    AR 156 1.9 8v JTD
    Postów
    68

    Domyślnie

    nie wspominasz nic o wymianie gum stabilizatora ani jego łączników przy okazji remontu zawieszenia. Jeśli jesteś pewny że dotychczasowa robota została rzetelnie zrobiona na odpowiedniej jakości częściach to sprawdź właśnie stabilizator. A może z pustym bagażnikiem słyszysz jakieś graty w nim przewalające się, lub koło zapasowe i jego zawartość?

  4. #4
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Cytat Napisał jarzabek Zobacz post
    Poduszki amortyzatorów wymieniałeś?
    One lubią hałasować.
    Zapomniałem dodać, iż wymieniłem bo też myślałem iż to one, ale nie pomogło. Poduszki nowe firmy Akron-Malo.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał _michal_ Zobacz post
    nie wspominasz nic o wymianie gum stabilizatora ani jego łączników przy okazji remontu zawieszenia. Jeśli jesteś pewny że dotychczasowa robota została rzetelnie zrobiona na odpowiedniej jakości częściach to sprawdź właśnie stabilizator. A może z pustym bagażnikiem słyszysz jakieś graty w nim przewalające się, lub koło zapasowe i jego zawartość?
    za kogo mnie masz Części to albo oryginały, albo najlepsze zamienniki. Tak więc łączniki również nówki TRW, gumy równiez nówki (nie pamiętam jaka firma). W sumie to oprócz wahaczy poprzecznych (jeszcze oryginały) cały tył jest nowy - jeśli chodzi o zawieszenie.
    Robote robiłem sobie sam więc o partactwie nie ma mowy.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał _michal_ Zobacz post
    . A może z pustym bagażnikiem słyszysz jakieś graty w nim przewalające się, lub koło zapasowe i jego zawartość?
    Z reguły bagaznik mam pusty przez co wygląda jak nowy. Tak więc nic nie ma szans się tam przewalać. Kołozapasowe sprawdzałem i cały jego wkład z narzędziami jest mocno dokręcony, sprawdzałem i tam nic nie ma prawa latać - z resztą to byłby inny dzwięk. Tutaj po prostu słychac jak tył wybiera nierówności, ale robi to za głośno. Do tej pory usprawiedliwiałem to własnie otwartą przestrzenią bagażową w przeciwieństwie do sedana, przez co może być odrobine głosniej.
    Musiałbym się przejechac inną 156sw.

    - - - Updated - - -

    natomiast mam zastrzeżenia co do samego stabilizatora w przypadku wersji SW z motorem jtd bez ksenonów. Mianowicie u mnie drążek stabilizatora (mówiąc prosciej sam pręt) jest praktycznie zaraz pod zbiornikiem paliwa, gdzie nawet w tym miejscu był ślad po tak jakby ocieraniu tego pręta o zbiornik (bak). Dlatego miałbym mega prośbę, aby ktoś kto ma możliwość wejscia pod samochód zobaczył jak to wygląda u siebie, ewentualnie foto, cokolwiek co pomoże mi to wykluczyć.
    Choć sam w to wątpie, gdyż kiedyś już raz z tym walczyłem i miałem calkowicie wywalony stabilizator, ale nie pamiętam czy to jakoś znacznie wpływalo na głośność pracy zawieszenia.

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta Avatar rustupl
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    156 2.4 '03
    Postów
    298

    Domyślnie

    z autopsji: jakimi nakrętkami przykręciłeś poduszki amortyzatorów ? Bo jeśli wsadziłeś tam nowe - samokontrujące (czyli z tymi plastikami na końcu) to najprawdopodobniej są one za wysokie i może delikatnie (w bardzo specyficzny sposób) tłuc o górne miseczki

  6. #6
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Dawałem stare nakrętki. Lecz coś mi się wydaje, że to nie to, bo sama szpilka amortyzatora wystaje jeszcze nawet po dokręceniu ostatniej nakrętki wraz z tą metalową miseczką.

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta Avatar rustupl
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    156 2.4 '03
    Postów
    298

    Domyślnie

    Nie wiem jak wyglądały stare nakrętki w nivo, ale jeśli nie były samokontrujące to powinno być ok ;-)

Podobne wątki

  1. Tylnie zawieszenie - czy ma być luz w tym miejscu
    Utworzone przez Grand231 w dziale 147
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 28-02-2014, 06:20
  2. Skrzypiące zawieszenie tylnie
    Utworzone przez wiruq w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 26-02-2014, 17:33
  3. Tylnie zawieszenie w 147
    Utworzone przez jimmy_69 w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 28-05-2013, 17:49
  4. Zawieszenie 147/156/GT - głośno rozmyślam
    Utworzone przez cra3y w dziale 156
    Odpowiedzi: 55
    Ostatni post / autor: 02-02-2013, 06:57

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory