Strona 13 z 16 PierwszyPierwszy ... 345678910111213141516 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 121 do 130 z 158

Temat: Opony bieżnkowane na sezon zimowy

  1. #121
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Cytat Napisał bocian Zobacz post
    Tyle ze wyglad to chyba najmniej wazny element
    Nie koniecznie. Czasami się trafiają wady.
    Kupiłem dokładnie te.
    http://allegro.pl/opony-bieznikowan-...522192668.html
    Mają rant ochronny. Ale były troszkę tańsze w czerwcu.
    Choć ten rant ochronny w bieżnikowanych to raczej tylko na wygląd. Ponieważ to jest końcówka i często jest nie dowulkanizowana.

    Już od kilku lat kupuję bieżnikowane na zimę. Wiele firm się przewinęło i zawsze byłem zadowolony. Zobaczymy jak te będą się sprawować.

  2. #122
    Użytkownik Znawca Avatar viader
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa 166 FL 2,4 jtdm 20V, 159SW 1,75 TBI TI
    Postów
    1,035

    Domyślnie

    A ja jednak za bieżnikowane dziękuję i kupię jakieś niskobudżetowe opony od normalnego producenta. Faktycznie zimą jeździ się wolniej, co nie znaczy, że jak jest sucho i są warunki to nie zdaża się przycisnąć. W końcu na zimówkach jeżdżę okolo pół roku i nie chce się zastanawiać, czy mogę polecieć tylko 160 czy może jednak da radę 180 zanim się opona rozleci. Niestety spora część nalewek nawet nie ma poprawnie określonego indeksu prędkości. Do małych prędkości i słabszych aut nie mam nic do nalewek ale w takim aucie jak 166, gdzie bez problemu możemy osiągnąć ponad dwie paczki na budziku to bałbym się zaryzykować. A jak mawia reklama pewnej sieci "ograniczenia i limity nie interesują mnie".

  3. #123
    ViP Znawca Avatar dareme89
    Dołączył
    02 2008
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    166 '04 2.4 20V
    Postów
    1,770

    Domyślnie

    ja bym wolal bieznikowane na zime niz budzetowki, raz mialem opony budzetowe w zime i to byla masakra, lepiej sprawdzily sie 3 letnie uzywki renomowanej firmy, a skoro ludzie tak chwala nalewki to czemu nei przy takim budzecie, ja w zime nie jezdze 180, mowie oczyscie o sytacji gdzie jest snieg lub mokro.

  4. #124
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Jak mam wydać drugie tyle na opony to dochodzę do wniosku że bez "pokus" przejeżdżę sezon zimowy nie cisnąc szybciej niż 120. Jakoś łatwiej mi jechać wolniej niż zorganizować dodatkowe 1000-1500zł (trzy auta do obsadzenia).
    Ale oczywiście jak kto woli również podzielam zdanie że guma na bieżnikowanych znacznie lepiej się sprawdza i jest lepsza niż na chinolach.

  5. #125
    Użytkownik Znawca Avatar viader
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa 166 FL 2,4 jtdm 20V, 159SW 1,75 TBI TI
    Postów
    1,035

    Domyślnie

    Nikt tu nie pisał o "chinolach". Piszę o tańszych oponach producentów, którzy chociaż to przebadali i atestowali. Nie powiem, myślałem o nalewkach i nie jestem ich przeciwnikiem. Cena wręcz bardzo mi się podoba. Ale po zastanowieniu wolę w chwilach kiedy mnie fantazja poniesie nie zastanawiać się czy ta nalewka jeszcze do tej prędkości wytrzyma, czy nie. Nie lubię mieć w głowie ograniczeń i nawet jeśli tylko raz w roku będę jechał autem 200km/h to nie kupię opon o indeksie np. 180. Oczywiście nie uważam też za sensowne kupować najlepszych opon renomowanych producentów za 3-4 tyś komplet. Wystarczą jakieś sprawdzone nokiany, czy uniroyale za 2 tyś. Chociaż chinole za tysiąc lub nalewki za 600 też pozwolą przejeździć zimę przy zachowaniu pewnych ograniczeń. Każdy produkt znajdzie swojego klienta. Ja nikogo nie potępiam, nie mówię, że robi źle. Osobiście bardzo się cieszę z istnienia nalewek bo to większy wybór. Poprostu mój styl jazdy jest na tyle agresywny, że pewnie bym takie opony szybko zabił. A komplet opon za 1,5-2 kafle i tak mi pewnie wystarczy do końca posiadania alfy
    Ostatnio edytowane przez viader ; 05-09-2013 o 13:48

  6. #126
    ViP Znawca Avatar dareme89
    Dołączył
    02 2008
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    166 '04 2.4 20V
    Postów
    1,770

    Domyślnie

    ja pisalem o firmach typu debica, barum itp, dla mnie gumy tych producentow to zart, i nigdy swojej narzeczonej takich gum bym do auta nie zalozyl. w lato jeszcze te firmy sie sprawdzaja jak ktos jezdzi spokojnie bez zabaw ale w zimie to jest masakra.

  7. #127
    Użytkownik Znawca Avatar viader
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa 166 FL 2,4 jtdm 20V, 159SW 1,75 TBI TI
    Postów
    1,035

    Domyślnie

    Też słyszałem złe opinie o barumach i dębicach ale też i dobre. Wszystko właśnie zależy do jakiego auta te opony założysz i jaki masz styl jazdy. W ciężkim 200konnym aucie taka dębica nie da rady ale już w małym, słabym autku typu corsa, na dodatek jeżdżonym przez kapelusznika będzie się sprawowała bez zarzutu. Dlatego kupując opony zawsze staram się czytać opinie jak się one sprawdzają w autach o podobnej masie i mocy.

    Np. moja teściowa ma zimowe barumy w astrze I 75KM, na dodatek ona nie przekracza 2 tyś obrotów na każdym biegu i na te opony złego słowa nigdy nie powiedziała. Natomiast jak ja wsiadam do tego auta to jest ono dla mnie tak tragiczne pod każdym względem, że opony to ostatni problem, na który zwracam uwagę

  8. #128
    Użytkownik Pasjonat Avatar danus77
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20V Sportronic '04r
    Postów
    3,286

    Domyślnie

    Panowie opona oponie nie równa. W poprzedniej VB miałem na zimę tzw. nalewki i złego słowa nie powiem. Były to najlepsze opony jakie miałem na zimę bo z każdej zaspy wyjeżdżałem i nie mogłem narzekać na suchym pomimo, że mam bardzo ciężką nogę. Natomiast na lato miałem najpierw nówki Kormorany, które wyleciały po 1000 km, bo strach było jeździć (zero trzymania na drodze). Potem kupiłem Barumy i pomimo bardzo ekstremalnego traktowania zachowywały się idealnie. Także jak już wspomniałem...
    Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
    były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
    jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
    Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
    http://chomikuj.pl/danus77

  9. #129
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    Cytat Napisał viader Zobacz post
    W ciężkim 200konnym aucie taka dębica nie da rady
    A w mojej gt jednak dawala rade debica i gdybym spotkal debice frigo 17" to bym zapewne zakupil ponownie

    No ale ile ludzi tyle zdan








  10. #130
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    Cytat Napisał dareme89 Zobacz post
    ja pisalem o firmach typu debica, barum itp, dla mnie gumy tych producentow to zart,
    To ja sobie skutecznie zartowalem kilka zim wraz z debica








Podobne wątki

  1. Top Gear 18 sezon
    Utworzone przez ergomarcin w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 10-02-2012, 17:26
  2. [156] JTD rozpoczynajacy sie sezon letni
    Utworzone przez alanwroc w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 08-03-2008, 10:25

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory