Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 33

Temat: Problem ze zmianą kierunku nawiewu

  1. #11
    Użytkownik Romeo Avatar yoozef
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Warszawa / Płock
    Auto
    była: Alfa Romeo 166 v6 3.0 Super '98
    Postów
    1,098

    Domyślnie

    Ja nie rozbierałem tego nigdy, ale na forum co-nieco było:
    http://www.forum.alfaholicy.org/166/..._nadmuchu.html
    moja była Bella...

  2. #12
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar kamko25
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    dolny śląsk
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 JTDm 20v 2006r. Distinctive. Była 156 SW 2.4 Jtd 10v 2002r
    Postów
    446

    Domyślnie

    Przeglądałem forum ale nie sumie nie ma konkretnych informacji co do problemu ze zmianą kierunku nawiewu. Podobne problemy do mojego mają też inni uzytkownicy, ale widać ze chyba nikt konkretnie tego nie rozbierał. Zastanawiam się czy rozbebeszać to wszystko i szukać tego siłownika bo to zacinanie się kierunku nadmuchu jest strasznie irytujące ale roboty na dwa dni i auto uziemione.

    - - - Updated - - -

    pyt.1 gdzie znajduje się siłownik(silniczek) sterujący rozdziałem kierunków nawiewu?
    pyt.2 gdzie znajduje się siłownik(silniczek) sterujący dozowaniem powietrza ciepłe/zimne?

  3. #13
    Użytkownik Romeo Avatar jacek83
    Dołączył
    01 2012
    Auto
    alfa romeo 166 2.4 jtd 150km 2001r
    Postów
    1,074

    Domyślnie

    Ja rozbierałem i jest z tym masa zabawy. Trzeba wyjąć ściankę grodziową oddzielającą silnik od nagrzewnicy. masa rozkręcania tzn: filtr paliowa, komputer, cała skrzynka bezpieczników + cała masa przewodów, klimy nie trzeba rozpinać. Opisywałem kiedyś problem z paleniem bezpiecznika przy zmianach nawiewu. Klapki sterujące masz na wierzchu po zdemontowaniu nagrzewnicy. Warto sprawdzić także klapkę przy obiegu zamkniętym, w moim przypadku to ona robiła zamieszanie. Pękła owalna prowadnica która zamyka/otwiera klapkę.

  4. #14
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar kamko25
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    dolny śląsk
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 JTDm 20v 2006r. Distinctive. Była 156 SW 2.4 Jtd 10v 2002r
    Postów
    446

    Domyślnie

    No właśnie... czytałem w innym wątku że w wersji po lifcie, czyli takiej jak ja mam, nagrzewnica została umieszczona w innym miejscu ze wzgledu sporą ilosć usterek powodowaną jej niezbyt trafnym umiejscowieniem. U mnie jest też webasto. Rozbierał to ktoś w wersji po FL

  5. #15
    Użytkownik Znawca Avatar kubicze
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Wrocław, Poland
    Auto
    AR Spider 3.0 V6 98 rok Hardtop
    Postów
    1,306

    Domyślnie

    ciężko mi w to uwierzyć, żeby nagrzewnica była w innym miejscu w wersjach po i przed FL, po za tym w autach po FL wyciek z nagrzewnicy zalewa to samo co przed FL
    Była AR 166 3.0 V6 24V, 156 GTA, 164 3.0 V6 12V
    Jest Spider 3.0 V6


  6. #16
    Użytkownik Romeo Avatar jacek83
    Dołączył
    01 2012
    Auto
    alfa romeo 166 2.4 jtd 150km 2001r
    Postów
    1,074

    Domyślnie

    kolego kamko po prostu musisz się za to zabrać, puki nie zaczniesz rozbierać nie dowiesz się. Jeśli chodzi o wygląd wizualny nie oszukując się, różnicą jest pokrywa silnika

  7. #17
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar kamko25
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    dolny śląsk
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 JTDm 20v 2006r. Distinctive. Była 156 SW 2.4 Jtd 10v 2002r
    Postów
    446

    Domyślnie

    Cytat Napisał jacek83 Zobacz post
    Jeśli chodzi o wygląd wizualny nie oszukując się, różnicą jest pokrywa silnika
    Różnicą jest cały motor (a przynajmiej góra) bo przed FL nie było JTD 20v a ja właśnie taki mam. Muszę w jakiś wolny dzień się za to zabrać.

  8. #18
    Użytkownik Romeo Avatar jacek83
    Dołączył
    01 2012
    Auto
    alfa romeo 166 2.4 jtd 150km 2001r
    Postów
    1,074

    Domyślnie

    Ale ja nie mówię o konstrukcji silnika, tylko o układzie sterującym nawiewem.

  9. #19
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar kamko25
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    dolny śląsk
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 JTDm 20v 2006r. Distinctive. Była 156 SW 2.4 Jtd 10v 2002r
    Postów
    446

    Domyślnie

    Nie wiem nie miałem obydwu w ręku więc się nie wypowiem, ale z kolei czytałem gdzieś że właśnie nagrzewnica w wersji po FL została poprawiona i lekko przesunięta ze względu na częste problemy min. z wyciekającym płynem.

  10. #20
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar kamko25
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    dolny śląsk
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 JTDm 20v 2006r. Distinctive. Była 156 SW 2.4 Jtd 10v 2002r
    Postów
    446

    Domyślnie

    Krew mnie zalewa z tymi nawiewami, blokują się już co chwilę a teraz jeszcze na domiar złego dmucha tylko zimnym powietrzem. Kidyś przez chwilę też się zacieło i dmuchało zimnym. Na ICSie wszystko się ustawia normalnie, nie ma żadnych błędów. Może FES jakieś błedy pokaże.

Podobne wątki

  1. Nie działa regulacja kierunku nawiewu(szyby,nogi itd)
    Utworzone przez Pjona156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 18-09-2018, 10:08
  2. regulacja kierunku nawiewu -brak
    Utworzone przez RobertWroc w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 03-09-2015, 20:18
  3. [145] nie moge przekręcić kierunku nawiewu na sama szybe
    Utworzone przez bulan74 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 05-02-2012, 11:20
  4. [145] Pokrętło kierunku nawiewu
    Utworzone przez monter w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 05-10-2011, 07:39
  5. Brak regulacji kierunku nawiewu
    Utworzone przez kos w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 15-10-2009, 15:06

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory