Strona 4 z 9 PierwszyPierwszy 123456789 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 89

Temat: 1.6 TS 10W40 na 10W60 (Synthetic) a zużycie oleju

  1. #31
    Użytkownik Fachowiec Avatar LukaSS
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Biała Podl./Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 JTD 16V 140KM; Yamaha XTZ 800 Super Tenere
    Postów
    2,540

    Domyślnie

    Cytat Napisał Lucas83 Zobacz post
    Oczywiście WYKLUCZA się jego stosowanie w silnikach wyposażonych w uszczelnienia gumowe, przystosowane tylko do olei mineralnych - jego użycie powodowałoby rozwulkanizowanie i "rozpad" np simmeringów, o niewłaściwym smarowaniu już nawet nie wspominając.
    Pokaż mi taki silnik.... Chyba tylko w muzeum.

  2. #32
    Użytkownik Romeo Avatar Lucas83
    Dołączył
    01 2010
    Auto
    Nissan Murano Z 51 3.5L V6
    Postów
    1,209

    Domyślnie

    BMW 518i rok 1992 - stale zalewany minerałem - po zalaniu syntetykiem - "Sika" .... o takie przypadki mi chodzi .

    Wrzuć sobie zwykły oring (np. do pracy w wodzie) do oleju - zobaczysz co się dzieje - spuchnie np. kilkukrotnie
    Była AR 147 TS 1.6 105CV -2002r
    Była AR 159 SW 1.9 JTDm 150CV - 2006/7
    Jest Nissan Murano II 3.5L V6 258CV

  3. #33
    Użytkownik Fachowiec Avatar LukaSS
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Biała Podl./Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 JTD 16V 140KM; Yamaha XTZ 800 Super Tenere
    Postów
    2,540

    Domyślnie

    Cytat Napisał Lucas83 Zobacz post
    BMW 518i rok 1992 - stale zalewany minerałem - po zalaniu syntetykiem - "Sika" .... o takie przypadki mi chodzi .

    Wrzuć sobie zwykły oring (np. do pracy w wodzie) do oleju - zobaczysz co się dzieje - spuchnie np. kilkukrotnie
    To chyba wyjątkowy rupieć musi być Ja leję syntetyk do konstrukcji z lat 60-80 (niektóre uszczelki oryginalne) i oprócz miejsc gdzie ciekło/pociło się nigdzie indziej nie ma wycieków.

  4. #34
    Użytkownik Fachowiec Avatar QBA
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    ALFA 166 SWAP 3.0+Q2 / ALFA 166 2.4 20v FL 180 HP/Jumper 2.8 JTD /Fiat Regata/Alfa 147 JTD 8v
    Postów
    2,633

    Domyślnie

    Cytat Napisał Lucas83 Zobacz post
    BMW 518i rok 1992 - stale zalewany minerałem - po zalaniu syntetykiem - "Sika" .... o takie przypadki mi chodzi .
    Wrzuć sobie zwykły oring (np. do pracy w wodzie) do oleju - zobaczysz co się dzieje - spuchnie np. kilkukrotnie
    Większych pierdół nie czytałem !

    Oring olejoodporny to oring olejooporny, czy traktowany olejem mineralnym, czy syntetykiem, czy półsyntetykiem ma spełniać swoje zadanie, skoro nie trzyma to jest do wymiany.

    PS.

    Oringi nie są stosowane na uszczelnieniach zewnętrznych silnika, są tam stosowane uszczelniacze zewnętrzne skrętne np. początek i koniec wału korbowego lub początek wałka rozrządu, ewentualnie wejście półosi do skrzyni (prawoskrętny i lewoskrętny). I skoro po zmianie oleju silnik zaczyna lać to znak że już na wszystkie uszczenienia przyszła pora.
    Ostatnio edytowane przez QBA ; 26-08-2013 o 00:00
    http://www.flar-ital.pl/ - CZĘŚCI ZAMIENNE- SERWIS: Lancia, Fiat, Alfa Romeo
    USŁUGI AUTOLAWETĄ- POMOC DROGOWA

  5. #35
    Użytkownik Romeo Avatar Lucas83
    Dołączył
    01 2010
    Auto
    Nissan Murano Z 51 3.5L V6
    Postów
    1,209

    Domyślnie

    "Większych pierdół nie czytałem !"

