Strona 5 z 9 PierwszyPierwszy 123456789 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 83

Temat: Sam naprawiam

  1. #41
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2011
    Auto
    ​​​​
    Postów
    1,820

    Domyślnie

    Cytat Napisał bogas Zobacz post
    Tak, to ten sterownik, HW503.
    Nie wywoływałem tej funkcji - do tej pory olej zmieniałem dwa razy w ASO.
    Dlaczego u Ciebie się nie da?
    dobre pytanie, chciałbym to wiedzieć :-D , po prostu wychodzi komunikat "nieudane" i tyle . W aso szukaliśmy z mechanikiem takiej opcji na egzaminerze ale nic takiego tam nie było wiec wniosek był taki ze nie ma potrzeby tego robić, być może w innym silniku/sterowniku ale jak na razie to nie wiadomo którym. Podejrzewam ze u Ciebie również mes nie wykona,zresztą sprawdzić możesz niczemu to nie zaszkodzi ,najwyżej zadziała lub nie

  2. #42
    Użytkownik Rowerzysta Avatar bogas
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Jaworzno
    Auto
    MiTo 1,4MATB 135KM
    Postów
    385

    Domyślnie

    MES 1.5 wykonuje funkcję "wymiana oleju". Po jej wykonaniu wyłączamy zapłon na 60s.
    Ponowne włączenie skutkuje migającą kontrolką MIL i błędem P1320 - "Moduł UniAir zaadaptowany".
    Nie można błędu skasować.
    Następnie na włączonym i zagrzanym do temperatury pracy silniku wykonujemy funkcję "stan korekty siłownika dyspersji uniair".
    Help MESa mówi, że procedura trwa około 15minut, w rzeczywistości poniżej minuty. Podnoszą się obroty do ok 1300rpm, wracają do ~750 i na tym koniec.
    MIL gaśnie, MES nie widzi błędu.
    Robiłem to na "starym" oleju - 14kkm od wymiany. W piątek jadę do Bielska (FAP) na wymianę.
    Po przestudiowaniu cen oleju i robocizny nie ma sensu moim zdaniem wymieniać gdzie indziej.
    Powiedziano mi, że w 350pln się zmieszczę - robocizna, olej, filtr.
    Napiszę ile wyszło faktycznie.

    P.S. Lepszy help do procedur ma AlfaOBD pod Androida.
    Ostatnio edytowane przez bogas ; 29-07-2013 o 21:07

  3. #43
    Użytkownik Świeżak Avatar ipIV
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Ruda Śląska
    Auto
    Punto Evo 1,4 Multiair Turbo 135KM
    Postów
    90

    Domyślnie

    Cytat Napisał mantis30 Zobacz post
    Wspomniany wcześniej używany przeze mnie Motul X-Clean 8100 spełnia wszystkie podane normy.
    Nie mam alfy ale nasze samochody mają ten sam silnik i zacząłem googlać i jestem.

    Też tak myślałem. Niestety FIAT nie podziela tej opinii.

    Pacjent: Punto Evo 1,4 MA Turbo 135KM.

    Otóż zalałem w ASO w/w olej. Pojeździłem i zdarzyło się że przestał palić na 1 cyl, check się zapalił - po chwili przeszło.
    Oczywiście auto na gwarancji. No to do ASO.

    Diagnoza: zdechł aktuator multiair. 1 zawór nie otwiera się tak bardzo jak powinien przez co zwyczajnie 1 cylinder "zalewa".

    Fiat odmawia naprawy gwarancyjnej bo twierdzą, że nie nadaje się on do silników EURO5. (Koszt zakupu samego aktuatora to 2500zł)

    W karcie oleju jest napisane co innego - że nadaje się do E IV i E V.

    Jest 5W40, jest ACEA C3, jest FIAT 9.55535-S2.

    Podesłałem im kartę i jestem ciekaw co oni na to. Mam nadzieję że jakoś to pójdzie ale zobaczymy jak się sprawa rozwinie. Póki co jestem bez samochodu.... tzn jeżdżę zastępczym złomkiem.

    Taka ciekawostka: znajomy ma w samochodzie ten sam silnik i jeździ na Selenii od nowości i przy ~30 000km też mu zdechł ten element.
    Kierownik ASO twierdzi ze na Selenii takie rzeczy się nigdy nie zdarzyły. A ten znajomy właśnie w tym samym ASO naprawiał to....

    Coś tak czuję że będzie "wesoło".

    Na Motulu w poprzednim aucie przelatałem 200kkm i żadnych problemów nie było.

    także jak chcecie uniknąć takich "kwiatków" to lepiej lać tę selenie.

  4. #44
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,617

    Domyślnie

    Wlewanie na gwarancji innego rodzaju oleju niż ten zalecany przez producenta to delikatnie mówiąc nieroztropność. Producent oleju na swoim opakowaniu to może pisać że olej nadaje się nawet do statków kosmicznych (szczególnie w Polsce, bo pod tym względen prawo u nas ma pewna lukę), ale jak producent tych statków w swojej instrukcji obsługi tego nie potwierdzi to ten olej po prostu się nie nadaje.
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  5. #45
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2011
    Auto
    ​​​​
    Postów
    1,820

    Domyślnie

    Cytat Napisał ipIV Zobacz post
    Taka ciekawostka: znajomy ma w samochodzie ten sam silnik i jeździ na Selenii od nowości i przy ~30 000km też mu zdechł ten element.
    Kierownik ASO twierdzi ze na Selenii takie rzeczy się nigdy nie zdarzyły. A ten znajomy właśnie w tym samym ASO naprawiał to....
    tego kto tak twierdzi odeslij do dyrekcji handlowej FAP gdzie najlepiej wiedzą ile takich przypadków było , w jakich autach i po jakim przebiegu. Był przypadek ze aktywator padł po 11 tyś.....
    Coś tak czuję że będzie "wesoło".

    Na Motulu w poprzednim aucie przelatałem 200kkm i żadnych problemów nie było.

    także jak chcecie uniknąć takich "kwiatków" to lepiej lać tę selenie.
    był o tym dość długi wątek ale dla przypomnienia u mnie:

    I wymiana oleju 7,5kkm- selenia
    II wymiana oleju 28kkm- selenia

    aktywator umarł przy nie całych 30kkm.

    Nie odpuszczaj , IMO masz duże szanse udowodnić ze to nie wina Twojego Motula a dyrekcja FAP doskonale wie że takie przypadki sie zdarzają na fabrycznej selenii i przy różnych przebiegach (choć z tego co obserwuje to najczesciej jednak w okolicy 30kkm) i w rożnych modelach (mito, giulietta , delta). Co do oleju to mechanicy zalecają tylko częstszą wymianę . Jesli auto było na gwarancji to bez gadania wymieniali aktywator, jesli po gwar. to gorzej ale FAP w większej częsci refundował naprawę. Nie słuchaj co mówi ASO tylko uderzaj do FAP



    P.S. masz wpisane w ksiażce gwarancyjnej ze miałeś zalany Motul? Powinni ten szczegół pominać (z uwagi na to ze problem był znany i rozwiązany poprzez modyfikację aktywatora w wersjach po zmianowych)
    bo to nie serwis ani kierownik serwisu płaci za wymiane tylko FAP , chyba ze ten kierownik jest wyjatkowo złosliwy
    i chce Cię najzwyczajniej odpalantować lub naciągnąć na naprawę odpłatną
    Ostatnio edytowane przez tx555 ; 20-08-2013 o 11:07

  6. #46
    Użytkownik Świeżak Avatar ipIV
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Ruda Śląska
    Auto
    Punto Evo 1,4 Multiair Turbo 135KM
    Postów
    90

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Wlewanie na gwarancji innego rodzaju oleju niż ten zalecany przez producenta to delikatnie mówiąc nieroztropność. Producent oleju na swoim opakowaniu to może pisać że olej nadaje się nawet do statków kosmicznych.
    Dzwoniłem dziś na infolinię fiata i powiedzieli że można. Nie ma przymusu lania selenii byle by było 5W40 i ACEA-C3. Lepiej jak jest dodatkowo FIAT 9.55535-S2.
    Dodatkowo przedstawiłem sytuację i powiedzieli że rozeznają sprawę.

    2-3h po tym ASO zadzwoniło i powiedziało że mam dostarczyć paragon za olej. Dostarczyłem. Teraz będą się czepiać sklepu że kupił go w biedronce, zerwał napis kujawski i nakleił motul?

    Przy okazji wydrukowałem im majla od przedstawiciela motula:

    Szanowny Panie,

    Zastosował Pan właściwy olej, w 100% zgodny z wymaganiami FIAT. Olej MOTUL X-clean 5W40 spełnia oficjalne wymagania FIAT 9.55535-S2. Do smarowania Pańskiego silnika wymagany jest olej o takich samych wymaganiach.
    Wyjaśnijąc wątpliwości Pańskiego serwisu FIAT. Olej MOTUL X-clean 5W40 został specjalnie opracowany aby spełnić wymagania silników EURO V. Spełnia on wymagania ACEA C3 oraz wiele specyfikacji producentów pojazdów do silników EURO V w tym w szczególności wymagania FIAT.

    Jeżeli serwisbędzie miał jakiekolwiek wątpliwości proszę o skierowanie go bezpośrednio do mnie lub poprosić o oficjalne stanowisko na piśmie.

    W przypadku jakichkolwiek pytań proszę o kontakt.

    Z poważaniem,
    Cytat Napisał tx555 Zobacz post
    P.S. masz wpisane w ksiażce gwarancyjnej ze miałeś zalany Motul? Powinni ten szczegół pominać (z uwagi na to ze problem był znany i rozwiązany poprzez modyfikację aktywatora w wersjach po zmianowych)
    bo to nie serwis ani kierownik serwisu płaci za wymiane tylko FAP , chyba ze ten kierownik jest wyjatkowo złosliwy
    i chce Cię najzwyczajniej odpalantować lub naciągnąć na naprawę odpłatną
    W ksiązeczce jest tylko 1 przegląd. Wymiana oleju była przy okazji wymiany turbiny. (sama w sobie była sprawna tylko dźwigienka westgate-a miała luz i brzęczała)
    Dokładnie tak samo jak tu:
    http://www.youtube.com/watch?v=MuwUcS0HiyA
    Czyżby typowa usterka MGT1238Z?
    I na papierach które poszły do fiata było zapisane Olej motul taki i taki. Jak zapisywał to powiedziałem mu żeby napisał normy i przepisał

    A decyzje o grubszych naprawach podejmuje jakiś "obszarowy serwisowy" FAP a nie samo ASO. I kier serwisu twierdzi że on tak "wymyśla".

    - - - Updated - - -

    Rozmawiałem z kierownikiem nt nowszego aktywatora i twierdzi że do mojego nr VIN pasuje tylko "starszy typ". Który wg eperów w internecie jest obecnie "n/a" :| Albo sam nie wie który jest który.
    Ostatnio edytowane przez ipIV ; 20-08-2013 o 21:52

  7. #47
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2011
    Auto
    ​​​​
    Postów
    1,820

    Domyślnie

    Cytat Napisał ipIV Zobacz post
    Rozmawiałem z kierownikiem nt nowszego aktywatora i twierdzi że do mojego nr VIN pasuje tylko "starszy typ". Który wg eperów w internecie jest obecnie "n/a" :| Albo sam nie wie który jest który.
    bzdura- musi pasować bo jeden jest tylko
    stare numery to : 55228221 następnie 55236341
    pozmianowy najnowszy od 10.2012 to : 55249566
    stare są fizycznie niedostępne od dawna więc jako zamiennik w eperze wyskakuje pozmianowy i taki pewnie przyjdzie (chyba że w ostatnim czasie zmienili numer cześci i jest jeszcze jakis nowszy ). Coś mi sie wydaje że ten "kierownik" ma spore problemy z opanowaniem podstawowej obsługi epera.....

  8. #48
    Użytkownik Świeżak Avatar ipIV
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Ruda Śląska
    Auto
    Punto Evo 1,4 Multiair Turbo 135KM
    Postów
    90

    Domyślnie

    No to decyzja jest - wymiana na gw.

    - - - Updated - - -

    Poprosiłem też o nr części który będą montować. 55249566

  9. #49
    Użytkownik Świeżak Avatar ipIV
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Ruda Śląska
    Auto
    Punto Evo 1,4 Multiair Turbo 135KM
    Postów
    90

    Domyślnie

    Wymienione i smiga. Oczywiście za wymianę oleju trzeba zapłacić. 380zł. 3l Selenii, filtr i robocizna.

    Motul 5l - 160zł
    Filtr boscha - 35.

    edit: Przepraszam za 2 posty pod rząd, ale poprzednio się scaliło.

  10. #50
    Użytkownik Świeżak Avatar ipIV
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Ruda Śląska
    Auto
    Punto Evo 1,4 Multiair Turbo 135KM
    Postów
    90

    Domyślnie

    Zmartwiło mnie jedno... we wtorek wieczorem uruchamiam samochód i nie pali na wszystkie cyl. Wyłączyłem uruchomiłem i mu przeszło.

    P0300, P0301.

    Będę obserwować, ale kurde co 10 tys km to ja aktywatora wymieniać nie zamierzam ... !

    Taki sam objaw skutkował tym, że ASO wymieniło aktywator.
    Trzeba było kupić T-jeta
    Ostatnio edytowane przez ipIV ; 11-01-2014 o 22:57

Podobne wątki

  1. Sam naprawiam,czy jest do AR??
    Utworzone przez kabanow w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 25-11-2012, 02:06
  2. Sam naprawiam?
    Utworzone przez Piotrek20Tg w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 02-11-2009, 23:32

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory