Strona 5 z 10 PierwszyPierwszy 12345678910 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 95

Temat: JTD Wyzionął ducha

  1. #41
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Jelenia Góra
    Auto
    AR 156 JTD 105KM
    Postów
    71

    Domyślnie

    Robi się zimno i powoli zaczynają się problemiki. Doszedłem już że z tym odpalaniem to nie jest wina temperatury tylko wilgoci. Generalnie jak popada deszcz to rano odpala za drugim razem, aż boję się myśleć jak będzie odpalał jak przyjdą zimowe pluchy z mrozami. Nie wiem gdzie ta wilgoć się dostaje że tak się dzieje.

  2. #42
    Użytkownik Romeo Avatar michałsnk
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    w Sanoku
    Auto
    W domu : Terenówka, Alfa Romeo 156 JTD 105 ps 255Nm,Berlingo 1.9D (XUD) wolnossące.
    Postów
    515

    Domyślnie

    Witam,sprawdź kolego połączenie masy akumulatora z karoserią .Proponowałbym odkręcić zacisk połączenia masy i wyczyścić papierkiem ściernym.Nie będzie dobrego połączenia to problem z zapalaniem i poprawnym ładowaniem pozdrawiam Wychodzisz z założenia,że samochód nie był zalany ?

  3. #43
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Jelenia Góra
    Auto
    AR 156 JTD 105KM
    Postów
    71

    Domyślnie

    Cytat Napisał michałsnk Zobacz post
    Witam,sprawdź kolego połączenie masy akumulatora z karoserią .Proponowałbym odkręcić zacisk połączenia masy i wyczyścić papierkiem ściernym.Nie będzie dobrego połączenia to problem z zapalaniem i poprawnym ładowaniem pozdrawiam Wychodzisz z założenia,że samochód nie był zalany ?
    Ale zalany masz na myśli że samochód jest popowodziowy ? czy zalany od kręcenia rozrusznikiem ? - Jak jest np deszcz w nocy i rano chcesz go odpalic to musisz ze 3-4 sekundy nim zakręcić wtedy nie zapali, ale za drugim kreceniem zapali od razu i dzieje się to przy wilgotnych dniach. Klemy wymieniłem już kiedyś jak kupiłem nowe aku ale przy łączeniu z masą nie sprawdziłem - jutro tam zajrzę i zrobię jak piszesz może faktycznie gdzieś tam nie ma takiego styku jak trzeba

  4. #44
    Użytkownik Romeo Avatar michałsnk
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    w Sanoku
    Auto
    W domu : Terenówka, Alfa Romeo 156 JTD 105 ps 255Nm,Berlingo 1.9D (XUD) wolnossące.
    Postów
    515

    Domyślnie

    Cytat Napisał slawekradosz Zobacz post
    Ale zalany masz na myśli że samochód jest popowodziowy ? czy zalany od kręcenia rozrusznikiem ? - Jak jest np deszcz w nocy i rano chcesz go odpalic to musisz ze 3-4 sekundy nim zakręcić wtedy nie zapali, ale za drugim kreceniem zapali od razu i dzieje się to przy wilgotnych dniach. Klemy wymieniłem już kiedyś jak kupiłem nowe aku ale przy łączeniu z masą nie sprawdziłem - jutro tam zajrzę i zrobię jak piszesz może faktycznie gdzieś tam nie ma takiego styku jak trzeba

    Czyli chodzi bardziej o zapalanie na zimno czy mokro,że tak się wyrażę ? bo to zmieniało by postać rzeczy...w pomaganiu rozwiązywania problemu nie sądzę,że jeździsz złomem bez kompresji ? to raczej mało prawdopodobne..

    Pytałem o zalanie wskutek ewentualnej powodzi.

    Jeśli chodzi o zapalanie na zimno pomijam słabszą kompresję (trochę za młode auto na takie problemy)..prędzej :

    1. Uszkodzone świece żarowe
    2. Niesprawny przekaźnik świec żarowych
    3. 3.-4 kręcić sekundy ; akumulator o jakiej mocy masz rozruchowej w jakim stanie ?
    Ostatnio edytowane przez michałsnk ; 14-09-2013 o 14:05

  5. #45
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Jelenia Góra
    Auto
    AR 156 JTD 105KM
    Postów
    71

    Domyślnie

    Cytat Napisał michałsnk Zobacz post
    Czyli chodzi bardziej o zapalanie na zimno czy mokro,że tak się wyrażę ? bo to zmieniało by postać rzeczy...w pomaganiu rozwiązywania problemu nie sądzę,że jeździsz złomem bez kompresji ? to raczej mało prawdopodobne..

    Pytałem o zalanie wskutek ewentualnej powodzi.

    Jeśli chodzi o zapalanie na zimno pomijam słabszą kompresję (trochę za młode auto na takie problemy)..prędzej :

    1. Uszkodzone świece żarowe
    2. Niesprawny przekaźnik świec żarowych
    3. 3.-4 kręcić sekundy ; akumulator o jakiej mocy masz rozruchowej w jakim stanie ?
    Gdzieś tam wyżej w tym samym poście wstawiłem wydruki z pomiaru kompresji bo już w zeszłym roku miałem te problemy i wyglądało to tak że na zimnym silniku ta kompresja na 1/2/3 cylindrze wynosiła 22 a na czwartym 28. Natomiast na ciepłym kompresja wzrastała do 28 na wszystkich a 22 zostawało na drugim. Niemniej jednak 22 to ponoć nie jest jeszcze tragedia przy odpalaniu, zresztą jak było sucho, ale z mrozem -8 to spokojnie odpalał. Jeśli chodzi o Świece żarowe to ponoć grzeją, Przekaźniki kiedyś zamieniałem ze sobą i nic to nie dawało. Akumulator to prawie roczny Bosch Silver S4 -74Ah/680A. Zaobserwowałem, że rano jakby nieco wolniej kręcił może faktycznie ten regulator napięcia nie ładuje tak jak trzeba. Jak pojechałem drugim autem na 10 dni urlopu i Alfa te 10 dni stała pod domem to też "trudniej" się kręciło.

    tutaj są te wydruki z kompresji:
    http://www.forum.alfaholicy.org/156/...ml#post1118891

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał michałsnk Zobacz post
    Pytałem o zalanie wskutek ewentualnej powodzi.
    U nas dwie powodzie pod rząd ominęły naszą chałupę, bo mieszkamy na górce chociaż most obok zerwało i byliśmy odcięci od świata, a do Jeleniej Góry dojazd od strony Wrocławia jest do dzisiaj mocno utrudniony, Niemniej jednak samochód niby jest z Chemnitz wiem że w Niemcowni były w ciągu kilku ostatnich lat spore problemy z powodziami - może i był - ale jak to sprawdzić ? Prałem niedawno w niej tapicerki i z jednego fotela szedł taki brązowy brud.
    Ostatnio edytowane przez slawekradosz ; 14-09-2013 o 20:15

  6. #46
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Milicz
    Auto
    jest 156 1,9 power by Cinek 177KM ----> GT power by Cinek 188KM / 380Nm ;-)
    Postów
    1,262

    Domyślnie

    22 to powolna agonia. zdaje się że 32/34 jest nominalna?

    U mnie w zimę przy -12 bez świec odpalała w zeszłym roku

  7. #47
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Jelenia Góra
    Auto
    AR 156 JTD 105KM
    Postów
    71

    Domyślnie

    Cytat Napisał lukas1983 Zobacz post
    22 to powolna agonia. zdaje się że 32/34 jest nominalna?

    U mnie w zimę przy -12 bez świec odpalała w zeszłym roku
    Nie wiem ile jest nominalna ale ponoć 12 to już remont wymagany. Niemniej jednak coś tam jest chyba z kablami, (może i faktycznie była zalana to jest jakaś koncepcja) dzisiaj żonka zakręciła raz krótko ok 1s drugi raz krótko też 1s i za tym drugim razem poszło. Deszcz padał i było 12 stopni. Moja na mrozie tez odpala ale tylko jak jest sucho np w marcu było -8 -10 i w miarę normalnie odpalałem.

  8. #48
    Hanys Romeo Avatar george11
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    slask
    Auto
    GT, Lancia Ypsilon 1,3 JTD 03'było jest BMW 225xe, Ford Custom 2.0 2018.
    Postów
    2,252

    Domyślnie

    Ciśnienie sprężania
    - nominalne 24- 32 bar
    - dopuszczalna różnica między cylindrami 1,5 bar

    pozdrawiam.

  9. #49
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    W przypadku jtd to raczej te 22 to już powoli mały remont się szykuje, lub przynajmniej odszukanie przyczyny dlaczego tak się dzieje.

    Swego czasu firma Xado miała w seje ofercie specyfik do uwalniania zapieczonych pierścieni tłokowych. Ja bym spróbował, już mu się chyba nie pogorszy... no chyba, że masz tam ze 500 000km

  10. #50
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Jelenia Góra
    Auto
    AR 156 JTD 105KM
    Postów
    71

    Domyślnie

    Zakładam, że te 162000 które są na liczniku to jest sztuka - możliwe, że nawet liczniki nie są z tego auta. Nie wiem ile może mieć przebiegu, ale część zawieszeń jest jeszcze oryginalna choć już wytłuczona. Niemniej jednak kupiliśmy to auto do nauki jazdy a potem je sprzedać (żona jeszcze się uczy). Tylko że to autko nam się spodobało i trochę nam go szkoda bo jeździ fajnie nie kopci i dobrze się zbiera.
    Majster napisz który to specyfik - zaleje zobaczymy
    http://xado.pl/samochody/silnik/rewitalizanty-ss

    Pozdrawiam

Podobne wątki

  1. Alfa oslabla nie ma ducha pomoc jakas?
    Utworzone przez kierzkovsky w dziale 156
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 07-12-2011, 12:44

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory