Dzis na chwile podlaczylem sie pod kompa i wykazal jeden blad P0203 Cylinder 3 injector. - "Powodem tego bledu jest fakt, ze ECU nie odebralo sygnalu z czunika. Blad obecnie jest nieaktywny ale zostal zapisany w pamieci. Skasuj bledy i obserwuj czy nie powroca. Kontrolka na desce zostala wlaczona przez ten blad.
3 wtyczka od wtryskow (liczac od rozrzadu) byla delikatna mokra. Reszta suchutkie. Blad wykasowany, kosta przeczyszczona i alfa znormalnia. Mimo wszystko posprawdzam wszystko o czym pisaliscie.
My alfisty rozumiemy że podłączenie pod kompa to podłączenie pod alfadiaga albo pod FESa a jeśli twój wujaszek podłącza go pod bele co które sie łączy z ecu to całkiem możliwe że błędów nie widzi, sam miałem taki przypadek że kumpel z głupot podłączył mnie pod jakiś skaner z byle firmy komp sie połączył i a błędów nie ma żadnych, podłącz sie pod conajmniej fesa a litanie zobaczysz. Przez 3 ostatnie dni sie podłączam pod FES i zawsze mi wywala E.G.R jest zapisany ale nie aktywuje lampki. Jeżeli u ciebie nie halo z silnikiem to musisz mieć jakieś błedy, tym bardziej że masz polifta.Jeśli ktoś przyjmuje zakłady daje 20 zeta na przepływke i 20 zeta na zawór E.G.R ewentualnie dorzuce 10 zeta na każdy wtrysk. niemożliwe żeby 1.9 paliło 8l/100km no chyba że gaz w podłodze i do odciny
Wlasnie noga jest opanowana i raporty spalania z autocentrum wlasnie mnie dziwia od samego poczatku ze pali mi wiecej. Bede szukac dobrego i uczciwego goscia od wtryskow.
Alfe podlaczalismy tylko pod multiecuscan. FESa wlasnie wczoraj pobralem i wygladal bardzo podobnie do multiecuscana nie przygladalem sie dokladnie w czym roznice bo nie mialem czasu. Alfadiag zainteresuje sie.
Nie moglem nic porobic, tylko na szybko kompa podlaczylem i odlaczylem wtyczki od wtryskow (3 wtyczka od rozrzadu byla mokra) ale na razie wyglada ze wszystko jest ok. Dzis dolalem do paliwa STP do czyszczenia ukladu paliwowego. Ale przeplywowke najprawdopodobnie wymienie tak czy siak bo doczytalem ze wytrzymuje okolo 160 000. Mam 174 000 i watpie aby byla wymieniana. Na razie auto jezdzi normalnie.
Oprocz utraty plynu w chlodnicy i jakiegos wycieku w okolicach lewego halogenu (to jest olej) wszystko jest w porzadku. W tygodniu umowie sie na "przeglad" wszystkich bajerow z p.Jankiem z Bydgoszczy ktory specjalizuje sie w alfie. Chce aby wzial na kanal i dokladnie posprawdzal EGR czujniki etc + wyciek oleju i dlaczego plyn z chlodnicy zniknal do poziomu ponizej min. Znajomy sugeruje ze wyciek moze byc z intercoolera. Ale bede sugerowal sie opinia p.Janka
EDIT:
Ze spalaniem zauwazylem jeszcze jedna zaleznosc. Jadac rano do pracy, spalanie w Trip B na poczatku jest wysokie (wiadomo silnik zimny) np 10l-12l, ktore obniza sie do okolo 8,2-8.5l po dojechaniu do pracy. Okolo 10h w pracy auto caly czas stoi i wracajac z pracy do domu spalanie w Trip B z 8-10l spada do okolo 7l. Oczywiscie silnik od nowa musi sie nagrzac. Dzis wieczorem auto stalo okolo 4h i przed chwila po dojechaniu spadlo do 5.9L. Tak niskiego spalania w trip B nigdy jeszcze nie widzialem. Dlaczego spalanie w Trip B rozni sie, az tak bardzo w porownaniu jazda rano, a po poludniu? To dlatego ze w nocy temp jest nizsza o np 10st-15st w porownaniu do temp w ciagu dnia i silnik az tak bardzo reaguje na ta roznice temp noc a popoludniu? Bo zima przy -15 to chyba zaczne jezdzic autobusem. Aha trasa do pracy to jazda w miescie okolo 8km, raczej plynny ruch.
Ostatnio edytowane przez xrobcio ; 31-08-2013 o 21:58
na początek wymień ten badziewny termostat od punto,który Ci wuja wstawił na taki jak powinien być przy tym silniku,być może cały czas jeździsz na otwartym obiegu i zimnym silniku.Jak już to zrobisz to zalej auto pod korek,zrób jakieś 300km i znowu zalej pod korek.Później nieco prostej matematyki czyli to co wlejesz np.20ltr dzielisz przez to co przejedziesz i mnożysz x100. Jak poznamy ten wynik to możemy zacząć dyskutować o faktycznym spalaniu,infocenter narazie wsadź między bajki.
p.s.olej przy lewym halogenie na 100% pochodzi z układu intercoolera(dziura w przewodzie lub poci się sam cooler).W temacie płynu chłodzącego to tyle,że jeśli nie przybyło Ci olejuto znaczy,że po prostu gdzieś sobie wycieka,pewnie jakaś opaska lub wąż,ewentualnie chłodnica albo o zgrozo rzeźba wuja przy termostacie,jest też szansa na to,że zwyczajnie się układ odpowietrzył,jak dolejesz to już nie powinno ubyć przy tym wariancie.
bardzo czesto powodem przerywania i powuższego kodu jest luzna wtyczka wtryskiwacza, przeczysc podegnij styki ewentualnie dla sprzawdzenia pospinak je trytkami do wtrysku aby nie wpadały w wibracje podczas pracy silnika, jesli błąd sie nie pojawi wtyczki wtr. do wymiany.
w 156 czestym powodem utraty płynu jest stan chłodnicy, sprawdz dokladnie jej stan.
pzd.
Przeczyść klapę gaszącą i okolice wlotu do kolektora dolotowego. Jak nie chcesz wymieniać przepływki to też ją przeczyść - zobaczysz czy pomoże. Elektromagnes z EGRu wybij i wyczyść.