    To Twoje zdanie Kuba, co do uszczelnień olejoodpornych , ja widziałem oringi potraktowane nie właściwym roztworem tzw Breoxu - oleju używanego ,do montażu zacisków hamulcowych do wysyłki. Oringi te , podobnie jak pierścienie tłoczków spuchły o ponad 100 proc i popękały. Oczywiście to nie silnik ,ale miałem na myśli zobrazowanie zasady.

    A pisząc o "sikaniu silnika" miałem na myśli wypłukanie nagarów - może rzeczywiście się niespójnie wyraziłem.
    Była AR 147 TS 1.6 105CV -2002r
    Była AR 159 SW 1.9 JTDm 150CV - 2006/7
    Jest Nissan Murano II 3.5L V6 258CV

  6. #36
    Użytkownik Fachowiec Avatar QBA
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    ALFA 166 SWAP 3.0+Q2 / ALFA 166 2.4 20v FL 180 HP/Jumper 2.8 JTD /Fiat Regata/Alfa 147 JTD 8v
    Postów
    2,633

    Domyślnie

    Łukasz, prawidłowo uszczelniony silnik przeznaczonym do tego uszczelnieniami nie ma prawa lać niezależnie od parametrów oleju jaki do niego wlano.
    Jeśli oringi są używane zgodnie z ich przeznaczeniem nie ma prawa nic się stać jeśli jest inaczej skontakuj się ze sprzedawcą bądż producentem już w moim życiu troche tego założyłem
    http://www.flar-ital.pl/ - CZĘŚCI ZAMIENNE- SERWIS: Lancia, Fiat, Alfa Romeo
    USŁUGI AUTOLAWETĄ- POMOC DROGOWA

  7. #37
    Użytkownik Romeo Avatar Lucas83
    Dołączył
    01 2010
    Auto
    Nissan Murano Z 51 3.5L V6
    Postów
    1,209

    Domyślnie

    Nie neguję tego co mówisz , spox nie róbmy off topa, źle się zrozumieliśmy po prostu. Miałem na myśli znaczenie użytego oleju dla uszczelnień takie jakie ma np stosowanie pyny/oleju syntetycznego, zamiast mineralnego do niektórych układów wspomagania kierownicy (przykład Passat B5 - Swag mineral "zielony" , Alfa 147 ATF czerwony syntetyczny) , co do silników ....sprawny nie leje i kropka fakt.
    Była AR 147 TS 1.6 105CV -2002r
    Była AR 159 SW 1.9 JTDm 150CV - 2006/7
    Jest Nissan Murano II 3.5L V6 258CV

  8. #38
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    09 2012
    Auto
    147 1.6 TS 120 KM
    Postów
    54

    Domyślnie

    Cytat Napisał kremien Zobacz post
    jak to mozliwe ze olej 10w60 full syntetyk lepiej sie sprawuje w ts od pol syntetyka ?
    Syntetyk jest ZAWSZE lepszy od półsyntetyka. Cała reszta to ekonomia używania. Jest droższy a nie zawsze jest konieczny. Syntetyk podczas spalania się nie generuje takich nagarów jak pólsynetyk czy mineralny. Ma większy zakres temperatur zewnętrznych (lepkości) i odporność na ekstremalne temperatury w silniku - to jest cały sens syntetyka. Teraz od ciebie zależy jak to wybierzesz. Czy np. będzie to 0W-50 czy 10W60 - zauważ że mają one szerszy zakres niż 10W40. Syntetyk też może mieć całkiem wąski zakres klasyfikacji SAE ale to jest jeszcze inne zagadnienie i sama klasyfikacja SAE nie przesądza czy dany olej jest syntetykiem czy półsyntetykiem.
    W przypadku TS 10W60 jest po pierwsze droższy w zakupie a po drugie gęstszy podczas pracy rozgrzanego silnika w stosunku do 10W40. Zatem masz takie rzeczy: teoretycznie większe zużycie paliwa, teoretyczne obniżenie mocy i koszt zakupu oleju, a z drugiej strony mniejsze zużycie oleju (nie przesiąka tak jak 10W40 przez uszczelnienia zaworów szczególnie w silnikach 16V) lepszy film olejowy w ekstremalnych temperaturach np. podczas obciążenia silnika na wysokich obrotach. Stąd 10W60 jest stosowany w silnikach BMW serii M, które mają najdłuższy skok tłoka. W takich warunkach olej półsyntetyczny zdegradowałby się pod czas pracy tłoka gdzie występują ekstremalne temperatury. Należy właśnie myśleć o temperaturach jakie pojawiają się w tym punkcie silnika a nie np. temperaturze powietrza na zewnątrz!
    Mity na temat tego że syntetyk wypłucze nagary wzięły się z tego że do droższych olejów stosowane są lepsze dodatki dyspergujące czyli czyszczące. Dodatkowo syntetyk gdy już dojdzie do jego spalenia nie generuje tyle nagaru co minerał. Jednak dodatki czyszczące w syntetyku i tak nie są tak skuteczne jak płukanki typu liqui molly.
    To że komuś cieknie po zmianie oleju nie koniecznie musi dziwić. Czasem dzieje się to choćby po zmianie płynu chłodzącego. Co jednak moim zdaniem nie jest wynikiem agresywnego działania na uszczelnienia ale bierze sie z innego sposobu rozpuszczania nagarów które być może trochę niechcący ale w dane miejsce uszczelniały. Co i tak świadczy po prostu o tym że uszczelnienie było do wymiany.

    Wybierając olej do silnika osobiście kierowałbym się kartami charakterystyki danego oleju - lepkość przy -20stC i przy 100stC a nie oznaczeniem SAE. Potem czy jest on syntetyczny czy pólsyntetyczny - jaka ma bazę, jakie ma dodatki. Potem sprawdziłbym cenę (czy jest sens dopłacać). Gdzieś tam niestety jest jeszcze problem z kupnem
    oryginalnego

    Sens stosowania oleju o większej lepkości temperaturze 100stC jest też z tego powodu że z czasem olej rozrzedzany jest paliwem, szczególnie zimą, podczas jazdy w mieście i na krótkich odcinkach. Dlatego zawsze zalecano wymieniać olej po zimie. Chociaż z mojego doświadczenia wiem że niektóre dziwne oleje w niektórych dziwnych autach wręcz gęstnieją z czasem (nie chodzi o Alfę) Tutaj chyba nie ma reguły jednak.

  9. #39
    Użytkownik Romeo Avatar Lucas83
    Dołączył
    01 2010
    Auto
    Nissan Murano Z 51 3.5L V6
    Postów
    1,209

    Domyślnie

    Zmiana się odwlekła, ale w miesiącu bieżącym z racji dłuższych tras wykonywanych w pracy , skuszę się chyba na przesiadkę na 10W60 Liqui Moly Sport.
    Była AR 147 TS 1.6 105CV -2002r
    Była AR 159 SW 1.9 JTDm 150CV - 2006/7
    Jest Nissan Murano II 3.5L V6 258CV

  10. #40
    Użytkownik Znawca Avatar Mongoose
    Dołączył
    04 2013
    Auto
    156 Sportwagon 2.0 JTS
    Postów
    1,321

    Domyślnie

    Ja mam inna propozycje, ktora u mnie zadzialala. Zamiast bawic sie w zmiane olejow, liczenia oplacalnosci to lepiej zainwestowac 50zl w nowe uszczelniacze i je wymienic, efekt murowany. Jak moj zarł 1l/300km(nie przekracajac 3,500obr), tak teraz na zajechanym valvoline maxlife 10w40 na 1000km(jezdzac na pelnej) zjada sladowe ilosci, mysle, ze jak wymienie ten zajechany olej za miesiac to zuzycie spadnie praktycznie do zera
    Ostatnio edytowane przez Mongoose ; 15-04-2014 o 22:30

Podobne wątki

  1. 2.0 JTS - zużycie oleju
    Utworzone przez YankesGT w dziale GT
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 02-11-2015, 09:35
  2. Zmiana oleju z 10W40 na 5W40
    Utworzone przez peenbe w dziale 156
    Odpowiedzi: 47
    Ostatni post / autor: 10-05-2014, 20:30
  3. Zużycie oleju 1.9 jtd 8v
    Utworzone przez czerwcowy0520 w dziale 147
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 20-03-2014, 07:08
  4. [159] zużycie oleju
    Utworzone przez Korba w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 27-06-2013, 19:48
  5. Zużycie oleju V6
    Utworzone przez fiergloo w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 31-03-2007, 22:48

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory