witam w gronie kolejnych "ja już myślę że wiem co to może być"
aczkolwiek i tak będę 3mał kciuki![]()
Da się kupić nową przepustnicę całą? A jeżeli tak to jaki to jest koszt? Bo ostatnio znowu się zaczęło z obrotami dziać grubo...
Niestety fachowiec się poddał, kiedy poprosiłem że chciałbym być przy naprawie, odmówił i nie odbiera teraz tel, dziwna sprawa.
spalanie 7.8l/100km
====================================
pomoc w diagnostyce komputerowej Alf
no szkoda, bo ja już czekam z niecierpliwością, pewnie jak i cała reszta alfaholików
mi zaczęły obroty dopierdzielać na biegu jałowym, nagle wariują ponad 2000obr i spadają i tak cały czas, a już zacząłem się przyzwyczajać do falowanie przy dojeżdżaniu a teraz nawet jak stoje...
przepływka podmieniona, przepustnica też i nic, czyszczone wszystko reset ECU i tak cały czas, nic...
mi alfa zaczeła palić 13-15 litrów, sa powody do niepokoju ?może to sonda? coś jest powodem, może nawet tych falowań.
Ostatnio edytowane przez motofan ; 24-08-2013 o 21:01 Powód: update
spalanie 7.8l/100km
====================================
pomoc w diagnostyce komputerowej Alf
mi też pali 12-15l wymieniłem sondę nową bosch i dalej, przepływka też nowa bosch
a ona ciągnie tą benzynę, co dziwne gaz cały czas tak samo
czasami mam już dosyć...
U mnie znowu falowanie pojawilo sie po wymianie przeplywki i resecie ECU na examinerze.
Wcześniej było idealnie :/
Teraz przy hamowaniu obroty mi spadają do ok 500rpm.Zafalują ze dwa razy do ok 1200rpm i jest spokój.
Ale wnerwia to strasznie...
Panowie znalazłem na forum BMW coś istotnego w temacie falowania, okazuje się że koledzy od BMW mają podobny problem i występuje on kiedy czujnik położenia wałka od strony wydechowej jest uszkodzony. Polecam zapoznać się z tym tematem może to być pewien postęp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=1&t=125500
wygląda to tak
http://allegro.pl/czujnik-walka-rozr...433527255.html
przyczyna uszkodzenia:
"błędu zwarcia zasilania tego czujnika leży zapewne w niezbyt dobrym zamocowaniu kabla idącego od niego, jest on poprowadzony po głowicy i utrzymywany przez nadlew pokrywy pompy wody. Prawdopodobnie jest źle ułożony i gdzieś się przetarł"
"w AUTODACIE niebieski nr 3 z czujnika idzie na niebieski nr 3 silnika krokowego, który następnie idzie do pinu nr 29 ECU"
Read more: http://www.forum.alfaholicy.org/156/...#ixzz2dDBF8ARy
Wydaje mi się to bardzo powiązane dlaczego krokowy świruje.
Ostatnio edytowane przez motofan ; 27-08-2013 o 23:39 Powód: update
spalanie 7.8l/100km
====================================
pomoc w diagnostyce komputerowej Alf
Ok więc mam nową wiadomość.
Jestem umówiony na poniedziałek prywatnie z panem który pracuje we Fiacie, podobno w swoim TSie też rozwiązał ten problem z falowaniem. Ma sprawdzić soft w ECU i posprawdzać inne czujniki, podobno się zna i rozwiązał kilka takich problemów.
Tymczasem szukając w Internecie potwierdza się teoria o padającym czujniku wałka rozrządu po stronie wałka wydechowego. Nie tylko my mamy z tym problem ale także Audi czy BMW. U jednych i drugich problem z falowaniem przy dojeżdżaniu powodował właśnie ten czujnik.
Audi:
http://www.audimania.eu/forum/viewtopic.php?t=8361
BMW:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=1&t=125500
Dobrze jest zaznaczyć że wszystkie te czujniki są produkcji BOSCH
Może przy następnej okazji odłączę ten czujnik i zobaczę jak auto się zachowuje. Odłączenie czujnika osłabi silnik, ECU wejdzie w tryb awaryjny, ale będzie on pracował na tyle żeby jechać i sprawdzić.
spalanie 7.8l/100km
====================================
pomoc w diagnostyce komputerowej Alf