Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 20

Temat: Szarpanie przy ruszaniu, hydraulika?

  1. #11
    Użytkownik Świeżak Avatar marioroza
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    bydgoszcz
    Auto
    AR 156 1.9 JTD 115 KM 2001, Chevrolet Captiva 2.0 VCDI 150 KM, 4x4
    Postów
    156

    Domyślnie

    U mnie nie było żadnej różnicy po wymianie wysprzęglika. Ale u niektórych pomogło.

  2. #12
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar creaf
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159 1.9 SW
    Postów
    324

    Domyślnie

    A w jakim stanie go miałeś?

    Mi się wydaje że ta osłona u mnie już musi być długo pęknięta bo drążek pod nią jest szorstki...
    Była: 156 1.9JTD SP3

  3. #13
    Użytkownik Świeżak Avatar marioroza
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    bydgoszcz
    Auto
    AR 156 1.9 JTD 115 KM 2001, Chevrolet Captiva 2.0 VCDI 150 KM, 4x4
    Postów
    156

    Domyślnie

    Osłona była właściwie rozerwana na dwie części poza tym nie wnikałem w jego stan.

  4. #14
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar RAV1986
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Korczyna koło Krosna
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.4 JTD 136 KM 1999 r.
    Postów
    54

    Domyślnie

    Witam u mnie 2.4 podczas ruszania z małą ilością gazu dochodziło do szarpania, a znikło po wymianie koła pasowego wału korbowego które wymieniałem ponieważ pasek micro mi podskakiwał na jałowym. Wysprzęglik wymieniałem 2 lata temu później sprzęgło, a dopiero po wymianie koła pasowego szarpanie znikło. Może to tylko w moim przypadku a może komuś coś podpowie.

  5. #15
    Użytkownik Świeżak Avatar marioroza
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    bydgoszcz
    Auto
    AR 156 1.9 JTD 115 KM 2001, Chevrolet Captiva 2.0 VCDI 150 KM, 4x4
    Postów
    156

    Domyślnie

    To koło pasowe wału to jest coś w rodzaju dwumasu? czy jest jednolite. Są różnice między JTD a JTDm w tych kołach?

  6. #16
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar RAV1986
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Korczyna koło Krosna
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.4 JTD 136 KM 1999 r.
    Postów
    54

    Domyślnie

    Koło pasowe w jtd ma tłumiki drgań. http://allegro.pl/kolo-pasowe-alfa-r...368803208.html
    Stare koło środek miało zalany gumą tylko od zewnętrznej strony, nowe koło DAYCO jest zalane po obu stronach i jest odrobinę grubsze.

  7. #17
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar creaf
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159 1.9 SW
    Postów
    324

    Domyślnie

    Dopiero wczoraj się rozejrzałem z mechanikiem przy aucie.

    Wysprzęglik: ta osłona gumowa ochrania tylko bolec który można było wyjąć, po wyjęciu trzeba było odkręcić odpowietrznik żeby cofnąć tłoczek, odpowietrzyliśmy sprzęgło jednak później stwierdziłem że pedał opadł i jest znacznie krótszy skok, pewno trzeba operacje odpowietrzania powtórzyć ale to po zaaplikowaniu zestawu naprawczego bo wydaje mi się że to szarpanie jest mniejsze, w przyszłym tygodniu to wymienię.

    Poduszki: odkręciliśmy mocowania wszystkich i żadnych luzów nie ma, może poduszka być zużyta w taki sposób że powoduje szarpanie a z zewnątrz tego nie widać?

    Jedynie ta poduszka najbardziej z tyłu(centralna koło wydechu) jest tak jakby podcięta(od strony silnika) i śruba która ją mocuje jest skrzywiona, musiałem zaryć gdzieś(dziki parking koło GK...) spodem auta.

    U mnie najpierw będzie robota wysprzęglika i wymiana tej tylnej poduszki.

    Jeszcze muszę przeguby wewnętrzne sprawdzić, niby osłony całe ale nie wiem czy nie mają luzu. Szczególnie prawa półoś która rok temu wymieniałem ale kupiłem maxgear'a(za głupotę się płaci...)

    Jak coś ruszy to dam znać
    Była: 156 1.9JTD SP3

  8. #18
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar MADMAN
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    GŁOGÓW
    Auto
    156 SPORTWAGON 2.4 JTD CF3
    Postów
    255

    Domyślnie

    Cytat Napisał marioroza Zobacz post
    Witam. Problem szarpania przy ruszaniu zgłębiam od lat. Wymieniłem:
    -- kompletne sprzęgło, (dwumas sprawdzany i jest ok.)
    -- wysprzęglik wraz z odpowietrzeniem układu
    ponadto sprawdziłem kilka razy poduszki pod skrzynią i wszystkie inne.
    sprawdziłem na tyle ile mogłem układ dolotowy i jest ok.
    pozostała jeszcze do sprawdzenia / wymiany pompka sprzęgła bo to chyba ostatni element chociaż raczej działa poprawnie.
    Aha i ostatnio przeguby dostały luzu. To by było tyle i szarpanie przy ruszaniu jest nadal.
    Jeśli wygrasz walkę to koniecznie się odezwij.
    pozdrawiam.
    Ściądnij gumową osłonkę na pompce sprzęgła, naciśnij pedał wtedy do cylindra pryśnij smarem w spray u, lub silikonem.Wczoraj tak zrobiłem szarpanie przy zmianie biegów ,szczególnie na 2 biegu zniknęło.

  9. #19
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar creaf
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159 1.9 SW
    Postów
    324

    Domyślnie

    U mnie nastąpił przełom


    2 tygodnie temu byłem posprawdzać poduszki, widocznych uszkodzeń nie było i mechanik powiedział że może to wymienić jeśli chcę ale on absolutnie nie gwarantuje że to powód szarpania. Zdecydowałem się na wymianę tylnej bo jako jedyna miała widoczne uszkodzenia a do tego wyszło że gdzieś uwadziłem i śruba była skrzywiona.

    Za poduszkę zapłaciłem 78zł a śruby są 2 różniące się długością 10cm kosztuje koło 5zl a 12cm koło 25zł, mi w 2001 110KM weszła 12cm.

    Stara wygląda tak:
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSC_0091.jpg
Wyświetleń:	109
Rozmiar:	90.2 KB
ID:	107787Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSC_0092.jpg
Wyświetleń:	119
Rozmiar:	79.8 KB
ID:	107788Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSC_0094.jpg
Wyświetleń:	143
Rozmiar:	70.7 KB
ID:	107789

    Czy to coś zmieniło? Nie wiem bo równolegle był robiony wysprzęglik

    Kolejnym punktem był wysprzęglik a dokładnie pęknięta osłona tego popychacza. Kupiłem zestaw naprawczy ale mój mechanik sugerował że jeśli nie cieknie to nie ma sensu wymieniać uszczelniaczy. Dla mojego spokoju wyjęliśmy to z auta żeby obejrzeć i po wyciśnięciu z niego płynu poleciała kompletnie czarna maź! Sam tłoczek chodził bardzo delikatnie i bez żadnych oporów. Jak wcześniej tam zaglądaliśmy to po zdjęciu popychacza nie mogliśmy tego złożyć, po wywaleniu tego płynu zupełnie inna bajka. Przy odpowietrzaniu bardzo dużo płynu wylaliśmy żeby pozbyć się tego starego i szarpanie przy ruszaniu zniknęło w zasadzie do zera! Myślę że za to co pozostało odpowiada jednak poduszka pod skrzynią którą wymienię za tydzień. Z pewnością różnica jest kolosalna.

    W przyszłym tygodniu wymienię płyn hamulcowy na kompletnie nowy. Swoją drogą od kupna auta chyba tego nie robiłem ani mechanik do którego wcześniej jeździłem mi tego nie zasugerował A może był wymieniony zaraz po kupnie tyle że to było 4 lata temu i miał prawo się popsuć, szczerze nie pamiętam? W zbiorniczku płyn jest czyściutki ale to co wypłynęło z wysprzęglika było kompletnie czarne.

    Doczytałem że płyn powinno się wymieniać co 2 lata a ja 4 jeździłem bez wymiany, tragedia, tym bardziej że to tak niewiele kosztuje :/
    Była: 156 1.9JTD SP3

  10. #20
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Milicz
    Auto
    jest 156 1,9 power by Cinek 177KM ----> GT power by Cinek 188KM / 380Nm ;-)
    Postów
    1,262

    Domyślnie

    u mnie szarpało jak miałem krzywą tarczę

Podobne wątki

  1. Szarpanie przy ruszaniu
    Utworzone przez JaTaNu w dziale 147
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 19-04-2012, 12:05
  2. 2.4 jtd szarpanie przy ruszaniu...
    Utworzone przez mati91lbn w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 22-11-2011, 19:30
  3. Szarpanie przy ruszaniu
    Utworzone przez odzi w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 19-04-2011, 08:10
  4. [146] Szarpanie przy ruszaniu
    Utworzone przez autista146 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 15-11-2010, 17:59
  5. [145] Szarpanie przy ruszaniu
    Utworzone przez Wit w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 20-05-2010, 22:02

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory