Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 25

Temat: Alfa szarpie, ale jest moc i nie kopci, ale "go to dealer". Dziwne dzwieki filmikach

  1. #11
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar jankes1979
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    GOSTYŃ
    Auto
    Alfa 159 1.9 JTDm 150KM+Fiat Idea 1.3 jtdm,FURA ŻONY;-)
    Postów
    372

    Domyślnie

    Cytat Napisał xrobcio Zobacz post
    Swiat mechaniki niestety jest mi jeszcze obcy, ale bede wertowac strony forum
    jankes1979 ladny kolor ma Twoja alfa
    Noooo,Twoja też
    a najlepsze jest to,że jest ich mało.

  2. #12
    Użytkownik Świeżak Avatar xrobcio
    Dołączył
    05 2013
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTDm 16V 150HP
    Postów
    167

    Domyślnie

    Dzis na chwile podlaczylem sie pod kompa i wykazal jeden blad P0203 Cylinder 3 injector. - "Powodem tego bledu jest fakt, ze ECU nie odebralo sygnalu z czunika. Blad obecnie jest nieaktywny ale zostal zapisany w pamieci. Skasuj bledy i obserwuj czy nie powroca. Kontrolka na desce zostala wlaczona przez ten blad.
    3 wtyczka od wtryskow (liczac od rozrzadu) byla delikatna mokra. Reszta suchutkie. Blad wykasowany, kosta przeczyszczona i alfa znormalnia. Mimo wszystko posprawdzam wszystko o czym pisaliscie.

  3. #13
    Użytkownik Ogier Avatar teiras
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Katowice - Kostuchna
    Auto
    156 2,4jtd 99r AZZURO NUVOLA 176.1KM 401.9 Nm Skrzynia 6b z 166
    Postów
    171

    Domyślnie

    My alfisty rozumiemy że podłączenie pod kompa to podłączenie pod alfadiaga albo pod FESa a jeśli twój wujaszek podłącza go pod bele co które sie łączy z ecu to całkiem możliwe że błędów nie widzi, sam miałem taki przypadek że kumpel z głupot podłączył mnie pod jakiś skaner z byle firmy komp sie połączył i a błędów nie ma żadnych, podłącz sie pod conajmniej fesa a litanie zobaczysz. Przez 3 ostatnie dni sie podłączam pod FES i zawsze mi wywala E.G.R jest zapisany ale nie aktywuje lampki. Jeżeli u ciebie nie halo z silnikiem to musisz mieć jakieś błedy, tym bardziej że masz polifta.Jeśli ktoś przyjmuje zakłady daje 20 zeta na przepływke i 20 zeta na zawór E.G.R ewentualnie dorzuce 10 zeta na każdy wtrysk. niemożliwe żeby 1.9 paliło 8l/100km no chyba że gaz w podłodze i do odciny

  4. #14
    Użytkownik Rowerzysta Avatar roj89
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Ropczyce
    Auto
    ALFA ROMEO 147 1,6 TS 16v______ ALFA ROMEO 156 lift 1.9JTD 115KM
    Postów
    76

    Domyślnie

    Cytat Napisał xrobcio Zobacz post
    2. Alfa od samego poczatku wydaje taki dzwiek z silnika jak na filmiku. Niestety dzwiek na pasuje do zadnego z dzwiekow ktore obejrzalem na YT. Co to za dzwieki?
    http://www.youtube.com/watch?v=z2I8d...ature=youtu.be
    Dzwiek jest najbardziej slyszalny od strony kierowcy, bo z pod maski chyba tlumi go pracujacy silnik. Konkretnie mam namysli dzwiek ktory slychac gdy obroty spadaja. To jakby delikatnie metaliczny dzwiek. Na filmiku slabo go slychac w realu bardziej. I nie chodzi mi o klekot z okolic akusa. Co to moze byc?
    Dokładnie mam ten sam dźwięk, strasznie irytuje!! Najlepiej to usłyszeć od 25 sekundy do końca. Koledzy pomóżcie to zdiagnozować?
    Ostatnio edytowane przez roj89 ; 31-08-2013 o 15:28

  5. #15
    Użytkownik Świeżak Avatar xrobcio
    Dołączył
    05 2013
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTDm 16V 150HP
    Postów
    167

    Domyślnie

    Wlasnie noga jest opanowana i raporty spalania z autocentrum wlasnie mnie dziwia od samego poczatku ze pali mi wiecej. Bede szukac dobrego i uczciwego goscia od wtryskow.
    Alfe podlaczalismy tylko pod multiecuscan. FESa wlasnie wczoraj pobralem i wygladal bardzo podobnie do multiecuscana nie przygladalem sie dokladnie w czym roznice bo nie mialem czasu. Alfadiag zainteresuje sie.

  6. #16
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    .... Na dzień dobry to masz przepływomierz do wymiany. ...
    A to już wymieniłeś? On ma wpływ na spalanie
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  7. #17
    Użytkownik Świeżak Avatar xrobcio
    Dołączył
    05 2013
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTDm 16V 150HP
    Postów
    167

    Domyślnie

    Nie moglem nic porobic, tylko na szybko kompa podlaczylem i odlaczylem wtyczki od wtryskow (3 wtyczka od rozrzadu byla mokra) ale na razie wyglada ze wszystko jest ok. Dzis dolalem do paliwa STP do czyszczenia ukladu paliwowego. Ale przeplywowke najprawdopodobnie wymienie tak czy siak bo doczytalem ze wytrzymuje okolo 160 000. Mam 174 000 i watpie aby byla wymieniana. Na razie auto jezdzi normalnie.
    Oprocz utraty plynu w chlodnicy i jakiegos wycieku w okolicach lewego halogenu (to jest olej) wszystko jest w porzadku. W tygodniu umowie sie na "przeglad" wszystkich bajerow z p.Jankiem z Bydgoszczy ktory specjalizuje sie w alfie. Chce aby wzial na kanal i dokladnie posprawdzal EGR czujniki etc + wyciek oleju i dlaczego plyn z chlodnicy zniknal do poziomu ponizej min. Znajomy sugeruje ze wyciek moze byc z intercoolera. Ale bede sugerowal sie opinia p.Janka

    EDIT:
    Ze spalaniem zauwazylem jeszcze jedna zaleznosc. Jadac rano do pracy, spalanie w Trip B na poczatku jest wysokie (wiadomo silnik zimny) np 10l-12l, ktore obniza sie do okolo 8,2-8.5l po dojechaniu do pracy. Okolo 10h w pracy auto caly czas stoi i wracajac z pracy do domu spalanie w Trip B z 8-10l spada do okolo 7l. Oczywiscie silnik od nowa musi sie nagrzac. Dzis wieczorem auto stalo okolo 4h i przed chwila po dojechaniu spadlo do 5.9L. Tak niskiego spalania w trip B nigdy jeszcze nie widzialem. Dlaczego spalanie w Trip B rozni sie, az tak bardzo w porownaniu jazda rano, a po poludniu? To dlatego ze w nocy temp jest nizsza o np 10st-15st w porownaniu do temp w ciagu dnia i silnik az tak bardzo reaguje na ta roznice temp noc a popoludniu? Bo zima przy -15 to chyba zaczne jezdzic autobusem. Aha trasa do pracy to jazda w miescie okolo 8km, raczej plynny ruch.
    Ostatnio edytowane przez xrobcio ; 31-08-2013 o 21:58

  8. #18
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar jankes1979
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    GOSTYŃ
    Auto
    Alfa 159 1.9 JTDm 150KM+Fiat Idea 1.3 jtdm,FURA ŻONY;-)
    Postów
    372

    Domyślnie

    na początek wymień ten badziewny termostat od punto,który Ci wuja wstawił na taki jak powinien być przy tym silniku,być może cały czas jeździsz na otwartym obiegu i zimnym silniku.Jak już to zrobisz to zalej auto pod korek,zrób jakieś 300km i znowu zalej pod korek.Później nieco prostej matematyki czyli to co wlejesz np.20ltr dzielisz przez to co przejedziesz i mnożysz x100. Jak poznamy ten wynik to możemy zacząć dyskutować o faktycznym spalaniu,infocenter narazie wsadź między bajki.
    p.s.olej przy lewym halogenie na 100% pochodzi z układu intercoolera(dziura w przewodzie lub poci się sam cooler).W temacie płynu chłodzącego to tyle,że jeśli nie przybyło Ci oleju to znaczy,że po prostu gdzieś sobie wycieka,pewnie jakaś opaska lub wąż,ewentualnie chłodnica albo o zgrozo rzeźba wuja przy termostacie,jest też szansa na to,że zwyczajnie się układ odpowietrzył,jak dolejesz to już nie powinno ubyć przy tym wariancie.

  9. #19
    Hanys Romeo Avatar george11
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    slask
    Auto
    GT, Lancia Ypsilon 1,3 JTD 03'było jest BMW 225xe, Ford Custom 2.0 2018.
    Postów
    2,252

    Domyślnie

    Cytat Napisał xrobcio Zobacz post
    Dzis na chwile podlaczylem sie pod kompa i wykazal jeden blad P0203 Cylinder 3 injector. - "Powodem tego bledu jest fakt, ze ECU nie odebralo sygnalu z czunika. Blad obecnie jest nieaktywny ale zostal zapisany w pamieci. Skasuj bledy i obserwuj czy nie powroca. Kontrolka na desce zostala wlaczona przez ten blad.
    3 wtyczka od wtryskow (liczac od rozrzadu) byla delikatna mokra. Reszta suchutkie. Blad wykasowany, kosta przeczyszczona i alfa znormalnia. Mimo wszystko posprawdzam wszystko o czym pisaliscie.
    bardzo czesto powodem przerywania i powuższego kodu jest luzna wtyczka wtryskiwacza, przeczysc podegnij styki ewentualnie dla sprzawdzenia pospinak je trytkami do wtrysku aby nie wpadały w wibracje podczas pracy silnika, jesli błąd sie nie pojawi wtyczki wtr. do wymiany.
    w 156 czestym powodem utraty płynu jest stan chłodnicy, sprawdz dokladnie jej stan.

    pzd.

  10. #20
    Użytkownik Fachowiec Avatar LukaSS
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Biała Podl./Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 JTD 16V 140KM; Yamaha XTZ 800 Super Tenere
    Postów
    2,540

    Domyślnie

    Przeczyść klapę gaszącą i okolice wlotu do kolektora dolotowego. Jak nie chcesz wymieniać przepływki to też ją przeczyść - zobaczysz czy pomoże. Elektromagnes z EGRu wybij i wyczyść.

Podobne wątki

  1. "VDC System Failure Go to dealer"
    Utworzone przez H_A_L_T_I w dziale 156
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 08-06-2020, 18:43
  2. Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 20-12-2015, 19:22
  3. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 07-12-2014, 20:10
  4. Volkswagen potwierdza - "Alfa Romeo jest bardzo interesująca"
    Utworzone przez Tuti w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 83
    Ostatni post / autor: 04-03-2010, 13:15

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory