Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 25

Temat: Alfa szarpie, ale jest moc i nie kopci, ale "go to dealer". Dziwne dzwieki filmikach

  1. #1
    Użytkownik Świeżak Avatar xrobcio
    Dołączył
    05 2013
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTDm 16V 150HP
    Postów
    167

    Domyślnie Alfa szarpie,ale jest moc i nie kopci,ale "go to dealer".Dziwne dzwieki. 1.9 JTDM 16V

    Witam, problem dotyczy Alfy 156 SW 2005r 1.9 JTDM 16V (937A5000) ktora kupilem 3 miesiace temu. Auto z niemiec od pierwszego wlasciciela i przy kupnie mialo 170 000 przebiegu. I najprawdopodobniej przebieg jest real jak to ocenil wujek i znajomy mechanik po stanie silnika i kilku rzeczy. Jedyna ktora zapamietalem to zbiornik od plynu z chlodnica bo nie byl wymieniany i nie jest zzolkniety jak to we fiatach bywa
    Przy zakupie wiadomo bylo ze swieca/swiece beda do wymiany bo ikonka swiecila sie dosc dlugo, ale auto odpalalo bez zadnych problemow. O problemie swiecy napisze pozniej.

    Po kupnie autko pojechalo odrazu do wujaszka ktory od zawsze mial fiaty i wymienil:
    Filtr oleju i olej na mobil super 3000 x1 5w40 (poprzednio tez byl 5w40)
    Filtr powietrza, filtr kabinowy, filtr paliwa (jakis zamiennik ze znizka 60zl)
    Plyn DOT 4, plyn do wspomagania na hipol ATF orlen.
    Dota i do wspomagania niby nie trzeba bylo wymieniac, ale wole miec spokojna glowe i wiedziec dokladnie co i kiedy

    Auto sie nie dogrzewalo i wymienil termostat. Kupil do Fiata Punto JTD (130zl ze znizka). Najbardziej pasowaly katy wyjsc/wyjsc wezykow. Czujnik jest ze starego termostatu. Poczytalem i teraz wiem ze zrobilsmy blad zalujac na odpowiedni termostat do alfy. Ale coz teraz zrobic... Auto dogrzewa sie bardziej, w korku czasem osiaga 90st, na codzien w miescie przy obecnych temp jest okolo 75st. W trasie okolo 70st.
    Przy okolo 171 000km wujek wlal jakis plyn do czyszczenia wtryskow tak profilaktycznie (chyba jakis no name, na pewno nie STP).

    Przyszedl czas na odbior auta, i co sie stalo? Alfa jadac do mnie (po okolo 4km jazdy) zaczala szarpac, stracila moc na kompie motor control system failure. Juz nie pamietam czy nie szlo jej odpalic czy odpalala. Na szybko w necie znalazlem poradnik “Motor Control System Failure” - co z tym zrobić autorstwa Macka-156 i po odpieciu czujnika cisnienia doladowania polepszylo sie lub znormalniala - nie pamietam.
    Wiec alfa odrazu wrocila do wujaszka i wyczyscil ten czujnik doladowania cisnienia i EGR ktore byly bardzo zasyfione. Kolektora chyba nie czyscil. Od niedawna ma kabelek do kompa i zczytalismy bledy (bo tylko to na razie potrafimy). Ponizej 2 screeny z bledami.
    http://imageshack.us/a/img196/8882/89ln.jpg
    http://imageshack.us/a/img21/8757/xaa0.jpg
    Bledy skasowalismy. Alfa znormalniala. Wszystko bylo ok po za chyba wysokim spalaniem 9-10L (bez klimy). Ale tlumaczylem sobie to tym ze fajnie sie odpycha przez ciezka noge no i jazda po miescie. Aha komp pokazywal srednie spalaie 6.5L, a real spalanie to okolo 9-10L.
    Po okolo miesiacu noge opanowalem spalanie spadlo do okolo 8l. Wujek mowi ze to dalej przez noge, ale juz ogarnalem i jezdze spokojnie, a spalanie dalej jest wysokie. Niedawno pozyczylem alfe tesiowi, zrobil 170km w trasie z klima i wyszlo mu 8.5L /100km. Przed wyjazdem alfa zatankowana po korek po przyjezdzie rowniez. Inna noga a tez pali...
    Obecnie jezdze spokojnie i pali okolo 8L. Spokojnie sie rozpedzam, zmieniam biegi przy okolo 2700-3000obr, fakt prawie caly czas miasto.



    Ale do rzeczy. Przed wyjadem nad morze (poczatek sierpnia) alfa znow zaczela szarpac i znow ten sam blad motor control system failure. Pojechalem do wujka, wyjal wtyczki od wtryskow wykasowal 2 blady. P0630 preheating control unit i P0203 Cylinder 3 injector (niskie napiecie, blad nieaktywny). Alfa znow normalna w jezdzie i bez bledow. Pojechalismy na weekend nad morze i od wykasowania bledu zrobilem wtedy okolo 200km i alfa zaczela szarpac, znow blad. Weekend nad morzem i alfa 2 dni stala nieodpalana. W dniu wyjazdu mila niespodzianka, blad zniknal, ale po 5 minutach jazdy powrot bledu. Powrot z nad morza to 70-80km/h delikatne przyspieszanie bo juz szarpalao ostro. Na orlenie wlalem jej STP do czyszczenia wtryskow (mialem okolo 40l w baku wiec stezenie bylo wieksze niz podaje producent bo na 50-60L). Po przejechaniu okolo 100km wjechalismy w mokry las (byc moze to zbieg okolicznosci), ale alfa przestawala szarpac. Szarpala jeszcze, ale delikatnie. Pozniej przestala szarpac, nastepnie znow delikatne szarpanie i znow przestala i pozniej jedzila normlanie.
    Alfa pojechala do ASO w Bydoszczy na wymiane swiecy i diagnoze. Oczywscie bledow na kompie ani motor faiulre juz nie bylo i "jak mamy sprawdzic sprawny samochod". W kazdym badz razie niby pojezdzili po miescie z kompem i posprawdzali i wszystko ok. Wymienili 2 swiece z tego jedna z nich sie rozwalila, ale wiedzielismy o tym juz przy kupnie auta. Po kupnie gdy sprawdzalismy ile swiec bedzie do wymiany to po odkreceniu trzeciej swiecy caly zarnik zostal w srodku. Czesc wystawala kilka cm na zewnatrz a reszta w srodku i tak sie zarnik przyspawal do czegos w srodku, ze w zaden sposob nie moglismy wyjac. Wujek zostawil to serwisowi. ASO tez powiedzial ze juz mysleli ze nie dadza sobie z tym rady. Rzeczywiscie nie bylo ciekawie z ta swieca. 2 swiece + wymiana i wyjecie zarnika + diagnozna po ktorej stwierdzono ze wszystko jest ok kosztowala mnie 300zl ze znizka wujaszka bo ma tam kogos w serwisie.

    Po odebraniu alfy z ASO wszystko ok, az do wczoraj. Czyli okolo 2 tyg bylo okej. Teraz znow szarpie i Motor Control System Failure. Niestety nie moge teraz podjechac do wujka nawet zeby zobaczyc bledy bo nie bedzie go na miejscu przez jakis czas.

    Tak jak wczesniej, wydaje mi sie ze alfa od dolu slabo sie odpycha. Chyba nie kopci przy depnieciu przynajmniej nie widze tego w lustrze. Moc raczej ma, chociaz nie jestem pewien czy cala.

    Gdy wujek wroci chce, aby znow zajrzal do alfy. Chce abyscie napisali co mamy sprawdzic. Tzn bardziej wujek bo ja jestem laikiem w sprawach mechanicznych. Z tego co sie naczytalem to przy moich objawach trzeba sprawdzic:



    Overboosta - "na odpalonym silniku odpinasz kostke a druga osoba sprawdza w tym czasie czy porusza się sztanga sterująca zmienną geometrią turbiny" ??
    Wezyki podcisnienia czy nie sa popekane
    EGR i czujnik podcisnienia przeczyscic
    Przeplywowke, calkowicie odlaczyc i pojezdzic bez niej?
    Kolektor, jak?
    Wtryski lub pompe CR? Wtryski i pompe lepiej sprawdzic u speca ktory konkretnie specjalizuje sie w tym temacie?
    Przewinelo mi sie przez oczy ze trzeba sprawdzic tez kable. Chodzi tylko o te wtyczki przy wtryskach?
    Co jeszcze warto sprawdzic?

    1. Czy problem z ta swieca ktora nie grzala i zarnik byl przyspawany mogl miec jakis wplyw na dolegliwosci alfy?

    2. Alfa od samego poczatku wydaje taki dzwiek z silnika jak na filmiku. Niestety dzwiek na pasuje do zadnego z dzwiekow ktore obejrzalem na YT. Co to za dzwieki?
    http://www.youtube.com/watch?v=z2I8d...ature=youtu.be
    Dzwiek jest najbardziej slyszalny od strony kierowcy, bo z pod maski chyba tlumi go pracujacy silnik. Konkretnie mam namysli dzwiek ktory slychac gdy obroty spadaja. To jakby delikatnie metaliczny dzwiek. Na filmiku slabo go slychac w realu bardziej. I nie chodzi mi o klekot z okolic akusa. Co to moze byc?

    3. Dzis jeszcze uslyszalem jakies syczenie z tych okolic.
    http://www.youtube.com/watch?v=e2yQz...ature=youtu.be
    To chyba nie jest normalne?

    4. Jesli okaze sie trzeci wtrysk bedzie musial byc naprawiany/regenerowany to czy moze byc tak ze reszta bedzie w miare ok i tylko 1szt bedzie trzeba sie zajac? Czy warto kupic uzywane wtryski?

    Aha dodam ze paliwo do alfy zawsze lalem na tym samym statoilu. Ostatnio zmienilem na shella i problem z autem dalej ten sam.
    Ostatnio edytowane przez xrobcio ; 29-08-2013 o 18:14

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,617

    Domyślnie

    Napisałeś wypracowanie i nic z niego nie wynika - no chyba to że twój wujek chce alfę przerobić na punto - po takich operacjach to bedzie jeździła jak punto... Błędy skasowane, ale to nie naprawa, jakie błędy wróciły? Na dzień dobry to masz przepływomierz do wymiany. I nie oddawaj tego w ręce wujka bo znowu włoży jakiś wynalazek. EGR szczelny, elektromagnes działa? Wygląda jeszcze na uszkodzenie czujnika ciśnienia doładowania - czyszczenie nie pomoże tylko wymiana. Używane wtryski to już masz - małoprawdopodobne że padły raczej wtyczki się poluzowały
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  3. #3
    Użytkownik Świeżak Avatar xrobcio
    Dołączył
    05 2013
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTDm 16V 150HP
    Postów
    167

    Domyślnie

    Chcialem napisac jakie mialem wczesniej problemy i one sie powielaja. Pod kompa podepne gdy wroci wujek i zobaczymy aktualne bledy.
    Elektromagnes, masz na mysli overboost?

    EDIT
    A wtryski i pompe CR mozna smialo wykluczyc? Bo po wlaniu STP do czyszczenia wtryskow alfa przestala szarpac.
    Ostatnio edytowane przez xrobcio ; 29-08-2013 o 19:17

  4. #4
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar jankes1979
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    GOSTYŃ
    Auto
    Alfa 159 1.9 JTDm 150KM+Fiat Idea 1.3 jtdm,FURA ŻONY;-)
    Postów
    372

    Domyślnie

    Cytat Napisał xrobcio Zobacz post
    Chcialem napisac jakie mialem wczesniej problemy i one sie powielaja. Pod kompa podepne gdy wroci wujek i zobaczymy aktualne bledy.
    Elektromagnes, masz na mysli overboost?

    EDIT
    A wtryski i pompe CR mozna smialo wykluczyc? Bo po wlaniu STP do czyszczenia wtryskow alfa przestala szarpac.
    tak na moje to ten Twój wujek traktuje Twoje auto jak królika doświadczalnego,mnogość tych błędów wynika chyba z tego,że próbował uruchomić silnik z wypiętymi wszystkimi kostkami które miał w zasięgu ręki.Na początek sprawdź dokładnie kostki przy wtryskiwaczach,być może któraś słabo łączy,ale wtedy byłby błąd jednego wtrysku a nie wszystkich.No i niech ktoś Ci wykręci EGR jeszcze raz i sprawdzi cewkę(elektromagnez)czy działa tak jak powinien,Maciek też zwraca Ci na to uwagę.Czysty zawór nie świadczy o tym,że będzie działał prawidłowo.Ta część jest droga,a z doświadczenia wiem,że można ją naprawić.
    Generalnie,zrób tak.Niech ktoś skasuje Ci błędy i jeźdź do czasu następnego MCSF,wtedy pod komp i patrz które błędy wróciły i na tym skup uwagę.
    Moim zdaniem marne są szansę,że masz tyle usterek co błędów.W sumie to masz jeden duży błąd który też wykasuj....wuja który Ci auto psuje.

  5. #5
    Użytkownik Fachowiec Avatar maly_777
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 156 FL SW 1.9 16V
    Postów
    2,520

    Domyślnie

    Elektromagnes w zaworze EGRa.
    Wtrysków bym nie wykluczał.

    KODOWANIE KLUCZY (Giulia Stelvio 159 inne)
    Konwersje USA->EU
    UPDATE MAP DO NAJNOWSZYCH 2023 (1,2,3 generacja), również z rynków USA
    KODOWANIE (używanych) RADARÓW ACC/DASM, BLISSów, zmiana radia i aktywacja AA/CP offline

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar malin2k5
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Połczyn-Zdrój
    Auto
    Giulietta QV Nero Etna, Alfa Romeo 156 SW '02 BLU VELA, 126p '78
    Postów
    4,105

    Domyślnie

    Jeśli Twój wujek zabrał się za odłączanie konektorów elektrycznych, to nic dziwnego że miałeś taką długą listę błędów.
    Znajdź kogoś w swojej najbliższej okolicy, podłącz Alfę pod kompa i sprawdź które błędy wróciły (na pewno zapisały się w ECU skoro wywaliło Ci MCSF), bez tego to takie trochę wróżenie z fusów
    Może to być nie działający elektromagnes w EGR ale równie dobrze może to być coś innego...

  7. #7
    Użytkownik Świeżak Avatar xrobcio
    Dołączył
    05 2013
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTDm 16V 150HP
    Postów
    167

    Domyślnie

    Cytat Napisał jankes1979 Zobacz post
    ...ale wtedy byłby błąd jednego wtrysku a nie wszystkich.
    Te 2 screeny z bledami dotyczna awarii ktora byla po kupnie auta, wtedy pierwszy raz podlaczylismy alfe pod kompa. Calkiem mozliwe ze na trasie bez kluczy wujek posilkowal sie odlaczeniem czego sie da

    Ok, ale zrobie tak jak piszecie.

    A syczenie z okolic pompy cr, interesowac sie tym?
    Ostatnio edytowane przez xrobcio ; 29-08-2013 o 19:59

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar borsukmax
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    piotrków trybunalski
    Auto
    ALFA ROMEO 156 1.8 106KW TS
    Postów
    531

    Domyślnie

    z alfami tak juz jest ,alfy musisz się nauczyć,alfa przeprowadzi cie przez świat mechaniki,jest to ogromnie cudowne auto,im więcej wydasz na części tym bardziej ja pokochasz,ja po 7 latach jazdy 156 ,na ucho wyczuwam czy to wahacz czy tylko końcówka,ostatnio prawie pobiłem sie z mechanikiem ponieważ 2,5 koła w zawieszenie wydane i tak wali,a jemu gum sie nie chciało wymienić na na stabilizatorze,to forum jest jak biblia czytaj i rozumuj,a z Wujasem flachę wypij,to nie jest ww

  9. #9
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar jankes1979
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    GOSTYŃ
    Auto
    Alfa 159 1.9 JTDm 150KM+Fiat Idea 1.3 jtdm,FURA ŻONY;-)
    Postów
    372

    Domyślnie

    ogarnij najpierw jeden temat,mam polifta 140km i też słychać syczenie przy pompie,ale to jest dźwięk dyskusyjny i do końca nie wiadomo skąd pochodzi.To terkotanie z filmiku na yt też mam,ale dopiero po rozgrzaniu silnika,na zimno tego nie ma.Narazie tego nie ruszam,ewentualnie przy wymianie rozrządu,bo podejrzewam,że może to być dźwigienka zaworowa.

  10. #10
    Użytkownik Świeżak Avatar xrobcio
    Dołączył
    05 2013
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTDm 16V 150HP
    Postów
    167

    Domyślnie

    Swiat mechaniki niestety jest mi jeszcze obcy, ale bede wertowac strony forum
    jankes1979 ladny kolor ma Twoja alfa

Podobne wątki

  1. "VDC System Failure Go to dealer"
    Utworzone przez H_A_L_T_I w dziale 156
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 08-06-2020, 18:43
  2. Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 20-12-2015, 19:22
  3. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 07-12-2014, 20:10
  4. Volkswagen potwierdza - "Alfa Romeo jest bardzo interesująca"
    Utworzone przez Tuti w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 83
    Ostatni post / autor: 04-03-2010, 13:15

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory