Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 19 z 19

Temat: Wymiana pompki spryskiwaczy

  1. #11
    Użytkownik Romeo Avatar konrad251
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Leżajsk / Dublin
    Auto
    166 - Była
    Postów
    873

    Domyślnie

    połóż się pod autem i jakby przed prawym przednim kołem powinno być widać zbiorniczek spryskiwaczy i będziesz wszystko widział
    u mnie np nie działało bo kostka i styki zaśniedziały, przeczyściłem i działało elegancko

  2. #12
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    11 2010
    Auto
    może GT
    Postów
    392

    Domyślnie

    a można dosięgnąć do tych styków bez zdejmowania nadkola ?

  3. #13
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Połaniec
    Auto
    Alfa 166
    Postów
    2

    Domyślnie

    Właśnie dziś skończyłem naprawę pompki, raz pracowała raz nie. Aby dostać sie do styków trzeba mieć kanał ,bo najbezpieczniej cała operacje czyszczenia i sprawdzania da sie wykonać poprawnie i efektem. Wykonałem dwa zabiegi , pierwszy to czyszczenie styków z kanału i nawrót tej samej usterki po 3 dniach.
    Drugi zbieg dziś z rozbieraniem nadkola z prawej strony bez kanału ale z podporą pod ramie wahacza. Naturalnie jest trzy mocowania ;
    1 , góra- wkręt
    2 , środkowe mocowanie - 7 lub 8 nakrętka
    3, dól- wkręt.
    Najpierw zdemontowałem zaciski , potem wężyk od pompki z kanału i zlałem reszte płynu do butelki zapasowej Później od góry odkręciłem mocowanie wlewu płyny i środkowe mocowanie zbiornika które jest mocowane do osłony metalowej a z nią wiązka przewodów które jedne z nich zasilają pompkę. Dla tych co pierwszy raz wykonują operacje wymiany lub naprawy warto zaopatrzyć się w małe lusterko , bo ja tez myślałem że są dwa mocowania a są trzy. Po odkeceniu wszystkich trzech mocowań zbiornik wysuwa sie bez problemu i widoczna pompka po podaniu 12v zgodnie z oznaczenia(+) na zacisku nie pracuje .
    Zdemontowałam pompkę od zbiornika (lekko poszło), następnie oddzieliłem silniczek od pompki a trzymana jest za pomocą 4 zaciskowych łapek(plastik) , które są małe i należy sposobem postępować aby nie uszkodzić!. Po sprawdzeniu silniczka się nie obracał , szczypcami powoli obrócił się. Zamontowałem zaciski zgodnie (+) i sprawny-ulga i kasa w kieszeni szkoda że nie zrobiłem fotek. Rada moja - 1- przy zakładaniu pompki do zbiornika - pierwsza uszczelka do zbiornika, łatwiej wcisnąć jest pompę i bez problemu. 2 , Pamiętajmy, (ja zapomniałem )że wężyk od spryskiwaczy do pompki należy podpiąć wcześniej przed zamontowanie mocowań zbiornika lub wcześniej podpiąć zasilanie wężykami na górnym mocowaniu zbiornika. Co było przyczyną? - piasek.

  4. #14
    Użytkownik Znawca Avatar viader
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa 166 FL 2,4 jtdm 20V, 159SW 1,75 TBI TI
    Postów
    1,035

    Domyślnie

    To w końcu w alfie po fl jest osobna pompka do spryskiwaczy reflektorów, czy nie? Płyn na szyby leci a na reflektory nie. Spryskiwacze się podnoszą ale płyn nie leci, czasem coś tam się lekko posączy z jednej strony. Co może być przyczyną?

  5. #15
    ViP Znawca Avatar dareme89
    Dołączył
    02 2008
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    166 '04 2.4 20V
    Postów
    1,770

    Domyślnie

    jest osobna pompka po lifcie. wejdz pod auto i zobacz czy chodzi, jak mowisz ze cos tam sie saczy to pewnie chodzi. spryski wysuwaja sie pod cisnieniem i wystarczy ze delikatnie gdzies bedzie uciekac plyn i juz sie nie podniosa. u mnie podnosila sie jedna bo w drugiej dysza jedna wypadla i zaklejenie dziury nie pomoglo. ja odlaczylem w ogole ta pompke bo tylko pol zderzaka przez to mi sie brudzilo i plynu strasznie duzo szlo.

  6. #16
    Użytkownik Znawca Avatar viader
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa 166 FL 2,4 jtdm 20V, 159SW 1,75 TBI TI
    Postów
    1,035

    Domyślnie

    Skoro spryski podnoszą się pod ciśnieniem to pompka musi działać bo się bez problemu wysuwają. Znaczy się muszą być zatkane dysze. Nie mam pomysłu tylko jak je odetkać bo wydłubanie tych spryskiwaczy nie jest łatwe, nie chcę ciągnąć, aby czegoś nie połamać...

  7. #17
    ViP Znawca Avatar dareme89
    Dołączył
    02 2008
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    166 '04 2.4 20V
    Postów
    1,770

    Domyślnie

    bys musial zderzka sciagac, wyciagnac pompki, i wlac do nich jakis odkamieniacz. pytanie tylko czy jest to warte zachodu, uwierz mi ja czesciowo swoje naprawilem i jak zobaczylem te zacieki wszedzie to mnie kur* brala, ale fakt ja mam bzika na punkcie czystosci auta

  8. #18
    Użytkownik Romeo Avatar konrad251
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Leżajsk / Dublin
    Auto
    166 - Była
    Postów
    873

    Domyślnie

    Dysze spróbuj złapać jak są wysunięte i przzeczyścić igłą te malutkie otwory
    u mnie to pomogło bo były zawalone kamieniem
    Ale powiem Ci spryski świateł są zbędne moim zdaniem

  9. #19
    Użytkownik Znawca Avatar viader
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa 166 FL 2,4 jtdm 20V, 159SW 1,75 TBI TI
    Postów
    1,035

    Domyślnie

    Ja też mam bzika, auto pucuję co tydzień nawet jak jest czyste Też mnie te potencjalne zacieki martwią ale raz, że nie lubię jak coś nie działa, dwa w zimę mogą się przydać. Nie wiem też, czy na przeglądzie się ktoś nie czepi, chociaż zawsze mogę ściemniać, że mam za mało płynu.

Podobne wątki

  1. [146] wymiana pompki paliwowej- niegaśnie kontrolka
    Utworzone przez krzysiek77 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 23-10-2010, 18:31
  2. [145] Zbiorniczek oraz pompki spryskiwaczy szyb i reflektorów
    Utworzone przez as w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 01-10-2010, 18:29

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory