U mnie nie było żadnej różnicy po wymianie wysprzęglika. Ale u niektórych pomogło.
U mnie nie było żadnej różnicy po wymianie wysprzęglika. Ale u niektórych pomogło.
A w jakim stanie go miałeś?
Mi się wydaje że ta osłona u mnie już musi być długo pęknięta bo drążek pod nią jest szorstki...
Była: 156 1.9JTD SP3
Osłona była właściwie rozerwana na dwie części poza tym nie wnikałem w jego stan.
Witam u mnie 2.4 podczas ruszania z małą ilością gazu dochodziło do szarpania, a znikło po wymianie koła pasowego wału korbowego które wymieniałem ponieważ pasek micro mi podskakiwał na jałowym. Wysprzęglik wymieniałem 2 lata temu później sprzęgło, a dopiero po wymianie koła pasowego szarpanie znikło. Może to tylko w moim przypadku a może komuś coś podpowie.
To koło pasowe wału to jest coś w rodzaju dwumasu? czy jest jednolite. Są różnice między JTD a JTDm w tych kołach?
Koło pasowe w jtd ma tłumiki drgań. http://allegro.pl/kolo-pasowe-alfa-r...368803208.html
Stare koło środek miało zalany gumą tylko od zewnętrznej strony, nowe koło DAYCO jest zalane po obu stronach i jest odrobinę grubsze.
Dopiero wczoraj się rozejrzałem z mechanikiem przy aucie.
Wysprzęglik: ta osłona gumowa ochrania tylko bolec który można było wyjąć, po wyjęciu trzeba było odkręcić odpowietrznik żeby cofnąć tłoczek, odpowietrzyliśmy sprzęgło jednak później stwierdziłem że pedał opadł i jest znacznie krótszy skok, pewno trzeba operacje odpowietrzania powtórzyć ale to po zaaplikowaniu zestawu naprawczego bo wydaje mi się że to szarpanie jest mniejsze, w przyszłym tygodniu to wymienię.
Poduszki: odkręciliśmy mocowania wszystkich i żadnych luzów nie ma, może poduszka być zużyta w taki sposób że powoduje szarpanie a z zewnątrz tego nie widać?
Jedynie ta poduszka najbardziej z tyłu(centralna koło wydechu) jest tak jakby podcięta(od strony silnika) i śruba która ją mocuje jest skrzywiona, musiałem zaryć gdzieś(dziki parking koło GK...) spodem auta.
U mnie najpierw będzie robota wysprzęglika i wymiana tej tylnej poduszki.
Jeszcze muszę przeguby wewnętrzne sprawdzić, niby osłony całe ale nie wiem czy nie mają luzu. Szczególnie prawa półoś która rok temu wymieniałem ale kupiłem maxgear'a(za głupotę się płaci...)
Jak coś ruszy to dam znać![]()
Była: 156 1.9JTD SP3
U mnie nastąpił przełom
2 tygodnie temu byłem posprawdzać poduszki, widocznych uszkodzeń nie było i mechanik powiedział że może to wymienić jeśli chcę ale on absolutnie nie gwarantuje że to powód szarpania. Zdecydowałem się na wymianę tylnej bo jako jedyna miała widoczne uszkodzenia a do tego wyszło że gdzieś uwadziłem i śruba była skrzywiona.
Za poduszkę zapłaciłem 78zł a śruby są 2 różniące się długością 10cm kosztuje koło 5zl a 12cm koło 25zł, mi w 2001 110KM weszła 12cm.
Stara wygląda tak:
Czy to coś zmieniło? Nie wiem bo równolegle był robiony wysprzęglik
Kolejnym punktem był wysprzęglik a dokładnie pęknięta osłona tego popychacza. Kupiłem zestaw naprawczy ale mój mechanik sugerował że jeśli nie cieknie to nie ma sensu wymieniać uszczelniaczy. Dla mojego spokoju wyjęliśmy to z auta żeby obejrzeć i po wyciśnięciu z niego płynu poleciała kompletnie czarna maź! Sam tłoczek chodził bardzo delikatnie i bez żadnych oporów. Jak wcześniej tam zaglądaliśmy to po zdjęciu popychacza nie mogliśmy tego złożyć, po wywaleniu tego płynu zupełnie inna bajka. Przy odpowietrzaniu bardzo dużo płynu wylaliśmy żeby pozbyć się tego starego i szarpanie przy ruszaniu zniknęło w zasadzie do zera! Myślę że za to co pozostało odpowiada jednak poduszka pod skrzynią którą wymienię za tydzień. Z pewnością różnica jest kolosalna.
W przyszłym tygodniu wymienię płyn hamulcowy na kompletnie nowy. Swoją drogą od kupna auta chyba tego nie robiłem ani mechanik do którego wcześniej jeździłem mi tego nie zasugerowałA może był wymieniony zaraz po kupnie tyle że to było 4 lata temu i miał prawo się popsuć, szczerze nie pamiętam? W zbiorniczku płyn jest czyściutki ale to co wypłynęło z wysprzęglika było kompletnie czarne.
Doczytałem że płyn powinno się wymieniać co 2 lata a ja 4 jeździłem bez wymiany, tragedia, tym bardziej że to tak niewiele kosztuje :/
Była: 156 1.9JTD SP3
u mnie szarpało jak miałem krzywą tarczę